PDA

View Full Version : Straplocks komen los



hesse
11 januari 2008, 08:40
Zoals sommigen weten heb ik straps van Schaller gekocht, nu blijkt dat een van de twee altijd blijft zitten, en de andere - het maakt niet uit of ik hem onderaan hang of bovenaan - komt regelmatig los. Ook als ik dan dat terug vastklik en ik ga kijken of ie echt vasthangt, ik trek even aan de band en hij komt weer los.
Weet iemand hoe dit komt? Handig is het niet bepaald...
Ahja, en ook het het te verhelpen is.

almarvk
11 januari 2008, 08:51
Wat komt los? De band of de bevestiging aan de gitaar?

G.G.
11 januari 2008, 09:17
Zoals sommigen weten heb ik straps van Schaller gekocht, nu blijkt dat een van de twee altijd blijft zitten, en de andere - het maakt niet uit of ik hem onderaan hang of bovenaan - komt regelmatig los. Ook als ik dan dat terug vastklik en ik ga kijken of ie echt vasthangt, ik trek even aan de band en hij komt weer los.
Weet iemand hoe dit komt? Handig is het niet bepaald...
Ahja, en ook het het te verhelpen is.

Zit je schroef daar diep genoeg in het busje? Dan palletje moet natuurlijk wel een stukkie het busje in kunnen. Iets anders kan ik niet bedenken.

hesse
11 januari 2008, 09:44
Het is de band die loskomt.
Ik dacht ook dat het kwam omdat dat 'pinnetje' niet diep genoeg gaat, maar ik zie eigenlijk geen verschil met het andere (dat niet loskomt), en het komt ook netjes uit de verpakking en ik verwacht niet dat schaller slechte dingen gaat afleveren.

FruscianteFan
11 januari 2008, 10:41
Als je het 'kommetje' naar beneden hebt - zodanig dat als het pinnetje de gitaar niet houdt, de gitaar alsnog niet uit de strap schiet - is er toch niets aan de hand?

Ik heb zelf eerder het probleem dat de lock zelf niet goed aan de strap vastzit en dat de schroef steeds weer uit de gitaar komt. Binnenkort maar eens lijmen, die boel.

Nielsje
11 januari 2008, 11:11
Het is de band die loskomt.
Ik dacht ook dat het kwam omdat dat 'pinnetje' niet diep genoeg gaat, maar ik zie eigenlijk geen verschil met het andere (dat niet loskomt), en het komt ook netjes uit de verpakking en ik verwacht niet dat schaller slechte dingen gaat afleveren.

Nou ben je nog niet duidelijk. Komt bij de band de moer los van de straplock, of blijft de pen niet in het gat zitten? Werkt de veer die de pen in het gat duwt wel goed?

hesse
11 januari 2008, 11:13
Dan wsl niet nee, ik moet zeggen, ik had er nu es twee weken geen last van (ik blij), maar mja, nu begint het terug. Ik zal het 'kommetje' maar telkens beneden plaatsen en dat gewoon elke keer maar nakijken voor het spelen?

hesse
11 januari 2008, 11:15
owh, ff op de nieuwe reactie:
Dus, er zit een ding in mijn gitaar, dat komt nooit los, maar daar plaat ik dat 'kommetje' op. Dat ding zit vast aan mijn band, en dat geheel komt dus los. Het in de gitaar gevezen deel is perfect in orde.
En de veer zelf blijft stevig op zijn plaats zitten dacht ik, ze komt toch altijd netjes terug goed te zitten

Kim Wilson
11 januari 2008, 11:27
Ik snap het nog steeds niet, maar ik zal een poging doen:

De gevalletjes aan je strap moet je goed vastzetten met die moertjes. Ik had laatst ook een keer dat mij een moertje om de oren kwam. Goed aandraaien dus. Let daarbij op dat je het kommetje NAAR BENEDEN hebt gericht, zodat je gitaar in de kommetjes hangt. Op die manier kan het niet misgaan, ook niet als het veertje misschien niet altijd even soepel werkt.

Nielsje
11 januari 2008, 11:38
... gevezen...
Gekke belg :satisfie:


Maar de moer blijft dus zitten (dat is dat zeskantige dunne ding waarmee je de band aan de lock vast zet)??

Want er komt iets los zeg je, maar niet of nou de moer loskomt of dat de band +lock lostkomt...

Maar ik heb even gemeten voor je: het pennetje van m'n straplock komt ongeveer 1 mm uit z'n behuizing. (Schaller)

Overigens vind ik die van Göldo beter: Daar zit namelijk aan het pennetje een afschuining, zodat je de straplock er zo op kan klikken zonder dat je het pennetje hoeft uit te trekken. Bovendien zitten er twee moeren op, zodat je band echt nooit meer lostkomt (met de ene moer zet je namelijk de andere vast).

FruscianteFan
11 januari 2008, 12:40
Hey, dat geldt ook voor mijn Boston!

Bij mijn reactie net ging ik er trouwens van uit dat het "kliksysteem" zijn werk niet doet, en dat de twee onderdelen van de straplock wel goed vastzitten aan de gitaar resp. strap.

hesse
11 januari 2008, 12:46
Bedankt.
Het was dus de band met dat dingetje dat wegvloog.
Maareuhm, is vijzen zo'n vreemd woord? :)
Ik ga gewoon zorgen dat het kommetje zekers naar beneden is gericht. Daarnet ging het probleemloos.
En aangezien godin standaard straplocks van schaller op de gitaar zet ging ik niet direct een ander merk er op zetten he. :satisfie:

DeiDRagonas
11 januari 2008, 12:47
...Let daarbij op dat je het kommetje NAAR BENEDEN hebt gericht, zodat je gitaar in de kommetjes hangt. Op die manier kan het niet misgaan, ook niet als het veertje misschien niet altijd even soepel werkt.


Wat Kim zegt... Kommetje zo draaien dat je gitaar er IN hangt en er niet AAN hangt en de moer stevig vastdraaien zodat dat kommetje geen kant op kan. Kan niet mis gaan.. nooit...

edit: Als t nog niet lukt... doe je wat fout. En nee... vijzen kennen we hier niet nee. lol..

Roy.

Nielsje
11 januari 2008, 12:49
Bedankt.
Het was dus de band met dat dingetje dat wegvloog.
Maareuhm, is vijzen zo'n vreemd woord? :)
Ik ga gewoon zorgen dat het kommetje zekers naar beneden is gericht. Daarnet ging het probleemloos.
En aangezien godin standaard straplocks van schaller op de gitaar zet ging ik niet direct een ander merk er op zetten he. :satisfie:

Toch is het vreemd dat ie dan losschiet, steekt je pen wel voldoende uit? Of past het lock gedeelte misschien niet goed op de bus?

DeiDRagonas
11 januari 2008, 12:51
Toch is het vreemd dat ie dan losschiet, steekt je pen wel voldoende uit? Of past het lock gedeelte misschien niet goed op de bus?

Als dat kommetje goed hangt maakt het niet eens uit of t pennetje wel goed uitsteekt... Dan nog blijft t goed hangen!

Nielsje
11 januari 2008, 13:02
Als dat kommetje goed hangt maakt het niet eens uit of t pennetje wel goed uitsteekt... Dan nog blijft t goed hangen!

Nou ja.. dat is wel zo, maar het gaat erom dat het systeem niet goed functioneert, dan wil je toch weten waardoor dat komt en hoe je het oplost? Dat je dan maar die kom andersom hangt is eigenlijk een noodoplossing..

Einzeln
11 januari 2008, 13:05
Wat Kim zegt... Kommetje zo draaien dat je gitaar er IN hangt en er niet AAN hangt en de moer stevig vastdraaien zodat dat kommetje geen kant op kan. Kan niet mis gaan.. nooit...

edit: Als t nog niet lukt... doe je wat fout. En nee... vijzen kennen we hier niet nee. lol..

Roy.

Bij mij is het zodanig versleten dat hij er echt in moet hangen. Anders valt ie uit de lock.

Bouke
11 januari 2008, 13:08
...Dat je dan maar die kom andersom hangt is eigenlijk een noodoplossing..

Nou nee, dat 'kommetje' is nou juist je ophanging en de pin is de extra zekering. Samen kan het niet mis, tenzij je de schroef uit het hout trekt en dan heb je gaffa-tape nodig :D

Bouke

qroy
11 januari 2008, 13:11
Nou nee, dat 'kommetje' is nou juist je ophanging en de pin is de extra zekering. Samen kan het niet mis, tenzij je de schroef uit het hout trekt en dan heb je gaffa-tape nodig :D

Bouke

Nee, dan prop je luciferhoutjes in het gat en schroeft de schroef er weer terug in.

Kim Wilson
11 januari 2008, 13:17
Nou ja.. dat is wel zo, maar het gaat erom dat het systeem niet goed functioneert, dan wil je toch weten waardoor dat komt en hoe je het oplost? Dat je dan maar die kom andersom hangt is eigenlijk een noodoplossing..
Je doet toch altijd die kommetjes naar beneden? Je laat het toch niet afhangen van een pinnetje die in je houdertje zit? Wat Bouke zegt, dat kommetje IS de ophanging, het pinnetje zorgt er alleen maar voor dat ie er niet zomaar uitschiet als je je gitaar optilt, om wat voor reden dan ook. Het is zo goed bedacht, hoe kun je hem dan verkeerd om aan je strap zetten?

FruscianteFan
11 januari 2008, 16:55
Nee, dan prop je luciferhoutjes in het gat en schroeft de schroef er weer terug in.En dan draait het alsnog dol. Binnenkort lijm ik de betreffende schroef wel in de gitaar.

Bouke
11 januari 2008, 17:16
Nee, dan prop je luciferhoutjes in het gat en schroeft de schroef er weer terug in.

Ja, thuis wel ja, maar tijdens een gig niet :D

Trouwens, de luciferhoutjestruuk werkte maar tijdelijk. Ik heb een dikke houtschroef gepakt en de kop wat 'ingenomen' zodat 'ie in het ding past.

Nu zit het heeel goed vast.

Toch voelt het raar als je aan het spelen bent en je moet je gitaar ineens ook echt vasthouden :D (net op tijd ook nog eens)

qroy
11 januari 2008, 23:04
Ja ok, ik heb dan ook geen gig ervaring :D

TimmU
12 januari 2008, 00:24
pf. Zitten die moertjes om je gitaarband wel écht goed vast? dat heeft me namelijk een keer bijna een strat gekost, zo'n geintje. voorzichtig mee zijn.

guitargeek3
12 januari 2008, 11:14
Ik heb die schaller ook gehad.
Bij mij schoten ze ook steeds los.

Ik heb ik al jaren die van Dunlop, geen problemen meer me gehad.

Digo
12 januari 2008, 16:41
Locktide my friend, locktide. Had ik met me harley ook dikwijls nodig als er weer eens wat afdonderde onderweg. :)

KoenB
21 januari 2008, 23:28
Locktide my friend, locktide. Had ik met me harley ook dikwijls nodig als er weer eens wat afdonderde onderweg. :)

Dan is het nog altijd loctite ;)