PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Custom



Aeonis
10 januari 2008, 00:44
Dag mensen,

Nog geen half jaar geleden maakte ik hier mijn eerste topic aan over ibanez beginnersgitaren. Ik wilde graag gitaar spelen en ben op het moment goed op weg met mijn Ibanez RG321MH.

Misschien is het een vroege aandoening van het G.A.S, maar ik ben nogal verliefd op het uiterlijk van les paul modellen en wil nu al een betere gitaar haha ;).

Ik heb interesse in de Epiphone Les Paul Custom.. met name de Alpine White. Op den duur wil ik de nut vervangen voor een graphite nut, de toggle vervangen voor een gibson usa toggle en langzaam aan gaan kijken naar betere elementen. Ik hoop dat ik hierdoor een gitaar krijg waarmee ik een hele(!) tijd vooruit kan en een gitaar waar ik op kan vertrouwen bij gigs etc..

Ik heb enkele vragen en er zijn hier vast wel mensen die deze gitaar hebben/kennen ;)

----------------------------------

Ga ik er veel op vooruit, gezien mijn huidige Ibanez RG321MH gitaar? (van 295~ euro, ongeveer de helft van de Epiphone)

Behoud deze gitaar zijn witte kleur goed of wordt hij snel gelig? Niet dat hij bij mijn kamer in het zonlicht hangt of zo, maar ik heb hier plaatjes gezien van gebruikte Epiphone Alpine White's en die zagen er nogal gelig uit (wat ik nou niet bepaald mooi vind).. kan zijn dat het aan de foto's lag maargoed.

Blijft deze gitaar in het algemeen goed in tune? (als ik de nut vervang voor een graphite)

Welke kleur vinden jullie het mooist? Ebony ("zwart") of Alpine White? hehe 8-)
Niet dat ik daar wat aan heb, ben gewoon benieuwd :)

Verdere meningen zijn natuurlijk welkom.. bijv. over de degelijkheid van de gitaar.

----------------------------------

P.s. Ik heb al op 2 Epiphone Les Paul Customs gespeeld (beiden zwart). De gitaar speelt naar mijn mening erg fijn en dit kan alleen maar beter worden na enig afstellen. Ik heb alleen nog totaal geen verstand van gitaren in deze prijsklasse, qua materiaal/elementen/afwerking/degelijkheid etc..

Aeonis
10 januari 2008, 00:45
Als laatste nog ff een plaatje en een excuses voor mijn nogal lange posts huhumm..:

http://www.leadguitars.fr/images/epiphone-les-paul-custom.jpg

Orpheo
10 januari 2008, 00:50
gelig zal ie niet snel worden geloof ik. Het is een polylak, en die verkleurd nauwelijks, terwijl de nitro van gibsons juist wel gelig word.


maar DAMN, alpine white les paul customs zijn geil! OF de alpine white 2 pup, OF de black beauty 3 pup. De alpine white en de page zijn de enige 2 les pauls waar ik een uitzondering ervoor maak dat ze geen 3 pupper zijn (en mijn rooie studio/custom, maar die is al genoeg verkracht).

Bl44t44p
10 januari 2008, 00:52
Ik krijg altijd een boner als ik een Alpine White zie. Daar heb jij verder niks aan maar toch, een mooi ding is het zeker. :p

marcelca
10 januari 2008, 02:07
of zoiets

dit is de mijne

een epiphone les paul custom 3 plus

mijn gitaar ontstemt nauwelijks met de standaard tuners


http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_2972.jpg

DeiDRagonas
10 januari 2008, 02:26
Ik heb ook een Epi en ik vind t echt geweldige gitaren.
Om even je vragen te beantwoorden:

"Ga ik er veel op vooruit?"

Dat ligt aan je smaak.. Als de gitaar die je nu hebt geen gebreken heeft en prima stemt enzovoort, dan ga je er niet perse op vooruit met een Epi. Als je die Epi daarentegen veel beter vind klinken en er veel cooler uit vind zien.. dan wel.

"Behoud deze gitaar zijn witte kleur goed?"

Geen flauw idee, maar over t algemeen geloof ik wel wat Orpheo zegt en kun je er vrij zeker vanuit gaan dat ie wel redelijk wit blijft inderdaad. (ik heb een beschadiging op mn Epi en die lak is btw millimeters dik!)

"Blijft deze gitaar in het algemeen goed in tune?"

Dit is per gitaar verschillend en helemaal als je een nieuwe chinees ofzo koopt. De mijne is gemaakt in Sjechie (schrijf je dat zo??) in 1998 en tot op de dag van vandaag met originele nut en tuners geen enkel probleempje.

"Welke kleur vinden jullie het mooist?"

Doet t er toe wat ik t mooist vind????
Doe dan maar een sunburst!!!

Veel plezier straks met je nieuwe gitaar. Niet vergeten foto's te posten hier.

Grt Roy!

Aeonis
10 januari 2008, 11:10
"Welke kleur vinden jullie het mooist?"

Doet t er toe wat ik t mooist vind????
Doe dan maar een sunburst!!!

Veel plezier straks met je nieuwe gitaar. Niet vergeten foto's te posten hier.

Grt Roy!
Dat doet er inderdaad niet toe hehe ;) Gewoon nieuwschierig..
het wordt hoogstwaarschijnlijk toch een Alpine White :P.. Ik vind die gelige binding bij de ebony versie niet echt mooi, die had naar mijn mening wit moeten zijn..

Aeonis
10 januari 2008, 11:13
of zoiets
dit is de mijne

een epiphone les paul custom 3 plus

mijn gitaar ontstemt nauwelijks met de standaard tuners
Die ziet er ook niet verkeerd uit ;) Alleen heb ik op een Epiphone Les Paul Black Beauty 3 gespeeld en ik vind dat die derde humbucker nogal in de weg zit :/ ziet er natuurlijk erg stoer uit, maar handig vind ik het nie..

marcelca
10 januari 2008, 11:48
ok dat kan

ik heb er totaal geen last van, ik zou ook niet weten hoe ik er last van zou moeten hebben

deze uitvoering heb je trouwens ook in 2 pu

RiffMeister
10 januari 2008, 12:44
Waar kan je Alpine White eigenlijk weghalen (ik bedoel; op de plank zodat je dat ding ook nog's kan bespelen)?

Ben nooit een voorstander geweest van Epi's (maar dat komt meer door de naam), maar dit beesie ziet er anders behoorlijk gasserig uit.

Aeonis
10 januari 2008, 14:29
Waar kan je Alpine White eigenlijk weghalen (ik bedoel; op de plank zodat je dat ding ook nog's kan bespelen)?Je bedoelt in welke winkel je deze gitaar kan proberen?
Ik denk dat elke grote gitaarwinkel deze gitaar wel in zijn standaard assortiment zal hebben.. De Alpine White weet ik echter niet cker.. Deze heb ik nog niet gezien. Ik heb zelf alleen 2 ebony versies geprobeerd.


Ben nooit een voorstander geweest van Epi's (maar dat komt meer door de naam), maar dit beesie ziet er anders behoorlijk gasserig uit.Gasserig? ;)

Aeonis
11 januari 2008, 10:23
Heeft iemand misschien een Epiphone Les Paul Custom (Alpine White)? Zo ja, kan je misschien iets over de algemene afwerking en degelijkheid van de bouw/gitaar vertellen? (Out of the box zegmaar)

En levert Epiphone de gitaren rond deze prijsklasse trouwens in een gigbag of iets dergelijks?

marcelca
11 januari 2008, 10:52
bij mij zat de gitaar nergens in ( epiphone lp custom )

ik vond de afstelling prima, maar ik denk dat je dat meer aan de winkel te danken hebt

Aeonis
11 januari 2008, 19:17
bij mij zat de gitaar nergens in ( epiphone lp custom )

ik vond de afstelling prima, maar ik denk dat je dat meer aan de winkel te danken hebtOkeej.. ik dacht dat je de gitaar misschien in een gigbag kreeg of zo.. maar dat zijn vaak toch van die prutstassen :)

Afstellen is ook geen probleem lijkt me.. Als je bv. een Epi Les Paul Custom Alpine White bij een winkel besteld omdat ze hem niet op voorraad hebben, dan kan je een gitaar krijgen die ontzettend goed is afgewerkt en ook zeer degelijk is, maar naar jou mening ontzettend slecht is afgesteld.. Die afstelling kan je wel wat aan doen.. de afwerking daarentegen niet..

Aeonis
16 mei 2008, 20:25
Nou mensen, het heeft even geduurd, maar ik heb een Epiphone Les Paul Custom in Alpine White besteld :D

Hoop dat ze 'em volgende week binnen krijgen :) ..
Verwachte hem eigenlijk vandaag al, maar dr waren wat probleempjes bij de leverancier i.v.m. het contract of zo.. (Als je gibson dealer wou zijn, waar epiphone dus onder valt, moest 40% van alle gitaren in je winkel van hun zijn of zo..)

Anyways, als ie dr netjes uit ziet en na afstelling goed speelt koop ik hem en zal ik hier ff foto's posten ;) .. kan haast nie wachten haha :D

macwilliams
16 mei 2008, 21:54
Ik dacht al waar blijf je nou :seriousf: