PDA

View Full Version : Ibanez 2008 collectie



Epoxnoa
12 januari 2008, 15:34
Op het ibanez forum staat deze link.

http://www.t3-kundenserver.de/htmlpages/redasys/_core/databases/t_meinl-uploads/e-git_2008-mini.pdf

Ik zie er wel wat moois tussen staan. Mazzel, had vorige week bijna een "oud" model gekocht.

Vonk
12 januari 2008, 15:43
Nah ik ben niet zo'n Ibanezkenner maar ik heb niet veel schokkends gezien. De kwaliteit zal wel vooruitgegaan zijn maar niet veel bijzondere modellen. Alleen de Giger met die textures erop ziet er wel interessant uit.

allochthomas
12 januari 2008, 15:43
hmm ik vind de nieuwe kleuren van de s prestige series niet echt veel soeps.

*EDIT* zag net dat die twee mafkezen van dragonforce nu ook hun eigen sig hebben

nevyn292
12 januari 2008, 15:53
hmm ik vind de nieuwe kleuren van de s prestige series niet echt veel soeps.

*EDIT* zag net dat die twee mafkezen van dragonforce nu ook hun eigen sig hebben

ja, daar val ik best wel over, die twee :stop: ARGH! :angry:

wel beter dat ze de MTM1 ge-update hebben met SD's ipv EMG's. ook heb ik was mooie es-335 achtigen gezien die ibanez kennende vrij goedkoop kan leveren.

ben vanhoof
12 januari 2008, 15:57
Het nieuwe zijn precies de gitaren met houtnerf body. Precies wat gelijkenissen van body met fame gitaren...

Luke-wannabe
12 januari 2008, 16:04
Vet die Omar Rodriguez Sig!

Lexvandoef
12 januari 2008, 16:13
Vet die Omar Rodriguez Sig!

Die zijn gaaf idd, alleen wie is die knakker?

Luke-wannabe
12 januari 2008, 16:14
Gitarist van The Mars Volta :)

http://www.youtube.com/watch?v=JovRNx40c6E

darkrazer
12 januari 2008, 16:19
erg leuk om te zien, ik vind vooral de nieuwe SA's erg mooi, Zoals de SAS32EX BK. Jammer is dat de de rode kleur (een beetje SG, donker rood) van mijn sa120 er uit hebben gedaan, die vond ik juist hen mooist.

ACSlater
12 januari 2008, 16:30
Moest me even door een aantal pagina's met lelijke puntige superstrat's heen dringen :) maar dan staan er toch een leuk model in; de Jet King. De zwarte headstock was wel mooier geweest in de zelfde kleur als de body.

pussyblaster
12 januari 2008, 16:32
beter maken ze een ibanez iceman model Met tremelo en NIET dragonforce signature.

nevyn292
12 januari 2008, 16:34
vind die witte iceman juist wel leuk, alleen die sam totman verkloot het weer :mad:

pussyblaster
12 januari 2008, 16:36
precies, strax gaan ze nog denken dat ik fan van dragonforce ben :mad:

new deep
12 januari 2008, 16:55
Grappig die acht-snarige op p. 12, verder lijkt de JS 1600 'PSV'... :sneaky: met vaste brug me cool

nevyn292
12 januari 2008, 17:03
die nieuwe S kleuren zijn ook best te doen, alleen de SZ scale is van 25.1 teruggegaan naar 24.75??


op zich mooie gitaren, het blijft ibanez, alleen ik vind die jetkings een beetje misplaatst in de catalogus tussen alle superstrats en hollow's

Soulflyhigh
12 januari 2008, 19:05
Helaas weer geen S prestige met twe humbuckers :( Dragonforce sig van die koreaan wel aardig verder niet iets baanbrekends. Vooral veel lelijke nieuwe modellen. Wel aardige les paul modellen trouwens

edit:
RGT6EX IPT en RG 3520Z HBK wel gaaf trouwens maar beide wel een beetje saai. Ik houd het toch maar bij ESP, Jackson en Caparison :)

dml
13 januari 2008, 12:03
En ze blijven nieuwe tremolosystemen ontwikkelen, nu dus ook een Edge met ZR features, de Edge Zero. Nice.

jimihattricks
13 januari 2008, 12:13
wat mij betreft mogen ze wel weer eens wat meer aandacht besteden aan die artist-serie.. je moet het tegenwoordig met 1 modelletje doen, en wanneer houden ze eens op met die oh zo kutte wizard-nekken, aargh ik haat ze!! anders had ik al lang een ibanez SA ofzo gehad

iwamoto
13 januari 2008, 12:19
de Zero Edge is echt ultiem vet, zelf zat ik me al af te vragen waneer er een ZR op een RG zou komen, nou, nu dus, aangezien deze bruggen echt vreselijk goed zijn, beter als OFR's :p

damn, ik wil het niet zeggen....maar ik moet dit jaar een ibanez kopen :p

ik denk trouwens dat het een AS103 word :p, je weet wel:
http://cachepe.samedaymusic.com/media/quality,85/brand,sameday/p36271h-70a837be89b080b6ef9fafcf1d2a632a.jpg

Tin
13 januari 2008, 12:24
Oeeeh die rg2550z in het wit!!!!!! :D

Hebben!!!!!

Maiden Michiel
17 februari 2008, 15:51
Heeft iemand al ervaring met die Edge Zero brug?
En weet iemand de verschillen tussen de Edge Pro en Edge III brug?

iwamoto
17 februari 2008, 16:44
zero edge lijkt gewoon meer op de ZR van de S modellen, maar helaas nog steeds messen ipv rollers zoals orpheo al opmerkte, maare, gewoon vet

LP_CL
17 februari 2008, 17:56
Iceman's vind ik eigenlijk een van de enige interessante Ibanez modellen. Omdat hij tenminste origineel is.
Voor de rest ben ik niet echt zo te vinden voor ibanez. Ik weet niet waarom, en ik kan eigenlijk ook niet echt iets slechts verzinnen over het merk, omdat het gewoon vrij goede gitaren zijn. Maar toch mankeert het merk wat eigenheid, karakter, eigen tone...

BENEDICTVM XVII
18 februari 2008, 00:54
Ibanez RG2228 GK , met een extra-A of een extra G-string :blast:

clipje:
http://nl.youtube.com/watch?v=P776zAUjvP0&feature=related

iwamoto
18 februari 2008, 01:24
ja weetje hoe dat zit, sommige hebben die A, sommigen de G, dat word random gedaan, dus moet je goed kijken welke je koopt.....

ja hallo, ze worden standaard met een lage G uitgeleverd, maar dan wissel je toch gewoon, wat houd je tegen? mijn 8 snaar zou iig een A hebben :)

BENEDICTVM XVII
18 februari 2008, 01:30
Dus standaard:

B-E-A-D-G-B-E-A
of
G-B-E-A-D-G-B-E

Klinkt precies lekker depressief :cooler:

Zakk Frusciante
18 februari 2008, 12:28
Waarom slaat iedereen de SV prestiges over?:(

Fucking vet model namelijk, niet locking ZR tremolo, locking auto trim tuners, 24 frets en 2 True Duo pickups (voorwienieweet: True Duo zijn humbuckers die perfectioneerd zijn voor splitsing om dan een perfect single coil geluid te geven, voorheen kwam die alleen bij de brughumbucker van de SA series voor). Dan heb ik nog niet eens iets gezegd over de geile blauwe kleur:D
Oh en een makkelijk wieltje op de achterkant waarmee je hem zo van zwevend naar dive-only verandert:D.

You wanted versatility? You got it! (and I want it...)

skabouter
18 februari 2008, 13:10
wauw, die witte icemans zien er GEWELDIG uit, vooral die met floyd!! wat zou dat gaan kosten?

pimmedoris
18 februari 2008, 14:21
Aangezien het een sig is (die met de floyd dan) zal er wel een flink prijdkaartje aan komen te hangen... Die witte Iceman is inderdaad wel errug gaaf. Alleen jammer dat er op die ene zonder floyd een reversed headstock zit...

Jellyfish00
18 februari 2008, 16:58
Alleen jammer dat er op die ene zonder floyd een reversed headstock zit...
Da's juist vet!

skabouter
18 februari 2008, 17:18
precies, das juist onwijs tof! alleen jammer dat hij niet ook met floyd is....
wel cool dat die "normale" wel weer necktru is:) Ik schat dat ie rond de 700 euro gaat kosten?

interessander
18 februari 2008, 18:05
Ik hoop dat deze witte wel wat beter is dan het huidige model (ic400), als ik die vergelijk met mijn iceman uit '79 dan voelt de nieuwe toch wel een stuk cheaper aan.

Jellyfish00
18 februari 2008, 18:07
Ach ja, ik geloof dat ik het bij de Fixed RG's moet houden...

universe777
18 februari 2008, 18:23
Aangezien het een sig is (die met de floyd dan) zal er wel een flink prijdkaartje aan komen te hangen... Die witte Iceman is inderdaad wel errug gaaf. Alleen jammer dat er op die ene zonder floyd een reversed headstock zit...

List price in US $ is 1066. voor de signature versie.

nevyn292
18 februari 2008, 18:49
ik kan die IC400 of wat het ook was eigenlijk niet eens meer vinden op de site, of ben ik nou gek :chicken:

interessander
18 februari 2008, 18:50
Ik neem aan dat die vervangen is door de nieuwe versies.

nevyn292
18 februari 2008, 18:51
ik zie zoiezo geen icemans meer, icemans waren trouwens toch ook altijd set in?

Jellyfish00
18 februari 2008, 18:57
Ze staan bij de X-series.

skabouter
18 februari 2008, 19:26
Ik hoop dat deze witte wel wat beter is dan het huidige model (ic400), als ik die vergelijk met mijn iceman uit '79 dan voelt de nieuwe toch wel een stuk cheaper aan.

ja die zijn natuurlijk helemaal de shit! Ze zouden die serieus moeten reissuen, echt goed makne! geweldige gitaren die dingen! dus jij hebt 2 icemans? Luxe man :)

Tupelo
18 februari 2008, 19:31
Kolere de gemiddelde Ibanez gebruiker is i.i.g. een stuk nerdisher dan wat men met Fenders & Gibsons ziet rondlopen.
Anderzijds zou juist dat misschien kwaliteit kunnen waarborgen.

Moeilijke dit.. :)

iwamoto
18 februari 2008, 19:46
Kolere de gemiddelde Ibanez gebruiker is i.i.g. een stuk nerdisher dan wat men met Fenders & Gibsons ziet rondlopen.
Anderzijds zou juist dat misschien kwaliteit kunnen waarborgen.

Moeilijke dit.. :)
ik ben idd ook een nerd, en ibanez gebruiker, wie weet heb je gelijk

interessander
18 februari 2008, 20:11
ja die zijn natuurlijk helemaal de shit! Ze zouden die serieus moeten reissuen, echt goed makne! geweldige gitaren die dingen! dus jij hebt 2 icemans? Luxe man :)

Dad ik er maar twee, nee helaas, ik heb de IC400 in een winkel getest en heb er eentje in mijn bezit.

skabouter
19 februari 2008, 13:17
kheb die IC400 ook een keer getest! vond hem best ok voor die prijs! wel mooi stukje instrument, en kvind die iceman modellen sws killing! maar die witte nu....poeheee....paar jaartjes wachten en dan wil ik die ook wel :)

Orpheo
19 februari 2008, 13:50
warmoth maakt heel gave icemans. je kan echt bijna alle opties kiezen die je maar wilt. floyd, stoptail, vintage trem? kan! mahonie, korina, maple, walnut? kan! wil je ebben toets met wenge hals? kan! geweldig toch. Ik heb er alweer 2 besteld.

Luke-wannabe
19 februari 2008, 13:52
warmoth maakt heel gave icemans. je kan echt bijna alle opties kiezen die je maar wilt. floyd, stoptail, vintage trem? kan! mahonie, korina, maple, walnut? kan! wil je ebben toets met wenge hals? kan! geweldig toch. Ik heb er alweer 2 besteld.
2 Icemans?

Kim Wilson
19 februari 2008, 13:57
Ik dacht dat het geld op was...

skabouter
19 februari 2008, 14:00
waar haalt ie het vandaan? :| en waarom gaan alle bestellingen bij hem in paren? :o

Orpheo
19 februari 2008, 14:14
neuh, 2 les pauls.

het geld WAS op ;) maar met wat werk, stufi en verkoop van een amp (die ik toch nooit gebruikte) heb ik weer wel geld. komt dat mooi uit.

en waarom 2 (eerste keer trouwens dat ik er gelijk 2 bestel maar goed).

1: de items staan er nu voor een spotprijs op
2: custombuilding is nog duurder
3: nu kan het nog. straks komt er ook een exportverbod voor die houtsoorten die ik wil, en dan kan 't niet meer.
4: nu kan 't nog, omdat ik over een paar maanden op mezelf ga wonen,en ik dan totaal er geen geld meer voor heb...

rickert
19 februari 2008, 14:57
Ongelovelijk hoeveel topics naar Orph's warmothbestellingen gedraait weten te worden :satisfie:

Luke-wannabe
19 februari 2008, 14:58
Ongelovelijk hoeveel topics naar Orph's warmothbestellingen gedraait weten te worden :satisfie:
Echt heh.. Nu weten we het wel.

Orpheo
19 februari 2008, 15:14
Ongelovelijk hoeveel topics naar Orph's warmothbestellingen gedraait weten te worden :satisfie:

daar ging 't niet om. er werd zoiets gezegd als 'tof ding, jammer dat ie xx heeft, ik heb liever yy' dus ik geef alleen maar aan dat dat gewoon mogelijk is.

Jellyfish00
19 februari 2008, 15:18
Dat is mogelijk ja. Als je je portemonnee ook flink opentrekt.

psyQ
18 oktober 2008, 23:25
reactie op de ibanez icman signature; Ik heb 'm. Niet omdat ik dragonforce fan ban, maar die floyd rose is zo gaaf, de icman body, geluid.
Ik schijn eerste der europa te zijn! gave gitaar!

Rude Perception
19 oktober 2008, 04:01
reactie op de ibanez icman signature; Ik heb 'm. Niet omdat ik dragonforce fan ban, maar die floyd rose is zo gaaf, de icman body, geluid.
Ik schijn eerste der europa te zijn! gave gitaar!

HEJOH! Hoe durf je te patsen met je nieuwe gitaar zonder pics!?!
Gefeliciteerd ermee.