PDA

View Full Version : Review Peavey valveking VK100 Icm. Marshall 1960A



MichaelSS
12 januari 2008, 12:53
Dag mensen,

Eindelijk, na lang wachten heb ik de Peavey Valveking vk100. De reden waarom het 2 weken lang op zich liet wachten was omdat ik hem 50 euro goedkoper kon krijgen (a. 399 nieuw). Het Cabinet had ik al eerder gekocht. (1 weekje)

Op Harmony-Central is te lezen dat het gemiddelde cijfer van deze versterker een 9.3 is. Het gaat natuurlijk altijd om je eigen mening, dus pinde ik mij hier niet zo op vast.

Éenmaal de versterker in huis en aangesloten schoot het cleane geluid me tegenmoet. Het cleane, warme geluid van deze versterker is, vooral voor dit geld, (bijna) niet te beschrijven. Het geluid is heel direct en lang. Je kan door middel van de "bright" knop het geluid wat "feller" laten klinken. Hier moet je echt van houden maar het kan natuurlijk wel eens handig zijn. Daarna heb ik de versterker geprobeerd met de reverb erbij. Dit klonk geweldig en vooral, bij nummers zoals Guns 'n Roses, is dit erg lekker. Het cleane geluid, kort samengevat is lekker bluesy en een beetje funk achtig. Moelijk te beschrijven maar wel erg mooi en helder.

Nu even over het lead kanaal. Het lead kanaal is erg fel en heel direct. Vooral met de gain helemaal aan. Het Nadeel van het overdrive geluid is dat het pas goed aanspreekt wanneer je het volume pas voor de helft open hebt gedraaid.
De overdrive is genoeg om nummer zoals metallica te spelen en nummers van Guns 'n Roses.

De Versterker is switchbaar baar tussen class A en B wat betekent dat je op 40 watt of 100 watt buizen kunt spelen (en alles wat daar tussen zit).
Verder zitten er nog 2 draaiknoppen op om de juiste toon te krijgen maar hoe dit zit ben ik nog niet helemaal achter.

De versterker is aangesloten op een Marshall 1960A cabinet en ik ben zeer tevreden over het geluid. Ik ga vanmiddag foto's maken. Even terugkomen op het Harmony-Central verhaal, ik geef deze versterker zeker een 9. Hij is het gewoon waard! Zeker voor dit geld. Ongeloofelijk.

Michael

skabouter
12 januari 2008, 16:55
je bent niet de eerste met zo`n amp en een review, maar desalniettemin is zo`n review altijd fijn en handig! Ik probeer die amp ook aan te smeren aan Valentijn, die moet hier ook maar ff kijken :) je review klintk goed, en ik kan me er best in vinden (heb hem ook es gechecked, alleen niet over 1960)

MichaelSS
12 januari 2008, 20:03
Het is zeker een goede versterker. Ik kan hem iedereen aanraden.

ben vanhoof
12 januari 2008, 20:19
Met welke versterkers heb je hem dan vergeleken? Ik kan er wel inkomen dat je iets aanraadt als je van ander versterkers in die prijsklasse nog niets gehoord hebt

MichaelSS
12 januari 2008, 20:29
Ben,

Ik heb verschillende versterkers geprobeerd. Even een kleine opsomming;

* London City Bulldog:
Veels te scherp. Vooral met de "warme" toon. De overdrive is redelijk maar ook die is erg scherp (snijdende toon)

* Randall GH nog wat:
Klonk wel aardig. Lekkere overdrive alleen de clean viel iets tegen.

* Marshall JCM900.
Naja daar laat ik mij verder niet echt overuit. Hij klinkt aardig maar het zal niet mijn favourite geluid worden.

Daarna nog de Brunetti die geweldig super klonk maar die weer te duur was.

Verder gaat iedereen toch wel een beetje van zijn eigen smaak uit en ik moet eerlijk zijn dat ik de Vk100 niet uitgebreid getest heb toen ik hem heb gekocht. Ik heb echt werkelijk 20 winkels gebeld en niemand had hem. Toen maar besteld en wat korting gekregen. Heb de vk212 geprobeerd die erg goed klonk en toen de knoop maar doorgehakt. Achteraf geen spijt van gehad en dat ga ik ook niet krijgen.

Badr_AFN
12 januari 2008, 21:25
Waar heb je 'm vandaan voor 399 euro?? Dat is ook wel een interessant feitje :)

MichaelSS
15 januari 2008, 15:37
zie hier !!

http://fotobewaren.nl/output/1200407681.jpg (http://www.fotobewaren.nl/foto/foto1-72781.html)

skabouter
16 januari 2008, 23:51
mooi :) wat speel je er vooral op? kan je veel kanten op met het ding?

Dribbel_
16 januari 2008, 23:55
Met de andere 2 knoppen kan je het hoog en laag nog regelen over de gehele versterker als het ware :)

Maar zeker een aanrader ja

skabouter
16 januari 2008, 23:57
zeker, een master-presence en master-deep waarschijnlijk? handig is dat, eerst je preamp en eindvolume regelen, dan nog die goed afstellen. Is veel verschillende klankkleur mee mogelijk

MichaelSS
17 januari 2008, 13:07
@ Skabouter,

Hij speelt erg lekker. Tot een hele mooie (driftige) blues tot een hele warme clean en de overdrive, naar heel wat luisteren en afstellen klink toch wel erg vet! De reverb is echt lekker maar helemaal op 10 is mij iets te veel.

Zeker een aanrader. Ik zal dit weekend proberen of ik wat samples kan maken. We zijn aan het verbouwen. We gaan namelijk een muziekkamer maken, maar mocht het lukken post ik ze dit weekend.

dml
17 januari 2008, 15:32
Het neemt wat ruimte in beslag maar het is toch eigenlijk wel heel aardig om voor net geen 800 eypo een 2x100 watt 6L6 stereo-set-up te kunnen hebben.

MichaelSS
20 januari 2008, 13:53
Weet iemand trouwens hoe het met het pedaal van valveking zit? Hoort die er standaard bij te zitten? En zo nee, waar kan je die kopen?

dr.distortion
20 januari 2008, 13:57
Zit er standaard niet bij, te bestellen via musicstore/thomann of feedback.

Wausser
20 januari 2008, 15:55
a 40 euro dacht ik

Dribbel_
20 januari 2008, 16:41
Weet iemand trouwens hoe het met het pedaal van valveking zit? Hoort die er standaard bij te zitten? En zo nee, waar kan je die kopen?

Er zit er geen standaard bij, je kan die van peavey zelf kopen (is duurder) Ik heb hem zelf van Hartke
http://xs320.xs.to/xs320/07410/koffer2.JPG
Rechtsvoorin dus werkt perfect precies hetzelfde als die van peavey 25 euro ogneveer. Channel switch en gainboost.

wille525
29 januari 2008, 08:54
De Peavey VK100 vindt ik echt een mooie top (behalve dat afschuwelijke logo). En dan te bedenken dat ie maar zo goedkoop is. Ik heb onlangs mij JCM800-top (enkelkanaals) de deur uit gedaan. Hiervoor in de plaats speel ik op een Valveking 212 combo. Dit is exact dezelfde versterker als de VK100-top, alleen zit ie ondersteboven in de kast, met daaronder twee speakers. Echt zeer tevreden over het geluid...ook op laag volume, wat overigens niet gold voor de Marshalls (JTM30, JCM800 en JCM2000) die ik heb gehad. Ik heb bewust voor de combo gekozen omdat ie lekker compact en krachtig genoeg is (100 Watt), alleen ziet zo'n top er toch altijd wel een stuk cooler uit.

[byakuya]
29 januari 2008, 16:38
Dag mensen,

Eindelijk, na lang wachten heb ik de Peavey Valveking vk100. De reden waarom het 2 weken lang op zich liet wachten was omdat ik hem 50 euro goedkoper kon krijgen (a. 399 nieuw). Het Cabinet had ik al eerder gekocht. (1 weekje)

Op Harmony-Central is te lezen dat het gemiddelde cijfer van deze versterker een 9.3 is. Het gaat natuurlijk altijd om je eigen mening, dus pinde ik mij hier niet zo op vast.

Éenmaal de versterker in huis en aangesloten schoot het cleane geluid me tegenmoet. Het cleane, warme geluid van deze versterker is, vooral voor dit geld, (bijna) niet te beschrijven. Het geluid is heel direct en lang. Je kan door middel van de "bright" knop het geluid wat "feller" laten klinken. Hier moet je echt van houden maar het kan natuurlijk wel eens handig zijn. Daarna heb ik de versterker geprobeerd met de reverb erbij. Dit klonk geweldig en vooral, bij nummers zoals Guns 'n Roses, is dit erg lekker. Het cleane geluid, kort samengevat is lekker bluesy en een beetje funk achtig. Moelijk te beschrijven maar wel erg mooi en helder.

Nu even over het lead kanaal. Het lead kanaal is erg fel en heel direct. Vooral met de gain helemaal aan. Het Nadeel van het overdrive geluid is dat het pas goed aanspreekt wanneer je het volume pas voor de helft open hebt gedraaid.
De overdrive is genoeg om nummer zoals metallica te spelen en nummers van Guns 'n Roses.

De Versterker is switchbaar baar tussen class A en B wat betekent dat je op 40 watt of 100 watt buizen kunt spelen (en alles wat daar tussen zit).
Verder zitten er nog 2 draaiknoppen op om de juiste toon te krijgen maar hoe dit zit ben ik nog niet helemaal achter.

De versterker is aangesloten op een Marshall 1960A cabinet en ik ben zeer tevreden over het geluid. Ik ga vanmiddag foto's maken. Even terugkomen op het Harmony-Central verhaal, ik geef deze versterker zeker een 9. Hij is het gewoon waard! Zeker voor dit geld. Ongeloofelijk.

Michael

Ik heb deze amp ook, en ik ben het zeker met je eens :satisfie:

Jellyfish00
29 januari 2008, 20:40
Klinkt de combo eigenlijk (ongeveer) hetzelfde als de head? Ik wil de combo namelijk kopen (m'n ouders vinden een stack te overdreven, grr).

TimmU
29 januari 2008, 21:33
Klinkt de combo eigenlijk (ongeveer) hetzelfde als de head? Ik wil de combo namelijk kopen (m'n ouders vinden een stack te overdreven, grr).
Een stack voor thuis is ook te overdreven. heb voor thuis ook een 2x12 combotje en die gaat al veeels te hard eigenlijk!:)
Gewoon een 1x12 serie kopen, 50 watt brult al meer dan zat voor thuis, kun je ook al mee giggen. Hakuna matata, en het bespaart geld ook.