PDA

View Full Version : ruis bij harder zetten london city MK IV



Maurits84
11 januari 2008, 20:41
Hallo,

Ik vroeg me af of het volgende makkelijk en goedkoop te verhelpen is: mijn London City MK IV geeft een brom/ruis wanneer het volume 'ver' openstaat. Dit gebeurt al wanneer het volume voorbij 12 uur gedraaid wordt.

Wat zijn de mogelijke oplossingen en wat kost dit eventueel?

Het is btw nog niet 'mijn' versterker. Ik kan hem overkopen voor E300 incl cabinet. De vraag is echter of die brom goedkoop te verhelpen is. Alleen dan is het interessant om hem te kopen en kan ik de prijs nog omlaag brengen. Wat kost een gem. MK4 eigenlijk? Is dit een goed aanbod?

Groeten Maurits

kenx
11 januari 2008, 20:45
in een stopcontact MET aarding stoppen, lamp (indien mogelijk) vervangen,...
gebruik de zoekfunctie...

ACSlater
12 januari 2008, 00:00
Een mkIV voorbij standje 12 uur? Damn dat is hard. Ik heb ook zo'n ding en vind de ruis wel meevallen. Tijdens het spelen hoor je er iig niets van en volgens mij ruizen ze altijd wel wat. De versterker is wel ouder dan 83 en hoort in het vintage versterkers forum dacht ik.

Giels
12 januari 2008, 02:54
Die van mij heeft ook een lichte ruis, maar zoals slater al zei, tijdens het spelen hoor je het toch niet dus het deert niet echt. En die 300 euro incl. cabinet is best een redelijke prijs lijkt me. Ik heb de mijne gekocht voor 200, en dat is dan zonder cab.

guitaraddict
12 januari 2008, 10:31
Ik denk dat de electrolyten van de voeding vervangen moeten worden ( brom)
of eindbuizen en de ruis kan o.a. ook op slechte buizen duiden maar ook heel wat andere oorzaken hebben.

Dus al je versterker 100 % wilt hebben komt er nog een heel bedrag bij.

Alf

Maurits84
12 januari 2008, 10:38
De ruis is dan zo hard dat je zelfs bij rustige stukken het hoort. Dus de ruis/brom is dusdanig aanwezig dat het stoort, anders zou ik hier niet zomaar om hulp vragen ;). En de versterker staat echt niet hard wanneer de ruis al te horen is.

Heb dr Tube gemaild wat het kost om de top te laten reviseren. Erg duur geintje (e250). Kennen jullie andere technici (in de buurt van Den Bosch) die dit ook kunnen, of wellicht alleen de ruis/brom er uit kunnen halen (voor minder euros)?

Bedankt Maurits

Giels
12 januari 2008, 20:43
Dus als jij je LC op 12 uur zet staat hij nog niet zo hard? :dontgeti:
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik denk dat dan je buizen echt op zijn.