PDA

View Full Version : Baritone 8 snaar?



nevyn292
12 januari 2008, 21:54
de nieuwe ESP-LTD SC-608B (BLK)

body van mahonie, 8 snaren en dat baritone?

waar krijg je snaren?

hoe zorg je in godensnaam dat je sound niet verzuipt?

is dit niet een race met ibanez om te kijken wie de meest laaggestemde gitaar krijgt?

marter544
12 januari 2008, 22:02
http://a646.ac-images.myspacecdn.com/images01/81/l_88b6007ac23a81003dd8aa1bc60f1c8d.jpg

Dit zijn ze, maarja, ieder z'n ding hea. Ik vind het ook zwaar overdreven. Wel 1 voordeel, je hebt geen bassist meer nodig.

nevyn292
12 januari 2008, 22:05
ja, even over de stemming,

een normale baritone gaat van E naar Bb toch?

dan zou betekenen dat de laagste snaar een Ab is toch?

wat een gekheid :stop:

marter544
12 januari 2008, 22:12
Een normale baritone staat in B, maar 7- en 8-snaren hebben vaak sowieso een langere scale, dus ik dénk dat de 7e snaar hierop een lage B is, en daaronder een Fis (ivb met powerchords), en daarboven gewoon normale stemming, maar zeker weten doe ik het niet.

Swan
12 januari 2008, 22:19
ach ik stem m'n stratje in A, gaat ook prima, maar zit wel te gassen op zo'n Jaguar Bariton...
8 snaar is nogal onnodig IMHO, speelt Meshuggah ook niet over datsoort gitaren?

marter544
12 januari 2008, 22:31
Wat voor een dikte snaren heb je daar op liggen?? Als ik m'n Schecter naar drop D stem, vind ik m'n lage E-snaar al redelijk slap, en ik speel op 0.010.. Dat is ook de reden dat ik een 7-snaar heb gekocht, vind lage stemmingen op een normale gitaar niet relaxt. Nu speel jij ook niet snelle strakke metal, maar trage drone/takkeherrie (sorry, ik vind et niet zo mooi :chicken:) dacht ik, maarja..

Meshuggah speelt trouwens idd met 8-snarigen, maar zij hebben een signature model bij Ibanez.

Swan
12 januari 2008, 22:37
t is ook takkeherrie :p maak me nix uit, maak t ook niet voor iedereen & hun schoonouders...

heb er nu 0.13 opliggen met voor de A een bassnaar die n bevriende bassist nog had liggen...

Madcow
12 januari 2008, 23:00
Aaaaah bah! Esp doet weer domme acties :stop:
Waarom willen ze de strijd aan met het beste merk op deze planeet? (ibanez^^) En ook die bfmv sig, DAMN gewoon een V die esp van dave mustain heeft gejat en daar zitten dan een paar kinderachtige emo stikkers op.
Verder vind ik die strat sig van chimaira wel stoer en de ninja met floyd natuurlijk
Sorry, ik heb me dag vandaag echt niet. ik ben al 48 uur gitaarloos

iwamoto
12 januari 2008, 23:56
guy's...guy's...guy's...stephen carpenter endorst ESP volgens mij al 10 jaar ofzo :p anyway, gewoon doen die handel en niet zeiken

nevyn292
13 januari 2008, 12:47
ja, ik zie het nu, de Ibanez is ook een 27' scale

elzen kan ik nog begrijpen, maar mahonie?

algoed, sommige mensen zullen het nooit begrijpen en willen nog lager zinken...

Soulflyhigh
13 januari 2008, 12:52
Het lijkt me op zich wel leuk om het als een 7 snaar te tunen met een hoge snaar erbij :)

Malle Eppie
13 januari 2008, 12:55
guy's...guy's...guy's...stephen carpenter endorst ESP volgens mij al 10 jaar ofzo :p anyway, gewoon doen die handel en niet zeiken

Volgens mij endorst ESP Stephen en niet andersom. Maar goed, snap niet echt goed wat Stephen met een 8-string moet. IK hoor hem niet echt vaak op de hoge snaren (solo's) spelen.

In tegenstelling tot Dino Cazares (Ibanez).

Zal toch wel een beetje uit commercieel oogpunt gedaan zijn van ESP.

En toch vind ik de SC sig's er gaaf uitzien!!!

Kaïn
13 januari 2008, 14:17
Jammer dat ze waarschijnlijk erg duur worden. Het zijn gitaren waar je leuk mee zou kunne expirimenteren, maar 1000+ is dat wel heeel veel geld.