PDA

View Full Version : Behringer Tube Overdrive



drdave
12 januari 2008, 17:07
Hallo, ik heb een Behringer Tube Overdrive aangeschaft (eigenlijk voor mijn broertje) om hem een idee te geven wat een TS van Ibanez doet. Ik moet zeggen dat het geluid me 100% meevalt. Zijn er mensen die goede/slechte ervaringen hebben met dit effect-pedaal? (sowieso met Behringer pedalen?).

Mijn broertje speelt op een Fender Blues Deluxe Reissue buizen amp.

PS. Ik heb ook de Sustain compressor van behringer gehaald, mijnes inziens is die ook goed, alleen had mijn broertje al een sustainer van Boss (die blauwe).

robert-gitarist
12 januari 2008, 17:32
Tube overdrive heb ik ook gehad. Zeker een goed pedaal en abosluut voor het geld. Ik had er toen 19 euro voor neer geteld en stond echt versteld hoe goed het pedaal is! Ik heb ook nog een SD-1 Super overdrive van Boss maar de Tube overdrive van Behringer kwam echt heel ernstig dicht bij het geluid van de SD-1. SD-1 is alleen 3 keer zo duur. Ik heb tijdje terug de Tube overdrive verkocht want hij was echt over compleet (heb zo ownijs veel overdrives) maar absoluut een goed pedaal.
Tsja verder zijn de Behringer pedalen niet al te goed. Ik heb nu nog een tremelo pedaal van hun, die ook erg goed is, en verder heb ik de Acoustic Simulator gehad, EQ en Flanger en over die pedalen was ik niet te spreken. EQ ruist ontwijs veel, Flanger klonk als een krolse kat en en Acoustic simulator was gewoon niks. Net als een clean kanaal maar dan 100 keer zo dof. Nee dat was niet wat maar goed, er zijn hele goeie en hele slechte pedalen van Behringer. Maar goed, als je meer wilt weten adviseer ik je om even de search te gebruiken want er staat hier al een heeeeel lang topic over Behringer pedalen met een heleboel reviews ;)

paulusdeBKB
12 januari 2008, 23:09
De flanger van Behringer heb ik ook, ben ik ook niet kapot van. Maar het is niet onbruikbaar ofzo. Voor 2 tientjes per pedaal kun je je nog eens een impulsaankoop veroorloven :)

Hellsbellsnl
12 januari 2008, 23:17
Zijn er mensen die goede/slechte ervaringen hebben met dit effect-pedaal? (sowieso met Behringer pedalen?)
Op zich niets mis mee.(prijs/kwaliteit verhouding)
Zeker niet om verschillende geluiden te proberen en later te investeren in de vaak toch duurdere maar wel betere trapbakjes.
Je moet ze alleen niet te hard intrappen.
Ze zijn voor mijn "poten" in ieder geval niet weggelegd.
Hetzelfde had ik in het verleden met de "Ibanez Soundtank Serie"
Was een TS5 (low budget TS9) en die bezweek ook onder mijn voeten.

BamBuFan1
12 januari 2008, 23:44
Hallo, ik heb een Behringer Tube Overdrive aangeschaft (eigenlijk voor mijn broertje) om hem een idee te geven wat een TS van Ibanez doet. Ik moet zeggen dat het geluid me 100% meevalt. Zijn er mensen die goede/slechte ervaringen hebben met dit effect-pedaal? (sowieso met Behringer pedalen?).

Prima ding voor het geld. De Digitech Bad Monkey schijnt ook heel veel waar voor je geld te zijn.

Enige nadeel is dat als er 1 componentje kapot gaat je het pedaal weg kunt gooien. Boss en Ibanez gebruiken componenten van normale grootte, die dus door standaardonderdelen vervangen kunnen worden.

(Maar als je niet kunt solderen, dan is een Boss of Ibanez ook gewoon kapot als één onderdeeltje het begeeft...)

Dirk_Hendrik
13 januari 2008, 11:43
Prima ding voor het geld. De Digitech Bad Monkey schijnt ook heel veel waar voor je geld te zijn.

Enige nadeel is dat als er 1 componentje kapot gaat je het pedaal weg kunt gooien. Boss en Ibanez gebruiken componenten van normale grootte, die dus door standaardonderdelen vervangen kunnen worden.

(Maar als je niet kunt solderen, dan is een Boss of Ibanez ook gewoon kapot als één onderdeeltje het begeeft...)

Begringer gebruikt net zo goed standaardcomponenten, alléén dan in SMD technologie. Het is daarmee aan te wijten aan de reparateur of hij wel of niet in staat is het geheel te fixen.

BamBuFan1
14 januari 2008, 00:45
Begringer gebruikt net zo goed standaardcomponenten, alléén dan in SMD technologie. Het is daarmee aan te wijten aan de reparateur of hij wel of niet in staat is het geheel te fixen.

True, maar g*d*ll*j*z*s wat issut klein! http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/pullhair.gif
En los daarvan, bij deze prijs is het repareren eigenlijk niet eens rendabel.