PDA

View Full Version : effe een bevestiging gevraagd.



wietse
10 januari 2008, 21:07
hoort eigenlijk in de verdachte advertenties afdeling maar dit is net iets anders.
http://link.marktplaats.nl/140213723

heb deze jongen gemaild en hij was oprecht verbaasd dat ik melde dat het waarschijnlijk een nepperd is gezien het logo, punt op de I zit verkeerd, heeft hem in een dronken bui in de kroeg gekocht voor 1400 euro.
mooi lullig dat hij zo bedonderd is, voor een leek is het echt niet te zien of die dingen echt of nep zijn.
dus help hem effe, maak hem blij of juist niet, ik vermoed het laatste.
had ook al een paar mails gehad waarin werd gemeld dat deze gitaar minimaal 1500 euro waard is dus hij weet het nu helemaal niet meer wat te doen.

Mr.Fingers
10 januari 2008, 21:11
Ik vrees voor hem dat die zwaar & droog in de kakker gepakt is door die cafébaas... Ziet er me nep uit!

GunMetalBlue
10 januari 2008, 21:13
Ook de P van Paul is het 'm ni


zwaar nep, zelfs voor een leek als mij...

fred dons
10 januari 2008, 21:15
trussrodcover is verkeerd, logo staat in een verkeerde hoek maar verder is dit wel een van de betere kopieen, ik kan me voorstellen dat iemand hier intrapt

Jay75
10 januari 2008, 21:24
gewoon hopen dat iemand anders zo stom is ;)
Miss klinkt en speelt ie wel veel lekkerder dan een echte...wittegijveel!

almarvk
10 januari 2008, 21:26
Dronken gekocht voor 1400,- euro? Die gast is dan zelf de oplichter.

Baker
10 januari 2008, 21:31
precies.
Dat dronken bui verhaal maakt het niet geloofwaardiger.

wietse
10 januari 2008, 21:33
Dronken gekocht voor 1400,- euro? Die gast is dan zelf de oplichter.

tja zoveel geld heb ik ook niet bij me als ik op stap ga, maar als je toevallig net je vakantie geld binnenhebt dan is er altijd wel een pinautomaat in de buurt om zo'n impuls aankoop te doen.
sommige mensen hebben zich echt niet in de hand wat dat aangaat, heb zo'n maat, die was net 25 en had al 40000 gulden schuld door zulke impuls aankopen, sinds hij een vriendin heeft is hij weer uit de schulden.
die houdt hem wel strak :D.

iWishmaster
10 januari 2008, 21:33
Nou, volgens guitar-dater isie echt ... Dus dat zou betekenen dat die foto van de headstock niet echt is of dat er dubbele serienummers in omloop zijn, dat is wel erg enge vorm van vervalsing.

http://www.guitardaterproject.org/gibson.aspx


Guitar Info
Your guitar was made at the
Bozeman Plant , MA, USA
May 23rd, 2003
Production Number: 268


Gibson Montana
Gibson's Bozeman plant was opened in Montana 1989. All acoustic models currently made at this factory.

wietse
10 januari 2008, 21:35
Nou, volgens guitar-dater isie echt ... Dus dat zou betekenen dat die foto van de headstock niet echt is of dat er dubbele serienummers in omloop zijn, dat is wel erg enge vorm van vervalsing.

http://www.guitardaterproject.org/gibson.aspx

wake up!!!!

zo doen die chinezen dat, volgens het serienummer klopt altijd alles.

Mitch
10 januari 2008, 21:37
Heeft -ie nou in een dronken bui op zijn eigen advertentie zitten bieden of is dat toeval :D

LP_CL
10 januari 2008, 21:37
Ik heb nog logo's gezien waar de i zo is hoor...
Maar volgens mij staan de knoppen verkeerd, en is de trusrodcover het grootste bewijs dat het een nepperd is.

wietse
10 januari 2008, 21:39
Heeft -ie nou in een dronken bui op zijn eigen advertentie zitten bieden of is dat toeval :D

er zijn meer dennissen, ik word wel eens verward met een andere wietse die ook gitaren verzamelt en er in handelt.

crapton
10 januari 2008, 21:39
Lijkt me toch erg moeilijk dat zeker te weten. Heb nog ff op de Gibson site gekeken. Ik vind het verschil niet zo duidelijk dat je zeker kan weten dat dit niet echt zou zijn. Hoe oud is dat ding en hoeveel varianten heeft Gibson wel niet gemaakt?

Stemmechanieken zijn iig anders als de Klusons (?) die de meest LP's hebben. Heeft Gibson die ooit origineel gemonteerd? Er staat er ook een nogal scheef, vreemd of het moet een thuis upgrade zijn geweest.

Denk dat je echt een detail Gibsonkenner moet zijn om dit zeker te weten.

wietse
10 januari 2008, 21:44
kijk hier maar eens, perfect om nepperds te herkennen.

http://www.gibson.com/Backstage%20Pass/200706/Counterfeit%20Gibsons/

Agent_Smith
10 januari 2008, 21:50
Maakt in dit geval niet uit waar je naar kijkt. Je ziet van een lichtjaar afstand dat dit hartstikke nep is.

Mr.Fingers
10 januari 2008, 21:52
Nou, volgens guitar-dater isie echt ... Dus dat zou betekenen dat die foto van de headstock niet echt is of dat er dubbele serienummers in omloop zijn, dat is wel erg enge vorm van vervalsing.


Guitar Info
Your guitar was made at the
Bozeman Plant , MA, USA
May 23rd, 2003
Production Number: 268


Gibson Montana
Gibson's Bozeman plant was opened in Montana 1989. All acoustic models currently made at this factory.

http://www.guitardaterproject.org/gibson.aspx

Sinds wanneer is een Les Paul een akoestische gitaar :???: Vals dus!

kenx
10 januari 2008, 22:14
vals vals vals en nog is vals. Deze zou gemaakt moeten zijn, volgens serienummer, in 2003??? Logo staat aan de verkeerde kant... en alle voorgaande specs. kloppen.

Grtz

new deep
10 januari 2008, 22:15
All acoustic models currently made at this factory.

Op basis van die zin kan je de volgende juiste aanname doen;

1. Groep akoestische gitaren allen in Montana gefabriceerd.

2. (Deel van) Groep elektrische gitaren wellicht in Montana gefabriceerd.

crapton
10 januari 2008, 22:17
kijk hier maar eens, perfect om nepperds te herkennen.

http://www.gibson.com/Backstage%20Pass/200706/Counterfeit%20Gibsons/

Das een goeie weer wat geleerd. Maar die trussrodcover van deze aangeboden Gibson is met 2 schroefjes niet 3, dus zou juist wel orgineel kunnen zijn. In de gitaar kijken kan je niet, en zijaanzicht hals is er niet - dus daar kan je niet veel over zeggen.

Dat Bozeman nu acoustic guitars maakt wil dat zeggen dat er niet ook electrische maken - kan dat niet?

Ik zou er in gestonken zijn (als ie al nep is).

PS die Original Gibson heeft wel van die chrome tuners. Dus daar kan je t dus niet aan zien of ie echt of niet is.

Danieldg
10 januari 2008, 22:54
Alleen al aan de topkam kun je zien dat het een neppert is, die glimt veel te hard en ziet er uit (en is het waarschijnlijk ook) als goedkoop plastic.

ACSlater
10 januari 2008, 22:54
Niet dat een paintjob een onmogelijkheid is maar Gibson heeft sowieso niet van die grove glitters in haar gold verf. Stemmechanieken is niets mis mee. Redelijk wat Les Pauls zijn uitgevoerd met de Grover kidneybeans.

Dat je in een dronken bui met een mooie vrouw thuis komt die de dag erna hondslelijk blijkt te zijn of misschien zelfs nep (LOLA!) kan ik nog inkomen maar met een nep Gibson?

Orpheo
10 januari 2008, 22:54
de cutout klopt niet helemaal, de kleur klopt niet. gibson heeft alleen als zeer zeer gelimiteerde oplage sparkle gold uitgebracht. de gewone standard heeft dat niet gehad. de kleur van de back klopt niet, kleur van de hals klopt niet.


nep. dat moet 'm vast een schrale anus geven!

Luke-wannabe
10 januari 2008, 23:00
Ook die kop heeft een hele verkeerde vorm. En dat goldtop is inderdaad veels te grof.

wietse
10 januari 2008, 23:02
Das een goeie weer wat geleerd. Maar die trussrodcover van deze aangeboden Gibson is met 2 schroefjes niet 3, dus zou juist wel orgineel kunnen zijn. In de gitaar kijken kan je niet, en zijaanzicht hals is er niet - dus daar kan je niet veel over zeggen.

Dat Bozeman nu acoustic guitars maakt wil dat zeggen dat er niet ook electrische maken - kan dat niet?

Ik zou er in gestonken zijn (als ie al nep is).

PS die Original Gibson heeft wel van die chrome tuners. Dus daar kan je t dus niet aan zien of ie echt of niet is.

niet alle fouten zitten op 1 gitaar, ze worden steeds beter over een paar jaar dan herken je zo'n nepperd echt niet meer, dan weten ze wat ze fout deden en doen dat dus niet meer.

MarkV
10 januari 2008, 23:31
In de MP advertentie staat nu dat de verkoper denkt dat het een echte is... Ik zou graag zien dat de verkoper, die m.i. niet ter goede trouw is, want er is een vermoeden, de authenticiteit controleerde. Gibson werkt wel mee hoor denk ik: For questions about a guitar’s authenticity, contact the Gibson Customer Service team at service@gibson.com or 1-800-4GIBSON.

bass blom
10 januari 2008, 23:46
overduidelijk nep en het verhaal lijkt me ook nep.
net als die gast die er zomaar tegenaan liep terwijl hij niet kan spelen.

BamBuFan1
10 januari 2008, 23:58
overduidelijk nep en het verhaal lijkt me ook nep.
net als die gast die er zomaar tegenaan liep terwijl hij niet kan spelen.

Ja maar hij was maar €1400: daar laat je een jouw volstrekt onbekende gitaar toch niet voor staan?! http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/all_coholic.gif

Dit zaakje stinkt gewoon tot aan de hoge hemel. Ik gok dat de advertentie heel snel verdwijnt en hij het over een paar weken nog eens probeert. Je hoeft maar één gek te vinden...

bass blom
11 januari 2008, 00:00
er moeten meer mensen doen zoals ik doe. (zie sig linkje)
ik kan het niet elke dag doen en mijn ad staat nu al op pagina 15 ofzo :chicken:

BamBuFan1
11 januari 2008, 00:01
gewoon hopen dat iemand anders zo stom is ;)
Miss klinkt en speelt ie wel veel lekkerder dan een echte...wittegijveel!

Helemaal eens, laat een ander maar mooi opdraaien voor je eigen stommiteiten! Want de maatschappij.... dat ben jij! http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/devil10.gif

G.G.
11 januari 2008, 01:02
Ik gok dat de advertentie heel snel verdwijnt en hij het over een paar weken nog eens probeert.

Nu een uurtje later, en de ad is weg.

DeiDRagonas
11 januari 2008, 01:28
Tis nu net half twee en ik kan de ad nog gewoon vinden hoor G.G.

Als je goed kijkt zie je dat er ook geen binding over de fretten loopt bij deze "Les Paul." En eerlijk gezegd geloof ook ik helemaal niks van het dronken gekocht verhaal.

Grt Roy

G.G.
11 januari 2008, 01:33
Tis nu net half twee en ik kan de ad nog gewoon vinden hoor G.G.

Als je goed kijkt zie je dat er ook geen binding over de fretten loopt bij deze "Les Paul." En eerlijk gezegd geloof ook ik helemaal niks van het dronken gekocht verhaal.

Grt Roy

Vreemd, net kreeg ik de homepage, en nu zie ik hem wel via de link in post 1. Ga ff een bod plaatsen.

G.G.
11 januari 2008, 01:38
Citaat uit de ad:

"ik weet niet of ie echt is maar ik denk t wel wegens serie nummer dat klopt ".


Tuurlijk, geloof je het zelf. Het nummer is het meest simpele om na te maken.

artnaz
11 januari 2008, 01:48
Ik kan maar niet snappen hoe iemand in de kroeg 1400 euro aan een gitaar kan uitgeven, ook al is hij dronken. En zijn er geen mensen die hem van zoiets tegenhouden?

Hoe dan ook, ik begrijp niet waarom de neppe gitaren niet goed gefaked worden. Er bestaan nu een hele tijd talloze sites waar die nepperds met echten vergeleken worden, hoezo gaan ze dan niet alles 100% faken? Een verkeerd onderdeel erop, logo niet onder de goede hoek, puntje verkeerd...

Niet dat ik iets wil aansporen, maar ik vind het gewoon heel vreemd... :p

eazy G
11 januari 2008, 04:02
Ik kan maar niet snappen hoe iemand in de kroeg 1400 euro aan een gitaar kan uitgeven, ook al is hij dronken. En zijn er geen mensen die hem van zoiets tegenhouden?

Hoe dan ook, ik begrijp niet waarom de neppe gitaren niet goed gefaked worden. Er bestaan nu een hele tijd talloze sites waar die nepperds met echten vergeleken worden, hoezo gaan ze dan niet alles 100% faken? Een verkeerd onderdeel erop, logo niet onder de goede hoek, puntje verkeerd...

Niet dat ik iets wil aansporen, maar ik vind het gewoon heel vreemd... :p

Zoals ze nu gefaked worden is het natuurlijk goedkoper dan deze gitaren tot in de puntjes na te maken. Bovendien worden ze blijkbaar toch verkocht want ik zie ze steeds vaker op marktplaats verschijnen.

bass blom
11 januari 2008, 09:26
gisteravond geoefend, pijn in mijn vingers nu, die tikten spontaan een bod van 11.000 :D

G.G.
11 januari 2008, 09:39
gisteravond geoefend, pijn in mijn vingers nu, die tikten spontaan een bod van 11.000 :D

ja, en mijn bod van €1100, met de tekst "Waarschijnlijk nep!!!" heeft hij moedwillig verwijderd.

almarvk
11 januari 2008, 09:48
Het is nu wel weer duidelijk. Verder praten kan in het betreffende sticky-topic bovenaan of in Off-topic.

Vragen? -> PM!