PDA

View Full Version : Metallica 80's tone tryout



AART
10 januari 2008, 23:19
Ok, gisteren leuk kunnen pielen en vandaag verdergegaan. Ik heb een backingtrack van For Whom The Bell tolls van Metallica even volgespuwd met wat herrie. In het eerste riffje zit ik ernaast met de eerste akkoorden(moet F# zijn, ik speel enkel E). Voor de rest is ie wel ok volgens mij.

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=709364&songID=6156545

Ik ben alleen nog een beetje ontevreden over de sound bij de palmmute stukken, die kan beter maar ik krijg het niet zo punchy zoals ik het wil(irl wel).

Tips/commentaar welkom.

interessander
10 januari 2008, 23:33
Ik vind het lekker klinken! Die veel te strakke drumtrack maakt het ritme wel helemaal dood helaas, nu fight fire with fire graag!!

Even over de palm-mutes. Hoe speel je de tweede partij in, met de andere trackaan of uit? Bij mij werkt het het beste als ik de eerste track niet hoor of anders hevig gepanned, het wordt strakker als ik met het ritme meespeel dan met de eerste track, dan wacht je al gauw te lang. Misschien is dit iets om ze lekkerder te laten klinken.

AART
10 januari 2008, 23:44
Ik vind het lekker klinken! Die veel te strakke drumtrack maakt het ritme wel helemaal dood helaas, nu fight fire with fire graag!!

Even over de palm-mutes. Hoe speel je de tweede partij in, met de andere trackaan of uit? Bij mij werkt het het beste als ik de eerste track niet hoor of anders hevig gepanned, het wordt strakker als ik met het ritme meespeel dan met de eerste track, dan wacht je al gauw te lang. Misschien is dit iets om ze lekkerder te laten klinken.

Fight fire with fire zal ik volgende keer proberen.
De tweede partij speel ik met de rest gemute.
Ik denk eigenlijkd at het komt omdat ik 4 partijen heb gebruikt, een beetje te veel gok ik.

Ik zal het eens afmixen met twee tracks. Ik heb 2 tracks met vrij gescoopte instellingen(AJFA) gebruikt en twee met wat fellere instellingen(MoP).
(90l, 70l, 70r, 90r gepanned).

Ik zal ze met beide apart eens opnieuw neerkwakken.

De backing kan ik helaas niks aan veranderen, die haal ik van internet, en er stond niks beters helaas.

ErikE
10 januari 2008, 23:45
Precies wat ik dacht...als je voor een opname dezelfde rythm partij dubbelt is het echt belangrijk om de eerste partij uit te zetten als je de 2e opneemt, anders zal deze altijd achterlopen...

De sound is overigens echt vet!

AART
12 januari 2008, 14:13
Ik heb em geupdate met twee nieuwe tracks. Deze bestaan uit dezelfde takes maar met 2 ritme partijen ipv 4.

De onderste is met de MoP settings en de bovenste met AJFA settings. Deze waren in het origineel allebei aanwezig.

ben vanhoof
12 januari 2008, 23:10
Geluid vind ik echt wel ok klinken, je zit er niet veel naast. Wat ik alleen niet goed snap: je geeft zoveel geld uit aan fatsoenlijke gear en dan speel je er bij van die simpele liedjes nog naast. Ook in jou master of puppets versie zit een ritmefout...

AART
13 januari 2008, 10:35
Geluid vind ik echt wel ok klinken, je zit er niet veel naast. Wat ik alleen niet goed snap: je geeft zoveel geld uit aan fatsoenlijke gear en dan speel je er bij van die simpele liedjes nog naast. Ook in jou master of puppets versie zit een ritmefout...

I know. Master of puppets heeft wat fouten, maar dat komt omdat het een test was, niet echt serieus bedoelt(zijn ook drie stuken btw, aan elkaar geplakt, denk dat daar de fouten zitten). In dit nummer is het allemaal ok voor zover ik weet op het palmmute gedeelte na, maar dat valt ook wel mee.

bass blom
13 januari 2008, 11:00
ja, lekker dik geluid :P

GunMetalBlue
13 januari 2008, 16:16
Ik vind het lekker klinken! Die veel te strakke drumtrack maakt het ritme wel helemaal dood helaas, nu fight fire with fire graag!!

Even over de palm-mutes. Hoe speel je de tweede partij in, met de andere trackaan of uit? Bij mij werkt het het beste als ik de eerste track niet hoor of anders hevig gepanned, het wordt strakker als ik met het ritme meespeel dan met de eerste track, dan wacht je al gauw te lang. Misschien is dit iets om ze lekkerder te laten klinken.

ik denk hetzelfde eigenlijk

je sound is lekker! nét, maar dan ook echt nét nét iets te muddy, misschien door die vele tracks over elkaar, ik denk bij metallica echt altijd aan te ontzettende precisie van hetfield & co en die mis ik wat

...maar eigenlijk heb ik geen recht van spreken :)


edit: als bij de 3 die scherpere instellingen zitten en ik me dat niet inbeeld en het verkeerd heb begrepen, vind ik die al een stuk lekkerder klinken ja!