PDA

View Full Version : Rgt 42 DX / Rgt 42 FM



macwilliams
12 januari 2008, 09:36
Hellp

Laat ik maar gelijk van wal steken, ik heb mijn oog
laten vallen op een nieuwe gitaar. Een Ibanez rgt 42DX met Edge III trem.
Mooi ding en speelt bijna net zo fijn als mijn 20 jaar oude
BC rich (of verwar ik gewenning nu met fijn? ach het zou wat)
Maar nu zag ik op markt plaats een Rgt 42 FM.
Deze is ongeveer 5 jaar oud en geen III trem.

Mijn vraag.

Wat is nu een betere keus ze zullen
ongeveer gelijk spelen maar is er verschil
in gebruikte houtsoort zo ja is er dan
de een beter te noemen dan de ander?
Zo niet beter wat zijn dan de merkbare verschillen?
Is de III trem beter dan een II trem Want de DX
is ook nog verkrijgbaar met een II trem.

Over de elementen maak ik mij voor zover geen zorgen daar gaan toch
anderen in. Of reageert een houtsoort beter met de elementen dan de ander?




Help dus...

crapton
12 januari 2008, 11:13
Ik heb zelf ook een RGT42DX zwart, gekocht vorig jaar bij Piens met speciale korting voor 462 €. Goeie prijs, ik zie dat ie nu op diverse plaatsen al gauw 550-675 Euro kost. Ik vond de PU's niet zo geweldig en heb er nu GFS Loudmouth en Bigmouth PU's in. Daarmee is het voor mij een fijne en bruikbare gitaar geworden. Hij speelt in elk geval prima, sustain is wel stukje minder dan mijn Ibanez SZ520. Die gitaar op Marktplaats.nl ziet er best goed uit, ik zou verwachten dat ie vergelijkbaar speelt als een nieuwe. Ik zie nog wel dat ie positie stippen heeft, de huidige DX heeft van die driehoekige inlays.

Ik weet niet of er veel verschil is in trems tussen de II en III, zien er op de foto behoorlijk hetzelfde uit. Hier nog wat links die je misschien helpen...

http://www.ibanez.com/forum/
http://ibanez.com/forum/yaf_postst69978_MEGATRONS-FLOATING-TREM-GUIDE.aspx
http://www.jemsite.com/forums/showthread.php?t=70975&highlight=Edge

Soulflyhigh
12 januari 2008, 19:12
Ibanez kennende beide basswood :(

Soulflyhigh
12 januari 2008, 21:33
En dat is niet goed?
Kan je dat uitleggen?
Wat zou dan wel goed zijn?
Basswood is een goedkopere variant van alder. Het is niet het beste "tonewood". Mensen vinden over het algemeen basswood een beetje steriel en niet karakterestiek klinken. Maar bij nader inzien kan het ook zijn dat Ibanez voor zijn RGT series mahoniehout gebruikt. Dit gebruiken ze op de huidige RGT series. Dit is een wat warmer en donker klinkend hout en wordt oa bij Les Pauls gebruikt

Kaïn
13 januari 2008, 10:28
Naar mijn weten is de Edge III van een zwakkere staalsoort dan de Edge II en daarom zal de III op termijn sneller aan vervanging toe zijn.
En dat basswood inferieur is, dat is ook maar een smaakkwestie natuurlijk. John Petrucci heeft lang met basswood gespeeld, en die had net zo goed voor mahonie kunnen gaan. Het is maar wat je zoekt.

crapton
13 januari 2008, 22:17
Ik heb het even opgezocht en het is Mahonie dus... joepi denk ik :)
Maar O.M.G wat is er een prijsverschil tussen die dingen zeg vanaf 599 tot 749 euro. En dat vind ik voor zo'n bedrag een groot verschil. Bijna 20% o.i.d. Daar vat ik ook niet zo veel van.

Dat heet ook wel vette winst...

Kijk op www.guitarbargains.com (566 € met case!) of www.piens.be. Piens heeft nog wel eens speciale deals, zeker als je hem lokaal komt ophalen. Nee ik werk niet voor Piens, zekerrrr niet. Maar die lui zijn heel heel scherp met de prijzen... Ergens anders krijg je het niet goedkoper - ik heb m voor 462€ gekocht. Ibanez W50 case is ca. 75 €.

Ehhh mag dit eigenlijk wel zo zeggen op dit forum... kweenie?

VanBiLL.com
13 januari 2008, 22:38
Ehhh mag dit eigenlijk wel zo zeggen op dit forum... kweenie?Manneke toch... :angry:

macwilliams
14 januari 2008, 19:24
Dat heet ook wel vette winst...

Kijk op www.guitarbargains.com (566 € met case!) of www.piens.be. Piens heeft nog wel eens speciale deals, zeker als je hem lokaal komt ophalen. Nee ik werk niet voor Piens, zekerrrr niet. Maar die lui zijn heel heel scherp met de prijzen... Ergens anders krijg je het niet goedkoper - ik heb m voor 462€ gekocht. Ibanez W50 case is ca. 75 €.

Ehhh mag dit eigenlijk wel zo zeggen op dit forum... kweenie?

Als je een medeforumer behoed
voor het te veel uitgeven van
zuurverdiende EYPO's,
€750+ €75= €825 tov €566 maakt dat
toch altijd €341 verschil...
DUSSSS een tweede hands epi lp of 6820 colaflesjes.
Dan heb ik het gevoel dat dit toch redelijkwijs gedoogd is.
Dan neem ik een snipperdag om hem op te halen,
hou ik nog steeds geld over :D


Bedankt voor je antwoord, hier kan ik zeker weten wel iets mee. :satisfie:

VanBiLL.com
14 januari 2008, 22:33
6820 colaflesjesEn zijn er mensen die beweren dat muzikanten drugs gebruiken, hoe kóm je erbij, hahaha... :rockon:

Ik bedoel in een liter cola zit ongeveer 30mg caffeïne een flesje is 330ml dus 10mg *6820 = "slechts" 68.2 gram caffeïne, ga je wel over het podium racen denk ik...

macwilliams
14 januari 2008, 22:46
En zijn er mensen die beweren dat muzikanten drugs gebruiken, hoe kóm je erbij, hahaha... :rockon:

Ik bedoel in een liter cola zit ongeveer 30mg caffeïne een flesje is 330ml dus 10mg *6820 = "slechts" 68.2 gram caffeïne, ga je wel over het podium racen denk ik...


Stay with me: met een cola flesje bedoelde ik het snoepje; dus een snoepje van €0,05 dat is dus 20 voor een Euro maal 341 = ...
racen doe je inderdaad maar of je nu blij moet zijn dat je op dat moment op het podium staat is een tweede.. :seriousf:

VanBiLL.com
16 januari 2008, 21:17
Je kunt het best even naar de Piens website gaan en niet direct bestellen maar dat formulier invullen dat ze je de beste dagprijs geven, en dan kan je zo nu en dan een gelukkig mens zijn met duizende snoepcola flesjes extra in de zak waardoor je zoveel suiker in je lijf krijgt dat je nog steeds over het podium racet omdat je ADHD hebt gekregen...

Maar even serieus, je moet even om de dagprijs vragen en dan kan je wel eens een goede deal krijgen.

Btw: ik ben ook ab-so-luut geen medewerker van Piens...Frietbak is ook een leuke zaak... :rockon:

macwilliams
17 januari 2008, 22:38
Vandaag lekker naar B.O.M in zwolle geweest
weer even gespeeld op meerdere gitaren in de
diverse prijsklassen. Weer kwam ik uit bij de rgt42dx.
Nog even een tube screamer dr bij aangesloten en
een metal zone van boss.
En nu vond ik het wel genoeg, heb een koffer uit de
kofferbak laten halen en de gitaar meegenomen.
En de tubescreamer is ook meegekomen.
Hulde aan mijn ega en dochter die toch ANDERHALF uur
hebben zitten wachten zonder ook maar een piep van zich te laten horen.


Ik ben blij.

VanBiLL.com
17 januari 2008, 22:50
Nou veel plezier ermee dan hé! :rockon:

Ik weet toevallig dattie van eroosch bijzonder lekker klinkt tijdens optredens...(vooral het laatste optreden)...