PDA

View Full Version : Nieuwe Pennywise plaat gratis downloadbaar



AART
12 januari 2008, 22:36
met artwork en zonder DRM. Vanaf maart wordt ie uitgebracht onder Myspace records(ze zijn weg bij Epitaph) en als je textango als vriend toevoegt kan je hem gratis downloaden.

Wat vinden jullie ervan? Goede zet of dom? En waarom?
RATM heeft ook al een gratis plaat uitgebracht, het lijkt erop dat langzamerhand eindelijk de platenmaatschappijen omzeild worden door sommige bands.

Het nieuwe PW album gaat waarschijnlijk 'Free to the People' heten, voor degenen die het interesseerd.

Sami
12 januari 2008, 23:13
Vet man!!!!! Ik ben al jaren pennywise-fan en vroeg me al af wanneer hun nieuwe plaat zou komen!!!!!!!

Rinze
13 januari 2008, 01:02
Misschien was er niemand die hem wilde kopen?

AART
13 januari 2008, 17:12
Misschien was er niemand die hem wilde kopen?

Haha(wel gek trouwens dat ik die opmerking al van mijlenver zag aankomen, oftewel je bent geakt voor origaliteit. Oh ja, had ik al verteld dat ie niet grappig was?).


En dat valt wel mee volgens mij, From the Ashes haalde behoorlijk hoge verkoopcijfers.

Rinze
13 januari 2008, 17:24
Haha(wel gek trouwens dat ik die opmerking al van mijlenver zag aankomen, oftewel je bent geakt voor origaliteit. Oh ja, had ik al verteld dat ie niet grappig was?).

Ik vond hem zelf wel aardig... geakt?:eek:

Herman
13 januari 2008, 17:24
Radiohead ook al..terwijl ik er 3maand terug nog nooit iets van gehoord had.

Ik vind het aan de ene kant wel jammer, en aan de andere kant wel prima. Zo kun je gratis toch een beetje aan neiuwe muziek komen, en als het je dan tegen valt, dan heeft je dat geen geld gekost.

Aan de andere kant had ik graag een 20je neer gelegt voor een tastbaar cdtje van bijvoorbeeld Pennywise..

Maarja, ik ben benieuwd! Ik vind het opzich wel jammer dat ze weg zijn bij Epitaph, maar ben benieuwd naar hun nieuwe cd..ik zal er naar uit kijken!

AART
13 januari 2008, 21:31
Radiohead ook al..terwijl ik er 3maand terug nog nooit iets van gehoord had.

Ik vind het aan de ene kant wel jammer, en aan de andere kant wel prima. Zo kun je gratis toch een beetje aan neiuwe muziek komen, en als het je dan tegen valt, dan heeft je dat geen geld gekost.

Aan de andere kant had ik graag een 20je neer gelegt voor een tastbaar cdtje van bijvoorbeeld Pennywise..

Maarja, ik ben benieuwd! Ik vind het opzich wel jammer dat ze weg zijn bij Epitaph, maar ben benieuwd naar hun nieuwe cd..ik zal er naar uit kijken!


Hij komt ook gewoon uit in tastbare vorm hoor. Zelfs in LP met bonustrack(s?).

@ Rinze: Hmm, na even nadenken denk ik dat ik 'gezakt' bedoelde. :chicken:
Damn, nu zak ik voor de spellingsgestapo :sssh:

caliban
13 januari 2008, 23:36
Ik vind het een geweldige zaak van al die bands. Gratis is er misschien wat over, maar platenfirma's en vooral cd-winkels ertussenuit laten is echt super.
Wat krijgt een groep normaal per verkochte cd. En wat krijgt de winkel en platenfirma ervan. Schandalige verschillen.

cerpintaxt
18 januari 2008, 13:47
Misschien was er niemand die hem wilde kopen?

mee eens, heb ze gelukkig niet op lowlands(2oo6) gezien. het scheen een zo belachelijk slecht optreden zijn geweest. dat je je af zou moeten gaan vragen of ze nog bestaansrecht hebben.

nu even sirieus. ik hoef die nieuwe pennywise plaat niet ook al is ie gratis. ik heb de laatste platen die ik gehoord heb van hun het idee dat het wat herhalings werk is, heb je plaat a gehoord dan heb je x, y en z ook gehoord.
en daar komt nog eens bij dat punkrock me totaal niet meer boeit, maar vroeger toen ik nog jong en onverstandig was kon het me wel boeien(god mag weten warom)

AART
19 januari 2008, 16:51
mee eens, heb ze gelukkig niet op lowlands(2oo6) gezien. het scheen een zo belachelijk slecht optreden zijn geweest. dat je je af zou moeten gaan vragen of ze nog bestaansrecht hebben.


Ik had anders gehoord(en gezien trouwens).
Maarja, je hebt altijd van die zeikerds die bands weer moeten afzeiken.
Pennywise is live vaak belachelijk goed, ik hbe ze 3 keer live gezien en elke keer was het erg vet.

eldec
19 januari 2008, 17:42
ik hbe ze 3 keer live gezien en elke keer was het erg vet.


Same here, 2 keer live gezien en het was 2 keer echt de moeite

AART
24 januari 2008, 22:32
Btw, het concert op lowlands is te beluisteren via 3voor12 luisterpaal, en imo is het zeker niet slecht.

AART
10 februari 2008, 12:23
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/12/Pennywise_Reason_To_Believe.jpg

Plaat gaat dus 'Reason To Believe' heten. Geen 'Free to the People' zoals sommige sites eerder meldden.

AART
14 februari 2008, 17:31
http://www.altpress.com/media

daar is een nummer(in zwaar gecompressde kwaliteit) te beluisteren. Directe ink lukt niet maar zo vind je hem ook. Klinkt imo wel vet.

Sami
15 februari 2008, 12:25
klinkt toch weer vet!!!!!

Ze hebben in al die jaren maar 1 missertje gemaakt, dus ik verwacht er weer een hoop van.

Mijn muzikale smaak is inmiddels wel wat volwassener geworden, maar pennywise blijft me boeien. Mischien een beetje nostalgie!!!!!!

hopelijk komen ze dan weer in nl.

Herman
15 februari 2008, 15:58
Klinkt goed inderdaad! En als ze in Nederland komen is er een vrij grote kans dat ik ook van de partij ben..

AART
15 februari 2008, 23:15
klinkt toch weer vet!!!!!

Ze hebben in al die jaren maar 1 missertje gemaakt, dus ik verwacht er weer een hoop van.

Mijn muzikale smaak is inmiddels wel wat volwassener geworden, maar pennywise blijft me boeien. Mischien een beetje nostalgie!!!!!!

hopelijk komen ze dan weer in nl.

Wat is een misser dan in jouw ogen?

Ze komen vast naar Nederland zo rond/na de zomer. Eerst japan en australie.

AART
28 februari 2008, 19:45
http://www.youtube.com/watch?v=Fjw-NezPyJA

Nog meer nieuwe PW singles die niemand interesseren behalve mij.

Maarja, beide nummers klinken al een stuk beter dan the fuse. Cameron webb helpt toch een beetje blijkbaar. kwaliteit is helaas kut op deze video, maar wat wil je met radiorips.

Nummer is catchy en wat beukender, maar iig beter opgebouwd en melodieuzer dan the fuse qua zanglijnen en gitaarwerk.

AART
21 maart 2008, 17:37
Nu is de hele plaat in stream vn hun myspace te beluisteren. Slechte kwaliteit. De hele plaat is dinsdag gratis te downloaden in goede kwaliteit.

Plaat blaast lekker. Oude en nieuwe shit gemixt, klinkt goed imo.

Sami
21 maart 2008, 20:30
@ AART ( beetje laat) Ik vond Land of the Free een midere plaat. Minder snel en toch minder opzwepend en oppeppend als hetgeen ik normaal van Pennywise verwacht. De plaat daarna was absloluut weer beter. En ik begrijp dat een band wel eens iets ander moet proberen en vooruit moet gaan, maar elke plaat werd al beter imo.

En thanx voor de update. Ik ga dinsdag die plaat meteen downloaden. Het word weer zomer en dan kan ik wel wat stevige punk gebruiken. :blast:

AART
24 maart 2008, 18:06
@ AART ( beetje laat) Ik vond Land of the Free een midere plaat. Minder snel en toch minder opzwepend en oppeppend als hetgeen ik normaal van Pennywise verwacht. De plaat daarna was absloluut weer beter. En ik begrijp dat een band wel eens iets ander moet proberen en vooruit moet gaan, maar elke plaat werd al beter imo.

En thanx voor de update. Ik ga dinsdag die plaat meteen downloaden. Het word weer zomer en dan kan ik wel wat stevige punk gebruiken. :blast:

Hmm, ik vind Land of the free dan weer net wat beter dan From the ashes, alhoewel ze close liggen imo.