PDA

View Full Version : advies bij aankoop nieuwe gitaar



dirk_diggler
6 februari 2003, 00:27
dag iedereen,

ik ben van plan een gitaar te kopen, maar kheb wel een echt beperkt budget (tot 250 euro)!
-kunnen jullie mij zeggen welke gitaar ik best (tweedehands?) aanschaf?

genre muziek: blink, jimmy eat world ...

en welk pedaal zou ik me best aanschaffen??

merci

BLOK182
6 februari 2003, 14:10
Moet je voor die 250 euro ook nog een versterker kopen? Als dat zo is raad ik je aan OF een tweedehands squierset te kopen OF om nog even door te sparen. Voor 250 euro heb je denk ik wel een Mexicaanse Fenders strat tweedehands, of een Epiphone LP.

dirk_diggler
6 februari 2003, 14:12
kheb al een versterker, wel geen zware, maar tis toch maar om in mijn kamer een beke te scheuren.

Venkeroz
6 februari 2003, 15:59
Ik denk dat je het beste tweedehands op zoek kunt gaan! Als je iets wil waar je ff mee vooruit kunt tenminste :smile:

Wel ff iemand meenemen die er verstand van heeft, als je gaat kijken voor zo'n gitaar.

Kjiratsiekoedel
6 februari 2003, 16:29
Op 2003-02-06 14:10, schreef BLOK182:
Moet je voor die 250 euro ook nog een versterker kopen? Als dat zo is raad ik je aan OF een tweedehands squierset te kopen OF om nog even door te sparen. Voor 250 euro heb je denk ik wel een Mexicaanse Fenders strat tweedehands, of een Epiphone LP.


voor een mex moet je dan wel heeeeel lang zoeken, een LP denk ik ook

Timmer
6 februari 2003, 16:50
Ik roep maar wat: een yamaha pacifica?

De 120s of 112 lijkt me wel in die prijsklasse te vallen. Redelijk veel gitaar voor je geld dacht ik zo.

Check:
http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/netherlands/10_musical_instruments/30_guitars_basses_amps/60_electric_guitars/10_electric_guitars/index.html

Ibanez PgM
6 februari 2003, 17:11
Er zijn genoeg Ibanez of Epiphone beginnersets met versterkers in de aanbieding. Bij http://www.feedback.nl bijv. Gewoon ff zoeken, je vind wel wat voor dat geld. iig Succes!

Lakin's Juice
6 februari 2003, 17:15
hmmz, ik heb de pacifica ook in m'n handen gehad, en ik wist niet hoe snel ik hem weer in het rek moest krijgen....

ik had de pacifica 112 en het tremolo zit er simpelweg voor de sier, het deed he-le-maal NIETS! dus pas daar wel ff mee op...

je kan dan misschien beter ff doorsparen voor de ibanez GIO grx 40, ookal was ik daar ook niet echt weg van...

succes nog!

Lakin's Juice
6 februari 2003, 17:16
owh, die grx 40 was een kleine E300,- geloof ik...dus valt wel mee

Patrick M.
6 februari 2003, 18:25
Kijk ff op http://www.musicyo.com Daar hebben ze nu opruiming van lichtbeschadige modellen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Patrick M. op 2003-02-06 18:26 ]</font>

dirk_diggler
6 februari 2003, 18:57
kheb gemerkt dat een squier het goedkoopst uitkomt, maar is he twel aan te raden om ziets aan te schaffen?
anders denk ik dat ik op zoek zal gaan naar een epiphone LP, schone dingskes!

jdd
6 februari 2003, 20:46
als je een beetje versterker met scheur hebt, moet je eens proberen 'm in je stereo te pluggen, via line out of headphone, dat geeft vaak wel een beter geluid, en dan hoef je niet eens een apart scheurpedaal, het kan alleen niet zo luid.
je zou ook even moeten proberen de standaardverschillen in geluid te horen tussen tele, strat, lp , dat duurde bij mij ook wel een tijdje en toen wou ik achteraf toch niet een stratmodel

Lakin's Juice
6 februari 2003, 21:48
op mijn stereo kan ik ALLES helemaal open zetten hoor!...volume gitaar (2x) en volume stereo....

werkt perfect als je nog geen versterker hebt :grin: