PDA

View Full Version : Epiphone Elite



woutB
6 februari 2003, 12:46
Ik zag hier http://www.electricsound.com/ de prijzen van die Elite modellen. Kan je dan niet beter een Gibson kopen of is die serie wel onwijs goed?

p.s. zit er aan te denken om een Epiphone custom te kopen, is dat wat?
2de hands is geen optie voor mij omdat ik linkshandig bent en ik er de ballen verstand van heb.

Groetjes Wout

john.3001
6 februari 2003, 13:50
Als jij tevreden bent met een Epiphone gitaar zou ik zeker de custom kopen. Maar let wel, een epiphone is geen Gibson en voelt en klinkt dus heel anders. Denk dus niet dat een Epiphone gewoon een 'goedkope' Gibson is. Je kan beter even doorsparen en een Les Paul Studio kopen (als je ten minste echt die Gibson feel wil hebben).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: john.3001 op 2003-02-06 12:51 ]</font>

Harry
6 februari 2003, 14:36
maar dan krijg je vooral de Les Paul Studio feel, en dat is ook weer een ander verhaal. Gewoon uitproberen dus.

Neophyte
9 februari 2003, 15:18
Op 2003-02-06 11:46, schreef woutB:
Ik zag hier http://www.electricsound.com/ de prijzen van die Elite modellen. Kan je dan niet beter een Gibson kopen of is die serie wel onwijs goed?

p.s. zit er aan te denken om een Epiphone custom te kopen, is dat wat?
2de hands is geen optie voor mij omdat ik linkshandig bent en ik er de ballen verstand van heb.

Groetjes Wout
ondanks dat quoten nog altijd niet werkt hier doe ik het toch :smile:

ik heb een Epi LP Std Plus, al merkbaar fijner dan een niet-plus. De prijs ligt overigens ook iets hoger :smile:
verder is mijn ervaring dat mijn epi het absoluut niet aflegt tegen een Gibson van dezelfde nieuwprijs.

Ik zou dus zeggen: Go Elite! :razz:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Neophyte op 2003-02-09 14:25 ]</font>

gerrekat
9 februari 2003, 15:23
Ik heb van diverse mensen uit de US gehoord dat die dingen geweldig zijn, beter afgewerkt dan de "echte" Gibsons van vandaag de dag!

jammer dat ze die lellijke epiphone kop hebben, verder zijn ze weegaloos als ik de verhalen mag geloven!

roppie
9 februari 2003, 15:29
die elites hebben wel een andere kop dan die gewone epiphones hoor, iets meer gibson achtig

Guitarik
9 februari 2003, 16:24
Er stond een stuk in de Guitar Player over de elite series. Ze kwamen daar als zeer goed uit de bus. Vooral de Les Paul en nog een of andere Jazzgitaar werden beschouwd als 'excellent buy'.

Ic3gl0vE
9 februari 2003, 21:35
Maar de epi's zullen toch niet beter zijn dan gibsons?
of gaan ze er bij gibson nu vanuit dat hun gitaren ècht alleen om de naam verkocht worden...
een gibson kost toch wel een stukje meer dan een epi elite

Negative K3 fan
9 februari 2003, 22:04
Ik vermoed dat de kwaliteit van ded elites en de echte gibsons bijna niets verschillen, ik denk zelfs dat gibson uit commerciele doeleinden de eerste elites heel goed zal produceren, ik denk dan ook dat een gemiddelde elite beter zal zijn dan een gemiddelde gibson.

gerrekat
9 februari 2003, 22:06
Tja ik heb echt mensen horen zeggen dat die dingen beter zijn dan de GIBSONS van tegenwoordig, en dat waren toch echt GIBSON lovers (waarom anders een EPIPHONE kopen).

Ik weet het is allemaal van horen zegen, maar ze zien er waanzinnig uit, heb ze wel gezien namelijk, en qua afwerking schijnen ze wat voor te hebben op de USA GIBSONS.

However ik vind een GIBSON LP CUSTOM verschrikkelijk mooi (niet mooi genoeg om mijn deans voor te vekope maar toch), maar je de prijs van een "echte" GIBSON is natuurlijk niet echt te rechtvaardigen!

Oh jongens een SG custom of Supreme ga ik ook van likkebaarden, maar ja voor dat geld heb ik ook een DEAN caddy 3 of een custom ML, tja dan ga ik toch daarvoor!

Maar mezelf baserend op ale verhalen tot nu zeg ik, zo' EPI elite is een verantwoordde koop!

Ic3gl0vE
9 februari 2003, 22:42
een epi elite kost trouwens zo'n 2000 euro hè?

daar kun je zelf ook een HELE mooie gitaar voor bouwen

Thought Alive
10 februari 2003, 18:07
Een epiphone elite, was volgens mij zon 1200 euro, een les paul dan.

ReinoutV
10 februari 2003, 18:15
Ik kan die hele elite serie op epiphone.com niet vinden. Welke gitaren vallen hier onder (kben een klein beetje aan het kijken naar een ES-335 model, de Ibanez AS-120 al bespeeld)? Waar is een overzicht van de elite serie te vinden?

Everlast
1 februari 2013, 19:22
Misschien raar om 10 jaar na de laatste post te reageren.
Ik ben zelf in het bezit van 2 Gibsons Les Paul Classic Custom, een Gibson les Paul Traditional, een Gibson les Paul Studio en ........ juist sinds kort een Epiphone Elite.

Ik ben een hele grote Gibson fan, maar de Epiphone Elite is zeer zeker niet minder dan de Gibsons.
Momenteel is het de Elite waar ik het meest op speel.

arjanb01
1 februari 2013, 19:29
Die elites kan je tweedehands voor een euro of 500 op de kop tikken, blijft een imitatie en voor de nieuwwaarde heb je ook een echte. Vandaar dat deze serie niet liep, prijsstelling te hoog. Imitaties kunnen hooguit 900 eu kosten willen ze slagen op de markt, toch?

Everlast
1 februari 2013, 19:32
Voor 1200 euro (wat ze toen kostte), koop je inderdaad ook een 2e hands Gibson Les Paul.
Zou je een Elite tegen komen voor 500 euro, en je bent niet merk geil (het merk Gibson is toch wel heel sjiek) zou ik de Elite zeer zeker kopen.

500 euro lijkt mij trouwens heel weinig, ik zou eerder denken aan bedragen rond de 700 euro.
(tweedehands)
En een imitatie wil ik de Elite ook zeker niet noemen.

Mocht je ooit in de gelegenheid zijn om op een Elite Les Paul te spelen, ben je verkocht!

vulvasonic
1 februari 2013, 23:27
Wat apart om in een topic (anno 2013) ineens weer de namen 'ijsgleuf', negK3fan en anderen weer tegen te komen. Wat vliegt de tijd. :D

RS-Rik
2 februari 2013, 00:08
Een of andere apelul heeft iets te goed de zoekfunctie gebruikt. De wereld omgekeerd. En enkelen vervelen zich

mesaman
2 februari 2013, 01:58
ik wil het oudste bericht opnieuw tot leven brengen, maar kan deze niet vinden!


epiphone, is dat zn iets van aple? epIPHONE? appiphone?

Scarface
2 februari 2013, 02:10
Alles is vintage tegenwoordig waarom niet een forum. Kut!!!!...mijn vrouw word ook vintage...Tijd voor een nieuwe!!! En ja ik verveel me..is niks te doen in de stad en mijn pijpen worden nat, er is niemand in de stad.....

Groet,
Marco

humbucker
2 februari 2013, 16:15
Die elites kan je tweedehands voor een euro of 500 op de kop tikken, blijft een imitatie en voor de nieuwwaarde heb je ook een echte. Vandaar dat deze serie niet liep, prijsstelling te hoog. Imitaties kunnen hooguit 900 eu kosten willen ze slagen op de markt, toch?

Wat een vreemde gedachtengang!

RS-Rik
2 februari 2013, 16:44
Wie maakt er een sport van dat bumpen? Kan daar even mee worden opgehouden

DaveItUp
2 februari 2013, 17:03
Het merk zelf bouwt onder een andere naam een gitaar en dat is dan zogenaamd een imitatie....ah ja.

Everlast
2 februari 2013, 17:20
Wie maakt er een sport van dat bumpen? Kan daar even mee worden opgehouden

(Andere Quote van RS-Rik
Een of andere apelul heeft iets te goed de zoekfunctie gebruikt. De wereld omgekeerd. En enkelen vervelen zich




RS-Rik, moet dat zo???

witterwit
2 februari 2013, 17:40
(Andere Quote van RS-Rik
Een of andere apelul heeft iets te goed de zoekfunctie gebruikt. De wereld omgekeerd. En enkelen vervelen zich



RS-Rik, moet dat zo???



ja, moet dat zo!!!!!!!

BamBuFan1
2 februari 2013, 18:38
(Andere Quote van RS-Rik
Een of andere apelul heeft iets te goed de zoekfunctie gebruikt. De wereld omgekeerd. En enkelen vervelen zich

RS-Rik, moet dat zo???

Hij had inderdaad gewoon netjes primatenlul kunnen zeggen!

humbucker
2 februari 2013, 18:46
Nee, dat moet zo helemaal niet. Je kan in de eerste plaats normaal doen. Ten tweede is mag een topic best gebumped worden, niks mis mee. Ik ben best benieuwd naar iemand die zo'n etilist LP heeft, en wat die ervan vindt ivm een Gibson Les Paul.

Ik heb zelf een ook een "Les Paul" kopie. De reacties van "oh, geen Gibson?" heb ik al zovaak gehoord. Jammer dat mensen zo merkengeil zijn, er is zoveel meer (en beters) dan Gibson.

Everlast
2 februari 2013, 19:29
@humbucker
Dat is ook de reden dat ik reageerde in dit oude topic .
Ik heb veel Koreaanse Epiphones gehad die ik opkrikte met Seymour Duncan elementen en Grover tuners.
Ik was daar heel erg over te spreken.
En dacht altijd dat mijn Epiphone gemakkelijk met een Gibson kon concurreren.
Totdat ik een bonus kreeg van mijn werkgever en van die bonus een echte Gibson les Paul Traditional kocht.

Die Gibson was zoveel beter en klonk zoveel beter dan die Epiphones, dat ik op die Epiphone gitaren niet meer speelde, en besloot ze te verkopen.
Daarna kocht ik nog 2 Gibson Classic Customs, (Goldtop & Ebony).

Ik had wel eens gehoord van de Elite serie van Epiphone, maar wist niet goed wat ik daar van moest denken.
(ik was ondertussen helemaal Gibson minded, en Epiphone vond ik niet meer zo interessant.)

Per toeval kwam ik van de week een Elite tegen.
Deze is beter afgewerkt, klinkt net zo goed, is net zo mooi als een echte Gibson.
Ik heb een kennis van mij een test laten doen, en 2 washandjes over de koppen gedaan zodat je de kop en het merk niet zag en hij niet wist welke de Elite was en welke de Gibson was.
Na een kwartiertje vertelde hij mij dat het verschil minimaal was, maar dat de Gibson net iets beter was afgewerkt en hij was er van overtuigt dat de betere gitaar de Gibson was (maar het bleek de Elite te zijn)