PDA

View Full Version : EMG of SEYMOUR DUNCAN..?



Geoffrey
10 januari 2008, 20:39
Ik ben niet zo een grote kenner op gebied van klanken.. wat doet wat enzo...
qua pickups, boosters, soort snare.. en noem maar op
De helft weet ik niet eens wat het is en voor wat het gebruikt kan worden :)

Ik weet wel wat ik wil qua klank maar ik weet niet wat ik er voor nodig heb.. en hoe ik die klank kan bekomen..

Ik heb momenteel een BC Rich Warlock platinum serie.. alles origineel nog (momenteel) en een Hughes & Kettner Warp7 comb waar ik eigenlijk niet zo tevreden over ben qua klank dus gebruik ik nu maar een metalzone ertussen..

De vraag nu..: Wat zouden jullie mi aanraden van pickups..?
EMG.. SEYMOUR DUNCAN.. of een ander merk..?

eventueele andere tips zijn ook zeker welkom!!!!!!!
De stijl qua klank die ik wil is de zware brute death-metal.. zonder dat het chaotisch of onzuiver word..

dank bij voorbaat..
Geoffrey

Dark_Tranquillity
10 januari 2008, 20:41
Ik raad je de zoekfunctie aan.

EMG 81-85 doet het wel voor je brute death metal..

Jellyfish00
10 januari 2008, 20:42
ik zou zeggen: Seymour Duncan Blackouts..

a darker shade of grey
10 januari 2008, 20:46
DiMarzio X2N, die zijn wat strakker dan emg's dacht ik

LP_CL
10 januari 2008, 20:50
ik zou zeggen: Seymour Duncan Blackouts..
Of de SD Livewire Heavy Metal pickups.
Ze zijn sowieso beter dan de EMG's. Door dat ze gevoed worden door 2 9V batterijen (ipv 1 zoals in EMG's) geven ze veel beter de dynamiek van het aanslaan van de snaar weer. Als je bij een emg in distortion je snaar aanslaat, hard of zacht, krijg je ongeveer hetzelfde geluid. De SD reageert eerder als een passieve pickup, met de brute kracht van een actieve.

/EDIT
En daarbij vallen ze nog te combineren met een passieve pickup ook, zoals ik gedaan heb:
http://img.2dehands.be/f/normal/35033693-jackson-randy-rhoads-rr-rx10d.jpg

interessander
10 januari 2008, 20:53
Ik gelo0f dat je EMG's ook op 18v kunt laten lopen hoor. En een X2N vond ik nu niet bepaald strakker dan een EMG.
Maar de topicstarter dacht dat het eerst aan zijn amp lag en nu aan het element, ik denk dat een andere versterker toch een drastischer verschil gaat maken dan een ander element.

LP_CL
10 januari 2008, 20:55
Ik gelo0f dat je EMG's ook op 18v kunt laten lopen hoor.Ah, dat kan, dat weet ik niet. Maar het is wel zo dat als je er 18V op steekt de dynamiek enorm erop vooruit gaat.

Maar de topicstarter dacht dat het eerst aan zijn amp lag en nu aan het element, ik denk dat een andere versterker toch een drastischer verschil gaat maken dan een ander element.
Vette +1

Kaïn
10 januari 2008, 21:07
@ TP

Misschien is het een idee om eerst te gaan kijken naar een nieuw amp inplaats van pickups. Je geeft al aan niet tevreden te zijn met je amp, en je amp is zéér belangrijk voor je uiteindelijke sound. Het kan goed zijn dat met EMG's in je gitaar je nog vindt dat het geheel niet klinkt zoals je dat zou willen.

CrudeSapphire
10 januari 2008, 21:17
Emg heeft de power,
SD heeft de sound

orreltak
10 januari 2008, 21:25
geoffrey,

je zegt dat je niet zo`n kenner bent op het gebied van elementen.
misschien handig om te weten dat al de bovengenoemde elementen allemaal `active`elementen zijn en dat je wel rekening moet houden dat als je die er in bouwt/laat bouwen,dat er genoeg ruimte moet wezen voor 1 of 2 9volt batterijen.als er geen ruimte is in je cavity betekent dat de frees in je gitaar moet voor een extra cavity.

je kan altijd ook voor passieve elementen gaan.der zijn er genoeg die meer dan voldoende scheur hebben.

even kijken op de sites van seymour duncan of dimarzio of evt. emg.
seymour duncan heeft samples in overvloed.
+ info over alle elementen en wat voor genres ze uitblinken

Geoffrey
13 januari 2008, 15:57
ik heb reeds op een andere amp gespeelt..en heb wel iets op het oog..

maar mijn grote twijfel blijft tussen EMG en SEYMOUR DUNCAN pickups

Tho
13 januari 2008, 16:00
Je hebt het over een metalzone? Dan maakt het niet zo veel uit wat voorn elementen je hebt.

In ieder geval: Voor vette deathmetal:

Seymour Duncan JB (wel een echte hi-gain versterker voor nodig!)

EMG 81 of 85 (de meesten raden de 85 aan)

Dimarzio X2N (Klinkt het best in mahonie, echt een vreselijk scheurmonster)

Check ook de Seymour Duncan Dimebucker. Ik vond hem niet zo gaaf, maar misschien vind jij het wel leuk

ben vanhoof
13 januari 2008, 16:02
Hangt er gewoon van af wat je wilt, en vooral van je amp. Ik heb een gitaar met een emg 81 en 1 met een SD tb4. Op mn vorige amp (lc bulldog) vond ik de emg bruter en vetter klinken, op mn JVM vind ik de emg te fuzzy en klinkt de SD beter en strakker.

nevyn292
13 januari 2008, 16:08
blackouts blijven IMO beter klinken dan welke EMG ook :hippie:

Geoffrey
13 januari 2008, 16:14
blackouts blijven IMO beter klinken dan welke EMG ook :hippie:

dacht ik ook..
maar het schijnt dat ze voor solo's iets te chaotisch zijn.. en niet geschikt zijnom clean te spelen..

nevyn292
13 januari 2008, 16:17
je krijgt er mooiere cleane sounds mee dan met een EMG.

en voor solo's, tjaa

kan me voorstellen dat mensen ze te chaotisch noemen omdat ze moeilijk in bedwang te houden zijn, ze pakken supersnel de boventonen van je gitaar op. kwestie van je spel aanpassen, als ik eerst een maand lang alleen op mijn strat speel en dan terugstap naar mijn bc rich is het ook even wennen.

Geoffrey
13 januari 2008, 16:37
je krijgt er mooiere cleane sounds mee dan met een EMG.

en voor solo's, tjaa

kan me voorstellen dat mensen ze te chaotisch noemen omdat ze moeilijk in bedwang te houden zijn, ze pakken supersnel de boventonen van je gitaar op. kwestie van je spel aanpassen, als ik eerst een maand lang alleen op mijn strat speel en dan terugstap naar mijn bc rich is het ook even wennen.

Bedankt.. dit is het antwoord op mijn lange twijfelen!!!!! :rockon:
Welke sd's heb je..? Blackouts..?

jw009
13 januari 2008, 17:05
je krijgt er mooiere cleane sounds mee dan met een EMG.


Nu scheer je EMG's wel heel erg over een kam. Ze hebben ook single coils en blues elementen. Uit een EMG 60 is echt een prachtig cleane sound te halen.

Geoffrey
13 januari 2008, 17:06
En dan nog de laatste keuze maken..

SD Blackout of SD Invader

Geoffrey
13 januari 2008, 17:09
Nu scheer je EMG's wel heel erg over een kam. Ze hebben ook single coils en blues elementen. Uit een EMG 60 is echt een prachtig cleane sound te halen.

Bedankt voor je reactie..

Maar ik echt op zoek naar een "metal-element"

Toch bedankt!!!

nevyn292
13 januari 2008, 18:12
Nu scheer je EMG's wel heel erg over een kam. Ze hebben ook single coils en blues elementen. Uit een EMG 60 is echt een prachtig cleane sound te halen.

geef ik je volledig gelijk in, maar het ging hier over humbuckers en niet over de singles van EMG

die 60 zelf geen ervaring mee, maar die is zoiezo beetje moeilijk te vinden geloof ik. de 81 en de 85 zijn dermate populair dat de rest van EMG eigenlijk een beetje naar achteren word gedrukt. eigenlijk wel een beetje jammer

Tho
13 januari 2008, 18:14
Nu scheer je EMG's wel heel erg over een kam. Ze hebben ook single coils en blues elementen. Uit een EMG 60 is echt een prachtig cleane sound te halen.


Inderdaad. Ik heb in m'n jackson een EMG81 in de brug, en die is beter clean dat mijn SDJB in m'n andere jackson!

Geoffrey
13 januari 2008, 18:35
DAMN..

Ik word er maar niet wijzer uit!!!!
al die keuze bij Seymour Duncan!!!!!!!!!!!!!!!
en bij EMG..

nevyn292
13 januari 2008, 18:42
bc rich warlock platinum?

dat is een mahonie toch?

wat voor een sound wil je eigenlijk :chicken: ?

wat wil je ermee gaan spelen?

bands?

pol
13 januari 2008, 18:53
qua actieve vond ik de blackout beter klinken als de emg81, die was ook wel strak en scheurde lekker, maar had zoiets nasaal, klonk wat dichtgeknepen, de blackout heeft dit niet en iets wat vetter.

maar de invader is ook erg vet hoor, klinkt erg dik, maar toch behoorlijk strak op lage stemmigen, invader op een gitaar in B is een bom, dat hebben die actieve pickups iets minder vond, maar ze klinken dat wel wat properder.

als je niet kan kiezen heb je te weinig gitaren :)

Ik wissel graag eens af tussen actieve en passieve pickups.

ohja, en als er geen plaats is voor een batterij in de gitaar heb je nog altijd andere opties, de batterij hoeft niet in je gitaar te zitten. Bij actieve pickups heb je zowiezo een stereo jack, dus kun je net zo goed de 9v voor je pickup van buiten je gitaar laten komen, maar dan moet je wel een stereo gitaarkabel gebruiken + nog een doosje bouwen om je pickups stroom te geven, dit zou je zelfs met een adapter kunnen laten werken, zelfde principe als phantom power op een micro.

Geoffrey
13 januari 2008, 18:57
bc rich warlock platinum?

dat is een mahonie toch?

wat voor een sound wil je eigenlijk :chicken: ?

wat wil je ermee gaan spelen?

bands?

Ik dacht wel dat het mahonie is.. niet 100% zeker

Death metal..voor mn andere stijlen heb k een andere gitaar :satisfie:
Ik wil het brute.. lompe.. zware.. maar toch geen chaotische geluid!! is wat moeilijk om uit te leggen
Qua versterker heb ik een peavey 5150 of 6505 op het oog..
Bands: Dying fetus.. cephalic carnage.. Skinless.. cannibal corpse.. :rockon:
mn snaren zijn 0.52 en in C# gestemd

nevyn292
13 januari 2008, 19:02
Mick Thompson(Slipknot) heeft nu ook blackouts. miss dat je daar iets mee kan vergelijken.


wat IK zou doen(maar jij bent mij niet, dus ga vooral ZELF kiezen, het laatste wat ik wil is mijn stempel op jou drukken) is zoiezo voor actieve pick-ups gaan, omdat je met mahonie gaat downtunen en je versterker dus al heel snel modderig word(heb ik nu zelf last van met mijn bc rich, maar dan mag je me neit vragen wat voor een versterker ik heb)

die invader is echt heel bruut(iets te bruut voor downtunen ben ik bang, al heb ik hem nog nooit gehoord), dus voor een echt brute sound moet je die nemen, maar ik denk dat als je wat meer articulatie in je sound wil doorvoeren je beter voor de blackouts kan gaan(als je alleen bij SD kijkt tenminste, EMG staat ook nog open en dimarzio bijvoorbeeld ook)

Geoffrey
13 januari 2008, 19:04
maar de invader is ook erg vet hoor, klinkt erg dik, maar toch behoorlijk strak op lage stemmigen, invader op een gitaar in B is een bom, dat hebben die actieve pickups iets minder vond, maar ze klinken dat wel wat properder.

als je niet kan kiezen heb je te weinig gitaren :)



Wel ik heb een ibanez met een EMG 85..
Maar ik heb nu mn ultieme droom gekocht: de B.C. rich Warlock
Staat nu in C# gestemd
En ik zou daar nu natuurlijk de "ultieme" pickup in willen krijgen.. :satisfie:

Is de SD invader dan geen actieve pickup..??

nevyn292
13 januari 2008, 19:07
Wel ik heb een ibanez met een EMG 85..
Maar ik heb nu mn ultieme droom gekocht: de B.C. rich Warlock
Staat nu in C# gestemd
En ik zou daar nu natuurlijk de "ultieme" pickup in willen krijgen.. :satisfie:

Is de SD invader dan geen actieve pickup..??

van de site:

description
Designed for the heaviest tones a passive pickup can produce. The combination of three ceramic magnets, over-wound coils and twelve black oxide cap screws make the Invader an electrifying force of energy. The wide magnetic field pumps power into your amp with a totally heavy sound. Comes with four-conductor hookup cable.

Geoffrey
13 januari 2008, 19:10
Mick Thompson(Slipknot) heeft nu ook blackouts. miss dat je daar iets mee kan vergelijken.


wat IK zou doen(maar jij bent mij niet, dus ga vooral ZELF kiezen, het laatste wat ik wil is mijn stempel op jou drukken) is zoiezo voor actieve pick-ups gaan, omdat je met mahonie gaat downtunen en je versterker dus al heel snel modderig word(heb ik nu zelf last van met mijn bc rich, maar dan mag je me neit vragen wat voor een versterker ik heb)

die invader is echt heel bruut(iets te bruut voor downtunen ben ik bang, al heb ik hem nog nooit gehoord), dus voor een echt brute sound moet je die nemen, maar ik denk dat als je wat meer articulatie in je sound wil doorvoeren je beter voor de blackouts kan gaan(als je alleen bij SD kijkt tenminste, EMG staat ook nog open en dimarzio bijvoorbeeld ook)

Die zware vette metalsound wil ik natuurlijk.. maar alles moet toch nog duidelijk blijven..
(ik wil misschien te veel..?)
EMG heb ik zitten in mn Ibanez.. maar ik wil niet zowiezo terug overgaan naar EMG omdat k die al heb.. en van dimarzio ken k niets..
zal k nog eens bekijken..

nevyn292
13 januari 2008, 19:16
Die zware vette metalsound wil ik natuurlijk.. maar alles moet toch nog duidelijk blijven..
(ik wil misschien te veel..?)
EMG heb ik zitten in mn Ibanez.. maar ik wil niet zowiezo terug overgaan naar EMG omdat k die al heb.. en van dimarzio ken k niets..
zal k nog eens bekijken..

je hebt zoiezo wel een metal sound met die warlock, vraag is alleen wanneer je sound gaat verzuipen. je kan niet eindeloos blijven downtunen en tegelijkertijd je gain vol open houden, zit ook ergens een balans tussen.

zelf zou ik gaan voor actief, want dat articuleert wat beter. daartentegen zoals al eerder gezegd slaat die invader wat harder in, maar die zal dus ook eerder gaan verzuipen

pol
13 januari 2008, 19:17
hangt ook van de versterker af welke pickup er goed mee combineert he.

maar Nile bv speelt in drop A, met duncan Invaders, dus het gaat zeker wel.

Geoffrey
13 januari 2008, 19:22
hangt ook van de versterker af welke pickup er goed mee combineert he.

maar Nile bv speelt in drop A, met duncan Invaders, dus het gaat zeker wel.

Klopt.. maar Nile gebruikt waarschijnlijk nog redelijk wat ander spul om hun klank niet te doen verzuipen..
Ik wou eerst richting Nile uitgaan

Geoffrey
13 januari 2008, 19:27
je hebt zoiezo wel een metal sound met die warlock, vraag is alleen wanneer je sound gaat verzuipen. je kan niet eindeloos blijven downtunen en tegelijkertijd je gain vol open houden, zit ook ergens een balans tussen.

zelf zou ik gaan voor actief, want dat articuleert wat beter. daartentegen zoals al eerder gezegd slaat die invader wat harder in, maar die zal dus ook eerder gaan verzuipen

das feit..
en daarom zou k ook niet al te ver van mn standaard warlock-klank willen afwijken.
Anders kon k zowel een ander merk gekocht hebben..
persoonlijk verbeteren ja.. maar niet verneuken..

je hebt wel een punt ivm die blackout..

Geoffrey
14 januari 2008, 21:33
Zou de samenwerking EMG-BC Rich een kwaliteitsreden hebben.. of meer een financiele reden..?

Kaïn
14 januari 2008, 21:38
Zou de samenwerking EMG-BC Rich een kwaliteitsreden hebben.. of meer een financiele reden..?
Financieël, in elk geval willen mensen die een BC Rich kopen vaak ook de sound van EMG's. Vandaar. Valt in de zelfde doelgroep.

jw009
15 januari 2008, 14:35
die 60 zelf geen ervaring mee, maar die is sowieso beetje moeilijk te vinden geloof ik.

Gewoon overal te bestellen hoor.


@TS: Met SD of EMG kan je echt allebei zware death metal spelen. Het is puur persoonlijke voorkeur.

Mike Undy
16 januari 2008, 22:11
Mijn lead gitarist heeft ook een jackson Rhandy rhoads,met SD
ik een ESP kh-2 met EMG's
we bespelen alle 2 een ENGL powerball amp, bijna geen verschil in sound
ik had vroeger een crappy 600 euro randall stack, zelfde gitaar, crappy sound

Ook heb ik een jackson met die Dimarzio pickups...verkies toch EMG erboven
Voor je metal, kies gewoon een goeie amp en als je al EMG's of SD's hebt, laat die gewoon zitten,vervang je ze toch, experimenteer met EMG aan de brug en SD aan de neck.

Geoffrey
24 januari 2008, 21:47
Ik heb dus de seymour duncan blackout besteld (3 tot 4 weken wachttijd!!!)

Nog één vraagje..: iemand een voorstel welke seymour duncan ideaal zou zijn als neck-element..?

Iceman
6 februari 2008, 10:32
Ik heb de Blackouts set besteld bij Thomann, zouden vandaag verstuurd worden.

pol
6 februari 2008, 10:41
Ik heb dus de seymour duncan blackout besteld (3 tot 4 weken wachttijd!!!)

Nog één vraagje..: iemand een voorstel welke seymour duncan ideaal zou zijn als neck-element..?


hangt ervan af, he, als je beide pickups samen wil gebruiken (de middenstand op je pickupschakelaar) werkt actief en passief samen niet goed, dan hoor je enkel de actieve op de middenstand, of je moet al iets zoals de emg pa-2 op de passieve pickup zetten, als je die tussenstand gebruikt maakt het niet uit.

Ik ga een emg81 als neckpickup samen met de blackout gebruiken, die gitaar moet toch alleen maar scheuren.

CrudeSapphire
7 februari 2008, 22:50
SEYMOUR DUNCAN!

Ah thank you :satisfie:

Geoffrey
10 februari 2008, 21:29
Ik heb de Blackouts set besteld bij Thomann, zouden vandaag verstuurd worden.

Ik ben nog steeds aan het wachten....
Ik heb ze besteld bij Music Center Tielt en hij houd me toch regelmatig op de hoogte.

Laat hier eens iets weten als je ze hebt en wat je er van vind..!!!
Zal ik ook doen.. :satisfie:

Iceman
13 februari 2008, 01:07
Ik ben nog steeds aan het wachten....
Ik heb ze besteld bij Music Center Tielt en hij houd me toch regelmatig op de hoogte.

Laat hier eens iets weten als je ze hebt en wat je er van vind..!!!
Zal ik ook doen.. :satisfie:

Vanuit een ander topic mijn persoonlijke bevindingen....





Net de set Blackouts geinstalleerd.

Hoge output, dat zeker. Misschien iets hoger dan emg's of andere passieve hoge output elementen. Op zich maakt dat niet uit, je kunt een element natuurlijk minder dicht op de snaren zetten.

Stil, dat ook. Ze zouden 12 - 14 dB stiller zijn dan emg's, dat zal wel. Heb nu geen a/b vergelijk gedaan, maar stil zijn aktieve elementen sowieso.

Dan het geluid, het belangrijkste.

Erg veel dynamiek, alsof je met hele stille passieve elementen speelt. Geen emg-compressie. Erg gebalanceerd ook, niet dat schelle van de JB of het nasale van emg's.
Meer laag dan EMG's (ook de 85/89), maar wel een korte palmmute. Mooi dat levendige ronken van akkoorden.

Het neckelement klinkt verrassend genoeg erg clean en mooi "passief". Had verwacht dat het cleane kanaal zou gaan oversturen, maar nee dus.


Batterijclipje/dingetje is ook nog eens robuuster dan de emg versie.

Enige nadeel waren de 25K potmeters die erg zwaar gaan, zal deze nog gaan vervangen door potmeters die makkelijk draaien.



Best of both worlds. Bij mij blijven ze er in zitten.

Dark_Tranquillity
13 februari 2008, 10:35
Zo te horen heb ik liever EMG's. Ik hou wel van wat oversturing op het clean kanaal, precies wat mijn EMG's doen. Voor het echte clean heb ik wel een andere gitaar. Verder zitten bij de EMG's ook 25k pots, maar die draaien super makkelijk! En de batterij clip krijg je er niet bij bij EMG? Of bedoel je die connector, die je 1 keer per 2 jaar ziet als je een nieuw batterijtje nodig hebt? ;)

Tho
13 februari 2008, 10:37
Zo te horen heb ik liever EMG's. Ik hou wel van wat oversturing op het clean kanaal, precies wat mijn EMG's doen. Voor het echte clean heb ik wel een andere gitaar. Verder zitten bij de EMG's ook 25k pots, maar die draaien super makkelijk! En de batterij clip krijg je er niet bij bij EMG? Of bedoel je die connector, die je 1 keer per 2 jaar ziet als je een nieuw batterijtje nodig hebt? ;)

wow.. ik heb eens in de 2 MAANDEN een nieuwe batterij nodig :satisfie:

Dark_Tranquillity
13 februari 2008, 10:42
Dat ding van mij blijft maar gaan :D En dat met een Albert Hein geval erin!

Ibanez666
13 februari 2008, 10:52
Ik heb een SD '59 en een JB Jeff Beck gehad en vond ze wel aardig. Maar als ik ze vergelijk met mijn super 70ies die in mijn oude Ibanezjes zitten, vallen ze wel aardig door de mand. In vergelijking met die super 70ies klinken ze iel en vlak, daar waar mijn super70ies rond en vet klinken.
Daarom heb ik de SD's ook weg gedaan.

Ik heb geen ervaring met EMGs

Dark_Tranquillity
13 februari 2008, 10:56
Ik heb een SD '59 en een JB Jeff Beck gehad en vond ze wel aardig. Maar als ik ze vergelijk met mijn super 70ies die in mijn oude Ibanezjes zitten, vallen ze wel aardig door de mand. In vergelijking met die super 70ies klinken ze iel en vlak, daar waar mijn super70ies rond en vet klinken.
Daarom heb ik de SD's ook weg gedaan.

Ik heb geen ervaring met EMGs

Kerel het gaat hier over actieve pick-ups, dus de JB en '59 zijn geen vergelijking ;)

Ibanez666
13 februari 2008, 10:57
Kerel het gaat hier over actieve pick-ups, dus de JB en '59 zijn geen vergelijking ;)


ah sorry, ff niet gezien. Denk er dan maar een voorversterkertje bij ok? ;-)

Dark_Tranquillity
13 februari 2008, 11:00
ah sorry, ff niet gezien. Denk er dan maar een voorversterkertje bij ok? ;-)

Voorruit dan maar!

Evil-Payasos
13 februari 2008, 13:12
Wat ik dan toch wel vreemd vind, waarom gebruiken al die metal meesters EMG's als ze volgens de meerderheid van dit forum kut zijn? (hetfield, kirk, hanneman, kerry, zakk ect.) Ik moet zelf wel zeggen dat ik Hetfield en Zakks geluid ongelofelijk waardeer. Zelf heb ik nog nooit met EMG's gespeelt, maar zit wel te denken ze in mijn Explorer te doen, om alla hetfield sound te krijgen

(Kan dit eigenlijk wel? Want de EMG's, Zakk setje, komen met 4 potmeters, en mijn explorer heeft er maar 3)

pol
13 februari 2008, 13:27
een les paul heeft 2 aparte toonregelingen, je hoeft die 4 pots niet allemaal aan te sluiten.

Emg's zijn niet kut, ze hebben alleen een zeer typisch geluid en daar moet je voor zijn, maar ze zijn wel watnasaal en hebben niet zoveel dynamiek, wat ze wel lekker makkelijk doen spelen, het klinkt snel wat vloeiender op een Emg.

verder prima dingen hoor, stil en duidelijk.

Emg's steken om een sound ala Hetfield te krijgen is onzin, dat hangt meer van de versterker af en de produktie, manier van micen, eq's achteraf nog, en een strakke rechterhand.

Evil-Payasos
13 februari 2008, 13:40
Emg's steken om een sound ala Hetfield te krijgen is onzin, dat hangt meer van de versterker af en de produktie, manier van micen, eq's achteraf nog, en een strakke rechterhand.

Das waar, maar het is een stapje in de goede richting :satisfie:

Mijn vader gaat binnekort naar US, dus dan zeg ik tegen hem dat hij even een setje moet halen, wat is no echt het verschill tussen de kerry king en de Zakk set, kwa geluid? Wat doet die gain booster precies?

pol
13 februari 2008, 13:45
gain boosten zeker ? :p

specs van de pickups staan op de emg site. zack set is een emg85 + 81 met long shaft pots voor les paul.

kerry king zijn 2 emg81's + die booster.

Evil-Payasos
13 februari 2008, 13:51
Dat had ik wel begrepen. :satisfie:

Maar wat doen long shaft pots? Die gaan zeker erg uitsteken op mijn explorer?

Ibanez666
13 februari 2008, 13:51
Wat ik dan toch wel vreemd vind, waarom gebruiken al die metal meesters EMG's als ze volgens de meerderheid van dit forum kut zijn? (hetfield, kirk, hanneman, kerry, zakk ect.) Ik moet zelf wel zeggen dat ik Hetfield en Zakks geluid ongelofelijk waardeer. Zelf heb ik nog nooit met EMG's gespeelt, maar zit wel te denken ze in mijn Explorer te doen, om alla hetfield sound te krijgen

(Kan dit eigenlijk wel? Want de EMG's, Zakk setje, komen met 4 potmeters, en mijn explorer heeft er maar 3)

deze gasten zullen ook wel niet over de minste amps en andere gear spelen. Pickups zijn belangrijk, maar niet de enige reden voor een goede sound

pol
13 februari 2008, 13:58
Dat had ik wel begrepen. :satisfie:

Maar wat doen long shaft pots? Die gaan zeker erg uitsteken op mijn explorer?

ja, je moet de gewone hebben.

pimmedoris
13 februari 2008, 14:01
die ook bij de set zitten, dus dit is geen reden om de kerry king set te kiezen....

Orpheo
13 februari 2008, 14:02
Wat ik dan toch wel vreemd vind, waarom gebruiken al die metal meesters EMG's als ze volgens de meerderheid van dit forum kut zijn? (hetfield, kirk, hanneman, kerry, zakk ect.) Ik moet zelf wel zeggen dat ik Hetfield en Zakks geluid ongelofelijk waardeer. Zelf heb ik nog nooit met EMG's gespeelt, maar zit wel te denken ze in mijn Explorer te doen, om alla hetfield sound te krijgen

(Kan dit eigenlijk wel? Want de EMG's, Zakk setje, komen met 4 potmeters, en mijn explorer heeft er maar 3)

omdat emg's live vooral heel handig zijn, bij grote 'venues', en emg's bij de gemiddelde, doorsneeband niet werken, (vind ik), en ze niet echt lekker klinken voor dingen als blues en jazz. je hebt mensen die vinden van wel. ik vind van niet.

Iceman
13 februari 2008, 14:05
Wat ik dan toch wel vreemd vind, waarom gebruiken al die metal meesters EMG's als ze volgens de meerderheid van dit forum kut zijn? (hetfield, kirk, hanneman, kerry, zakk ect.) Ik moet zelf wel zeggen dat ik Hetfield en Zakks geluid ongelofelijk waardeer. Zelf heb ik nog nooit met EMG's gespeelt, maar zit wel te denken ze in mijn Explorer te doen, om alla hetfield sound te krijgen

(Kan dit eigenlijk wel? Want de EMG's, Zakk setje, komen met 4 potmeters, en mijn explorer heeft er maar 3)

Al die metalmeesters zijn ooit uitgekomen op EMG's en zitten sindsdien achterover leunend in hun schommelstoel.
Hetfield en Zakk kunnen nog veel beter klinken, denk ik.
Kerry King en hanneman hebben na Reign in Blood (RIB = Bill Lawrence XL500) alleen maar vlak geklonken.

Mijn point: met emg's kun je best goed klinken, alleen met passieve elementen (of de Blackouts) klinkt het dynamischer (= beter).

Als mensen EMG's kopen omdat ze het geluid en de compressie mooi vinden, is dat hun zaak. Waarschijnlijk vinden ze een Metalzone dan ook een gaaf pedaal.

Ben zelf jarenlang pro-emg geweest totdat ik ging experimenteren met passieve elementen.

Evil-Payasos
13 februari 2008, 14:11
Al die metalmeesters zijn ooit uitgekomen op EMG's en zitten sindsdien achterover leunend in hun schommelstoel.
Hetfield en Zakk kunnen nog veel beter klinken, denk ik.
Kerry King en hanneman hebben na Reign in Blood (RIB = Bill Lawrence XL500) alleen maar vlak geklonken.

Mijn point: met emg's kun je best goed klinken, alleen met passieve elementen (of de Blackouts) klinkt het dynamischer (= beter).

Als mensen EMG's kopen omdat ze het geluid en de compressie mooi vinden, is dat hun zaak. Waarschijnlijk vinden ze een Metalzone dan ook een gaaf pedaal.

Ben zelf jarenlang pro-emg geweest totdat ik ging experimenteren met passieve elementen.`

En jou ontdekkingen waren?

Dark_Tranquillity
13 februari 2008, 14:20
Ik vind EMG's nog steeds geweldig.

Ze klinken goed, sturen lekker over, goede feedback, lekkere oversturing!



Offtopic: Pol check je inbox ;)

Iceman
13 februari 2008, 14:36
`

En jou ontdekkingen waren?

Dat passieve elementen veel dynamischer zijn.
Dat je echt moet werken voor je geluid en dat het werkelijk uitmaakt wat de vingers doen.
Passieve elementen geven het geluid van de gitaar zelf beter/natuurgetrouwer weer.

Als metalgitarist zie je door de vele bomen het bos niet meer in elementenwoud. Met EMG's weet je zeker dat je een strak geluid krijgt, dus is de stap naar EMG's al snel gemaakt.

Strakke passieve elementen zijn:

- Bill Lawrence XL500
- Duncan Dimebucker (copie van XL500)
- Dimarzio XN2 (Chuck/Death)
- Dimarzio SuperDistortion/Duncan Distortion
- Duncan Custum 5
- enz
- enz

Evil-Payasos
13 februari 2008, 15:14
Dat passieve elementen veel dynamischer zijn.
Dat je echt moet werken voor je geluid en dat het werkelijk uitmaakt wat de vingers doen.
Passieve elementen geven het geluid van de gitaar zelf beter/natuurgetrouwer weer.

Als metalgitarist zie je door de vele bomen het bos niet meer in elementenwoud. Met EMG's weet je zeker dat je een strak geluid krijgt, dus is de stap naar EMG's al snel gemaakt.

Strakke passieve elementen zijn:

- Bill Lawrence XL500
- Duncan Dimebucker (copie van XL500)
- Dimarzio XN2 (Chuck/Death)
- Dimarzio SuperDistortion/Duncan Distortion
- Duncan Custum 5
- enz
- enz

Welke van deze Passieve elementen kan jij aanraden? Ik heb zelf een JB in me Ibbie, en die vind ik redelijk schriel en iel, nou staat hij ook niet in je rijtje maar ik zeg het toch even :satisfie:

Iceman
13 februari 2008, 17:45
Welke van deze Passieve elementen kan jij aanraden? Ik heb zelf een JB in me Ibbie, en die vind ik redelijk schriel en iel, nou staat hij ook niet in je rijtje maar ik zeg het toch even :satisfie:

Ik heb hier 2 JB's liggen, en ik heb dezelfde kritiek op de JB. Heb ze in verschillende gitaren geprobeerd. Hoeveelheid laag vind ik wel meevallen, maar het hoog is inderdaad schril/krasserig. Over m'n Diezel is dat erg lelijk.

Een JB zal op verschillende amps verschillend reageren, mij bevallen ze niet.

De Bill Lawrence/Dimebucker heeft een beter hoog, maar zal te weinig laag hebben voor jou.
Duncan Distortion zal beter werken.
Zelf ben ik gek van de Duncan Custom 5 (TB14 of SH-14), mooi gebalanceerd met enorm veel articulatie. Geeft ontzettend veel weer, van laag tot hoog zonder schel of dof te zijn. Hoge output en vooral veel toon.

pol
14 februari 2008, 08:57
Ik vind de duncan Invader te gek, vroeger dacht ik dat het een modderige pickup zou zijn, toen voor te testen toch er maar eens eentje geinstalleerd en dat viel zeker niet tegen, minder hoog als andere duncans, wel lekkere mids, goeie bas, en nog vrij strak.

De duncan distortion is ook wel ok, misschien ietswat te agressief en middy.

de gewone keramische custom vond ik niet super, veel goeie dingen over gehoord, maar vond die tegenvallen in mijn gitaren, te vintage, mocht meer output hebben.

bill lawrence 500L (bill & becky) heb ik ook eens gehad, vond ik ook een goeie duidelijke pickup, misschien wel ietswat te twangy, maar in een dikke mahonie gitaar moet die wel goed zijn, had die toen in een heldere Soloist, dat was iets te.

de JB heeft niet zozeer teveel hoog vind ik, maar wel een gebrek aan mids. Ik kwam een stuk beter door de mix met een Invader in dezelfde gitaar, alhoewel de JB toen ik alleen speelde niet verkeerd was.

Dimarzio super distortion lag me ook niet zo, vond dat die snel ging feedbacken, en had nogal weinig hoog, ook vooral veel mids en wat weinig definitie.

dml
14 februari 2008, 09:41
Wil je het toch passief houden, dan zou je ook de Schaller Hot Stuff kunnen overwegen, die veegt de Dimarzio X2N met gemak de pan uit.

pimmedoris
14 februari 2008, 11:38
Ik heb een JB in mijn Epi G400 en ik vind hem eigenlijk echt niet schel. Hiervoor had ik een EMG 81 op die plek en ik ben veel tevredener over de JB...
Hij klinkt inderdaad wel helder, maar als je met distortion speelt mag het geluid van mij best wel een beetje 'bijten'

Iceman
14 februari 2008, 13:42
De JB over een Dual Rectifier klonk wel goed, vandaar dat ik er meerdere heb.

Dezelfde elementen kunnen in verschillende gitaren dus ook verschillend klinken.

Tegenwoordig probeer ik allerlei pickups in verschillende gitaren en zodra het goed klinkt blijf ik er verder vanaf.

Dark_Tranquillity
14 februari 2008, 21:13
Ik ben zelf weg van oude Jackson pu's, met name de pasieve met J-1000 series actieve elektronica. Hopelijk snel een onderweg voor mijn RR.

Misschien het proberen waard?

Geoffrey
16 februari 2008, 09:52
Sinds woensdag eindelijk de trotse eigenaar van de SD Blackout set..
In vergelijking met mn emg set in mn Ibanez klinken de SD's voller en brutaler.
Eigenlijk zou ik de emg's ook in mn bc rich moeten steken om een correcte vergelijking te maken..
Ik ben tevreden met de Blackouts..
Misschien binnenkort die nieuwe SD livewire Metals eens bestellen..

Speeddemon
16 februari 2008, 17:40
ELementen zoals een JB komen vaak beter tot hun recht op 'romig' klinkende amps.

Maar toen Marshalls (met veel mid/hoog) de klok sloegen in de 70's en 80's, moest een element wat vetter in 't laag en subtieler in 't hoog klinken. Vandaar de EQ-ing van de DiMarzio Super Distortion.

Ik heb nu een aantal DiMarzios gehoord en een aantal Duncans (ze liggen ook in verschillende gitaren van me), en generaliserend gesproken, is het globale verschil tussen de 2 merken hetzelfde verschil als bij galmen van TC Electronics en Lexicon.

Lexicon/DiMarzio wordt door de één lekker warm, liquid/smooth gevonden. Voor de ander missen ze definitie en klinken ze iets dichtgesmeerd.

TC/Duncan klinkt voor de één helder, gedefinieerd, voor de ander klinkt 't klinisch/kil.

Nogmaals, generaliserend gesproken, maar wel mijn ervaring. Met die wetenschap kan je vaak wel goed je elementkeuze aanpassen op de versterker(s) die je hebt/wilt.

En ik blijf erbij wat passieve halshumbuckers betreft; DiMarzio Air Norton of GFS Vintage 59 Alnico PAF. Verslaan een Duncan '59 met gemak!

pol
16 februari 2008, 17:49
is een beetje algemeen, SD heeft ook modellen die wel vet klinken, de Invader is bv helemaal niet schel.

Speeddemon
16 februari 2008, 18:03
is een beetje algemeen, SD heeft ook modellen die wel vet klinken, de Invader is bv helemaal niet schel.
Nee, en mijn Custom Custom ook niet.

Die klinkt 'n beetje 'chewy'. Niet onstrak ofzo, maar alsof je sound wat meer kneedbaar is...

pol
12 maart 2008, 09:30
Het hangt ook zo hard van de gitaar af of de pickup er goed mee combineerd.

Laatst nog versteld gestaan van hoe de duncan custom het in mijn Gibson Explorer deed, die klonk wat te muddy met de originele 500T pickup, ik maar even bij mijn plaatselijk gitaartech kijken wat die op voorraad had qua pickups.

Toen toch maar die custom erin gestopt, ondanks dat ik die vroeger vond tegenvallen in andere gitaren, maar in deze is die echt super, lekkere crunch, goed laag, niet te schel.


duncan heeft ook weer een nieuwe custom uit heb ik gezien, de alternative 8, met een alnico 8 magneet erin, ben benieuwd hoe dat verschilt met de ceramische .

Coolguy
12 maart 2008, 09:59
SD Jeff Beck & Jazz of '59 combinatie met een goede buizenamp = match made in heaven :)

Mr. Urai
12 maart 2008, 13:17
Ik heb in mijn Jackson een SD LifeWire Heavy Metal zitten. Brute pick-up, maar dat ding heeft zo gigantisch veel output dat ik niet eens meer clean kan spelen. Heb nog wel geprobeerd een grotere weerstand er tussen te zetten, maar dat kwam mijn geluid niet ten goede.
Maar als je alleen maar met flinke distortion speelt, merk je daar helemaal niks meer van ;)

Een EMG81 klinkt iets droger en directer, maar heeft wel minder power dan een SD.

Tho
13 maart 2008, 14:47
Hey Wietze!! Jij ook hier? :D

Ik heb even een vraagje trouwens, ik wil mijn passieve SD door een actief element vervangen. Kan dat? De gitaar heeft geen apart 'hokje' voor een 9 volt batterij.

pol
13 maart 2008, 14:50
tuurlijk, dan gaat de batterij bij de pots, of onder de slagplaat.

en als er echt geen plaats is kan je nog de stroom via een stereo gitaarkabel laten komen, zoals phantom power bij een micro.

Tho
13 maart 2008, 14:51
vette shit, dan ga ik zo maar eens een EMG85 bestellen

Jellyfish00
13 maart 2008, 14:53
Misschien even een SD Blackout overwegen? Of hebbegij al een voorkeur gemaakt..

Tho
13 maart 2008, 14:55
is dat een beetje vergelijkbaar? Ik heb iets met veel body nodig namelijk

Mr. Urai
13 maart 2008, 14:58
Hey Wietze!! Jij ook hier? :D

Ik heb even een vraagje trouwens, ik wil mijn passieve SD door een actief element vervangen. Kan dat? De gitaar heeft geen apart 'hokje' voor een 9 volt batterij.
Ha die Thomas! :D

Tuurlijk kan dat. Ik heb in mijn Jackson nu een actieve SD zitten, terwijl hij standaard geleverd werd met Duncan Designed pick-ups. Er was precies genoeg ruimte voor de 2 9V batterijen die mijn SD nodig heeft. Het is dus geen enkel probleem.

Jellyfish00
13 maart 2008, 14:58
Ik heb ze zelf geprobeerd, ik vond ze meer tone en minder schel dan EMG 81/85.. Volgens mij delen veel mensen op het forum deze mening met mij.. Ze worden gezien als de betere versie / opvolger van de EMG 81/85

Edit: Je zoekt toch een neck pickup? Als je bridge dan passive is krijg je wel volume verschil..

Tho
13 maart 2008, 15:20
neenee! Ik zoek een brugpu! Ik speel thrash/deathmetal, dus het moet wel scheuren, en veel 'oempf' hebben

Jellyfish00
13 maart 2008, 15:23
Als je dan brugpu zoekt, en thrash/deathmetal speelt kan je toch beter een EMG 81 dan een 85 nemen, want de 85 is natuurlijk oorspronkelijk een neckpu.

Tho
13 maart 2008, 15:33
ben ik het niet mee eens. Ik heb een 81 in m'n RR24, maar het ontbreekt aan body.

Trouwens, geloof het of niet, maar de 81 heeft meer body dan een SD Jeff Beck! Daarom ben ik op zoek naar iets nieuws

pol
13 maart 2008, 15:35
dat is voor het eerst dat ik dit hoor, er zijn anders genoeg metalgitaristen die een emg85 in de brug hebben zitten.

een 81 kan wat dun klinken, dus is meer iets voor een vol klinkende gitaar.

over de 85 ga ik me niet uitspreken, nooit getest, maar de blackout klinkt in ieder geval voller als een emg 81

Tho
13 maart 2008, 15:35
Mijn Jacksons zijn van alder hout inderdaad

Tho
13 maart 2008, 15:37
Ha die Thomas! :D

Tuurlijk kan dat. Ik heb in mijn Jackson nu een actieve SD zitten, terwijl hij standaard geleverd werd met Duncan Designed pick-ups. Er was precies genoeg ruimte voor de 2 9V batterijen die mijn SD nodig heeft. Het is dus geen enkel probleem.

Beter man. Damn ik ben echt op queeste naar de perfecte sound, vooral in de bandmix. Wat een opgave zeg...

Dark_Tranquillity
13 maart 2008, 16:15
Tho. Ik heb laatst mijn 81 verplaats naar de neck, de pickup die ik dus zelden gebruik, en de 85 naar de bridge positie gedaan. Ik ga nooit meer terug, wat een geweldige volle sound, super gewoon! Toch overwegen, desnoods een keer afspreken dan mag je mijn 85 in de brug van jou rr24 proberen ;) (Quick connect kabeltje he ;))

Jellyfish00
13 maart 2008, 16:43
Hehe had ik het toch fout.. Ik dacht vanwege hoogte en output van de pickup en configuratie dat het niet zou werken, maar goed. Ik zou je nog steeds aanraden om naar een Blackout te kijken, het is lastig uitproberen, maar in mijn optiek beter van EMG's.

Tho
13 maart 2008, 17:15
Tho. Ik heb laatst mijn 81 verplaats naar de neck, de pickup die ik dus zelden gebruik, en de 85 naar de bridge positie gedaan. Ik ga nooit meer terug, wat een geweldige volle sound, super gewoon! Toch overwegen, desnoods een keer afspreken dan mag je mijn 85 in de brug van jou rr24 proberen ;) (Quick connect kabeltje he ;))

Vette shit gozer! Ben er heel benieuwd naar. Die Blackout heb ik op youtube opgezocht, en dat staat me ook wel heel erg aan moet ik zeggen

Whiplash
13 maart 2008, 19:04
Het is mischien een domme vraag maar het is me nooit helemaal duidelijk geweest, zit bij een EMG de batterij nou achter de pickup of in het gedeelte van je input jack etc.?

Mr. Urai
13 maart 2008, 19:20
Het is mischien een domme vraag maar het is me nooit helemaal duidelijk geweest, zit bij een EMG de batterij nou achter de pickup of in het gedeelte van je input jack etc.?
De batterij zit doorgaans in het gedeelte waar je potmeters zitten, aangezien er meestal achter het element zelf geen plek meer is.

Dark_Tranquillity
13 maart 2008, 20:36
Vette shit gozer! Ben er heel benieuwd naar. Die Blackout heb ik op youtube opgezocht, en dat staat me ook wel heel erg aan moet ik zeggen

Wel eerst een 85 proberen, dat staat mij persoonlijk namelijk heel erg aan.

Undertaker-120306
14 maart 2008, 10:22
je krijgt er mooiere cleane sounds mee dan met een EMG.

en voor solo's, tjaa

kan me voorstellen dat mensen ze te chaotisch noemen omdat ze moeilijk in bedwang te houden zijn, ze pakken supersnel de boventonen van je gitaar op. kwestie van je spel aanpassen, als ik eerst een maand lang alleen op mijn strat speel en dan terugstap naar mijn bc rich is het ook even wennen.

Nouja, ik heb EMG humbuckers op mn Ibanez en die geven ook een heel mooi clean geluid vind ik zelf.

Undertaker-120306
14 maart 2008, 10:24
Bedankt voor je reactie..

Maar ik echt op zoek naar een "metal-element"

Toch bedankt!!!

Nou alweer een reactie. Ik speel zeker wel metal met mn Ibanez dus daar kan je ook echt wel EMGs voor gebruiken maar, als je je keuze al hebt gemaakt is dit berichtje eigenlijk vrij nutteloos.

DJ_HOEK
14 maart 2008, 12:48
hey gasten, ik heb zo het topic door zitten lezen en ben tot de conclusie gekomen dat de 85 81 set wel mooi zou kunnen zijn voor mijn epi explorer. alleen vraag ik me af welke set ik moet hebben. zal de zakk set voldoen ? of moet ik ze gewoon los bestellen, of maakt dit geen bal uit?
en dan natuurlijk de grote vraag: 85 in brug en 81 in nek of andersom.....

lijkt me duidelijk dat ik vrij harde metal speel, solo's zijn ook belangrijk. clean maakt niet veel uit dan pak ik wel een andere gitaar. trouwens, beetje muddy clean vind ik ook wel mooi :)

bvd! :satisfie:

Dark_Tranquillity
14 maart 2008, 13:24
Hey, ik zou voor de ZW set gaan, dit is het goedkoopste, en gedeeltelijk pre-wired. Als je de 81 in de brug en de 85 in de neck niet fijn vind, kun je deze dmv de quick connect kabeltjes binnen no-time verwisselen. Dus, experimenteer!

pimmedoris
14 maart 2008, 13:29
Als je ze los koopt, betaal je volgens mij alleen maar meer. Een ZW set is puur een 85 en 81, geen boosters of weet ik veel wat voor extra's. Je krijgt wel een setje longshaft pots extra erbij, maar die heb je in een explorer niet nodig volgens mij.

Dark_Tranquillity
14 maart 2008, 13:57
Je krijgt ook shortshaft pots erbij :)

DJ_HOEK
15 maart 2008, 13:14
Hey, ik zou voor de ZW set gaan, dit is het goedkoopste, en gedeeltelijk pre-wired. Als je de 81 in de brug en de 85 in de neck niet fijn vind, kun je deze dmv de quick connect kabeltjes binnen no-time verwisselen. Dus, experimenteer!

ok dat wist ik niet, ik dacht je dan weer helemaal moest gaan sleutelen. dus dat is mooi:) Dat wordt inderdaad even experimenteren, kan niet wachten!:D

pimmedoris en Dark_Tranquillity, bedankt voor de infoo:hippie:

Dark_Tranquillity
15 maart 2008, 13:22
Geen probleem!

Geoffrey
15 maart 2008, 16:56
Ik heb eens de test gedaan tussen de SD Blackouts en de EMG 85..
Beide in mn Warlock in de brugpositie.

Ik heb namelijk jaren gespeeld met een EMG 85 in mn ibanez..altijd tevreden geweest over de klank trouwens.. maar nu ik de SD Blackouts heb gaat mijn voorkeur toch uit naar deze. Ik vind ze simpel gezegd voller klinken..

Dit blijft natuurlijk een persoonlijke keuze..maar ik raad toch iedereen aan die twijfelt tussen deze twee om ze toch alletwee te testen in dezelfde gitaar!!!

Tho
15 maart 2008, 17:54
Bedankt Geoffrey, dat is in ieder geval nuttige info. Van welk hout was de gitaar gemaakt waarin je ze hebt getest?

Iceman
16 maart 2008, 08:00
Ik heb eens de test gedaan tussen de SD Blackouts en de EMG 85..
Beide in mn Warlock in de brugpositie.

Ik heb namelijk jaren gespeeld met een EMG 85 in mn ibanez..altijd tevreden geweest over de klank trouwens.. maar nu ik de SD Blackouts heb gaat mijn voorkeur toch uit naar deze. Ik vind ze simpel gezegd voller klinken..

Dit blijft natuurlijk een persoonlijke keuze..maar ik raad toch iedereen aan die twijfelt tussen deze twee om ze toch alletwee te testen in dezelfde gitaar!!!


Ik vind Blackouts 10 x beter dan EMG's.
En ik was een behoorlijke EMG fan.

Dark_Tranquillity
16 maart 2008, 13:04
Ik vind Blackouts 10 x beter dan EMG's.
En ik was een behoorlijke EMG fan.

Ik was nooit EMG fan, maar nu :O

Tho -> PM

Geoffrey
9 april 2008, 12:01
Bedankt Geoffrey, dat is in ieder geval nuttige info. Van welk hout was de gitaar gemaakt waarin je ze hebt getest?

Beetje laat..maar hier wou ik toch nog antwoord op geven:

Agathis body
Maple neck
Rosewood fretboard

Dit is een BC Rich Warlock platinum pro

demetalenman
9 april 2008, 12:36
ik had EMG's in een les paul zitten. En die klank vond ik geweldig. Hoorde ik echter gasten met EMG's in een ander model gitaar, vond ik ze niks meer aan.

Squier4ever
9 april 2008, 12:43
ik had EMG's in een les paul zitten. En die klank vond ik geweldig. Hoorde ik echter gasten met EMG's in een ander model gitaar, vond ik ze niks meer aan.

dat is redelijk onzin, want zelfs een stagg klinkt als een gitaar met EMG's zodra je die er in monteert. dat is ook meteen het nadeel van EMG. iedere gitaar gaat er hetzelfde van klinken.

Geoffrey
9 april 2008, 12:45
ik had EMG's in een les paul zitten. En die klank vond ik geweldig. Hoorde ik echter gasten met EMG's in een ander model gitaar, vond ik ze niks meer aan.

Lag dan waarschijnlijk aan de gear en setup..

pol
9 april 2008, 12:57
dat is redelijk onzin, want zelfs een stagg klinkt als een gitaar met EMG's zodra je die er in monteert. dat is ook meteen het nadeel van EMG. iedere gitaar gaat er hetzelfde van klinken.


bullshit, het maakt enorm veel verschil uit welke gitaar je neemt, en een dikke les paul met Emg's zal altijd beter klinken dan een dun, licht gitaartje met emg's, ze hebben wel hun karakteristieke sound, maar om te zeggen dat alle gitaren met Emg's hetzelfde klinken is dikke zever.

als je zoiets zegt heb je volgens mij nog nooit gitaren met emg's vergeleken.

demetalenman
9 april 2008, 13:01
bullshit, het maakt enorm veel verschil uit welke gitaar je neemt, en een dikke les paul met Emg's zal altijd beter klinken dan een dun, licht gitaartje met emg's, ze hebben wel hun karakteristieke sound, maar om te zeggen dat alle gitaren met Emg's hetzelfde klinken is dikke zever.

als je zoiets zegt heb je volgens mij nog nooit gitaren met emg's vergeleken.

mee eens. geen 1 gitaar klinkt hetzelfde

gerrekat
9 april 2008, 15:06
DiMarzio D-activator X Pu's blazen alles weg, ik heb de mijne net binnen, waanzin! de clarity and strakheid van de D-activator (Passieve EMG style PU) en de punch en power van de X2N.

Geoffrey
9 april 2008, 15:23
Met DiMarzio heb ik eigenlijk nog geen ervaring..maar heb er wel al zeer veel goede recenties over gelezen waardoor ze me ergens toch wel aanspreken.. enkel al nieuwsgierigheid.

Robin5150
9 april 2008, 16:26
Nou ik zou gaan voor 2 Gibson zebra's goed voor blues maar bijvoorbeeld ook rock & metal.
Maarja aangezien jij wil kiezen tussen Seymour Duncan en EMG zou ik voor de EMH-HZ H4 humbuckers gaan.
Brute metalpower onder mee Zakk Wylde, Alexi Laiho en dergelijke gebruiken ze.
En die spelen alletwee metal en subgenre's dus dat spreekt voor zichzelf.

pol
9 april 2008, 16:29
Gibson heeft geen pickups die "zebra" heten.

Zack wylde speelt op actieve Emg's, geen hz's

en Alexi speelt tegenwoordig op duncan blackouts...

kortom, check your facts...

Geoffrey
9 april 2008, 17:03
Nou ik zou gaan voor 2 Gibson zebra's goed voor blues maar bijvoorbeeld ook rock & metal.
Maarja aangezien jij wil kiezen tussen Seymour Duncan en EMG zou ik voor de EMH-HZ H4 humbuckers gaan.
Brute metalpower onder mee Zakk Wylde, Alexi Laiho en dergelijke gebruiken ze.
En die spelen alletwee metal en subgenre's dus dat spreekt voor zichzelf.

Bedankt om dit mee te delen..
Maar in dit topic staat o.a. al wat mijn keuze geworden is :satisfie:

nevyn292
9 april 2008, 19:17
Gibson heeft geen pickups die "zebra" heten.

Zack wylde speelt op actieve Emg's, geen hz's

en Alexi speelt tegenwoordig op duncan blackouts...

kortom, check your facts...

om er nog even een factje bovenop te gooien:

waarom zakk op EMG 81/85 set speelt en niet op die HZ-4?

in de epiphone signatures zitten inderdaar de HZ's, maar in de gibbie signature zit overduidelijk een 81/85 set, bovendien heeft hij ook nog een zakk wylde set lopen bij EMG (die dus in die gibson zit) en je raad het al: 81/85!

die epiphone's zijn eigenlijk de enige ondingen met HZ's erin