PDA

View Full Version : Een dillemma, help me aub?



Josdevos
5 februari 2003, 23:08
Sommigen onder jullie weten dat ik onlangs 2 jcm800 op de kop getikt heb. Goeie dingen. Maar een ervan heb ik geruild voor een JCM25/50 Silver Jubilee, voor thuis, en omdat die heel draagbaar is. De bedoeling was, om thuis op de 25/50 te spelen en op repetitie op de JCM800 die ik daar laat staan, veel te lomp.
Nu, ik speel door een GT6 en die klinkt helemaal anders door de 25/50 als door de JCM800.
Wat moet ik doen. De 25/50 wil ik zeker houden. Ik speel op een Ibanez JS1000 en een Parker P38 en speel vooral classic rock en 80's rock/metal.
A:Ik probeer aan een goeie cab te raken in ruil met de JCM800 + klein akoestisch versterkertje voor de piezo van de parker.
B:Laat het zo als het is
C:JCM800 ruilen voor Akoestische versterker + geld.
D:Eender wat...

Weet echt niet wat doen, alle suggesties welkom!

http://users.pandora.be/josdevos/DSC05028%20Silver%20Jubilee.JPG
http://users.pandora.be/josdevos/JCM.jpg

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-02-05 22:08 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-02-05 22:09 ]</font>

Mithrandir
5 februari 2003, 23:23
Laat zoals het is een zeur niet zo, obsessief gedrag.

Misschien ook wel een goed plan om je GT6 fatsoenlijk in te stellen zodat ie op meerdere versterkers goed klinkt, heb je nog wat te doen.

of ben ik onredelijk?

Josdevos
5 februari 2003, 23:28
Mja, mischien heb je wel gelijk, maar heb eerlijk gezegd niks te zoeken in stereo. Dan had ik m'n 2 jcm800 veel beter bijgehouden. Waren identiek. Heb zo even gespeeld, maar het is een veel te grote last om te vervoeren. Denk dat ik met 1 versterker wel genoeg heb. Daarbij, ik zou graag mooi akoestisch kunnen spelen ook.

Lacrymosa
5 februari 2003, 23:36
Je Gt is uitsteken instaat om een akk. amp te modelen

CheerS!!

Josdevos
5 februari 2003, 23:39
Mja, heb al geprobeert met die Roland JC120 simulatie, maar blijft te electrisch klinken.

Moonchild
6 februari 2003, 00:02
Het is nog altijd een piezo op een electrische gitaar...

Josdevos
6 februari 2003, 00:10
Ja, ok, maar op een akoestische amp, klinkt het echt wel een pak beter. Maar we dwalen af. Die piezo klinkt ook ok op een zangversterker. Dus misch is die akoestische amp geen prioriteit.
Het gaat me vooral om die 2 amps te vervangen door 1 met of zonder cab. Rekening houdende dat ik niet in stereo wil spelen. En ook rekening houden met vervoerbaarheid. Ik zou mijn cab dan in repetitieruimte laten staan en m'n jubilee over en weer nemen zodat ik thuis er op kan spelen en klanken maken en gt6 ervoor afstellen.

Josdevos
6 februari 2003, 00:10
En ja ik lijd aan GAS!

Negative K3 fan
6 februari 2003, 11:08
Misschien moet je die GT6 eens dumpen? Dit is gewoon een suggestie, want ik weetnit hoe erg jij aan je gt6 bent gehecht.

Dude
6 februari 2003, 13:20
jos, je moet niet zo zeiken, je hebt spullen waar menig hier van kwijlt.......

LordRiffenstein
6 februari 2003, 13:40
Ik veronderstel niet dat je 50 verschillende klanken uit je GT-6 haalt dus dan maak je toch verschillende patches voor de beide versterkers bv patch 1-20 voor de ene en patch 50-70 voor de andere.

Het is makkelijk om snel ff iets nieuws te kopen als je spul niet onmiddellijk klinkt zoals jij het wil maar die GT-6 heeft zoveel mogelijkheden dat ik zeker ben dat je nog niet alles kent en dus beter wat tijd kan steken in je huidig spul dan alweer opzoek te gaan naar iets anders. Als het goed klinkt met de JCM, laat die staan in het repetitiekot en experimenteer met de andere tot je het goed vind en dan neem je die eens mee naar repetitie om goed te testen. Ik veronderstel ook dat je 2 versterkers niet hetzelfde klinken en dus zal je GT-6 ook anders klinken.

Groeten,

Yoeri

michielv
6 februari 2003, 13:46
Iamyou: spreek voor jezelf, voor mij is al die rommel overbodig :wink:

Jos: voor mijn gevoel heb je teveel spullen.

Bovendien probeer je in twee totaal verschillende sitaties met totaal verschillende apparatuur hetzelfde geluid te krijgen. Dat kan best, maar dan moet je wat prutsen aan de knopjes. De andere optie is denk ik toch de beste en accepteren dat versterkers anders klinken omdat er misschien wel andere speakers in zitten etc.

De hamvraag is natuurlijk: klinkt het thuis nou zo beroerd dat je spelplezier bederft wordt? Dat kan volgens mij nooit zo zijn.

Anders moet je dus gewoon die 25/50 weg doen maar volgens mij zien we dan over een paar weken een vraag hoe je uit je akoestische versterker een goed electrisch geluid krijgt..

Josdevos
6 februari 2003, 18:02
Misschien heb je wel gelijk en zijn 2 amps teveel. Maar het is toch gemakkelijk om altijd op dezelfde te spelen, en ipv een amp op repetitie te laten staan, een cab.
Is de best klinkende omwisselen voor een cab dan geen goeie keuze? Ik zeg het akoestische versterker is geen prioriteit, het klinkt ok op een zanginstallatie.