PDA

View Full Version : Probleem Met Ideaal Geluid



.john.s
11 januari 2008, 19:30
heej,

ik ben nou met wat guns n' roses aan het pingelen,
nou ben ik begonnen met de solo van november rain en ik krijg het slash geluid maar niet te pakken ik heb een ibanez ARX320-MS gitaar en een kustom kga 10 versterker en verder nog een digitech rp80 effecten bak,
iemand enig idee om het slash geluid te krijgen.

alvast bedankt.
john

Rude Perception
12 januari 2008, 11:20
Zijn vingers nemen, Les Paul inpluggen op een (gemodde?) JCM 800

Jimwoud
12 januari 2008, 11:59
Je hebt ook niet echt een versterker die veel mogelijkheden heeft en een redelijk geluid kan creëren. Probeer gewoon een geluid te maken dat je mooi vindt en ga niet proberen sounds na te maken, dat lukt toch niet.

BeeJee
12 januari 2008, 13:24
Slash speelt met Les Pauls op Marshall Silver Jubilee versterkers. Inderdaad JCM800-achtig.

Riky
12 januari 2008, 17:02
Zijn vingers nemen, Les Paul inpluggen op een (gemodde?) JCM 800


sorry hoor, maar vind dit echt nutteloze antwoorden...
Hij vraagt of iemand weet hoe hij met ZIJN set up een slash sound kan krijgen...
Ik denk dat hij zelf ook best weet dat hij geen exacte slash sound krijgen, maar hij vraagt hoe hij er in de buurt kan komen...

Ik ben niet bekend met de digitech rp80, maar als ik guns n roses speel:

-veel gain
-veel treble
-veel mid
-beetje reverb

Ben wel eens met Jimwoud. Probeer niet een sound van een werleberoemde gitarist na te maken... lukt toch niet. Je kunt beter je eigen vette sound maken en met slash mee spelen. Als je de techniek beheerst, klinkt de sound eigenlijk altijd wel..

EuroCinema
12 januari 2008, 17:18
Volgens mij gebruikt hij in dat nummer veel het halselement, probeer dat ook eens als je dat nog niet deed.

Mitch
13 januari 2008, 11:37
Hoe je het ook wendt of keert, met een 10 watt versterkertje (met 8 inch speaker ?) en een RP80 krijg je er gewoon nooit iets vergelijkbaars uit, al zou je nog zo'n vette Les Paul hebben. Ook niet op huiskamervolume.

Rude Perception
13 januari 2008, 14:27
Hoe je het ook wendt of keert, met een 10 watt versterkertje (met 8 inch speaker ?) en een RP80 krijg je er gewoon nooit iets vergelijkbaars uit, al zou je nog zo'n vette Les Paul hebben. Ook niet op huiskamervolume.

EN dat wou ik duidelijk maken.
@Ricky: De vraag is nutteloos, omdat het antwoord niet bestaat. Het is onmogelijk om zijn geluid te krijgen. Dit soort vragen zijn al heel vaak langs gekomen en het kwam uiteindelijk altijd op hetzelfde uit, namelijk wat ik in m'n eerste post heb gezegd.

Mitch
13 januari 2008, 17:35
sorry hoor, maar vind dit echt nutteloze antwoorden...
Hij vraagt of iemand weet hoe hij met ZIJN set up een slash sound kan krijgen...

Ik ben niet bekend met de digitech rp80, maar als ik guns n roses speel:

-veel gain
-veel treble
-veel mid
-beetje reverb
..
Tja, als je niet bekend bent met die apparatuur, waarom dan toch advies geven en commentaar hebben als anderen dat ook op hun manier doen ?
Als je op een RP50/80/100 namelijk de gain opschroeft, de treble en mid ook, sja... dan heb je één bak ruis. Daar heeft die jongen dus niks aan.
Rude Perception had het subtieler kunnen brengen, maar ja... ik vrees ook dat de topic starter het niet gaat redden met dit soort spullen. Iets benaderen kan best, maar daar heb je toch wel een béétje gereedschap voor nodig :dontgeti:
No offence naar de topic starter hoor. Ben je er trouwens nog ?

EuroCinema
13 januari 2008, 19:28
Op die Digitech zit volgens mij een marshall-stack amp model. Als ze de naam marshall niet mogen gebruiken, noemen ze dat vaak brit of british of plexi. Neem er zo een met aardig wat gain maar niet het maximum , gitaar op de neckhumbucker en dan naar smaak hoog en mid indraaien. Zo kom je in elk geval een stukje in de goede richting.

Rude Perception
13 januari 2008, 21:41
.
Rude Perception had het subtieler kunnen brengen, maar ja... ik vrees ook dat de topic starter het niet gaat redden met dit soort spullen.

Dit soort topics zijn ondertussen al vaker langsgekomen, op een gegeven komen dan dit soort antwoorden.

TimmU
13 januari 2008, 22:48
Even op de topictitel ingaan.

Iedereen hier heeft continue een probleem met zijn ideale geluid. Dat probleem heet gitaar spelen.

Rude Perception
14 januari 2008, 00:40
Even op de topictitel ingaan.

Iedereen hier heeft continue een probleem met zijn ideale geluid. Dat probleem heet gitaar spelen.

Dat probleem heet niet gitaar spelen. Ik weet redelijk wat ik wil. Ik moet het nu nog zien te bereiken, maar ik heb de stappen duidelijk in m'n hoofd. Nu nog geld. Ik vind juist dat een goede gitarist moet weten hoe hij wilt klinken, daar redelijk in de buurt zit qua geluid en de rest met z'n spel weet te bereiken. Dat is wel waar ik mee bezig ben.

Kim Wilson
14 januari 2008, 09:22
..., maar als ik guns n roses speel:

-veel gain
-veel treble
-veel mid
-beetje reverb

...
De valkuil van de beginnend gitarist...

Probeer het eens met wat minder gain. Op de slaapkamer zal het allemaal nog wel redelijk klinken, maar zo gauw je in een band speelt, moet je je gain en bas omlaag gooien en je mids omhoog. Anders verzuip je. Zo vreselijk veel gain gebruikt Slash nou ook niet.

Riky
14 januari 2008, 11:41
De valkuil van de beginnend gitarist...

Probeer het eens met wat minder gain. Op de slaapkamer zal het allemaal nog wel redelijk klinken, maar zo gauw je in een band speelt, moet je je gain en bas omlaag gooien en je mids omhoog. Anders verzuip je. Zo vreselijk veel gain gebruikt Slash nou ook niet.

Ik ging er automatisch vanuit dat hij met een 10 watt versterker niet in een band speelt...

.john.s
15 januari 2008, 21:52
bedankt voor alle antwoorden :P altijd natuurlijk nog meer welkom,
ik weet ook dat ik het ideale slash geluid niet krijg met dit setje daarom komt er in de toekomst een nieuwe versterker bij. maar ik wilde gewoon even weten wat er in de buurt kwam,

in ieder geval bedankt :P