PDA

View Full Version : SKB Pedalboard



WillemdaGuide
11 januari 2008, 15:32
Hoi allemaal,
Via de zoekfunctie kwam ik niks tegen.

Heb bij thomann volgende gezien en vroeg me af of er mensen zijn die 'm kennen/hebben/gebruiken en wat je ervaring hiermee is!

http://www.thomann.de/nl/skb_ps_55.htm

groetjes Willem

paulusdeBKB
11 januari 2008, 15:40
Nope, deze ken ik niet. Ziet er zeer profi uit, maar ik vind hem ERG duur! Voor veel minder geld heb je zo'n Warwick Rockplankje http://www.thomann.de/nl/warwick_rb23110.htm . Ik heb daar een grotere variant van, is niet superstevig maar voldoet wel, ook met ingebouwde voeding en patchaansluitingen.

Dat SKB-plankje betekent wel dat je niet zelf hoeft te gaan lopen klooien, da's ook wat waard, natuurlijk!

WillemdaGuide
11 januari 2008, 15:44
ziet er ook goed uit maar ik denk dat 't verschil 'm vooral in de voeding zit, dit zouden allemaal geisoleerde outputs zijn en veel mogelijkheden voor andere voltages en dergelijke... hmm moeilijk. Heb nu een pedaltrain2 maar nog geen voeding. Ik overweeg er zo'n pedalpowerII in te bouwen, maar ik kan die pedaltrain natuurlijk ook verkopen en hiervoor gaan...pff lastig

Nielsje
11 januari 2008, 15:50
hier ff de link van de fabrikant:

klik hier maar (http://www.skbcases.com/music/products/proddetail.php?f=&id=431&o=name&offset=1&c=85&s=75#)

ziet er goed uit! Veel patch opties, polariteit wisselbaar, verloopjes.
Je kan je kabels lekker onder je pedalen langs laten lopen, mooi overzichtelijk

Nadelen op eerste gezicht:
geen geïsoleerde uitgangen van de prik.
kunstof kunstof kunstof, doe mij maar hout met alu profielen (ben een beetje ouderwets)
ontwerp van de case is niet alles..
de PRIJS!!

Swan
11 januari 2008, 15:56
ehh met n grote rockcase en n goeie voeding kom je ook nog niet aan die prijs...

WillemdaGuide
11 januari 2008, 15:58
prijs is idd wel pittig, maar heb op zich wel goede ervaringen met SKB qua degelijkheid enzo.

Lijkt er inderdaad niet op of die uitgangen niet geisoleerd zijn... toch wel een nadeel, zeker als het zoveel moet kosten... dan toch die pedalpower2 maar in mijn pedaltrain knoeien denk ik....

paulusdeBKB
11 januari 2008, 16:11
Als je al een pedaltrain hebt, dan zou ik niet een ander platform kopen. Grote verschillen in gebruiksgemak gaat het niet opleveren wanneer je bord eenmaal werkt.

tubeonly
11 januari 2008, 16:21
importeren misschien een optie? die dingen kosten in de vs 299 usd.

Ik heb zelf ook een skb pedalboard met 3he rack en dat zijn echt fijne dingen. Ik denk dat die SKB PS-55 gericht is op de (semi-)professionals en dat zie je ook in de prijs. Vind het wel een mooi en praktisch ding als ik dat zo zie...

Kamiess
11 januari 2008, 16:32
Trouwens, ik zie het nu ook bij deze case en ook de pedaltrain.
Hoe maak je daar je pedalen op vast(zitten allemaal van die sleuven in)?

Op hout doe ik het met een oude fietsketting uit elkaar halen

Nielsje
11 januari 2008, 16:35
klitte(n)band

WillemdaGuide
11 januari 2008, 16:45
yups, goeie klitteband werkt prima.
Je kunt nog overwegen om er houten stripjes verticaal onder te hangen en dan met spanbandjes die dingen vast te zetten. Zit wel vast dan maar vind het er niet echt uitzien....

Nielsje
11 januari 2008, 16:47
Waarom zou je dat doen? Ik zet m'n pedalen al jaren met klitteband vast en er is nog nooit iets mee gebeurd. Het gaat pas mis als je je pedalen gewoon los bovenop je versterker legt..

WillemdaGuide
11 januari 2008, 16:48
geen idee, misschien als je geen klitteband hebt of je dat toch niet vertrouwd!?!

Thom TK
12 januari 2008, 16:21
geen idee, misschien als je geen klitteband hebt of je dat toch niet vertrouwd!?!

Kopen, zo duur is het niet.
EN waarom zou je het niet vertrouwen? Pedalen zitten dan goed vast hoor.

robert-gitarist
12 januari 2008, 17:36
Waarom ga je zelf geen bak maken Willem voor dat geld? ;)
Ik vind het persoonlijk nogal veel knaken voor zn bakkie.
Wat ik het nadeel vind van kant en klare boards, is altijd de ruimte. Of je komt net een paar cm. te kort of je hout echt een zee van ruimte over wat uiteindelijk allemaal loze ruimte is en gewicht.
Ik zou zelf een board maken want je hebt nogal aardig wat pedalen :D

WillemdaGuide
14 januari 2008, 13:55
Ja, Robert, is idd een boel knaken en als die voeding geen geisoleerde outputs heeft ga ik toch maar voor de pedalpower in mijn pedaltrain bouwen.
Wat betreft die maten, tja is altijd te klein, maar als ik er zelf één bouw en ik wil er een keer wat anders in is ie ook te klein.... ik denk dat ik pas zelf ga bouwen als ik minimaal 2 jaar geen pedalen van mijn board vervang!! (lees: nooit) 8-)