PDA

View Full Version : verschillen in OCD typen?



the sure thing
11 januari 2008, 20:47
Zie bijgaande ad:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=86837

Zijn er verschillen tussen de verschillende OCD's? Zijn die verschillen echt ZO groot? En hoeveel versies zijn er eigenlijk? En zijn de verschillen te herkennen aan uiterlijke kenmerken?

Lexvandoef
11 januari 2008, 20:59
Ik denk zelf dat de verschillen marginaal zullen zijn, meer gemierenneuk in de marge.

Maar ik heb zelf ook geen V1/2/3 van de OCD naast elkaar gehoord, so shoot me if I'm wrong.

Mitch
11 januari 2008, 21:11
Grootste klankmatige verschil is dat men versie 1 soms aan de schelle kant vond. De kritiek werd vaak genoeg gehoord om er wat aan te doen en dus is voor versie 2 de klank wat bijgewerkt. Er was nog iets met versie 2 waardoor er een versie 3 is gekomen, maar dat weet ik niet meer, misschien staat het op de Fulltone site ?
Gemierenneuk is het niet hoor, gewoon reageren op de markt. En het zijn nog geen Lovepedal-taferelen, waar je bijna een historisch naslagwerk nodig hebt omdat -ie iedere maand weer een nieuwe versie uitbrengt (lees: één of twee waardes van onderdelen aanpast).

the sure thing
11 januari 2008, 21:11
Dus dat betekent dat er 3 typen zijn? En waarin zit het mierenneuk-verschil dan?

Lexvandoef
11 januari 2008, 21:17
Gemierenneuk is het niet hoor, gewoon reageren op de markt.

Ja oke, op die manier is het idd geen mierenneuken, maar vind ik het zelfs goed (beetje input van gebruikers kan nooit kwaad). Maar zijn de verschillen dan echt zo groot?

Mitch
11 januari 2008, 21:26
Maar zijn de verschillen dan echt zo groot?
Jij vond toch van niet ? :D
Op de wat grotere Amerikaanse fora kom je genoeg verhalen en ervaringen van gebruikers tegen. Het was gewoon duidelijk setup-afhankelijk. Als de klank van een pedaal al wat aan de heldere kant is kan het soms onbruikbaar zijn op een heldere amp. Als je dat iets aanpast voorkom je dus als pedalenboer dat je product als 'alleen geschikt voor donker klinkende amps' te boek komt te staan, zoals de eerste generatie Menatone Red Snapper bijvoorbeeld.

Lexvandoef
11 januari 2008, 21:38
Jij vond toch van niet ? :D

haha, nee, ik zei, ik denk van niet. :) Ik heb ook maar over 1 versie gespeeld ooit eens, weet niet eens welke, en weet dus ook de verschillen niet tussen V1/2/3.

En zoals ik al schreef, dat de fabrikant daadwerkelijk luistert naar input van gebruikers vind ik goed :hippie:

vinni
11 januari 2008, 21:49
http://www.elisanet.fi/flaser_phanger/ocd.htm

Vinni

the sure thing
11 januari 2008, 22:02
Vinni, 1999 keer dank!

Mitch
12 januari 2008, 00:23
Ah juist, V3 kreeg meer compressie, dat was 't. Thumbs up for vinni !

Lexvandoef
12 januari 2008, 00:30
Ah juist, V3 kreeg meer compressie, dat was 't. Thumbs up for vinni !

Jups, nu is het weer duidelijker :)