PDA

View Full Version : Electro Harmonix Micro POG



gieros
10 januari 2008, 14:38
Zit er al een tijdje aan te denken om een ElectroHarmonix Micro POG aan schaffen. Kost E209 bij Feedback, best duuuur. Heeft iemand er ervaring mee? Alvast Bedankt.

Joey Handsome
10 januari 2008, 14:41
Nee, maar wel met de gewone POG. Vond het een lelijk klinkend digitaal onding. Leuk dat je er akkoorden op kunt spelen, maar het klinkt gelijk als een orgel (tenzij dat inderdaad is wat je zoekt). Vond het suboctaaf niet denderend (zeker niet vergeleken bij mijn Octave Multiplexer). +2 gebruik ik sowieso niet en verder vond ik hem lelijk klinken icm Big Muff of RAT die ik gebruik. Beetje een one trick pony als je het mij vraagt. Heb er nog wel eens lol mee gehad bij een vriend die hem ook heeft door er vocals doorheen te jagen, maar verder ook niet. Heb zelf nu een vintage Microsynth en die doet wel wat ik wil.

bass blom
10 januari 2008, 14:56
bij nlmuziek vragen ze er maar 169 voor.
heb ook op punt gestaan hem te gaan halen maar wat moet ik er eigenlijk mee? :D

The_Cure
10 januari 2008, 16:49
bij nlmuziek vragen ze er maar 169 voor.
heb ook op punt gestaan hem te gaan halen maar wat moet ik er eigenlijk mee? :D


nlmuziek? Waar zit die zaak? (site?)

rscalex
10 januari 2008, 17:02
nlmuziek? Waar zit die zaak? (site?)http://www.nederlandmuziek.com/
zo moeilijk is google toch niet? ;)

gieros
10 januari 2008, 17:38
Ik speel veel funk en dacht hem eigenlijk voor orgel en octaaf fills te gebruiken. Ik zag dit filmpje op internet en het passte bij mijn stijl en sound

http://www.youtube.com/watch?v=TNksldktvHE

Sowieso hou ik van over the top sounds. Maar ja nu zit ik ook te twijfelen of ik hem daadwerkelijk ga gebruiken.

bass blom
10 januari 2008, 17:53
Ik speel veel funk en dacht hem eigenlijk voor orgel en octaaf fills te gebruiken. Ik zag dit filmpje op internet en het passte bij mijn stijl en sound

http://www.youtube.com/watch?v=TNksldktvHE

Sowieso hou ik van over the top sounds. Maar ja nu zit ik ook te twijfelen of ik hem daadwerkelijk ga gebruiken.

ja dat had ik precies zo, zo op het filmpje lijkt het heel gaaf, maar in de parktijk heb ik 1 klein stukje van 1 nummer waar het zin voor heeft (in mijn bandje)
daarnaast kun je er veel meer mee doen maar daarvoor heb ik al zat speeltjes en te weinig tijd :sneaky:

Joey Handsome
11 januari 2008, 10:38
daarnaast kun je er veel meer mee doen maar daarvoor heb ik al zat speeltjes en te weinig tijd :sneaky:

Dat valt dus erg tegen.

jaapjan1986
27 januari 2008, 14:17
Ik speel een mixje van blues funk en rock en wil de POG daar niet meer bij missen! Ik gebruik hem regelmatig als octaver bij riffjes met losse noten, als een hammond bij akkoordjes in bijvoorbeeld een couplet, en om gitaarsolo's eens lekker helemaal anders te laten klinken. En als je de intro van een nummer inzet en je gebruikt dit ding voor een orgelsound ofzo dan maak je keihard de blits! Je moet wel een beetje creatief zijn wil je het ding echt regelmatig gebruiken in je band natuurlijk, maar als je eigen materiaal speelt zou dat toch geen probleem moeten zijn... Voor mij niet in elk geval!

Als je wilt dat je maagdelijke octaven krijgt die net zo klinken als bij het simpelweg een octaaf hoger aanslaan dan moet je het ding laten liggen, want dat doet ie niet. De lage octaaf klinkt bassiger dan normaal en de hoge octaaf glinsterender en dunner. Je moet echt voor de gimmick van nieuwe sounds gaan bij dit pedaaltje.

Nielsje
19 december 2008, 15:33
Een onwijze bump, maar ik vind het onnodig een nieuw topic te openen:

Er zijn hier enkele gebruikers van de Micro POG op dit forum, en ik heb wat vragen.

* draait de POG zonder problemen op een one-spot adapter? (ik vermoed van wel, maar gebruikshandleiding maakt een melding van 9.6V..)
* en als 'ie het dan doet, is hij ook storingsgevoelig in combinatie met andere pedalen (in combinatie met een daisychain dus)?

Aimé
19 december 2008, 16:56
Heb zelf de gewone POG, en vindt het vreemd wat hierboven wordt gezegd: in combinatie met mijn RAT klinkt die net super! Tzal aan de gitaar/versterker liggen....of aan de smaak, héhé.

Zo'n micro pog ziet er uiteindelijk een stuk handiger uit. Volgens mij kan je hem inderdaad gewoon aansluiten op een onespot. Storingen, geen idee. Vind het zooo vervelend dat je een aparte adaptor nodig hebt voor de mijne :(

edit: oei had niet eens door dat het een bump was, excuses

DeiDRagonas
20 december 2008, 02:02
edit: oei had niet eens door dat het een bump was, excuses

Als een bump nuttig is moet dat gewoon kunnen lijkt me toch?

Ik zit er ook sterk aan te denken een Micro Pog te halen. Hoewel de vele extra mogelijkheden me van de gewone Pog wel aanstaan is ie me net ff te duur voor een pedaal die je waarschijnlijk niet heel vaak gaat gebruiken. Ik vind de 199,- voor de micro versie al vrij fors eerlijk gezegd.

De Micro Pog tracked beter dan de Octave Harmonizer (sub octaaf filter van Ehx) en een beetje pielen met een extra octaaf up kan ook grappig zijn, mits spaarzaam gebruikt.

Grt Roy.

schizo910
20 december 2008, 12:33
Een onwijze bump, maar ik vind het onnodig een nieuw topic te openen:

Er zijn hier enkele gebruikers van de Micro POG op dit forum, en ik heb wat vragen.

* draait de POG zonder problemen op een one-spot adapter? (ik vermoed van wel, maar gebruikshandleiding maakt een melding van 9.6V..)
* en als 'ie het dan doet, is hij ook storingsgevoelig in combinatie met andere pedalen (in combinatie met een daisychain dus)?


IK gebruik hem met een onespot én daisy... no problem...

shredneck
20 december 2008, 12:38
Ik heb een MI Audio pollyanna gekocht voor het octave effect. Dat ding is analoog en is, mits goed afgesteld, een dikke aanrader voor funkgitaristen.

De grote POG heb ik gehad, die orgelsounds zijn vet vind ik. Met de octave geluiden had ik niks en juist die gebruik ik.

Aimé
20 december 2008, 13:04
Oh wat wel heel hard opvalt (maar 't is te verhelpen mits goede afstellingen) is dat als je je distortion voor je POG zet, deze veel van zijn 'venijnigheid' verliest bij het intrappen van de POG. Soit, je hebt er niet voor niets een 3standen switch voor filters op staan. (ps. ik ben nog over de oude bezig)

Nielsje
20 december 2008, 13:21
IK gebruik hem met een onespot én daisy... no problem...

Top, dank je!


Oh wat wel heel hard opvalt (maar 't is te verhelpen mits goede afstellingen) is dat als je je distortion voor je POG zet, deze veel van zijn 'venijnigheid' verliest bij het intrappen van de POG. Soit, je hebt er niet voor niets een 3standen switch voor filters op staan. (ps. ik ben nog over de oude bezig)

Heb wat youtube filmpjes gezien van mensen die hem met drive gebruikten, maar volgens mij moet je gewoon niet teveel drive gebruiken, dan lijkt het me prima vol te houden.. Moet die van Rick toch maar eens proberen :)

rickert
20 december 2008, 17:09
Heb wat youtube filmpjes gezien van mensen die hem met drive gebruikten, maar volgens mij moet je gewoon niet teveel drive gebruiken, dan lijkt het me prima vol te houden.. Moet die van Rick toch maar eens proberen :)

Is dat zo;)?

Joey Handsome
20 december 2008, 17:31
Oh wat wel heel hard opvalt (maar 't is te verhelpen mits goede afstellingen) is dat als je je distortion voor je POG zet, deze veel van zijn 'venijnigheid' verliest bij het intrappen van de POG. Soit, je hebt er niet voor niets een 3standen switch voor filters op staan. (ps. ik ben nog over de oude bezig)

Je moet je distortion er ook achter zetten, niet ervoor.



De Micro Pog tracked beter dan de Octave Harmonizer (sub octaaf filter van Ehx) en een beetje pielen met een extra octaaf up kan ook grappig zijn, mits spaarzaam gebruikt.

Grt Roy.

Ik neem aan dat je de Octave Multiplexer bedoelt? Die trackt losse snaren niet zo goed, maar dat is makkelijk op te lossen door die gewoon niet te spelen. Vind het zelf verder echt een super ding. Dat laag wat er uit komt is vele, vele malen zoeten, dikker en ronder dan wat er uit de POG komt. Met bijv. een Big Muff erachter klinkt het simpelweg bruut.

Aimé
20 december 2008, 17:46
Je moet je distortion er ook achter zetten, niet ervoor.


Oh, al genoeg mee geëxperimenteerd, heb hem uiteindelijk het liefst ervoor, ben niet zo gain-y ingesteld ook :)

Squier4ever
20 december 2008, 18:21
Je moet je distortion er ook achter zetten, niet ervoor.



Ik neem aan dat je de Octave Multiplexer bedoelt? Die trackt losse snaren niet zo goed, maar dat is makkelijk op te lossen door die gewoon niet te spelen. Vind het zelf verder echt een super ding. Dat laag wat er uit komt is vele, vele malen zoeten, dikker en ronder dan wat er uit de POG komt. Met bijv. een Big Muff erachter klinkt het simpelweg bruut.

jij vind volgen mij een scheet met een Big Muff erachter nog bruut of niet? :D

Joey Handsome
20 december 2008, 18:28
jij vind volgen mij een scheet met een Big Muff erachter nog bruut of niet? :D

Hehe, zo'n Big Muff, daar kan gewoon niets tegenop.

Lexvandoef
20 december 2008, 18:32
Hehe, zo'n Big Muff, daar kan gewoon niets tegenop.

Daar verschillen we van mening ;)

DeiDRagonas
21 december 2008, 05:06
Ik neem aan dat je de Octave Multiplexer bedoelt?


Die inderdaad... En toch vind ik de demo's die ik gezien heb van dit pedaal niet echt overtuigend. Ik oordeel pas als ik hem zelf getest heb, maar ik gok dat ik dan toch kies voor een pedaal dat beter tracked.

R

Jan Buurman
10 januari 2009, 14:37
Ik ben ook op zoek naar een octaver zonder Fuzz maar met octave up én ovtave down. Dat zijn er niet zoveel. Ik kwam nog wel deze tegen:
http://www.foxroxelectronics.com/octron1.html
Niet makkelijk te verkrijgen helaas.
@ pedalen bouwers: Zijn ze makkelijk te bouwen?

schizo910
10 januari 2009, 15:06
De POG heeft up én Down ...

Joey Handsome
10 januari 2009, 15:46
EHX Micro Synth ook. Een heel goed up octaaf zit er in. Vind hem vele malen mooier klinken dan de POG. Enkel is het niet mogelijk akkoorden te spelen.

Nielsje
10 januari 2009, 23:05
Ik ben ook op zoek naar een octaver zonder Fuzz maar met octave up én ovtave down. Dat zijn er niet zoveel. Ik kwam nog wel deze tegen:
http://www.foxroxelectronics.com/octron1.html
Niet makkelijk te verkrijgen helaas.
@ pedalen bouwers: Zijn ze makkelijk te bouwen?

Er ging daarstraks een foxrox 2 (die met de afzonderlijke aan/uit knoppen) op ebay.de voor zo'n 170 euro..


EHX Micro Synth ook. Een heel goed up octaaf zit er in. Vind hem vele malen mooier klinken dan de POG. Enkel is het niet mogelijk akkoorden te spelen.

De micro synth is wel erg muzikaal, maar is ook een heel stuk duurder dan een micro pog. Het is maar waar je het pedaal voor wil gebruiken. Ik vind het persoonlijk wel 'lastig' dat bijna alle octave pedalen gaan fuzzen. Als ik wil fuzzen, gooi ik er zelf wel een fuzz bij :)

vulvasonic
11 januari 2009, 03:37
Je moet je distortion er ook achter zetten, niet ervoor.

Ik neem aan dat je de Octave Multiplexer bedoelt? Die trackt losse snaren niet zo goed, maar dat is makkelijk op te lossen door die gewoon niet te spelen.

Voor dit soort effecten, als de POG, de Microsynth, maar zeker ook octavers, is het echter geen slecht idee om ze te gebruiken met een compressor ervoor. De compressie zorgt voor een egaler geluid en dat resulteert in een betere tracking. Een overdrive zorgt ook voor een beetje compressie, dus ook daarmee kun je de tracking verbeteren. Zo deed ik het vroegàh ook altijd. Werkt als een welgeschapen pram op een zomerse namiddag. :cooler:

Jan Buurman
11 januari 2009, 11:51
Wat zijn de afmetingen eigenlijk van die Micro POG?

Dweezman
11 januari 2009, 12:14
Werkt als een welgeschapen pram op een zomerse namiddag. :cooler:

Dit verwacht ik eerder in een dichtbundel dan op een gitaarforum. Zo.. mooi.



*snif*