PDA

View Full Version : ToxicGrindMachine met "zang", nou ja soort van



Iceman
11 januari 2008, 17:47
http://members.home.nl/thomas.dijk/BastardBreedAuditionmp3.MP3

Dit is een opzetje, zo wordt ongeveer de zang. Zang zit er niet mooi ingemixt, dat komt allemaal nog goed.

Er gaat nog van alles veranderd worden:

Zang: opnieuw opnemen.
Bas: wordt ingespeeld door een amerikaan.
Solo: kennis van me is een Vai-pieler en gaat het volgooien met deze solo's.
Gitaar: wordt volledig opnieuw ingespeeld over mijn Diezel VH4 in een studio.

Daarna wordt alles opnieuw gemixd/gemasterd.

Oh ja, er komt dus een hele cd vol met deze ellende. Met een 2 maanden zou het af moeten zijn.

Iceman
11 januari 2008, 17:53
De tekst, voor de luisteraars die het echt niet verstaan.

Bastard Breed


I requent the symbols when the cardinal is speaking
the five books of Mozes
My intent is nothing like the sweet words of Gaia,
the old or the new Testament


I invent a new kind of order with symbols and mythology
My task degration of organic intrutions a world of illusion

I am the climate change
I am the downfall
I spill in every way

Nobody wants a forgotten test
Phycholigy as a Motown soul chest
They kill us on our way
Someday

Nevermore to see the game
Nevermore a price to pay
The souls of us are deep and understanding

Guaranteed a devine task
Guaranteed a cosmic blast
The world should cleanse the earth from homo sapiens


A nemical scene to wake the past
An epical dream Its how we play

Kill yourselves an open path
A shut up dream for wasting breath
The oxigen is far from understanding

To see the light the other way
To see the grave a soul away
For all the time straightforward is depleted

A nemical scene to wake the past
An epical dream Its how we play

Nevermore to see the game
Nevermore a price to pay
The souls of us are deep and understanding

General moddeling
General sequensing
Death revails a certain consolation

A nemical scene to wake the past
An epical dream Its how we play

interessander
11 januari 2008, 17:54
Klinkt veelbelovend, die 3kwart riff krijgt een lekkere slayer-feel als de ride gebruikt wordt, zo'n ritme waarbij je moeilijk stil kan zitten.

Riky
11 januari 2008, 17:57
tsja soryy. Kan niet echt begrijpen dat mensen het mooi vinde:) :hippie:

but anyway..

.. vind de opname niet zo slecht klinken als je zelf vind volgens mij..

BlackSun
11 januari 2008, 20:01
Woooow! Dat rockt! :D

Vette riffs, goed drum geluid,alleen de snare vind ik niet echt mooi klinken, te digitaal, maar dat blijft moeilijk met samples (als ik het goed gehoord heb zijn het samples toch? ;) ).

De 'zang' vind ik erg goed. Goed gearticuleerd, en dus duidelijk verstaandbaar.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

ExRxIxC
11 januari 2008, 20:12
Ik vind de zang maar niks eigenlijk.. klinkt een beetje iel en geen power.

HvV
11 januari 2008, 22:47
De muziek vindt ik best ok ook al hou ik hier zo heel erg van. Dat rustige midden-stuk met die piano is erg goed daar kunnen wel wat Vai achtige solo's ingemikt worden maar ik zou er toch een beetje spaarzaam mee zijn. Stijl ligt me niet zo maar dit is dan wel weer complex en gevarieerd genoeg om het voor mij dan wel weer interessant te maken. Een tip, dump die zanger en neem een zangeres...ik hoor hier gewoon een vrouwenstem bij. :o Maar goed gedaan en ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat.

jw009
12 januari 2008, 10:41
Vette mix! Echt een vette gitaarsound, vooral bij die riff bij 3:52 min. Is dat de VH4?

De zang is idd te droog voor mijn gevoel, en ligt er beetje te veel op.

Ik vind het best interessante muziek, maar ik haak af door de stem. Ieder geval succes ermee, zo te horen heeft het veel potentie.

Evil-Payasos
12 januari 2008, 11:10
SICK ZIEK SICK ZIEK Vet man! Jezus! Dit is echt super vreed.... Als je CD uit komt ga ik hem zekers de weten halen! GEWELDIG

(misshcien nog 1 tip, de stem mag wel iets lager en iets ''minder goed verstaan baar'', althans zo zou ik het doen)

Solidkick
14 januari 2008, 16:35
Ik ben heel benieuwd hoe dit klinkt als het af is.
Ik vindt het nu nl. al vrij indrukwekkend. Hail!

Ic3gl0vE
14 januari 2008, 17:27
Ik vind het geluid van de snare erg goed!
De overgang naar dat pianostuk vind ik niet zo mooi. De galm op de piano klinkt zo anders, dat hij niet bij de rest van het nummer lijkt te horen. Ook zou er van mij wat meer galm op de zang mogen, zodat 'ie wat meer naar achter geplaatst wordt.

Maar buiten dat, goede opname en goed nummer! Plaats je het eindresultaat ook online als dat er eenmaal is? :blast:

Bloodline
14 januari 2008, 17:30
http://members.home.nl/thomas.dijk/BastardBreedAuditionmp3.MP3

Dit is een opzetje, zo wordt ongeveer de zang. Zang zit er niet mooi ingemixt, dat komt allemaal nog goed.

Er gaat nog van alles veranderd worden:

Zang: opnieuw opnemen.
Bas: wordt ingespeeld door een amerikaan.
Solo: kennis van me is een Vai-pieler en gaat het volgooien met deze solo's.
Gitaar: wordt volledig opnieuw ingespeeld over mijn Diezel VH4 in een studio.

Daarna wordt alles opnieuw gemixd/gemasterd.

Oh ja, er komt dus een hele cd vol met deze ellende. Met een 2 maanden zou het af moeten zijn.


Ik kap met recording, jezus man....

Bobby ik ben zo focking trots op je echt waar, weet nog goed ik nog jong en klein, helemaal gek van Demise ( die verplicht op die plaat moet komen ).

Ik koop deze plaat ds binnenkort echt, desnoods 2 keer.
Dit is zo vet !

Maiden Michiel
15 januari 2008, 14:58
[url]Solo: kennis van me is een Vai-pieler en gaat het volgooien met deze solo's.

Mag ik zo brutaal zijn te vragen wie?

Ibanez666
15 januari 2008, 20:46
ah gaaf man! En ik hou niet eens van deze muziek!

new deep
15 januari 2008, 22:00
Vette shit man! Alleen de vocals zijn niet mijn smaak, mag wel wat lager zoals Testament bijv.

Iceman
16 januari 2008, 00:04
Mag ik zo brutaal zijn te vragen wie?


Olaf van Malm.

Heeft ooit in de eerste bezetting van DeadHead gezeten, toen was huidige gitarist Ronnie nog de bassist.
Olaf is een hele andere kant opgegaan met zijn monkeygrip gitaren. Hij speelt nog regelmatig met onze drummer.

We gaan waarschijnlijk iemand anders laten inzingen. Mijn mening is dat de muziek te goed en volwassen is om er een krijszang zoals de mijne op te zetten.
Ik kan mijn ego wel kwijt in DeadHead. DH heeft net getekend bij Displeased voor een cd, we gaan in maart de studio in.

Met een wat volwassener zang (lees clean en rauw) zal TGM een veel groter publiek aanspreken. Het zou erg gaaf zijn als deze TGM cd de doorbraak is voor Robert/BlackNeonBob als mixer/producer.

Overigens gaat Robert de komende DeadHead ook mixen.

Iceman
16 januari 2008, 00:07
Vette shit man! Alleen de vocals zijn niet mijn smaak, mag wel wat lager zoals Testament bijv.

Dit bedoel ik.

Ik voel me niet aangevallen, het is nu eenmaal zo dat de ene stem toegankelijker is dan de andere. De muziek is vette shit, dan moet de zang ook minstens hetzelfde niveau hebben.

X-Rated
16 januari 2008, 00:33
Yaaaaaaaayy daar is ie weer :D

Zang == IMMORTAL \m/

Ik vind de zang ook nog niet echt goed in de mix liggen, maar ik neem aan dat daar wat aan gebeurt :) Verder past het stemgeluid misschien ook niet echt bij de muziek.

Retegaaf nummer. Ik ben benieuwd wat de uiteindelijk mix wordt!

bass blom
16 januari 2008, 01:15
sjees man iceman lul, lul niet zo slap over jezelf, dit staat als een huis :cheerup:

Luke-wannabe
16 januari 2008, 08:28
Klinkt echt te gek, maar die zang word ik wel een beetje zat naar een tijdje. Dikke scream eroverheen zou wat mij betreft wel vet zijn.

Maiden Michiel
16 januari 2008, 09:07
Olaf van Malm.

Heeft ooit in de eerste bezetting van DeadHead gezeten, toen was huidige gitarist Ronnie nog de bassist.
Olaf is een hele andere kant opgegaan met zijn monkeygrip gitaren. Hij speelt nog regelmatig met onze drummer.

We gaan waarschijnlijk iemand anders laten inzingen. Mijn mening is dat de muziek te goed en volwassen is om er een krijszang zoals de mijne op te zetten.
Ik kan mijn ego wel kwijt in DeadHead. DH heeft net getekend bij Displeased voor een cd, we gaan in maart de studio in.

Met een wat volwassener zang (lees clean en rauw) zal TGM een veel groter publiek aanspreken. Het zou erg gaaf zijn als deze TGM cd de doorbraak is voor Robert/BlackNeonBob als mixer/producer.

Overigens gaat Robert de komende DeadHead ook mixen.

Kijk, dat dacht ik al.
Ik speel namelijk ook met Hans en Olaf.

Iceman
16 januari 2008, 10:50
Kijk, dat dacht ik al.
Ik speel namelijk ook met Hans en Olaf.

Wat een enorme bandhoer is die Hans toch, haha.

Maar goed, dan weet je ook dat Olaf wel een baantje kan trekken.

We, TGM, hebben een amerikaanse zanger benaderd die een beetje op Corey Taylor van Slipknot lijkt. De man heeft een enorme mooie cleane stem, plus en prachtige traploze overgang naar mooie screams en grunts.
Hopelijk wil de beste man de boel inzingen, dat zou TGM in 1 klap naar een totaal ander niveau brengen.

caelin
16 januari 2008, 11:00
klinkt erg vet !

enja ik ben het ook eens dat je stem bij deadhead beter uit de verf komt tom

benieuwd wat het allemaal gaat worden uiteindelijk ...

jw009
16 januari 2008, 11:04
Met een wat volwassener zang (lees clean en rauw) zal TGM een veel groter publiek aanspreken. Het zou erg gaaf zijn als deze TGM cd de doorbraak is voor Robert/BlackNeonBob als mixer/producer.


Wauw dat zou ik heel vet vinden! Succes met DH trouwens, daar vind ik je stem stuk beter tot zijn recht komen.

Maiden Michiel
16 januari 2008, 11:37
Wat een enorme bandhoer is die Hans toch, haha.

Maar goed, dan weet je ook dat Olaf wel een baantje kan trekken.

We, TGM, hebben een amerikaanse zanger benaderd die een beetje op Corey Taylor van Slipknot lijkt. De man heeft een enorme mooie cleane stem, plus en prachtige traploze overgang naar mooie screams en grunts.
Hopelijk wil de beste man de boel inzingen, dat zou TGM in 1 klap naar een totaal ander niveau brengen.

Wel, Olaf heerst! Ik kan nog erg veel van hem leren. Aparte vingerzettingen en akkoorden heeft hij vaak.
Ik ben benieuwd hoe die shit met solo's en zang gaat klinken.

Iceman
16 januari 2008, 11:46
[QUOTE=Iceman]Met een wat volwassener zang (lees clean en rauw) zal TGM een veel groter publiek aanspreken. Het zou erg gaaf zijn als deze TGM cd de doorbraak is voor Robert/BlackNeonBob als mixer/producer.
QUOTE]

Wauw dat zou ik heel vet vinden! Succes met DH trouwens, daar vind ik je stem stuk beter tot zijn recht komen.

Officieel......

http://www.deadhead.nl/index.php/fact_and_figures/dead_headlines/

Ik zie in BlackNeonBob niet alleen een ongelofelijk talent als songwriter, maar ook als mixer.
Zijn mixen zijn de afgelopen 2 jaar enorm vooruit gegaan, dat jonk heeft duidelijk een stel goede oren aan zijn kop. Velen onder ons kunnen heel goed analyseren waarom een geluid of mix niet goed is, maar Bob kan als 1 van de weinigen dit ook daadwerkelijk ombuigen naar een goede mix. Daarbij heeft hij de drive om groot te worden, hij eet, drinkt, slaapt en ademt `geluid` 24 uur per dag.

Ik zal er alles aan doen om hem als professioneel mixer vooruit te helpen.

Als eerste gaat hij de nieuwe DeadHead mixen. Al zit daar een flink stuk eigenbelang in, immers krijg ik een vet geluid, het is wel een goed visitekaartje als je een officiele cd gemixt hebt en deze ook daadwerkelijk in de platenbakken ligt.

Ten tweede TGM. Dit heeft , met een betere zanger, de potentie om groter te worden dan een Gorefest of After Forever. Daarom moet ik een stap opzij doen om dat succes niet in de weg te staan. Bij DeadHead kan ik m´n ego wel kwijt. Ik ga nog wel de gitaren reampen met de Diezel VH4, de grove korrel van de Diezel zal perfekt passen bij TGM.

JW009.
Prachtige Orville heb je daar zeg!!

glennshred
16 januari 2008, 14:43
Bobby of robert, was de éérste reden waarom ik op dit gitaarforum ben beland
zijn eerste song die ik beluisterd had weet ik niet meer, maar de song is
eraf gehaald zie ik nu..

anyways, hiervoor zat ik te prutsen met allerlei, dank zei de man en anderen
heb ik al heel wat bijgeleerd op dit forum, dus inspiratie genoeg hier.

Toen ik lang geleden de deadhead filmpjes had bekeken was ik erg ervan
onder de indruk, wat een vet geluid zeg, kijk er soms nog naar
op foto's heb ik gezien wat voor amps jullie gebruiken, ga die set up zeker
wel ééns uitproberen in men podX3

In ieder geval de song klinkt machtig, zang is wat ieltjes maar jullie komen
er wel uit. :rockon:

Iceman
16 januari 2008, 14:51
In ieder geval de song klinkt machtig, zang is wat ieltjes maar jullie komen
er wel uit. :rockon:


AAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHhhhhhhhh, nog 1!!!


Hahaha.

Tip: Neem op zonder een tubescreamer voor de versterker, de amps op een pod palmmuten al genoeg. Verder, neem op met zo weinig mogelijk gain. zeker als je links en rechts apart opneemt.
Die X3 is leuk omdat ie 2 amps tegelijk (links/rechts) kan, maar het klinkt beter als je ouderwets 1 kant per keer opneemt.

Haatland = Rectifier met een eq ervoor.
Volgende DH = Diezel VH4 (+5150/Mesa Mark 4)

glennshred
16 januari 2008, 15:06
Ok Ice,

Bedankt voor de info.. ga zeker van de dagen da ééns uitproberen
(heb toch tijd genoeg nu) :rockon:

glenn (broer van miller)

Tho
16 januari 2008, 16:22
Ik vind die zang juist vet! SADUS all the way! :eek:

Muzikaal vind ik het ook erg vet, maar die synth, of wat is het? Laat dat er uit man :( Dat haalt het geheel omlaag, vind ik

tabmaniac
16 januari 2008, 16:56
Klinkt goed, hier wil ik binnenkort wel wat meer van horen!:D

heerlijk die dubbelbase!

Bloodline
17 januari 2008, 00:09
http://members.home.nl/thomas.dijk/BastardBreedAuditionmp3.MP3

Dit is een opzetje, zo wordt ongeveer de zang. Zang zit er niet mooi ingemixt, dat komt allemaal nog goed.

Er gaat nog van alles veranderd worden:

Zang: opnieuw opnemen.
Bas: wordt ingespeeld door een amerikaan.
Solo: kennis van me is een Vai-pieler en gaat het volgooien met deze solo's.
Gitaar: wordt volledig opnieuw ingespeeld over mijn Diezel VH4 in een studio.

Daarna wordt alles opnieuw gemixd/gemasterd.

Oh ja, er komt dus een hele cd vol met deze ellende. Met een 2 maanden zou het af moeten zijn.

Als die solo gitarist toevallig ziek word stel ik me zeker als kandidaat :D !!

meul
17 januari 2008, 12:32
Sja, wat moet je hier nu nog op zeggen !? Ik hoor gewoon een waanzinnig product en ben erg onder de indruk.

psyQ
17 januari 2008, 15:32
sorry, ik vind alles vet, maar oten de zang begon barste ik in lagge uit...

Iceman
17 januari 2008, 17:30
sorry, ik vind alles vet, maar oten de zang begon barste ik in lagge uit...

Jouw leraar nederlands in huilen......









(ja, hij vroeg er om)

Tho
17 januari 2008, 17:33
Ja een beetje laffe post.

Nogmaals Iceman, vette vocalen, maar die synth...? Ik vind het die vette muziek zo omlaag halen!

M Kactus
17 januari 2008, 18:12
sorry, ik vind alles vet, maar oten de zang begon barste ik in lagge uit...

@psyQ: 9 posts en al zo'n grote bek. Nou, vooruit, post dan maar eens een liedje van jezelf...

@TS: Je muziek is enorm vet. Bonkende riffs, daar houd ik van. Het is de zwaardere metal waar ik normaal gezien niet erg voor te vinden ben, maar dit is bijzonder goed! Gaat zo in mijn mapje!

De zang vond ik net verfrissend. Cookiemonster-stemmen zijn er al genoeg, dit heeft zeker weten wel wat. Het blijft ook lekker hangen naarmate het liedje vordert. Leuk hoe goede dingen zelfs over de genres heen in de smaak vallen!

ExRxIxC
17 januari 2008, 18:43
maar die synth...? Ik vind het die vette muziek zo omlaag halen!

:eek: Die synths zijn altijd juist zo vet bij Toxic Grind Machine, vind ik.

TimmU
17 januari 2008, 18:51
Ik vind het echt wel vette shit. Zou inderdaad,zoals al vaker gezegd, de zang anders doen. Dat stuk rond de 2 minuten, zou ik de drums wat minder exact de gitaar laten volgen, misschien iets met triolen? is dat een idee.
Verder een tof concept,goed gespeeld, en zoals Tho al zei, die synth's moeten er écht uit, Rond 3 minuten is té epic sounding man.
Terwijl de rest van het nummer echt rétegaaf is.

Ic3gl0vE
18 januari 2008, 00:01
Ja een beetje laffe post.

Nogmaals Iceman, vette vocalen, maar die synth...? Ik vind het die vette muziek zo omlaag halen!

Nee man die synth maakt het juist net iets leuker.

Tho
18 januari 2008, 00:26
Nee man die synth maakt het juist net iets leuker.

Nee? Hoezo nee.


Ik vind nee, en jij vind ja, understood?





Nee serieus :D ik heb een hekel aan synth's, behalve in Out For Blood van Sadus

Ic3gl0vE
18 januari 2008, 01:02
Nee? Hoezo nee.


Ik vind nee, en jij vind ja, understood?





Nee serieus :D ik heb een hekel aan synth's, behalve in Out For Blood van Sadus

Zie je wel ;)
Genoeg flauwigheid, ik zal het topic niet langer vervuilen.

Meer van deze muziek graag :blast: