PDA

View Full Version : Killing in The Name - Razernij tegen het systeem



DTmaster
10 januari 2008, 16:00
Hallo

Ik heb even een versie opgenomen van dit meesterwerk, ik ben er nog niet achter hoe ik met mijn mic incombinatie met mijn mixer kan opnemen dus als je een poging wilt wagen, be my guest dan is die helemaal compleet.

Thanx

DT

http://download.yousendit.com/690121715C604AA5

http://www.putfile.com/dtmaster/media

Bl44t44p
10 januari 2008, 17:46
Sowee goedendag, dat klonk leuk :D

Fijne sound, goed gemixt, prima backingtrack ook, hoe kom je daaraan? En wat is de gitaar + versterker + mic?

Paar opmerkingen:

-die slides in de stukjes stil beginnen een beetje te vervelen wanneer je het élke keer doet, zo nu en dan is het wel tof
-leuke pinch harmonics hier en daar
-ik weet niet wat je precies speelt in de tweede helft van de prechorus, maar ik speel daar altijd muted noten rond de 5e fret / D akkoord, misschien een ideetje om ook te doen
-volgens mij vergeet je een slide naar hoge octaaf noten (15 en 17 of 17 en 19 ofzo iets) aan het einde van de prechorus (tijdens die roffel op de snare)
-in die fill na de oorspronkelijke solo (die er niet is) mis ik eigenlijk die oplopende gitaar.. waarschijnlijk heb je het bewust zo gedaan maargoed ;)
-bijzonder vette improvisatie op de solo, lekkere classic tone ook

Al met al 'n vette cover hoor!

new deep
10 januari 2008, 21:26
Klinkt cool, vooral in het begin. De subtiele variaties op de riffs maken het juist leuk, verder op een paar momentjes iets te gehaast.

DTmaster
10 januari 2008, 21:39
thanx voor jullie berichten, altijd leuk om weer te leren van my own mistakes :)

DTmaster
10 januari 2008, 21:42
Sowee goedendag, dat klonk leuk :D

Fijne sound, goed gemixt, prima backingtrack ook, hoe kom je daaraan? En wat is de gitaar + versterker + mic?

Paar opmerkingen:

-die slides in de stukjes stil beginnen een beetje te vervelen wanneer je het élke keer doet, zo nu en dan is het wel tof
-leuke pinch harmonics hier en daar
-ik weet niet wat je precies speelt in de tweede helft van de prechorus, maar ik speel daar altijd muted noten rond de 5e fret / D akkoord, misschien een ideetje om ook te doen
-volgens mij vergeet je een slide naar hoge octaaf noten (15 en 17 of 17 en 19 ofzo iets) aan het einde van de prechorus (tijdens die roffel op de snare)
-in die fill na de oorspronkelijke solo (die er niet is) mis ik eigenlijk die oplopende gitaar.. waarschijnlijk heb je het bewust zo gedaan maargoed ;)
-bijzonder vette improvisatie op de solo, lekkere classic tone ook

Al met al 'n vette cover hoor!


Het is een Fender Ultrastrat met een JB4 bij de brug, daarnaast gebruik ik de Line6 POD XT in combinatie met het progje Cool Edit Pro.

Luke-wannabe
10 januari 2008, 22:43
Leuk geprobeerd, maar ik ben er niet kapot van.
Riffs zijn anders, en niet 'goed' anders. Die slide de hele tijd vind ik niet vet. Moet je gewoon 1 keer doen eigenlijk.
Voor de rest allemaal veel te netjes gespeeld. Dit moet beuken. Maarja die backingtrack mist de essentie ook helemaal, dus daar zal het ook wel aan liggen. Solo vind ik wel leuk. Best gaaf gedaan.

DTmaster
10 januari 2008, 22:58
Thanx!!!!!!

DTmaster
11 januari 2008, 10:58
iemand nog geluisterd en die even zijn mening wil geven over mijn creatie :)

hendrix2
11 januari 2008, 11:15
Vet vet... geniaal nummer blijft het. Erg goed gespeeld hoor.

één opmerking: de stukjes waar het "know you do what they told ya" gaat, vind ik soms wat uit het ritme. Maar da's mijn enige opmerking.

*pakt gitaar op en gaat Killing in the name of spelen* :hippie:

edit: Solo is héééééééééél vet!!!! Met een heel mooi geluid ook!!!!

DTmaster
11 januari 2008, 17:36
Ja dat kon er wel mee door hahaah ja alleen die timing op sommige stukjes klopte niet maar naar mijn weten was die strak ingespeeld dus zal er wel weer wat mis gegaan bij het afmixen.

Riky
11 januari 2008, 18:06
Ken het orginele nummer wel, maar had hem al zo lang niet meer geluisterd dat ik hem BIJNA vergeten was.
Dus zonder het orgineel exact te weten heb je cover geluisterd.. en ik vond het vet:D echt hele vette solo! alle noten mooi hoorbaar!

Met de negatieve punten van de anderen ben ik het wel een beetje eens na het luisteren van het orgineel, maar ach... Ik vind het wel [straattaal modes on] vette shit! [/straattaal modes off]

DTmaster
11 januari 2008, 19:43
thanx !!!!

Micro-e
11 januari 2008, 21:39
Goeie cover!

Die totale chaos voor de solo is echt te ziek! De solo zelf is ook erg goed :cooler:

thekid
11 januari 2008, 22:06
sjiek sjiek mag ik ook vragen waar je de tabs gevonden hebt of beter welke van de zoveel je gebruikt hebt

HvV
11 januari 2008, 22:09
Leuk om dat nummer weer eens te horen en wat maakt het nou uit dat het niet 100% is nagespeeld. Ik heb strakkere dingen gehoord van je dus er zal wel iets anders mis zijn gegaan. Verder vindt ik de slagpartij goed van sound maar tijdens de, overigens goeie, solo mag het van mij met wat meer bite, met wat meer hoog(mid) er in. Komt nu net even wat te dof en te muffig uit mijn speakers. Maar lekker geluid (weer) in die gitaar. Waar speel je mee?

DTmaster
11 januari 2008, 22:41
sjiek sjiek mag ik ook vragen waar je de tabs gevonden hebt of beter welke van de zoveel je gebruikt hebt


geen tabs gewoon mijn oren sorry !!! maar check eens guitar pro uit op www.911tabs.com

DTmaster
11 januari 2008, 22:52
Leuk om dat nummer weer eens te horen en wat maakt het nou uit dat het niet 100% is nagespeeld. Ik heb strakkere dingen gehoord van je dus er zal wel iets anders mis zijn gegaan. Verder vindt ik de slagpartij goed van sound maar tijdens de, overigens goeie, solo mag het van mij met wat meer bite, met wat meer hoog(mid) er in. Komt nu net even wat te dof en te muffig uit mijn speakers. Maar lekker geluid (weer) in die gitaar. Waar speel je mee?

een Fender Ultrastrat met een JB4 Brug Humbucker !!!!!

Luke-wannabe
12 januari 2008, 01:28
Leuk om dat nummer weer eens te horen en wat maakt het nou uit dat het niet 100% is nagespeeld. Ik heb strakkere dingen gehoord van je dus er zal wel iets anders mis zijn gegaan. Verder vindt ik de slagpartij goed van sound maar tijdens de, overigens goeie, solo mag het van mij met wat meer bite, met wat meer hoog(mid) er in. Komt nu net even wat te dof en te muffig uit mijn speakers. Maar lekker geluid (weer) in die gitaar. Waar speel je mee?
Het maakt ook niet uit als je het niet helemaal na speelt, maar het is ook niet zo goed verzonnen naar mijn mening, sorry.

Slevin
12 januari 2008, 23:02
Voor mij ook al hele tijd geleden dat ik het nr gehoord heb. Lekker hoor. Weet dus ook niet precies welke stukjes nou anders zijn, maar heb me nergens aan geergerd. Miss dat de pinch harmonics niet helemaal lekker passen, maar ook niet vervelend. Die slide werd daarintegen WEL weer vervelend. ( daar ergerde ik me dan wel weer aan, el contradicto :p )