PDA

View Full Version : Belgische invasie ff steunen!



VDP
10 januari 2008, 17:35
Hallo iedereen,

Ik zal me eventjes voorstellen :
Mijn naam is Ken Vandeput (VDP), 19 jaar en ben een Belg (Limburg, kort bij Hasselt).

Ik studeer nog volop (zit momenteel in mijn blok) en voor de rest vul ik mijn tijd met voetbal, pool, enorm veel naar muziek luisteren en nu zou ik daar dus ook leren gitaar spelen aan willen toevoegen. Ik heb altijd al willen leren spelen maar vroeger antwoordden mijn ouders : of voetbal of iets anders en aangezien ik al voetbal van mijn 4de en het toch wel een grote passie is, was het voetballen opgeven nooit een optie. Nu ben ik echter oud genoeg lijkt me om het allemaal zelf te regelen en aangezien de zin om gitaar te leren een toppunt(?) aan het bereiken is ben ik dus van plan er na mijn exames flink in te vliegen. Ik heb echter nog nooit een instrument vastgehad dus het wordt een serieuze uitdaging.

Spijtig genoeg gaat lessen volgen moeilijk zijn, ik ben maar een student en kan dus niet veel betalen voor privé-lessen. En ik heb best wel wat activiteiten lopen op een week. Dus een gaatje vinden wordt moeilijk. Bovendien ga ik binnekort op kot waardoor het al helemaal moeilijk is om ergens te raken door de week. Ik ben echter een nachtmens en zit dan uren naar muziek te luisteren dus ik ben er wel zeker van dat ik genoeg tijd kan vinden 's nachts om er wel wat uurtjes moeite in te steken. Ben dus van plan om me zelf wat aan te leren, heb een paar vriendinnen die gitaar spelen en me ook wel wat kunnen verder helpen. En misschien tijdens de vakanties een paar uur privé-lessen volgen om wat fouten af te leren ofzo. Nuja, een goede gitarist zal ik zo waarschijnlijk nooit worden maar als ik me maar wat kan amuseren met een beetje te spelen heb ik al niet te klagen.

Ik luister voornamelijk naar metal, zowat alle soorten (van een beetje pop/glam, progressive, veel thrash, black, power ...) behalve de meer extreme death-vocals, dat hele -core gebeuren en het nu-metal genre zeggen me niet veel.
Maar soms wil ik het ook wel wat rustiger en dan luister ik ook veel naar wat oudere hardrock: mijn favoriete band is waarschijnlijk Led Zeppelin, maar ook Deep Purple, Thin Lizzy, Blue Oyster Cult, Lynyrd Skynyrd ... al weet ik van dit soort muziek nog wat minder af. Ook af en toe wat grunge.

Ben op het moment hier wat aan het bijlezen om toch een basiskennis op te bouwen en natuurlijk aan het kijken naar wat goede gitaartjes/amps om mee van start te gaan (is veel leuker dan leren iig). Een Ibanez gitaar lijkt me wel wat, en ik lees ook veel goeds over een Roland Cube 15 als amp. Maar ik denk dat ik gewoon eerst best eens de lokale gitaarwinkel binnenstap en kijk wat zij me aanraden. Daarna kom ik hier wel eventjes checken of datgene wat ze me aanraden van het degelijke materiaal is.

Sorry voor de veeeel te lange post. Het zal komen omdat ik er gewoon naar uit aan het kijken ben denk ik en natuurlijk omdat de blok hartstikke saai is.

Mr.Fingers
10 januari 2008, 19:09
jij ZOU ook moeten "studeren"... :D het is hier veel te plezant! Welkom landgenoot!

Il_Falco
10 januari 2008, 19:18
van studeren gesproken...
die gitaar blijft toch een verschrikking in de examens! (een uurtje leren, anderhalf uurtje gitaarspelen,...) :D
maar dit is daarom niet altijd slecht natuurlijk ! :blast:

Nu welkom op dit forum, landgenoot!

Outrage
10 januari 2008, 23:38
En wat studiere sie?









(ik bloemkolenduits)

Valoosj
10 januari 2008, 23:42
jij ZOU ook moeten "studeren"... :D het is hier veel te plezant! Welkom landgenoot!

Moet jij dat ook niet doen?






Ik ook trouwens :sssh:

Welkom VDP

Strangegun
10 januari 2008, 23:56
Nederlands limburg is beter :cooler: !!!!

VDP
11 januari 2008, 00:06
Bedankt voor de welkoms


En wat studiere sie?









(ik bloemkolenduits)

Ik merk het, een perfect staaltje bloemkolenduits :)

Ik studeer Handelsingenieur in de Beleidsinformatica op de UHasselt, wat economie, wat informatica en nog een hele hoop onzin ook.


jij ZOU ook moeten "studeren"... het is hier veel te plezant! Welkom landgenoot!

Och ja, 4 van de 5 vakken onder controle. Perfect dus, anders zou ik me tijdens de 3 maanden zomervakantie toch maar gaan vervelen :).


van studeren gesproken... die gitaar blijft toch een verschrikking in de examens! (een uurtje leren, anderhalf uurtje gitaarspelen,...) maar dit is daarom niet altijd slecht natuurlijk !

Daar kan ik zeker inkomen :d. Ik wou dat ik er al een had op het moment ja. Heb al een heel aantal uren geleden wiskunde aan de kant gegooid om online echt op jacht te gaan naar een gitaar.


Ben al verliefd geworden op de Ibanez SA220FM. Ongelooflijk prachtige gitaar (qua looks vind ik dan persoonlijk toch). Heb een online prijs gezien van 350euro ergens.
http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg/l/SA220FM_TGB_1P_01.gif

Ook een mogelijkheid lijkt me de wat goedkopere GRG270B, ongeveer 250euro ben ik ergens tegengekomen.
http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg/l/GRG270B_BKN_1P_02.gif


Spijtig genoeg kan ik alleen maar afgaan op de looks op dit moment waardoor ik die eerste zo mooi vind. Ik kan ook niet binnenstappen in de winkel en wat proberen spelen want ik kan gewoon niet spelen :d. Iemand misschien die van dit merk iets afweet en van het verschil tussen deze gitaren? Ik kan hierbij toch ook het genre spelen waarnaar ik graag luister (eerste post)?

iwamoto
11 januari 2008, 02:50
*kuch kuch*
http://farm3.static.flickr.com/2255/1800311803_2ec21d127b_b.jpg


welkom

Tho
11 januari 2008, 10:25
da's de 2e keer dat je je collectie zinloos post in een voorstel topic Iwa, hou daar eens mee op?

Welkom VDP!

Valoosj
11 januari 2008, 13:32
En het is niet eens een mooie collectie...

Il_Falco
11 januari 2008, 14:23
En het is niet eens een mooie collectie...

+1. well said

LP_CL
11 januari 2008, 14:47
En het is niet eens een mooie collectie...
lol pwnd
+1
WELKOM BELG!!! altijd leuk landgenoten erbij te zien komen. Ook zo hard aan het blokken ja? GAS en examens, GAS en vrouwen, tblijft water en vuur.

VDP
11 januari 2008, 15:15
En het is niet eens een mooie collectie... lol pwnd +1 WELKOM BELG!!! altijd leuk landgenoten erbij te zien komen. Ook zo hard aan het blokken ja? GAS en examens, GAS en vrouwen, tblijft water en vuur.

Och laat maar, vind het best nog wel een leuk plaatje :)

GAS? wat het ook is, kan me voorstellen dat gitaar en exames niet samengaat, maar mij is altijd voorgehouden dat veel vrouwen op muzikanten vallen :d ????

Valoosj
11 januari 2008, 17:33
Gear Acquisition Syndrome ;)

en het hangt af van de muzikant of de vrouwen erop vallen. Als je wat langer op het forum zit merk je dat wel, voornamelijk aan reacties op Iwa. Ook al blijft het een fijne kerel :hippie:

r33n
11 januari 2008, 19:21
belgië boven

nouja, studeren is bevorderlijk voor het gitaarspelen

ik beloon mezelf altijd na een paar uurtjes studeren met een paar uurtjes gitaar, motivatie alom!

ivm vrouwen en muzikanten: het werkt, tot op een zekere hoogte (althans bij mij), misschien moet ik toch maar es rockster worden en al de wanhopige groupies aanspreken

welkom, en veel plezier erin. lijkt me trouwens eerder aangewezen eerst een lesje of 2 te volgen en dan op jezelf te starten? fouten uit je techniek krijgen is lastiger dan van de eerste keer de juiste aan te leren

VDP
13 januari 2008, 01:41
ivm vrouwen en muzikanten: het werkt, tot op een zekere hoogte (althans bij mij), misschien moet ik toch maar es rockster worden en al de wanhopige groupies aanspreken

welkom, en veel plezier erin. lijkt me trouwens eerder aangewezen eerst een lesje of 2 te volgen en dan op jezelf te starten? fouten uit je techniek krijgen is lastiger dan van de eerste keer de juiste aan te leren

Heb eens nagedacht over je tip en heb een super oplossing gevonden. Geen echte gitaarleraar (heb ik op het moment ook geen geld voor tot aan de paasvakantie waar er weer gewerkt kan worden) maar een goeie vriendin wil me elke week een beetje 'les' geven. Ze heeft zelf wel wat jaren les gevolgd. Het zal allemaal niet perfect zijn uiteraard zoals bij een echte privé leraar maar het zal toch al wel heel wat beter zijn dan alles op mijn eigen te leren neem ik aan.

Het voordeel is wel dat ik me altijd super goed met haar kan amuseren dus het gaat zeker tof worden. Gaat me mss ook wel wat extra motiveren denk ik. En niet te vergeten, ze kust echt goed :d

Valoosj
13 januari 2008, 10:56
Betaal je haar in natura ofzo? :cooler:

r33n
13 januari 2008, 13:34
Heb eens nagedacht over je tip en heb een super oplossing gevonden. Geen echte gitaarleraar (heb ik op het moment ook geen geld voor tot aan de paasvakantie waar er weer gewerkt kan worden) maar een goeie vriendin wil me elke week een beetje 'les' geven. Ze heeft zelf wel wat jaren les gevolgd. Het zal allemaal niet perfect zijn uiteraard zoals bij een echte privé leraar maar het zal toch al wel heel wat beter zijn dan alles op mijn eigen te leren neem ik aan.

Het voordeel is wel dat ik me altijd super goed met haar kan amuseren dus het gaat zeker tof worden. Gaat me mss ook wel wat extra motiveren denk ik. En niet te vergeten, ze kust echt goed :d

nuja, een betere oplossing zou ik ook niet kunnen bedenken in dat geval^^

les hebk ook nooit gehad, maar mocht ik het allemaal opnieuw moeten doen zou ik het er gegarandeerd bijnemen, maar 't is uiteraard een kwestie van tijd en geld, maar als je vrienden hebt (vriendinnen nog liever) die je les kunnen geven, dan zit je wel goed!

gaat wel net iets moeilijker zijn om een gitaarspelende vrouw te imponeren met je spel, des te groot de motivatie :)

GunMetalBlue
13 januari 2008, 22:05
belgië boven

nouja, studeren is bevorderlijk voor het gitaarspelen

ik beloon mezelf altijd na een paar uurtjes studeren met een paar uurtjes gitaar, motivatie alom!

ivm vrouwen en muzikanten: het werkt, tot op een zekere hoogte (althans bij mij), misschien moet ik toch maar es rockster worden en al de wanhopige groupies aanspreken

welkom, en veel plezier erin. lijkt me trouwens eerder aangewezen eerst een lesje of 2 te volgen en dan op jezelf te starten? fouten uit je techniek krijgen is lastiger dan van de eerste keer de juiste aan te leren

Dat dacht ik dus ook, het kan ook aan mij liggen hoor maar: het enige wat ik fout deed was m'n plectrum met 3 ipv 2 vingers vasthouden waardoor ik minder feel in m'n spel kon leggen (ivm dempen enzo).

Als je de gitaar uit jezelf beetpakt, en met liefde dat doet (ahum) dan kan er weinig fout gaan hoor...

ontopic: hoi! Ik studeer handelswetenschappen aan de vlekho in brussel, en daarvoor heb ik boekhouden-informatica gedaan, dus ik kan me helemaal vinden in je studie!

Lord Abortion
14 januari 2008, 10:55
Wuy! Nog een Belgische student!

Welkom op het forum, en veel succes om te leren spelen. Je zal het je niet beklagen om een gitaar te kopen ... alhoewel het op termijn een dure hobby kan worden!

En voor metal etc. Als je wat powerchords kan rammen speel je zo al vette riffs, en als beginner is dat wel plezant.

LP_CL
14 januari 2008, 23:15
Dat dacht ik dus ook, het kan ook aan mij liggen hoor maar: het enige wat ik fout deed was m'n plectrum met 3 ipv 2 vingers vasthouden waardoor ik minder feel in m'n spel kon leggen (ivm dempen enzo).


Crap, dat doe ik dus ook, maar ik heb geen problemen met dempen, wel met alternate picking :'(

kenx
15 januari 2008, 07:55
welkom landgenoot!!

jaine
15 januari 2008, 16:41
* nogn belg...

trouwes ook student in brussel

hesse
15 januari 2008, 17:28
Een late hey welkom
Zorg dat je hier wegblijft en dat je gaat studeren! anders word je gelijk ik. Morgen zien we het resultaat van mijn blokinspanningen gecombineerd met heel veel anders...
Succes verder

jaine
15 januari 2008, 18:09
haha, succes:)

mjaa, kheb chilly exames... volgende week nog 2...

hendrix_appendix
15 januari 2008, 18:23
@TS -Welkom, sympathieke voorstelling!

@Jaine -Je topicstartende landgenoot kan het, de Belgische afvaardiging voor 10 Voor Taal kan het; waarom kan jij het dan niet?

humbucker
21 januari 2008, 08:53
ben ook belg, ook student en ook examens

man man...

nog 3 en dan ben k ervan af!

succes aan iedereen met examens!!!

en :rockon:

greetings

Humbucker

Zjef
21 januari 2008, 09:23
Hier ook nog een Belg.
Ik heb nog geen examens. Ik heb nu nog een weekje les en dan twee weken blok gevolgd door twee weken examens. En daarna: stage en eindwerk tot het einde van het jaar.
Thumbs up voor alle gitarisen/blokkers

dimitri
21 januari 2008, 13:16
Hello welkom op het forum.
Binnenkort zitten hier nog meer belgen als hollanders :-)
Maakt ook niet uit, zolang we onze passie maar kunnen delen.
Ik ben zelf ook van Belgisch limburg. Muziekkeuze ligt bij mij een beetje anders. Ik zit in een bluesband.
Enja, ook examens. Woensdag het laatste....Oef!
Have fun

VDP
21 januari 2008, 14:40
Amai hier is nogal repliek op mijn introtopic

Dat zal door het examen-onderwerp zijn. Dus iedereen die examens heeft, heel veel succes ermee... En voor wat niet moest lukken, chillen, nog kans genoeg in 2de zit :hippie:

Ik heb net mijn 3 zwaarste examens achter de rug (een 30tal cm op 6 dagen tijd). Nu nog maar een 10cm te gaan op 10dagen dus het zwaarste zit er voor mij op (enorm irritante examenrooster).

Bijna tijd om te feesten EN OM GITAAR TE LEREN SPELEN!

st.robot
28 januari 2008, 16:27
hey,

aangezien het hier tog al stikt van de Belgen ( vlamingen) gooi ik mezelf er ook nog ff bij.

bijna-20-jarige student die dringend meer tijd zou moeten maken om gitaar te spelen en minder zou moeten drinken. Kga binnenkort aan m'n eerste zelfbouw gitaar beginnen ( 't zou iets strat achtig moete worden ) en khoop da 'k hier wa bij kan lere.

Groete uit het zonnige ( :sneaky: ) Kalmthout

Mr.Fingers
28 januari 2008, 16:42
Welkom klas/landgenoot! ;)


Swat, je zult hier wel wat vinden over zelfbouwstratjes (Voodoo-strat), en voor verdere info springde maar is langs he!