PDA

View Full Version : Vraagje aan gebruikers van Line 6 Toneport



vriend van bolle ganzen
10 januari 2008, 01:35
hi. ik wil een toneport (ux2) aanschaffen en las enkele pc specificaties:

- PentiumŪ 4 1.2GHz or better (2.5Ghz or more recommended)
- 512MB RAM minimum (1GB or more recommended)
- 1GB free HD space minimum (10GB or more recommended for recording)
- Drive speed 5400rpm minimum (7200rpm or faster recommended)

ik heb een laptop die aan de minimum eisen voldoet (HP510: 1.4GHz, 512RAM etc.), maar niet aan de 'recommended' eisen. in hoeverre is het verstandig hier wel aan te voldoen? ik hoor graag van mensen die er ervaring mee hebben of alles prima werkt met de minimum eisen aan boord, of dat er snel problemen zullen ontstaan?

let me know :chicken:

fransoos
10 januari 2008, 07:39
hi. ik wil een toneport (ux2) aanschaffen en las enkele pc specificaties:

- PentiumŪ 4 1.2GHz or better (2.5Ghz or more recommended)
- 512MB RAM minimum (1GB or more recommended)
- 1GB free HD space minimum (10GB or more recommended for recording)
- Drive speed 5400rpm minimum (7200rpm or faster recommended)

ik heb een laptop die aan de minimum eisen voldoet (HP510: 1.4GHz, 512RAM etc.), maar niet aan de 'recommended' eisen. in hoeverre is het verstandig hier wel aan te voldoen? ik hoor graag van mensen die er ervaring mee hebben of alles prima werkt met de minimum eisen aan boord, of dat er snel problemen zullen ontstaan?

let me know :chicken:

hallo,
ik heb een celeron m 1,5 Ghz met 1 gig ram en geen enkel
probleem met m'n toneport ux2.
zou er wel extra ram inzetten.
aan de toneport kun je veel plezier beleven.

vriend van bolle ganzen
10 januari 2008, 08:59
zou er wel extra ram inzetten.

mijn vraag is dus waarom bijv. extra ram erbij? welke problemen krijg ik anders misschien/zeker?

simpele taal graag ben een gepromoveerde a-technicus. :chicken:

jw009
10 januari 2008, 09:14
Als je alleen gitaar via je pc wilt spelen moet het wel lukken met je laptop. Als je echt wilt gaan opnemen enzo gaat hij waarschijnlijk beetje tegen sputteren.

pol
10 januari 2008, 09:23
idd, zal wel lukken als je niet tegelijkertijd vanalles hebt openstaan. bij mij haperde de toneport soms op een P4 2.4 ghz, wel enkel als ik veel programma's tegelijk had opstaan.

koop anders een occassie pod xt, wordt je processor niet belast.

Rinze
10 januari 2008, 09:29
Een vriend van me heeft een Toneport op een pc die ook meer in de richting van de minimumeisen zit, hij heeft er geen enkel probleem mee. Het hangt er wel een beetje vanaf hoeveel sporen, effecten en softsynths je gaat gebruiken. Vooral de laatste twee vreten capaciteit.

bass blom
10 januari 2008, 10:08
512 MB ram is gewoon heel weinig, XP neem ik aan dat je gebruikt? pakt al gauw ongeveer de helft, zondar dat je enig programma opstart.
uitbreiden in een laptop kan dan wat duur zijn omdat er mogelijk 2x256 inzit en je ze dus beiden nieuw moet kopen, 2x512.. heb je mazzel zit er 1 512 in kan je er 1 bij zetten.
op zich niet zo kostbaar, afhankelijk van de leeftijd van het ding..
en hopen dat HP er niet voor gezorgd heeft dat er alleen HP geheugen in kan.

vriend van bolle ganzen
10 januari 2008, 18:31
en hopen dat HP er niet voor gezorgd heeft dat er alleen HP geheugen in kan.
wat bedoel je met HP geheugen?

-------------------------------

nog wat vraagjes:

- welke versie van ableton live lite krijg je erbij; een standaard of de meeste recente?
- is ableton live lite een andere naam voor ableton live LE; waarvan ik lees dat de functies gelimiteerd zijn?
- welke belangrijke limits heeftie vergelijken met de normale ableton live; kan ik zoveel sporen opnemen als ik wil?
- support ie rewire?

tok t maar :chicken:

bass blom
10 januari 2008, 18:32
er zijn fabrikanten die ervoor zorgen dat alleen hun geheugen er in past.
geen idee of dat bij HP zo is..

vriend van bolle ganzen
10 januari 2008, 18:47
er zijn fabrikanten die ervoor zorgen dat alleen hun geheugen er in past.
geen idee of dat bij HP zo is..
wrom zou t erg zijn dan. ik kan dan toch gewoon een HP "latje" van 512MB kopen?

:chicken:

bass blom
10 januari 2008, 18:49
ach niet erg, meestal fors duurder dan wel :D

interessander
10 januari 2008, 18:56
Ik gebruik mn UX1 op een laptop met 1 gig intern en een 1.73Ghz pentium mobile processor. Werkt prima en multitracken in ableton gaat ook goed.

Thoom42
10 januari 2008, 19:16
Ja, maar die zijn duurder dan andere. Weet je nu wel waarom je extra rammetjes moet hebben voor het goed draaien van de zooi?

vriend van bolle ganzen
10 januari 2008, 19:34
Ik gebruik mn UX1 op een laptop met 1 gig intern en een 1.73Ghz pentium mobile processor. Werkt prima en multitracken in ableton gaat ook goed.
kun je deze vragen misschien beantwoorden:

- welke versie van ableton live lite krijg je erbij; een standaard of de meest recente?
- is ableton live lite een andere naam voor ableton live LE; waarvan ik lees dat de functies gelimiteerd zijn?
- welke limits zijn er vergelijken met de normale ableton live; kan ik zoveel sporen opnemen als ik wil of beperkt?
- support ie rewire?

:chicken:

habberdoedas
12 januari 2008, 17:04
Hallo line6 toneport gebruikers ik heb nog helemaal geen ervaring met opname en PC. Heb veel gehoord over Toneport en en overweeg om UX1 of 2 aan te schaffen. Bezit een PC met een Celron(R) CPU 3.47 Ghz met 1 Gig geheugen (RAM) Windows Vista Home Basic en een HD van 160 gig. Qua geheugen en processor moet het denk ik wel werken. Echter wordt mij niet helemaal duidelijk of Toneport, Gearwire Ableton draait onder Vista? Waar moet ik op letten en wat is jullie ervaring met Toneport.