PDA

View Full Version : Squier strat korea jaren 80



EuroCinema
12 januari 2008, 21:36
Een goede bekende overweegt zijn Squier strat in te ruilen bij aankoop van een nieuwe gitaar. Het is een tobacco sunburst model van rond 1987, made in korea denk ik. Ik vind dit eigenlijk niet zo'n goed idee: het is een fijne gitaar, echt heel andere kwaliteit dan de huidige Squiers, en ik denk dat hij er erg weinig voor terugkrijgt. Ik wil hem dit dus afraden, maar voor de zekerheid vraag ik julie mening ook nog even. Wat zou je voor zo'n gitaar kunnen krijgen?

BamBuFan1
12 januari 2008, 23:58
Een goede bekende overweegt zijn Squier strat in te ruilen bij aankoop van een nieuwe gitaar. Het is een tobacco sunburst model van rond 1987, made in korea denk ik. Ik vind dit eigenlijk niet zo'n goed idee: het is een fijne gitaar, echt heel andere kwaliteit dan de huidige Squiers, en ik denk dat hij er erg weinig voor terugkrijgt. Ik wil hem dit dus afraden, maar voor de zekerheid vraag ik julie mening ook nog even. Wat zou je voor zo'n gitaar kunnen krijgen?

Te weinig. Je hebt ook Fenders uit Korea, die vangen ook niet wat ze zouden moeten opbrengen gezien de kwaliteit...

Eko
13 januari 2008, 12:05
Hij is zeker niet uit `87 anders komt hij uit Japan. De eerste serie uit Korea kenmerkt zich ( als ik mij niet vergis) door een S-serie nummer ( samick) en een gelakte kop. Echt verzamelwaardig zijn ze nog niet. Dat wil niet zeggen dat ze geen waarde hebben , maar nog steeds niet echt aantrekkelijk genoeg om te houden. De eerste series uit japan ( JV en Sq) zijn zo gewild omdat ze uit goed materiaal zijn gemaakt. Met amerikaanse onderdelen en (goedkope) Japanse handen kon je toen zeer goede gitaren maken die voor de USA`s niet onderdeden.
Emotioneel kan het iets anders liggen. Je eerste echte electrische gitaar wil je eigenlijk nooit kwijt. Altijd leuk voor later.

EuroCinema
13 januari 2008, 20:08
Hmmm... ik was erbij toen hij 'm kocht in de herfst van 1987, dus die strat is zeker niet van later. Maar er staat volgens mij toch echt Korea op? Vreemmmmd. Zal nog eens checken. Gelakte kop klopt volgens mij wel.