PDA

View Full Version : IRRITANT geluid door mijn versterker



Arch_Evil
12 januari 2008, 19:31
Als mijn versterker aan staat hoor ik (met name tijdens de avonduren zoals NU op dit moment) constant een of ander radiostation DOOR mijn versterker :confused: ik hoor het heel vaag maar ik stoor me er wel aan.
Als ik die stemmen af en toe hoor is het geen Nederlands, maar meer West-Europees volgens mij.

- Hoe kan dit :confused:?
- Kan ik er iets tegen doen?

Alvast bedankt!

guitarguru
12 januari 2008, 19:41
Als mijn versterker aan staat hoor ik (met name tijdens de avonduren zoals NU op dit moment) constant een of ander radiostation DOOR mijn versterker :confused: ik hoor het heel vaag maar ik stoor me er wel aan.
Als ik die stemmen af en toe hoor is het geen Nederlands, maar meer West-Europees volgens mij.

- Hoe kan dit :confused:?
- Kan ik er iets tegen doen?

Alvast bedankt!


Oost-Europees? Russisch? Heb dit ook wel met bepaalde pedaaltjes. Vangen ze gewoon op uit de ether, volgens mij niks aan te doen. Iets met elektrisch niet goed afgeschermd zijn. :mad:

toneblo
12 januari 2008, 19:43
Binnenkant van pedaaltjes bekleden met alu-plakband ( shielden )

versterker ook

Rocketman
12 januari 2008, 19:43
jawel http://nl.wikipedia.org/wiki/Kooi_van_Faraday

toneblo
12 januari 2008, 19:58
Ik kan het voor je regelen maar misschien heb je zelf wel kennissen die in de RVS branche werken, die hebben dat plakband zo voor je.

Rocketman
12 januari 2008, 20:03
Gewoon beplakken met alu folie uit de super werkt ook lijkt me.

toneblo
12 januari 2008, 20:04
yep, het is je duidelijk, kijk voor de zekerheid de pod-kamers van je gitaren ook even na, ben je daar ook gelijk vanaf.

faasie
12 januari 2008, 20:09
Hmm die sovtek buizen pakken soms oost europese radio op....

JeanPaul du Vinnie
12 januari 2008, 20:24
Als mijn versterker aan staat hoor ik (met name tijdens de avonduren zoals NU op dit moment) constant een of ander radiostation DOOR mijn versterker :confused: ik hoor het heel vaag maar ik stoor me er wel aan.
Als ik die stemmen af en toe hoor is het geen Nederlands, maar meer West-Europees volgens mij.

- Hoe kan dit :confused:?
- Kan ik er iets tegen doen?

Alvast bedankt!
West-Europees? Is het dan Frans of Duits? Of eerder Engels? :p

Nee ik pik ook vaak radiosignalen op met mijn versterker, onze bassist bijna op elke repetitie zelfs. Komt vrij vaak voor. Niet echt een idee van wat je daartegen kan doen.

Swaag
12 januari 2008, 20:38
Stekker van je amp in een geaard stopcontact wil vaak al helpen.

jerome
12 januari 2008, 21:02
Idd, ongeaard stopcontact is vaak de grootste veroorzaker.
Je kan shielden wat je wil maar zonder geaard stopcontact werkt die kooi van Faraday niet goed. Er moet namelijk een verbinding zijn tussen de de shielding/ kooi van Faraday en de randaarde. Deze verbinding gaat via de zwarte massadraad van je gitaar of effectapparaat door je amp naar de geel/groene randaarde draad naar de randaarde van het stopcontact.
En als die randaarde niet aanwezig is kunnen de storingssignalen niet (goed) afgevoerd worden

Puerco
13 januari 2008, 00:27
Kijk of je wat oude Philips buizen op de kop kan tikken, dan kun je ook gewoon Nederlandse zenders ontvangen :D

Arch_Evil
13 januari 2008, 00:36
Ik dacht eerst dat het Frans klonk maar later volgens mij toch meer Pools of Russisch. En versterker zit idd in een ongeaard stopcontact. Ik zal kijken of ik wat met deze tips kan ;) bedankt