PDA

View Full Version : hardcore



vipskate
11 januari 2008, 14:18
www.haymaker.tk

vanaonder op home pagina vind je klein mp3'tje gemaakt op eerste repetitie (vorige week zaterdag) niet echt superkwaliteit dus

geef je mening!

ben vanhoof
11 januari 2008, 15:12
Zo zijn er duizenden groepjes, dus probeer je ervan te onderscheiden door ofwel met deze muziek een erg sterke live performance te geven of door andere muziek te maken.

skabouter
11 januari 2008, 16:38
sja dat is zo....verder klinkt t wel leuk enzo, maar zo`n opname kan je weinig over zeggen verder. ik mis ook zang :)
maar ga vooral door, en bij optredens zijn dit soort dingen al snel leuker om te luisteren!

yhcmarc
11 januari 2008, 21:02
http://en.wikipedia.org/wiki/Haymaker_%28band%29

Bestaat nog steeds deze band, o.a. met ook leden van de geniale hardcore band Cursed.

andoni
13 januari 2008, 19:59
Ik vind het maar saai, altijd dezelfde akkoorden op hetzelfde ritme aangeslagen en ergens op het einde een breakdown.

Oh ja, deze tip meen ik echt. Ik heb de lyrics gelezen op jullie site, en ik weet dat dit persoonlijk is, maar doe daar iets aan. Tenzij het gewilde hilariteit en satire is natuurlijk. :p

skabouter
14 januari 2008, 11:41
hehe juist onwijs hardcore die lyrics....ach kvind t ook niet nodig, maar t hoort erbij he! onze zanger schrijft ook vaak hatelijke teksten, vind ik helemaal niets...maarja, das zn ding denk ik.

Rinze
14 januari 2008, 12:37
Inderdaad een nogal onbenullige tekst, of het is alleen maar houding en dan zijn jullie dus posers, of het is echt en dan zijn jullie gewelddadige randdebielen die in een vroeg evolutionair stadium zijn blijven steken...


Ook wel een beetje erg achterhaald, dit soort dingen, toch?

Ik zou mijn naam maar veranderen voor ik de "echte" Haymaker tegenkom als ik jullie was :seriousf:

skabouter
15 januari 2008, 10:14
kheb je ff toegevoegd via ons metalcore bandspace!

www.myspace.com/fifthoffour

Pax1212
15 januari 2008, 10:27
Ik ben niet erg onder de indruk. En de lyrics hebben niks met hardcore te maken, no offence (en nee ik ben niet van de hardcore politie). Er zijn teveel van dit soort bands, probeer orgineel te wezen..

yhcmarc
15 januari 2008, 11:46
Ik vind het trouwens onbegrijpelijk dat bands nummers met een dergelijk erbarmelijke geluidskwaliteit (en dat geldt ook voor Skabouter, sorry dude ;) ) op de wereld los durven te laten ipv eerst wat fatsoenlijke opnames te maken. Oefenruimte opnames, leuk om als band na te luisteren en om aan wat vrienden te laten horen, maar om het dan ook meteen op myspace enzo te zetten .. neeh .. ik zou het niet doen iig.

Rinze
15 januari 2008, 12:10
Nou is dat dan wel weer in de hardcore-geest, DIY enzo. Ik vind een goeie oefenruimte-opname beter te pruimen dan een matige studio-demo.

yhcmarc
15 januari 2008, 12:40
Nou is dat dan wel weer in de hardcore-geest, DIY enzo. Ik vind een goeie oefenruimte-opname beter te pruimen dan een matige studio-demo.

Een goede opname hoeft niet te betekenen dat het niet DIY is ;) .. ik neem mijn eigen bands ook gewoon zelf op, maar steek er toch wel duidelijk wat meer moeite in dan een taperecorder in het midden van de oefenruimte.

Check bv. dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=103128) .. de 1e ruwe mix van volledig DIY demo opnames .. welke intussen al een heel stuk beter zijn geworden.

skabouter
21 januari 2008, 17:24
Marc, ik ben het met je eens dat de opnames in dit topic vele malen beter moeten (mijn eigen ook), maar ik ben het niet met je eens dat het dan niet de moeite waard is om te posten!

het is altijd goed om je muziek te verspreiden en bekendheid te geven. Wij kunnen nou eenmaal niet meteen professionele studiotijd boeken, en om ondertussen wel de muziek te verspreiden zijn wat thuisopnames en een myspace best handig! Een ander verhaal is het als het gewoon weg slecht en slordig gespeelt is, dit zou niet moeten! maar slechte geluidskwaliteit moet men gewoon omheen luisteren, en nadenken over wat hij/zij verder van de muziek inhoudelijk vind!

yhcmarc
21 januari 2008, 17:57
Marc, ik ben het met je eens dat de opnames in dit topic vele malen beter moeten (mijn eigen ook), maar ik ben het niet met je eens dat het dan niet de moeite waard is om te posten!

het is altijd goed om je muziek te verspreiden en bekendheid te geven. Wij kunnen nou eenmaal niet meteen professionele studiotijd boeken, en om ondertussen wel de muziek te verspreiden zijn wat thuisopnames en een myspace best handig! Een ander verhaal is het als het gewoon weg slecht en slordig gespeelt is, dit zou niet moeten! maar slechte geluidskwaliteit moet men gewoon omheen luisteren, en nadenken over wat hij/zij verder van de muziek inhoudelijk vind!

Ik zeg ook niet dat je professionele studiotijd moet boeken, maar het online gooien van "we pleuren een taperecorder in de hoek" demo opnames snap ik niet, en ik kan daardoor dergelijke bands ook niet echt serieus meer nemen. Ik geef toe, van mij staan er ook oefenruimte "we pleuren .. " opnames online, maar, die krijgen alleen ingewijden / bekenden te horen via directe links .. ik zou zoiets NOOIT op een myspace ofzo zetten. Hier opvolgend, vind je het zelf ook niet slimmer om je muziek te verspreiden met een acceptabele kwaliteit die een beter en eerlijker beeld biedt van je band?

Tho
21 januari 2008, 18:39
Inderdaad een nogal onbenullige tekst, of het is alleen maar houding en dan zijn jullie dus posers, of het is echt en dan zijn jullie gewelddadige randdebielen die in een vroeg evolutionair stadium zijn blijven steken...

Dat meen je toch niet Rinze? Ik vind het nergens op slaan.

Ken je Chopped in Half van Obituary? :seriousf:

Rinze
21 januari 2008, 18:59
Dat meen je toch niet Rinze? Ik vind het nergens op slaan.

Ken je Chopped in Half van Obituary? :seriousf:

Wat meen ik niet? :chicken:

Tho
21 januari 2008, 19:10
Wat meen ik niet? :chicken:

over die teksten? Ik bedoel.. Je houdt zelf ook van metal. Ik vind die teksten vaak wel gaaf

Rinze
21 januari 2008, 19:12
Ja, maar dit vind ik gewoon dom. Bij een hoop metalbands trouwens ook tegenwoordig, het is allemaal van dat "mijn lul is te klein dus doe ik maar heel opgefokt om het te compenseren"-gezeik. Een echte kerel hoeft zich niet zo te profileren :seriousf: en ik kan het weten.

Tho
21 januari 2008, 19:14
Ja, maar dit vind ik gewoon dom. Bij een hoop metalbands trouwens ook tegenwoordig, het is allemaal van dat "mijn lul is te klein dus doe ik maar heel opgefokt om het te compenseren"-gezeik. Een echte kerel hoeft zich niet zo te profileren :seriousf: en ik kan het weten.

de meeste nieuwe metalbands stellen sowieso weinig voor vind ik..

Rinze
21 januari 2008, 19:20
Früher war alles besser. Alles ist vorbei...

Ik vind het vaak wel erg op elkaar lijken, zowel HC als metal. Drummer op speed en lang op les gezeten, twee Emg's door Rectumfriers voor de authentieke stofzuigersound en de bas moet maar zien wat ie doet. En de zang, ach....

Ik mis vaak een eigen smoel, eigen identiteit. En hier in Nederland holt men meestal ook nog klakkeloos achter de Amerikaanse voorbeelden aan, ik snap niet goed waarom mensen niet hun eigen muziek maken in plaats van allemaal het zelfde te doen. De Amerikaanse bands die de standaarden hebben gezet deden dat ook niet door anderen na te doen. En dan dit soort middle of the road HC, tja. HC is al twintig jaar oud en dan zou er toch wel eens wat vernieuwing in mogen.

yhcmarc
21 januari 2008, 20:40
Früher war alles besser. Alles ist vorbei...

Ik vind het vaak wel erg op elkaar lijken, zowel HC als metal. Drummer op speed en lang op les gezeten, twee Emg's door Rectumfriers voor de authentieke stofzuigersound en de bas moet maar zien wat ie doet. En de zang, ach....

Ik mis vaak een eigen smoel, eigen identiteit. En hier in Nederland holt men meestal ook nog klakkeloos achter de Amerikaanse voorbeelden aan, ik snap niet goed waarom mensen niet hun eigen muziek maken in plaats van allemaal het zelfde te doen. De Amerikaanse bands die de standaarden hebben gezet deden dat ook niet door anderen na te doen. En dan dit soort middle of the road HC, tja. HC is al twintig jaar oud en dan zou er toch wel eens wat vernieuwing in mogen.

ruim 30 jaar al inmiddels ;) .. maar ja, vernieuwing en hardcore is helaas een combinatie die niet vaak op lijkt te gaan. Gelukkig deden wij met Omission NIET aan de standaard E C D schema's en vaste breakdowns en suffe zooi .. buh ..

Tin
23 januari 2008, 23:58
Mhh beetje standard dit doet volgens mij elke hardcore band.....


Op dit moment ben k helemaal wouz van between the buried and me.

een mix tussen hardcore metalcore prog metal enzo supervet en ver weg van standard.