PDA

View Full Version : Philips MFB als actieve monitor



interessander
11 januari 2008, 16:46
Ik heb zojuist een leuk setje philips MFB 532's gekocht en volgens mij zijn die prima te gebruiken voor actieve monitoring in gebruik met mijn toneport. Ik heb er nu als test even een iPod aan hangen en dat klinkt al erg lekker!

Zijn er hier meer mensen die MFB's gebruiken, al dan niet als monitor?

guhlenn
12 januari 2008, 12:24
Ze klinken gied, maar ik zou ze niet als monitor gebruiken, heb het idee dat ze nogal kleuren... van de andere kant; als je ze goed genoeg kent zal dat vast kunnen....

paulusdeBKB
12 januari 2008, 23:55
Ik kende de speakers niet en heb dus even opgezocht wat het inhoudt: dit zijn dus die dingen met een platte 'conus'? Werkt het niet zo goed als Philips dacht, of wil men er gewoon niet aan? Het lijkt me persoonlijk dat je de waveguide van de conus zelf mist met zo'n plat vlak.

interessander
13 januari 2008, 13:41
@ Paulus, Er is slechts een MFB naar mijn weten met een vlakke conus, het principe achter MFB berust op een actieve speaker met in mijn geval twee eindtrappen in een kast, 40 W voor het laag en 20 W voor het midden en hoog.
De speaker kent een terugkoppelingsfunctie waardoor hij zichzelf corrigeert voor eventuele vervorming. Voor meer informatie: http://www.mfbfreaks.com

bert k
13 januari 2008, 14:22
Dat is al heel oud! Jaren 70 of 80 denk ik. Zijn idd actieve speakers, ze stonden destijds heel goed bekend, maar er is sindsdien wel erg veel bijgekomen qua actieve boxen.