PDA

View Full Version : Duim



Banaan
12 januari 2008, 01:16
Hej,
sinds enkele dagen krakt mijn duim regelmatig (als je weet wat ik bedoel) en daarvoor had ik dat nooit. Ik denk dat het komt omdat ik mijn duim iets te gespannen houd als ik speel.

Het probleem is dat ik maar geen ideale manier vind om te spelen met mijn duim (vooral zonder steun is lastig). Ik kan mijn duim bijna 90° naar achter plooien. Als ik speel gaat m'n duim automatisch wat naar achter. als ik mijn duim "gewoon" wil houden moet ik teveel kracht zetten en kan ik ook minder snel spelen...

Mijn speeltechniek van voordat ik met nagels speelde ging perfect, maar ik kan maar geen goede manier vinden om met nagel te spelen! Ik heb dit probleem toch al erg lang, en ook mijn (nochtans goede) leeraar heeft me nog niet kunnen helpen.

Kheb al eens in "pumping nylon" gekeken, maar daar staat niets dat me verder helpt (wat betreft dit probleem althans).

Kan er mij iemand helpen? De toekomst van een gitaarspelende banaan hangt er van af :(

GrTz banaan :jam:

G.G.
12 januari 2008, 01:20
Huisarts? Fysio?

TimmU
12 januari 2008, 01:22
Jij hebt ook een ellendige nickname zeg.

Banaan
12 januari 2008, 01:23
ja, maar die gaat mij niet zeggen hoe ik toch een mooie klank kan krijgen op mijn gitaar vrees ik...

TimmU
12 januari 2008, 01:27
eventjes on-topic. Ze noemen dit ook wel een doorgezwikte duim geloof ik. Ik heb een doorgezwikte duim , das oefenen. Mijn gitaarleraar zei vroeger altijd ,dat ik m'n gitaar moest bespelen, zoals je een vrouw bespeeld. Teder , en zacht. Je hoeft écht niet zoveel kracht uit te oefenen ,als je akkoorden speelt.

Banaan
12 januari 2008, 01:36
ja, ik ben er vast van overtuigd dat dat klopt!

Maar ik kan echt niet met men nagel spelen als ik dat probeer!

Ik moet het wel zelf oplossen, maar als je raad hebt of tips ofzo, zou echt welkom zijn, tis echt frustrerend...

TimmU
12 januari 2008, 02:04
met je nagel.
Ik had het over je linkerhand, die waarmee je bij je hals zit. kluns;)

G.G.
12 januari 2008, 02:10
Timmu, jij hebt het nergens over LINKERhand, kan het uit je eerdere posts ook niet opmaken.

Banaan
12 januari 2008, 02:11
:D
Wist ik wel!!
Nee, van linkerhand heb je gelijk, dat is idd gewoon veel oefenen. Maar dat lukt al best :)

(en G.G. hier boven heeft gelijk, mijn berichtje ging over rechterhand ;) dus nogal vreemd dat je het over linkerhand had)