PDA

View Full Version : Wat wil je in 2008 erbij/weg? (realistisch)



Pagina's : 1 [2]

YannickH
19 juni 2008, 15:10
erbij:schallerstraplocks voor op men gibson
een randall RH100 top

weg: -digitech delay pedal
-zakk wylde mxr overdrive

tidalwave_sideburns
19 juni 2008, 15:25
Eruit: Korg AX10G
Pearl drumkit
JCM 900 4X12 kast (nog niet zeker, maar daar kan ik "Erin" mee dokken)

Erin: Van Amps Sole-mate
Gretsch Filtertronics (nek+brug)
2X12 speakerkast
Tubescreamer 9DX
Nieuwe buizen voor m'n JCM 900.

Luke-wannabe
19 juni 2008, 15:29
net een vorauszahlung gedaan naar zo'n Duits winkeltje, wordt helaas pas vanaf 1 augustus geleverd, ze kunnen niet leveren voor ik op vakantie ga.
Wat ga je kopen dan?

jeweettoch
19 juni 2008, 15:50
waarom zou je in godsnaam een van de kutste versterkers ooit willen kopen?


omdat ik niet wist dat het een van de kutste ooit was ;) wat kan ik beter gebruiken van 100 watt?

macwilliams
19 juni 2008, 15:53
net een vorauszahlung gedaan naar zo'n Duits winkeltje, wordt helaas pas vanaf 1 augustus geleverd, ze kunnen niet leveren voor ik op vakantie ga.
Heb jij soms die gibson voor m'n neus weggekaapt?

pueblo
19 juni 2008, 15:54
omdat ik niet wist dat het een van de kutste ooit was ;) wat kan ik beter gebruiken van 100 watt?

peavey, zijn de anderen het daarmee eens?
bandit 112 ofzo, 80watt
op marktplaats staat er eentje van 200 euro

macwilliams
19 juni 2008, 15:55
omdat ik niet wist dat het een van de kutste ooit was ;) wat kan ik beter gebruiken van 100 watt?
Een 50 watts full tube amp. Die zijn gewoon bijzonder goed.

LP_CL
19 juni 2008, 21:27
peavey, zijn de anderen het daarmee eens?
bandit 112 ofzo, 80watt
op marktplaats staat er eentje van 200 euro
Ik ga de mijne dit weekend ook te koop zetten. Ook 200

Squier4ever
19 juni 2008, 21:46
Heb jij soms die gibson voor m'n neus weggekaapt?

nee, wel bij dat winkeltje iets van een dochtermerk besteld :D

new deep
19 juni 2008, 22:02
Had ik hier al gemeld dat ik een 6505 top op de lijst heb staan.

Voorts kijk ik stiekum ook naar een een bogner Alchemist top, goede 2x12 cab, tele en prs.

Geoffrey
19 juni 2008, 22:03
erbij:
Dean ML'79 trans braziliaburst
Flightcase voor mn cabinet
Wireless (ik ben er enkel nog niet uit welke)

eruit:
zie sig

vincent136
19 juni 2008, 22:56
Erin:

TS-9
Big Muff fuzz
Squier Fretless bass (is ondertussen besteld)

Eruit:

Boss DS-1 (is ondertussen verkocht)

SGbanez
19 juni 2008, 22:59
Een Marshall/Vox buizenversterker

Zvex Box of Rock/Ibanez Tubescreamer

vincent136
20 juni 2008, 21:27
Een mooie Vox AC-30 oogt altijd zo vintage, vet gaaf. Mooie strat er tegen aan, boost pedaaltje d'r voor en gaan met de banaan :)

Anders Destium
21 juni 2008, 01:18
Ik wil er een versterker bij (Mesa mark III/IV) en dat is het. Al is een goedkope 5150 of Powerball ook altijd meegenomen natuurlijk :cooler:

harrie
21 juni 2008, 07:39
Precision bas + basversterker erbij. Tele eruit (zie sig voor de geinteresseerden!).

Domme vraag waarschijnlijk, maar wat is sig en hoe kom ik daar?

macwilliams
21 juni 2008, 07:44
Dat is de handtekening die je in het gebruikersprofiel invult.

harrie
21 juni 2008, 08:05
Dat is de handtekening die je in het gebruikersprofiel invult.

Dank je voor de snelle reactie.

budje
21 juni 2008, 08:59
eruit: m'n washburn koreaanse nuno bettencourt en als de samenwoonplannen doorgaan zullen m'n 4 venlonia's er misschien ook aan moeten geloven

erbij: 15 W buizentop, zoals bijv die kleine van orange (kan niet op de naam komen)

yhcmarc
21 juni 2008, 09:23
de Tiny terror bedoel je?

Eruit: Niks
Erbij: USA Fender telecaster, liefst een oudje en een goede delay erbij, zit nog te twijfelen tussen een DL4 en een DD20.

MarkV
21 juni 2008, 09:28
Erbij:

- Vintage '52 of een Hot Rod '52 Telecaster
- Gibson Les Paul waar die me wel ligt en niet te gek duur is
- Analogman Sunface / Throbak Stonebender
- Fatsoenlijke voeding voor mijn pedalen
- Tijd om fatsoenlijk te oefenen

Eraf (als bovenstaande gebeurt)

- Baja Telecaster
- Epiphone LP (standaard ebony met GFS pickups)
- EH Big Muff
- Minder surfen en GAS opbouwen

budje
21 juni 2008, 09:43
de Tiny terror bedoel je?

Eruit: Niks
Erbij: USA Fender telecaster, liefst een oudje en een goede delay erbij, zit nog te twijfelen tussen een DL4 en een DD20.


ja die :-)

inteDes
21 juni 2008, 10:50
Erbij:

- Simon & Patrick CED6 (is er reeds!)
- Epiphone Les Paul Standard (staat al te pronken!)
- Roland Cube 20x (is er ook reeds!)

Weg:
- Yamaha Pacifica (te koop)
- Epiphone folk (te koop)
- Danelectro NiftyFifty (verkocht!)

Alles wat ik erbij wou is er reeds, nu heel mijn oude setup nog kwijt zien te geraken! Met een propere lei (her)beginnen heet zoiets denk ik :satisfie:
Nu vooral veel tijd erbij zien te krijgen en dus veel spelen!

R2on
21 juni 2008, 10:52
Een london city blonde
een Roland cube (binnen kort al binnen).

Dan kan ik eindelijk weer wat beters ik ben over mn beginners periode ;)

pupanus1
21 juni 2008, 10:53
Ik wil graag af van:

- line 6 Spider II 30
- Epiphone LP Special II

Ik wil erbij:

Digitech GNX3000

Jorikjet
21 juni 2008, 11:01
Gibson Les Paul Standard!
en die is er inmiddels, YEAH

Geoffrey
21 juni 2008, 11:03
Ik wil er trouwens nog een Ibanez tubescreamer bij (ik ben er enkel nog niet uit welke)
Eventueel nog een wahwah..

jeweettoch
22 juni 2008, 21:30
peavey, zijn de anderen het daarmee eens?
bandit 112 ofzo, 80watt
op marktplaats staat er eentje van 200 euro


moooi dingetje, peavey maakt ook best wel aardige versterkers.

wiegersma
22 juni 2008, 21:46
Nou, ik wil er nog wel een Engl 530 bij hebben. En een 'very metal'-gitaar met een Floyd Rose o.i.d.

Dark_Tranquillity
22 juni 2008, 21:56
Ik zou zeggen een SL2H Yellow Bengal. Nee, die heb ik al. Nope, geen toevoeging dan meer :D

pannekoek
22 juni 2008, 22:01
me epiphone les paul zakk wylde weg

en 1 van deze er bij:
gibson flying v/jackson rr24/gibson les paul standard faded honeyburst

Kaboemba
22 juni 2008, 22:09
Ach ik hoef er eigenlijk niet veel meer bij, maar als ik iets aparts zie of een mooie deal kan maken weet je het maar nooit.


Pas nog een een verrassend leuke versterker op de kop getikt, seymour duncan convertible (ja ja hij staat alweer te koop omdat je niet alles kan houden) het was een ruil deal.

Fuhgawz
23 juni 2008, 11:35
Ik heb in 2008 twee prachtgitaren gekocht: een Hagstrom Swede (les Paul model) en de gitaar die ik altijd al wilde hebben: een Gibson SG! Een special weliswaar, maar toch, sinds die pricedrop zijn ze betaalbaar geworden en ik heb er gebruik van gemaakt. :D Nu kan ik voor mijn band switchen tussen een budget LP en een budget SG over een Engl Screamer combo. Wat wil een student nog meer!? ;)
Ik wil mijn pedalencollectie flink uit gaan dunnen. Ik heb een prachtige verzameling met (15-20) prachtige pedalen waarvan ik niet eens de helft gebruik, en dat is zonde! Ook mijn baritone wil ik kwijt en daarvoor in de plaats een leuke acoustische kopen. Misschien maar eens naar de winkel gaan voor een ruildeal of zo.

jeweettoch
23 juni 2008, 11:53
Een 50 watts full tube amp. Die zijn gewoon bijzonder goed.


van welk merk? marshall? Bogner?

Megadeth22
23 juni 2008, 11:59
Schecter Blackjack C-7
Ben heel dichtbij gelukkig. :)

TimmU
23 juni 2008, 12:36
nou , dit word wel erg extreem.

WEG :

Peavey VT
Hughes&kettner 4x12
Peavey Deuce
Peavey 2x12
Peavey tnt130

Erbij:

RACK met VHT GP3, X2 wireless , G-Force, Pro-rack G decimator , Intellifex, VHT 50/50 / Peavey 50/50.
Rocktron floor controller .


2 2x12's V30

Ibanez Vee
Ibanez Artcore
superstrat
Double neck

Voor thuis , zo'n raar harley benton gevalletje denk ik .

Maurice_732
23 juni 2008, 12:52
Mijn squier strat wat opknappen.
Marshall mg 30 series DFX weg en inplaats daarvan een marshall JTM 60.
En misschien nog een epiphone sg of een squier/london city telecaster/jagmaster erbij

Soulflyhigh
23 juni 2008, 13:00
Bij:
6505 Head (eventueel cab maar denk het niet)
ESP of Caparison

Weg:
Hughes & Kettner 100 W Tour Reverb
Peavey 5150 combo

Bieden via PM ;) :)
Na het slagen voor mijn opleiding en een leuke bijdrage van m'n ouders is de nieuwe gitaar een stuk dichterbij. Vannacht eerst maar eens op vakantie en daarna een leuke trip naar Duitsland om ESP's en Caparisons te testen. Ik twijfel nu tussen een ESP SV, Horizon of een Caparison Dellinger II en een Horus. Wat een luxeprobleem ;) :)

minoin
23 juni 2008, 14:56
Na het slagen voor mijn opleiding en een leuke bijdrage van m'n ouders is de nieuwe gitaar een stuk dichterbij. Vannacht eerst maar eens op vakantie en daarna een leuke trip naar Duitsland om ESP's en Caparisons te testen. Ik twijfel nu tussen een ESP SV, Horizon of een Caparison Dellinger II en een Horus. Wat een luxeprobleem ;) :)

Sow inderdaad... Ik zou voor een Caparison Horus gaan, zonder twijfel! Of misschien een 7-snaar Dellinger? Ze zijn aanzienlijk in prijs verlaagd in vergelijking met een jaar geleden.

OT:
Erbij:
Schecter C-7 Blackjack ATX (die met SD Blackout's dus :rockon: )
Bogner 2 x 12" of Kool & Elfring 2 x 12"

Eruit:
Jackson DK
London City Bulldog head

stratlover
23 juni 2008, 15:47
Vester Concert Series II weg, Line 6 Spider III weg. Peavey Valveking erbij.
Dus als iemand is geïnteresseerd in een gitaar óf Amp, just say it

Roro92
23 juni 2008, 15:55
Ehm, ik denk een Ibanez ATK en misschien een Gallien Krueger 1001RB Amp. (En een rack dan).

Basspul :cooler:

macwilliams
23 juni 2008, 16:45
van welk merk? marshall? Bogner?

Ik heb toen een marshall stack gehad Top + 2 cabs, zat een waanzinnig goed geluid in. Heb deze toen verkocht aan de gitarist van dead head (robbie) en ik geloof dat hij er nu nog op speelt als ik het goed heb.
Maar dat zou je iceman hier moeten vragen. Maar dat is inmiddels 15 jaar geleden..

MusicManMaestro
23 juni 2008, 17:34
Mijn screamertje en Luke I gaan de deur uit want die eerste is ongeschikt voor een huiskamergitarist zoals ik en de Luke gaat weg omdat ik daar te weinig op speel en hij was te duur om als decoratie te fungeren.

En er komt in principe niks bij of ik moet ergens een leuk simpel buizenversterkertje zien te scoren.

Soulflyhigh
23 juni 2008, 17:40
Sow inderdaad... Ik zou voor een Caparison Horus gaan, zonder twijfel! Of misschien een 7-snaar Dellinger? Ze zijn aanzienlijk in prijs verlaagd in vergelijking met een jaar geleden.

OT:
Erbij:
Schecter C-7 Blackjack ATX (die met SD Blackout's dus :rockon: )
Bogner 2 x 12" of Kool & Elfring 2 x 12"

Eruit:
Jackson DK
London City Bulldog head
Ervaring met de genoemde Esp's en Caparison's. Ik hoorhet graag. De Dellinger valt al een beetje af maar ik wil hem toch proberen. Ik ben reuze benieuwd naar de Horus. Een voordeel zou zeker zijn dat hij van mahonie hout is wat naar mijn ervaring toch nog net wat meer ballen heeft. Waarschijnlijk ga ik kiezen tussen de Esp Sv en de Caparison Horus. 7 snaar heb ik al en ik ga nu juist voor een goede 6 snaar. Die is dus helaas niet intressant :)

Levitation
23 juni 2008, 17:56
Een telecaster. En waarschijnlijk wordt het dan gewoon een Squier Affinity Tele in butterscotch blonde om thuis wat op te spelen, omdat ik toch geen band meer heb en zoiets dus al lang voldoende is.

Verder nog wat effecten om een pedalboard uit te bouwen en nog een basgitaar + amp.

Maar dat zal toch niet voor in de nabije toekomst zijn, en waarschijnlijk ook niet meer voor 2008.

Javaca
23 juni 2008, 18:58
Tussenstand:

Weg:
-Kawai electrisch gitaartje.
-Emthree (M3) 60W 4x10" versterker

Op de nominatie om te vertrekken:
-Hohner Jaguar

Erbij:
-Harley Benton GA5 versterkertje
-Javaca Renaissance altluit (7-korig naar Wendelio Venere 1582)
-Javaca Renaissance klein-octaafluit (4-korig naar Wendelin Eberle ca. 1600)

In voorbereiding:
-Barokgitaar naar Johannes Vermeer

pupanus1
23 juni 2008, 18:58
Na het slagen voor mijn opleiding en een leuke bijdrage van m'n ouders is de nieuwe gitaar een stuk dichterbij. Vannacht eerst maar eens op vakantie en daarna een leuke trip naar Duitsland om ESP's en Caparisons te testen. Ik twijfel nu tussen een ESP SV, Horizon of een Caparison Dellinger II en een Horus. Wat een luxeprobleem ;) :)

Horizon FTW :P Hoewel een Caparison ook wel heel nice is

minoin
23 juni 2008, 19:26
Ervaring met de genoemde Esp's en Caparison's. Ik hoorhet graag. De Dellinger valt al een beetje af maar ik wil hem toch proberen. Ik ben reuze benieuwd naar de Horus. Een voordeel zou zeker zijn dat hij van mahonie hout is wat naar mijn ervaring toch nog net wat meer ballen heeft. Waarschijnlijk ga ik kiezen tussen de Esp Sv en de Caparison Horus. 7 snaar heb ik al en ik ga nu juist voor een goede 6 snaar. Die is dus helaas niet intressant :)

Poeh, laat maar weten wat je gekozen hebt! Ik zou hier graag een reviewtje zien over de Horus! Ik vind de 27-fret optie op zich ook wel geinig. En volgens mij is Caparison nogal exclusief. Hoe dan ook, je gaat een mooie tijd tegemoet :D

JohnLord
23 juni 2008, 19:38
Ik ga mijn Epi LP Custom de deur uitdoen en er komt een PRS Custom 24 voor in de plaats. Verder wil ik nog een 212 erbij naast de 212 die ik al heb.

jeweettoch
24 juni 2008, 18:10
Een 50 watts full tube amp. Die zijn gewoon bijzonder goed.


waarvan? marshall?

Squier4ever
24 juni 2008, 18:39
waarvan? marshall?

daar gaat het in dit topic niet over, gebruik de zoekfunctie maar eens, dan zul je een hoop vinden!

macwilliams
24 juni 2008, 19:44
waarvan? marshall?
Dat heb ik al beantwoord, een aantal posts voor je het voor de tweed ekeer vroeg. Staat nog op die blz ook!


JA marshall

Smits
24 juni 2008, 19:49
Meer optredens met mijn Band. Ik wil er graag 1 a 2 per maand.

Wederom de studios in om een stuk of 6 nummers op te nemen. Dit keer niet in demo qualiteit maar echt de tijd er voor nemen.

4e gitaar er bij, een Dean ML met Floyd Rose, ik ben aan een ML X Noir aan het denken.

Een 2e cabinet en een morly ABY Selector/combiner om mijn Randall Rh100 G1 en mijn Randall RH300 G3 samen op het podium te gebruiken.

Een Whammy en een equalizer.

Denk dat ik hier wel even zoet mee ben :p

Saf
25 juni 2008, 10:06
Met de band graag weer iets meer optredens zitten nu rond de 25-30 willen naar de 40 a 45 toe in het jaar en iets meer festivalletjes, eventueel meer optredens ook in belgie en het liefst ook naar duitsland toe. de live opnames van begin dit jaar op poetsen en nog uitbrengen als live cd. In het najaar weer een nieuwe cd opnemen met een nummer of 10 / 12 half eigen werk, half traditionals.

skabouter
25 juni 2008, 10:28
ik wil mijn LTD M200 verkopen en er een LTD M200FM en een LTD M50 voor terugkopen!! ook staat er een 5-snarige akoestische fretloze bas op de verlanglijst. Deze 2 dingen hoop ik deze zomer nog te verwezenlijken :)

Ook wil ik nog een 4-string bass erbij! dit wordt mss iets later :D

Megadeth_
26 juni 2008, 20:10
Geen idee of hier ook basamps mogen geplaatst worden maar bij deze:
http://img246.imageshack.us/img246/9470/dscf3554dg4.jpg

M'n toekomstige basstack (zaterdag, als alles goed verloopt).

Head: Ampeg SVT pro3
Cabs: Ampeg pr-15H en pr-210h.

J-sus Rulez
26 juni 2008, 20:12
Update:

ik heb erbij: -epiphone les paul custom
- roland cube 60

binnen paar maanden komt: valveking 212 en ts of badmonkey

Meneer I.
26 juni 2008, 20:41
Eraf: zojuist de Epi Les Paul Std verkocht!
Erbij: Fender StratHW1 2e serie (zal eind van het jaar worden)

Mr Xen0
26 juni 2008, 20:56
M'n eerste post, ik speel nog geen gitaar maar ik ga er als ik terug ben van Italië mee beginnen!

- Een gitaar (Ik ben nog steeds aan het oriënteren over "welke")
- Gitaarles (Lijkt me wel handig?)

Dat is het voor nu.. Ik hoop dat ik volgend jaar evt. een nieuwe gitaar er aan toe kan voegen of bepaalde andere doelen die ik voor mezelf wil bereiken!

de_bink
26 juni 2008, 21:14
Mijn lijst:

-nieuwe snaren
-een extra plectrum

tja, we hebben niet allemaal evenveel geld beschikbaar voor onze hobby

macwilliams
26 juni 2008, 21:48
Nieuwe snaren
plectrums
fastfret
citroen olie
adapter en multikabel
Nog een gibson en weer een studio
maar nu in de kleur ehhhmm die van slash zeg maar
of zo iets.
line 6 pod
koptelefoon

dennis_rhcp
26 juni 2008, 22:09
weg:
- marshall mg15cdr
- boss me50
- squier

erbij :cooler: :
- valveking 212
- korg floor tuner
- vox wah
- boss ds1 of een mxr distortion+
- mischien nieuwe gitaar (als mijn portenemee toelaat)

Thom TK
26 juni 2008, 22:11
Weg: Nixxx

Erbij:

Vovox Link Protect 900 :cooler:
Buizen-head (Engl Fireball/Laney Gh50L/iets anders)

StagD
26 juni 2008, 22:15
weg: niks

erbij:
ESP SV Standard
Ibanez RG1527RB
Mss nog een nieuwe versterker voor live optredens

cas121
26 juni 2008, 23:58
weg:

misschien mn DSL50, ik zie nogwel

Erbij:

mn zelfbouw tele hopelijk af
een ouwe plexi (edit: dat wordt waarsch '09)

HertogJanNL
27 juni 2008, 10:42
Ik hoop eigenlijk toch echt dat ik voor mijn naderende verjaardag wat geld voor een Epiphone Standard Plus top in Cherry Sunburst krijg :) Heb enorme last van GAS... Denk dat het wel te realiseren is met mijn studentenbudget. Hoop alleen dat ze nog even zo goedkoop blijven als nu. Hoorde dat de distributie van Gibson/Epiphone in Nederland is veranderd en het nog een beetje moeizaam loopt.

macwilliams
27 juni 2008, 10:57
Ik hoop eigenlijk toch echt dat ik voor mijn naderende verjaardag wat geld voor een Epiphone Standard Plus top in Cherry Sunburst krijg :) Heb enorme last van GAS... Denk dat het wel te realiseren is met mijn studentenbudget. Hoop alleen dat ze nog even zo goedkoop blijven als nu. Hoorde dat de distributie van Gibson/Epiphone in Nederland is veranderd en het nog een beetje moeizaam loopt.

Ik heb er pas een verkocht , een std cherry sunburst. Uit '94 was hij en is voor €350 van de hand gegaan.
Of vond je die te duur? Ik kan me niet voorstellen dat ze nog veel goedkoper worden.
En ik heb er nog een uit 2002 die gaat ook niet voor minder weg. Ik heb nu enkele van die
chinese gezien en die zijn mijn inziens toch minder mooi.

Wat wil je uitgeven voor een epi dan?

HertogJanNL
27 juni 2008, 11:21
Ik heb er één gezien voor €325, maar dat was hier helaas niet in de buurt en twijfel nog of ik hem via internet wil bestellen, liever niet eigenlijk. Maar bij zowel feedback als hier in de buurt heb ik de plain top voor €419 gezien. De plustop ook nog voor €449 ergens. Ben nog een beetje aan het twijfelen.

Tweedehands heb ik in principe geen problemen mee, maar dan moet de gitaar wel in een hele goede staat zijn. Maar goed, nieuw is de gitaar zeker wel €400 waard. PM me anders maar mocht je zaken willen doen :)

macwilliams
27 juni 2008, 11:39
Ik heb er één gezien voor €325, maar dat was hier helaas niet in de buurt en twijfel nog of ik hem via internet wil bestellen, liever niet eigenlijk. Maar bij zowel feedback als hier in de buurt heb ik de plain top voor €419 gezien. De plustop ook nog voor €449 ergens. Ben nog een beetje aan het twijfelen.

Tweedehands heb ik in principe geen problemen mee, maar dan moet de gitaar wel in een hele goede staat zijn. Maar goed, nieuw is de gitaar zeker wel €400 waard. PM me anders maar mocht je zaken willen doen :)
Ach die ik hier heb die heeft lak beschadigingen aan de achterkant je kijkt zo tegen het hout aan. Het was de bedoeling die te repareren. Uit eindelijk vind ik het wel wat hebben.
Ik zal eens foto's maken vd schade.

Nocki
27 juni 2008, 21:26
hihi... ik wil zsm een gibson custom lp kopen en dus zsm mn lp standard faded verkopen... Dat is mn doel wel voor dit jaar! een custom erbij!

Squier4ever
27 juni 2008, 21:30
hihi... ik wil zsm een gibson custom lp kopen en dus zsm mn lp standard faded verkopen... Dat is mn doel wel voor dit jaar! een custom erbij!

er staat een mooie CS '68 RI custom op, nice flametop!

Nocki
27 juni 2008, 21:47
ja. ik heb m gezien. wil eigenlijk een black beauty 3pu... ik heb namelijk al een tobacco burst... een BB 2pu is ook mogelijk natuurlijk of een rode :)

Eerst de LP standard faded weg :) Bedankt voor je tip!

allochthomas
27 juni 2008, 21:50
effe een update

weg:
boss ME-50
esp ltd mh-250

erbij:
big muff(wat klinkt dat ding lekker zeg)
ibanez s2170

wat wil ik nog?:
fender stratocaster

lollol
28 juni 2008, 14:14
-beetje aardig gitaar kunnen spelen (Riffs, liedjes en akkoorden, beetje solo)
-Ibanez
-Misschien een band :gitarist: :strat:

Paar liedjes die ik wil kunnen:
November rain solo
Nothing else Matters
Dream On
Pokemon
Stairway to Heaven Intro
Lang Zal Ze Leven Rock (alleen nog even zelf verzinnen 8-) )

DaveItUp
28 juni 2008, 16:54
Mosrite kopie en epi sg weg.

Gordon Smith Gs1 double cut erbij.

Pim_Rashness
28 juni 2008, 19:10
Weg:

EHX Little Big Muff
EHX Micro Qtron (nog te koop)

Erbij:

Squier strat
Fulltone OCD

Wat er nog moet komen:

Fulltone Fulldrive
Boss DD-20?

grayfink
28 juni 2008, 19:23
Tja, eigenlijk moet ik tevreden zijn, maar dit:

http://www.vriese.nl/pages/product_view.php?id=3512&subcategorie_id=&categorie_id=

is toch wel een natte droom. Ik ben altijd meer van de Fender's geweest, maar sinds ik een Gibson LP studio heb ben ik toch wel om. Dat ding speelt en klinkt geweldig. Vind alleen de finish (worn brown) niet zo verschrikkelijk mooi. De meeste Gibson LP's verschillen een beetje in afwerking en klank maar decadent veel in prijs. Een LP custom kost zo even 2000€ meer dan mijn studio. Een standard faded cherry sunburst kost bij www.tonika.nl (http://www.tonika.nl/) 1300€ en de gewone standard cherry sunburst kost 2500€. 1200€ meerprijs voor een glimmend laagje!:satisfie: Zoek maar na. Te gek voor woorden eigenlijk. Ik moet dat dan ook niet willen eigenlijk maar ja. Als ik mijn studio nou een beetje goed verkoop en dan ook mijn variax, hoeft er niet zo gek veel van de eindejaarsbonus meer bij. Moeilijk, moeilijk, moeilijk......

classicrooock
28 juni 2008, 20:49
marshall 4x12 cabje met greenbacks
mischien nog een micheal kelly ik vind het echt goede gitaren eens afgestelt
en een paar kabels en plactrums :chicken:

Pantera
30 juni 2008, 02:13
Hmm.. eindelijk eens gitaar kunnen spelen zou wel leuk zijn.

Van de week m'n gitaar op halen, het is niet het beste van het beste, maar ik ben er nu erg tevreden mee. Het word een Ibanez RG350. :)

Edit: WOOT, eerste post. ;)

macwilliams
30 juni 2008, 06:32
Hmm.. eindelijk eens gitaar kunnen spelen zou wel leuk zijn.

Van de week m'n gitaar op halen, het is niet het beste van het beste, maar ik ben er nu erg tevreden mee. Het word een Ibanez RG350. :)

Edit: WOOT, eerste post. ;)

Maar nog lang geen starterssetje waaibomenbroodplank met eiersneier.


Welkom

RolandT
30 juni 2008, 08:11
weg: een pak pedalen, heb er veel te veel, dus onder meer de Visual Sound J&H en H2O (de allereerste versie) gaan binnenkort op de markt.

weg (of niet): mijn José Ramírez (http://www.10pont.net/rami.jpg) gitaar, moet ik nu toch eens beslissen verkopen of op gaan spelen

erbij: ik hoop een echt oude gitaar te kunnen kopen. een oude tele of les paul.

levi
30 juni 2008, 09:07
mijn koa/walnut body en ziricote/ebben hals van warmoth

Een jan akkerman-warmoth (tobacco sunburst met gouden pickups, ebben toets, ebben hals)

Een ace frehley warmoth (cherryburst, 3 witte pickups, ebben toets, padouk of wenge of bloodwood hals)

Een Jimmy Page warmoth (honeyburst, zebra/chromen pickups, ebben toets, bubinga hals)

LIEFST nog een witte custom, maar dat gaat niet lukken, en als 't effe meezit een koch twintone.

koch twintone goede keus heb er 4 dagen geleden 1 gekocht. Voorlopig heb ik geen geld meer ga aleen een wah pendaal kopen en misschien eeen nieuwe gitaar.

euroboy
30 juni 2008, 09:35
Een goede gitaar. Welke weet ik nog niet maar ik vermoed een gibson.... Het wordt alsins een SG of LP of..?? Zie k wel nog. Dan heb ik alles wat ik nodig heb voor zeker 2 jaartjes!! en dan een LP custom kopen!!!! :gitarist:

Paulio
30 juni 2008, 17:47
weg: voxad30, roland cube en squier
erbij: peavey classic, fender cp strat, distortion pedaal (weet nog niet welke)

robert-gitarist
1 augustus 2008, 18:15
*Bump*

Net eens even dit topic doorgelezen. Meeste mensen hebben best ruige plannen. Naar aanleiding van dit topic heb ik ook maar eens bedacht wat ik uiteindelijk nog erbij wil hebben. Best moeilijk want er is zoveel moois allemaal.
Goed, here we go (en het is eigelijk meer dan ik had verwacht :stop: gevalletje van gas ;) ):

Bij:
Nieuw cabinet (4*12, nog geen idee welk merk. Denk dat het Marshall word)
*misschien*Peavey Valveking 1*12 combo
Epiphone LP Junior TV Yellow
Dunlop Fuzzface J.H.
*misschien* Dunlop Rotovibe
Korg DT-10 tuner
Analoge delay (zit te denken aan de Ibanez AD-9 of tweedehands Boss DM2/3)

Weg:
Randall top
Randall combo *misschien*
Marshall cabinet (nu heb ik nog 2*12 maar wil een 4*12 hebben. Die ik nu heb is een oude Bass en Lead serie. Kom je niet veel tegen deze cab)
Paar pedaaltjes.

*edit, en toch weet ik het zeker dat niet alles dit jaar gaat lukken helaas :(*

Mr.Fingers
1 augustus 2008, 18:25
Weg: Fender Fat Stratocaster (check m'n sig)

Bij: Epiphone Broadway (wordt apart gehouden van zodra ze binnenkomt :D)

JeroenSchaaf
1 augustus 2008, 18:43
Weg:
Fender Strat
Richwood Tele
Fenix Strat
Boss Metal core

Bij:
Head ( mesa boogie? )
2x12 cabinet
Gibson les paul

Eens kijken hoever ik kom....

jimihattricks
1 augustus 2008, 19:00
heb ik hier al eerder gepost..? nou wellicht is m'n lijstje inmiddels weer veranderd haha..

allereerst wat er daadwerkelijk bij is gekomen dit jaar:
- cort mini-jumbo
- Ibanez FL-99 (mijn tweede) (2e hands)
- Rothwell F1 boost
- Classic Player 60's strat
- Deluxe Player strat (2e hands)
- Squier MIJ strat (2e hands)

dit ging er weg:
- epiphone lucille
- epiphone les paul standard +

dit wil ik nog, maar heeft geen haast, schuif ik wsl door naar 2009, ik kan niet blijven kopen:
- vox ac15
- nieuwe neck voor mijn deluxe player strat
- Ibanez AD-99 en PH-99
- SDGR bas

Lexvandoef
1 augustus 2008, 19:00
Mijn Sorrento gaat weg binnenkort, en in de plaats daarban komt er een Gibson les paul met p90's, ofwel een single cut special, ofwel een studio gem.

Verder staat er eigenlijk weinig te gebeuren, heb ook net een Hook gekocht, waar ik echt superblij mee ben, dus nieuwe versterkers hoeven voorlopig niet aangesleept te worden bij mij :)

Jeej, gelukt :cheerup:

De Sorrento verblijft nu bij Chris (CMW) en ik heb een les paul met p90's erbij (gem) :)

Er komen binnenkort nieuwe onderdelen binnen voor mijn strat, en een PRS CE22 ben ik echt ubergeil gaan vinden, maar dat ligt nog ff niet binnen bereik :(

new deep
1 augustus 2008, 21:44
Waar ik wel oren naar heb is een Splawn versterker! Verder een gibson es-335!

rickert
2 augustus 2008, 02:12
Studiocage

Demo en meer optreden met At7

Sexyass rockband d'rbij

Bassgitaartje voor soloshizzle

Meer soloshizzle maken
Dikgedrukt is gelukt of anders opgelost, verder wil ik dit jaar nog een:

Gibson Les Paul Goldtop (R7)

Luke-wannabe
2 augustus 2008, 11:04
Oeh Rick met een goldtop. Kan het nog geyler, mensen?


Weg:

-Vox AC15

Bij:

- Omdat ik graag een amp met iets meer vermogen wil hebben, maar wél bij Vox wil blijven een AC30, en dan als liefst de Top.
- Goede pedalenkist.
- Koffer voor m'n Hofner 335 achtige

Mr.Fingers
2 augustus 2008, 11:07
Oeh Rick met een goldtop. Kan het nog geyler, mensen?



Rick met twee goldtops & een gouden spandex?

Luke-wannabe
2 augustus 2008, 11:25
Rick met 1 goltop, 1 white falcon, een gouden spandex en een blauwe paisley CMW :dance:

rickert
2 augustus 2008, 11:27
Dan moet ik maar eens gaan sparen voor zo'n spandex:D

Gothra
2 augustus 2008, 12:10
JB en SH4 voor de LP en blackouts voor de jackson

Bmweber
2 augustus 2008, 21:48
ik wil een gibson les paul, ik zit alleen nog heel erg te twijfelen tussen een goddess sky burst en een sunburst

http://i18.ebayimg.com/02/i/000/f0/51/ef3a_3.JPG
dit is die skyburst

sunburst plaatje kan ik niet posten, is beschermt... maar die is 100 euro goedkoper, niet dat het geld echt een probleem is maar toch een vermelding waard. afstand is hetzelfde, 200km elk...

sjakie1945
2 augustus 2008, 22:09
Dat ding lijkt egt op die robot gitaar van gibson! 8-)

Bmweber
2 augustus 2008, 22:17
klopt maar is hem niet hoor^^ zoveel geld heb ik er nu nog niet voor over :P zo goed ben ik nog niet... dat ik me dat veroorloof

Neals
3 augustus 2008, 12:23
Dit jaar is al dik bezig, en heb voor de verandering eens geen gitaar inkopen gedaan. Op de planning staat nog wel iets van een fatsoenlijke amp.

Daniël_san
3 augustus 2008, 12:36
nou, de gitaar heb ik al. Nu nog een deftigere versterker en als ik dan nog geld over heb een gypsy gitaar.

joskedentweede
3 augustus 2008, 12:42
Wat ik dit jaar nog nodig heb:

Handvat voor m'n london City Cab
Tuner (Korg DT-10 waarschijnlijk)
Een 5 Watt buizenamp: Epi ofzo, om toch maar iets deftig en klein te hebben, tenzij mensen mij iets anders kunnen aanraden?

Speeddemon
3 augustus 2008, 13:20
JB en SH4 voor de LP
Een JB *is* de SH-4 van Duncan. :sssh:

robert-gitarist
3 augustus 2008, 13:30
Een 5 Watt buizenamp: Epi ofzo, om toch maar iets deftig en klein te hebben, tenzij mensen mij iets anders kunnen aanraden?


Blackheart schijnt ook leuke versterkers (buizen) te hebben. Ligt ook rond de zelfde prijs als die Epiphone valve juniors. Geloof dat die ook tussen de 3 en de 5 watt zijn. Ik heb er geen ervaring mee maar heb er wel veel positieve verhalen over gelezen. Misschien dus de moeite waard om ook eens naar te kijken? ;)

Igos du Iskana
3 augustus 2008, 13:35
Toch maar een vette +-50W buizenversterker. Ik moet helaas nog wel ff door sparen.

Liquid_Metal
3 augustus 2008, 13:49
Als alles volgens plan gaat, ga ik binnenkort beginnen met een rack. Als preamp een Engl E530 en als poweramp een Peavey 50/50. Als die koop doorgaat komt de rest van het rack er t.z.t. ook en dat wordt dan:
-rack
-multieffect
-midi switcher
-midi footcontroller
-draadloze receiver

Er af gaan dan een Boss GT8 en een Blackstar Distortion X. Beide pas dit jaar gekocht, maar ja, je moet keuzes maken hè ;). Als iemand interesse in een van beide heeft, laat het maar weten :D.

Nicolaas
3 augustus 2008, 14:16
Nou ik heb me versterker en me gitaar binnen.
Dat is al het meeste werk, verder m'n Boss Pedaltjes verkopen.

Heb net ook eindelijk een goeie Flanger binnen en m'n boss TU-2 tuner.
Enige wat er nu nog overblijft is m'n nieuwe SG voorzien van Seymour
Duncan pick ups. (Nog geen idee welke, zat te denken aan P.A.F. achtige
elementen)

En dan voor m'n pedaal board nog een Fuel Tank, Blackstar Distortion, en
nog een MXR Phase 90. En hopenlijk kan ik me inhouden niet nog een gitaar
te kopen.

En als die nog een keer komt de Slash Epi.

macwilliams
3 augustus 2008, 18:25
Nieuwe snaren
plectrums
fastfret
citroen olie
adapter en multikabel
Nog een gibson en weer een studio
maar nu in de kleur ehhhmm die van slash zeg maar
of zo iets.
line 6 pod
koptelefoon

Nieuwe snaren= klaar 20 pakjes gekocht
plectrums= klaar 15 stuks gekocht
fastfret= aangeschaft
citroen olie= aangeschaft
adapter en multikabel= aangeschaft
Nog een gibson en weer een studio maar nu in de kleur ehhhmm die van slash zeg maar = aangeschaft maar is een zwarte custom geworden... :cooler:
line 6 pod...nog te doen.

Wat ik verder nog wil is niet realistisch..

Kim Wilson
3 augustus 2008, 20:43
Ik denk dat ik er een JTM 60 bij wil. :)

rickert
3 augustus 2008, 20:44
was het gezellig bij tillens:P?

Kim Wilson
3 augustus 2008, 20:45
Zekers! En die JTM klonk echt waanzinnig! Ik denk dat het hem maar moet worden.

Maar ik zal nog wel even een topicje aanmaken. :)

drap
3 augustus 2008, 21:03
was het gezellig bij tillens:P?

Ze waren groter geschapen dan ik dacht. Je had die vriendin van Tillens ook moeten zien kijken!

Hans, toestemming gekregen van je vrouwtje? :D

joskedentweede
3 augustus 2008, 21:07
Blackheart schijnt ook leuke versterkers (buizen) te hebben. Ligt ook rond de zelfde prijs als die Epiphone valve juniors. Geloof dat die ook tussen de 3 en de 5 watt zijn. Ik heb er geen ervaring mee maar heb er wel veel positieve verhalen over gelezen. Misschien dus de moeite waard om ook eens naar te kijken? ;)

Jep, ik heb er ook al van gehoord, als ik hem kan testen ergens zou het handig zijn.

Nog iets vergeten toe te voegen btw:

(hopelijk) een phaser pedaal, weet nog niet de welke...

Kim Wilson
3 augustus 2008, 21:08
Toestemming had ik al, onder voorwaarde dat ik dan wel eerst "die andere" moet verkopen. :satisfie:

rickert
3 augustus 2008, 21:17
Ze waren groter geschapen dan ik dacht. Je had die vriendin van Tillens ook moeten zien kijken!

Hans, toestemming gekregen van je vrouwtje? :D
Aardige meid is dat trouwens!

Orpheo
3 augustus 2008, 21:40
mijn koa/walnut body en ziricote/ebben hals van warmoth

Een jan akkerman-warmoth (tobacco sunburst met gouden pickups, ebben toets, ebben hals)

Een ace frehley warmoth (cherryburst, 3 witte pickups, ebben toets, padouk of wenge of bloodwood hals)

Een Jimmy Page warmoth (honeyburst, zebra/chromen pickups, ebben toets, bubinga hals)

LIEFST nog een witte custom, maar dat gaat niet lukken, en als 't effe meezit een koch twintone.

pff dit is wel heel erg goed gelukt allemaal! ik heb geen zin in de twintone nu (te weinig ruimte voor die power) en de page warmoth hoef ik niet (momenteel) en de akkerman en de ace zijn aangepast en verbeterd.

wat ik nú nog wil:


wenge/rosewood LP, pau ferro neck, ebben toets, Bareknuckle pickups

bubinga/padouk LP, hals weet ik nog niet, ebben toets, bareknuckles. en dat komt er bijna aan!

macwilliams
9 augustus 2008, 00:43
Nieuwe snaren= klaar 20 pakjes gekocht
plectrums= klaar 15 stuks gekocht
fastfret= aangeschaft
citroen olie= aangeschaft
adapter en multikabel= aangeschaft
Nog een gibson en weer een studio maar nu in de kleur ehhhmm die van slash zeg maar = aangeschaft maar is een zwarte custom geworden... :cooler:
line 6 pod...nog te doen.

Wat ik verder nog wil is niet realistisch..
Die line 6 crap is een fender vibrochamp geworden.

Nu moet ik weer wat nieuws gaan verzinnen....

robert-gitarist
11 augustus 2008, 21:38
Bij:
Nieuw cabinet (4*12, nog geen idee welk merk. Denk dat het Marshall word)
*misschien*Peavey Valveking 1*12 combo
Epiphone LP Junior TV Yellow
Dunlop Fuzzface J.H.
*misschien* Dunlop Rotovibe
Korg DT-10 tuner
Analoge delay (zit te denken aan de Ibanez AD-9 of tweedehands Boss DM2/3)

Weg:
Randall top
Randall combo *misschien*
Marshall cabinet (nu heb ik nog 2*12 maar wil een 4*12 hebben. Die ik nu heb is een oude Bass en Lead serie. Kom je niet veel tegen deze cab)

Zo, even een update, ik heb inmiddels een toffe cab gevonden, het is een Marshall 1960A limited edition red geworden uit 1995 (4*12"). Super super blij mee! Nu ga ik echt een keer sparen denk ik voor de rode JCM800 2203 die er bij hoord. Mooi setje bij elkaar.
Verder heb ik besloten om mijn oude Marshall cab te houden, er zit immers wel een klein stukje persoonlijke waarde aan (cab destijds van me oma gekregen, blablabla langverhaal). Kwa pedaaltjes zit ik wel goed nu, Randall RH100 gaat nog steeds weg is de bedoeling, combo waarschijnlijk ook.
Verder wil ik nog paar pedalen toevoegen aan de verzameling en 2 Epiphone's en thats it. Dan ben ik helemaal voorzien! (tot de volgende GAS aanval dan :D )

Luke-wannabe
11 augustus 2008, 21:57
Wat voor Epi's wil je dan nog? Je hebt er toch al 5 ofzo?

robert-gitarist
11 augustus 2008, 22:04
Wat voor Epi's wil je dan nog? Je hebt er toch al 5 ofzo?

7 :sssh: ;) (4x LP, 1x SG, 1x Sheraton, 1x super strat, 1x Flying V)

Ik wil er nog graag een LP Junior bij hebben (P90, TV Yellow maar als ik die niet kan vinden voor een redelijke prijs, dan maar een sunburst) en een LP Custom denk ik. Ik wil altijd nog eens graag de Bullseye hebben maar andere kant vind ik een zwarte custom ook wel fraai of een firebird, of een LP slash of....ik vind zoveel mooi. Maar in elkgeval wil ik en komt er nog eens een LP Junior bij (liefst single cut)

Luke-wannabe
11 augustus 2008, 22:05
Kewl!! Epiphones zijn de bom!

robert-gitarist
11 augustus 2008, 22:08
Kewl!! Epiphones zijn de bom!

Helemaal mee eensch ;)
Ik hoef eigelijk niet anders. Ik vind ze prima en schitterend om te zien :) Misschien dat ik nog wel een keer in een paar LP's andere elementen inzet (org. Gibson burstbuckers oid). Het enige waar ik af en toe van baal is dat ze nogal wat basserig klinken terwijl ik juist meer die mooie middentonen wil horen. Maar ach tot die tijd redt ik me prima zo :)

rock 'n roll
11 augustus 2008, 22:15
Ik wouw een buizenamp die is er ondertussen, maar omdat gas nie te houden is wil ik er nog iets bij.
Een mooie telecaster mijn oog is al gevallen op de fender classic 50's tele, maarjah eerst eerst eens testen.

Luke-wannabe
11 augustus 2008, 22:30
@ Robert: http://www.thomann.de/nl/epiphone_les_paul_57_junior_reissue_tv.htm ;)

Tristan
12 augustus 2008, 03:06
Ik zou mijn linkshandige Patrick Koopman Strat wel willen verkopen en twee of drie pedaaltjes erbij willen kopen...
- mooie Vibrato/Phaser/Vibe
- vette Fuzz
- nieuw Volumepedaal

HertogJanNL
12 augustus 2008, 12:16
Ik hoop eigenlijk toch echt dat ik voor mijn naderende verjaardag wat geld voor een Epiphone Standard Plus top in Cherry Sunburst krijg :) Heb enorme last van GAS... Denk dat het wel te realiseren is met mijn studentenbudget. Hoop alleen dat ze nog even zo goedkoop blijven als nu. Hoorde dat de distributie van Gibson/Epiphone in Nederland is veranderd en het nog een beetje moeizaam loopt.

And the GAS has won! Ben sinds gisteren de trotse bezitter van Epiphone Standard Plus in Cherry Sunburst. Met dank aan macwilliams! Hij hangt hier nu mooi aan de muur (als ik er niet op speel ;)) en daar staat hij goed! Het is ook zeker een mooie combinatie met mijn cube, mooi vol en warm geluid.

Heb nog niet zelf foto's kunnen maken, maar hier (http://members.lycos.nl/hertogjan45/epiphone2.jpg) is alvast een wallpaper van één van de foto's die macwilliams zelf al had gemaakt :)

Verder staat er niet zoveel op mijn verlanglijstje voor dit jaar, behalve dan uitzoeken welke snaren ik wil gaan gebruiken. Mijn cube20x heb ik al dus :)

Grooveyard21
12 augustus 2008, 12:18
weg: niks.

erbij: line 6 mm4 modeler of eventueel een fm4.

JeroenSchaaf
12 augustus 2008, 12:39
Ik weet niet of ik het al gepost had,

weg:
Fender Korea strat
Fenix by choung chang strat
Richwood telecaster

Erbij :
Gibson/ greco/ tokai/ edwards? les paul type!

macwilliams
12 augustus 2008, 12:47
And the GAS has won! Ben sinds gisteren de trotse bezitter van Epiphone Standard Plus in Cherry Sunburst. Met dank aan macwilliams! Hij hangt hier nu mooi aan de muur (als ik er niet op speel) en daar staat hij goed! Het is ook zeker een mooie combinatie met mijn cube, mooi vol en warm geluid.

Heb nog niet zelf foto's kunnen maken, maar hier (http://members.lycos.nl/hertogjan45/epiphone2.jpg) is alvast een wallpaper van één van de foto's die macwilliams zelf al had gemaakt :)

Verder staat er niet zoveel op mijn verlanglijstje voor dit jaar, behalve dan uitzoeken welke snaren ik wil gaan gebruiken. Mijn cube20x heb ik al dus

Dat was een dag om nooit te vergeten...(best genant)
Maar goed er zitten nu Dadario's op dikte weet ik niet zeker, ik dacht 010.
Jammer dat ik me niet zo goed voelde (understatement) anders had je hem even op mijn nieuwe fender versterkertje mogen proberen.
Mocht je in de gelegenheid zijn het is een fender vibrochamp xd 5watt buizen versterkertje.
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Gitaren/cherry%20sunburst%20epiphone%20les%20paul/DSC07188.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Gitaren/cherry%20sunburst%20epiphone%20les%20paul/DSC07200.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Gitaren/cherry%20sunburst%20epiphone%20les%20paul/DSC07202.jpg

macwilliams
12 augustus 2008, 12:49
Weg: zie bovenstaande http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/sadley.gif

Orpheo
12 augustus 2008, 12:49
pff dit is wel heel erg goed gelukt allemaal! ik heb geen zin in de twintone nu (te weinig ruimte voor die power) en de page warmoth hoef ik niet (momenteel) en de akkerman en de ace zijn aangepast en verbeterd.

wat ik nú nog wil:


wenge/rosewood LP, pau ferro neck, ebben toets, Bareknuckle pickups

bubinga/padouk LP, hals weet ik nog niet, ebben toets, bareknuckles. en dat komt er bijna aan!

shit... dit plan werkte niet helemaal zoals gehoopt....Die 2 komen er wel, maar deze komt er ook!

http://www.maxguitarstore.com/store/products_pictures/p2guitarcustom.jpg

Ik heb dan ' al' mijn ouwe customs terug; rood, naturel en zwart (die had ik al). nog maar 4 weekjes, dan is ie van mij :lp:


oh, en de bubinga/padouk krijgt een bocote hals. tis me gelukt een bouwer te vinden die dat maken wil!

JeroenSchaaf
12 augustus 2008, 12:51
bevalt je goed dat pickups wisselen?

Orpheo
12 augustus 2008, 12:59
bevalt je goed dat pickups wisselen?

jazeker. ik kan in een hand omdraai wisselen van echte p90's naar minihumbuckers naar pafjes naar superhotte humbuckers. dit wordt mijn 2e pickupwissel-custom. ik heb al een custom met hotte humbuckers, in mn andere heb ik redelijk vastig, p90', en in deze ga ik als mainpup minihumbuckers zetten. beetje voor mijn thin lizzy vibes.

Mr.Fingers
12 augustus 2008, 13:02
zitten die dingen een beetje stevig vast vraag ik me af? Dat zijn toch gewoon "duw erin & sluit aan" elementen niet? Als je wat hard ragt, duw je ze er dan niet uit?

Ik had nog nooit eerder van zo'n LP gehoord, maar het concept staat me wel aan :satisfie:

O.T.

der uit:
Fender Fat Stratocaster (zie sig)

der in:
Epiphone Jazzbak, of Baja Tele Blonde, of Classic '50 Strat (iig een Fender met maple toets)

HertogJanNL
12 augustus 2008, 13:48
Weg: zie bovenstaande http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/sadley.gif

Je hebt er anders iemand heel blij mee gemaakt! :D

Hoop dat je je snel weer beter voelt!

Orpheo
12 augustus 2008, 14:21
zitten die dingen een beetje stevig vast vraag ik me af? Dat zijn toch gewoon "duw erin & sluit aan" elementen niet? Als je wat hard ragt, duw je ze er dan niet uit?

Ik had nog nooit eerder van zo'n LP gehoord, maar het concept staat me wel aan :satisfie:

O.T.

der uit:
Fender Fat Stratocaster (zie sig)

der in:
Epiphone Jazzbak, of Baja Tele Blonde, of Classic '50 Strat (iig een Fender met maple toets)


hmhm ik dacht dat ik al gepost had, maar blijkbaar niet :S mod-edit ofzo?:P

hoe 't ook zei: de pups zitten behoorlijk vast in de gitaar. ik heb ze vast zitten met de klemdruk van de blokken zelf, en als dat niet werkt gewoon met stukjes fineer. ik beuk echt wel heftig, maar met deze constructie zitten ze muurvast. de pups zijn er zo uit te halen, dat weer wel, als ik het fineer eruit haal.

Chroxy
12 augustus 2008, 14:23
hmm..

Weg:
Zelfbouw tele
Fender '60 Classic Strat

Erbij
Gibson LP Jr/Sg Jr.. met P90 elementen
Daarnaast diverse gitaren nog iets upgraden (Jazzmaster, Strat, Telecaster)

macwilliams
12 augustus 2008, 14:41
Je hebt er anders iemand heel blij mee gemaakt! :D

Hoop dat je je snel weer beter voelt!
Nu nog posten in het LP topic :)

rock 'n roll
22 november 2008, 11:11
Bumperdebump.

Nog een maand en het jaar is om, wie heeft zijn doelen (al) verwezenlijkt? Wie heeft weer veel meer uitgegeven dan gepland of heeft net zijn gas kunnen bedwingen?





Mijn eerste doel is verwezenlijkt, de buizenamp heb ik. Telecaster is verschoven naar volgend jaar of er moest binnen een maand een pak meer geld op mijn rekening staan :D .


Ik wou een buizenamp die is er ondertussen, maar omdat gas nie te houden is wil ik er nog iets bij.
Een mooie telecaster mijn oog is al gevallen op de fender classic 50's tele, maarjah eerst eerst eens testen.

rickert
22 november 2008, 11:29
Studiocage

Demo en meer optreden met At7

Sexyass rockband d'rbij

Bassgitaartje voor soloshizzle

Meer soloshizzle maken

Dikgedrukte is waargemaakt:D Basje komt er nog wel eens. De rest is niet zo noodzakelijk ofzo.

Mr.Fingers
22 november 2008, 11:33
der uit:
Fender Fat Stratocaster (zie sig)

der in:
Epiphone Jazzbak, of Baja Tele Blonde, of Classic '50 Strat (iig een Fender met maple toets)

Strat is eruit, Jazz Bass is eruit, mapleneck precision bass erin

Daan_B
22 november 2008, 11:41
Ik heb een USA strat en een Marshall 1965 box dr bij, en deze week Big Muff en (waarschijnlijk EHX small clone) chorus bestellen:D!

Lexvandoef
22 november 2008, 13:32
Mijn Sorrento gaat weg binnenkort, en in de plaats daarban komt er een Gibson les paul met p90's, ofwel een single cut special, ofwel een studio gem.

Verder staat er eigenlijk weinig te gebeuren, heb ook net een Hook gekocht, waar ik echt superblij mee ben, dus nieuwe versterkers hoeven voorlopig niet aangesleept te worden bij mij :)

Yeah! Ook mij is het gelukt :) Ik heb een gem gekocht en mijn Sorrento verkocht.

Ik heb me goed ingehouden, denk ik :D

RammerStein
22 november 2008, 14:00
een nieuwe gitaar,, ik zit te denken aan een ltd explorer aangezien gibson\epiphone geen explorers meer maakt, maar misschien dat het ook wel iets kan worden zoals een superstrat ofzo...wie weet:D

verder nog een bassist zoeken voor de band

dat was het denk ik wel

Realeigo
22 november 2008, 14:29
Weg:
Marshall DSL 401

Bij:
Nobels A/B Master
Marshall Superlead
Cleane Top
Leuke Gitaar

Ziet er naar uit dat het gaat lukken!

zjanke
22 november 2008, 15:01
Bij:
Gibson Les paul (classic of standard faded) honeyburst niet gedaan
Echt cleane versterker Een CMW plexi jr+
Alle leuke dingen die ik tegenkom Ik heb er veel laten staan :D

Weg:
Als er een Les paul komt mag mijn Godin of LC comet (met quarterpounders) weg die heb ik dus nog
Bij de komst van een cleane versterker mag mijn Mesa Boogie Blue Angel vertrekken staat te koop
Alle leuke dingen die achteraf toch niet leuk blijken... Da's toch ook wel een lijstje

ErikE
22 november 2008, 15:08
Erbij: 7ender Vibro Champ XD (ga ik over 5 minuten halen ;) )

Weg: Mesa Nomad 45 212 (Gaat binnenkort in de verkoop)

Tupelo
22 november 2008, 15:11
Reeds weg... Regal RD45 Resonator.

Erbij (zeker):
Prudencio Saez met Highlander piezo flamenco gitaar.
EHX - Memoryman Deluxe.

Erbij (misschien):
Vox dual distortion ôf een Randall versterker.
(Gain problemen met mijn ac30cc2... wordt peppen of gewoon een scheuramp erbij)

Mogelijk vervangen:
Telesonic met USA Tele deluxe of Tele met bigsby..
Dik gedrukt min of meer gerealiseerd.
Verder is er bijgekomen een EHX octaver, een pedalboard, en is mijn Blade TS1 gestript en herbouwd.

Halve score dus.

Voor 2009 een microsynth, toch die acoustische gitaar of een electrische piano.
I dunno.
Misschien eens wat vaker impulsief een effectje kopen om het GAS te stillen.
Eigenlijk de meest verstandige oplossing.

Oh en laatste verrichting aan de Blade; gewoon een Bigsby erop. :p

G.G.
22 november 2008, 15:11
Weg: Mijn net gekochte Vester, die gaat met de vakantie mee, en daarna weg.


Erbij: Mijn Madamp A15MKII afbouwen en twee strats of een strat en een tele bouwen.

Madamp, een strat en een esquire zijn gerealiseerd. Ohja... de Vester is natuurlijk verdwenen, die was voor de vakantie.

ieme
22 november 2008, 16:29
weg: zie sig
er bij: een rock n roll band

jasper159
22 november 2008, 16:50
erbij : een epiphone wilshire, wat ik ook nog ga bestellen binnen enkele weken :cooler:
en (iets later, 2009) een lekker buizenampje, niet te groot, draagbaar. Ik dacht aan een Fender blues Deluxe of een Orange tiny terror combo. Iemand nog ideetjes van amps in die genre die ik kan testen? ;)

Gjalt
22 november 2008, 17:07
erbij:
- Fender USA stratocaster
Die is er gekomen
- Kleine buizenbak (fender champ 12, fender blues junior, koch studiotone misschien de egnator rebel 20??) dit is allemaal voor 2009.

Anti
22 november 2008, 17:38
Een witte Fender Classic Player Jaguar HH.
Ik heb het altijd absurd coole gitaren gevonden (sonic youth/nirvana/...) en ook meerdere malen op het punt gestaan eentje te kopen maar dan uiteindelijk toch beslist om ze niet te kopen vanwege de single coils. Nu las ik dat de HH jaguar kan switchen tussen humbucker en single coil mode en dat biedt natuurlijk veel mogelijkheden. Het lijkt voor mij de ideale gitaar.

Iemand ervaring met deze gitaren inzake kwaliteit ed?

Oh ja en ik hoop mijn Mesa Boogie F30 combo te wisselen tegen een Mesa Boogie F-reeks head.

LP_CL
22 november 2008, 21:25
Aha, nu we een half jaar later zijn, kan ik hier al wat aanpassen:

Die Jackson SL2H is er ondertussen al, de RR en de Washburn zijn verkocht, en de peavey gaat absoluut de deur niet uit voor een JVM. TE lekker!
Nog aanpassingen:
- De rack is in aanmaak: tuner is besteld, G-Major is besteld, Sonic Maximizer besteld, Midiboard ga ik dit weekend om.
- Het volgende moet de deur uit:
Peavey Bandit transtube
T.C.Electronics nova delay en reverb
TASCAM audio interface

Dat zal het zowat zijn.
De rack heb ik intussen, en de TC delay en reverb zijn verkocht, alsook de TASCAM.

Ik blik dus terug op een geslaagd 2008 ^^

humbucker
23 november 2008, 00:04
dit jaar is er:

Bijgekomen:
- Vox AC15CCx
- Vox AC30 amplug
- Fender Stratocaster American Vintage '62
- Fulltone Fulldrive 2
- Boss TU-2
- een deel kabels en prularia (lemon oil, wax, snarenwinder, enz.)
- The Flower Booster (moet ik nog in elkaar solderen)

Verkocht:
- Laney KB120
- GLX HM100

2009: Wat nog moet komen?:
- Een Semi-hollow (Gretsch/Epi/Ibi/...)
- Een goede chorus (Boss CE-2 waarschijnlijk)
- Een goede delay (?)
- Goede patchkabels (waarschijnlijk de "Planet Waves"-kit)
- Pedalenplankje met voeding

TimmU
9 december 2008, 16:40
Dit word wel echt een TimmU jaar. Ik heb nu eindelijk is een fatsoenlijk betaalde baan, dus die centjes gaan in spulletjes!

Eruit : 1x15 cab van Peavey, Marshall G15CDR (interesse, iemand? )
erin:
Peavey Valveking
Ibanez Artcore
nog een fijne 4x12
een simpel elektrisch drumsetje
Toneport ux8
Digitech GNX3
2 goede microfoons + standaard
Microfoon om m'n speaker op te nemen
simpel buizenbakkie voor op m'n kamer.

minder realistisch:
2x12 + buizentop voor op m'n kamer.

Goed dan, de realistische dingen zijn er niet bijgekomen, de minder realistische wel!

2x12 +buizentop :Check.
Microfoons: check.
De rest : NOT!

leif
9 december 2008, 17:47
ik wil er een gibson cs336 bij!

Nocki
9 december 2008, 18:10
hihi... ik wil zsm een gibson custom lp kopen en dus zsm mn lp standard faded verkopen... Dat is mn doel wel voor dit jaar! een custom erbij!



ja. ik heb m gezien. wil eigenlijk een black beauty 3pu... ik heb namelijk al een tobacco burst... een BB 2pu is ook mogelijk natuurlijk of een rode :)

Eerst de LP standard faded weg :) Bedankt voor je tip!

Gebeurt. Faded weg en 2 customs! en ik heb ze nog steeds :)

vulvasonic
9 december 2008, 18:44
Ondanks mijn realistisch en haalbaar geacht lijstje dat ik eerder in dit topic heb gepost, moet ik tot mijn spijt concluderen dat er dit jaar HELEMAAL NIETS is bijgekomen aan gitaargerelateerd spul.
Maar daar staat tegenover dat er verschillende spullen kapot zijn gegaan dit jaar, waaronder 1 versterker en enkele geweldige effectpedalen!



Snel vergeten dit jaar..... :sneaky:

Dirk_Hendrik
9 december 2008, 18:57
en enkele geweldige effectpedalen!



Dus? Toen heb je me meteen ge-PM-ed??

Magic Bean
9 december 2008, 20:12
Wat is er gekomen weggegaan dit jaar:

Gekomen:
Marshall DSL 50
Marshall 1936
Rocktron Chameleon

Weggegaan:
Marshall DSL 50
Marshall 1936
Marshall 1922
Marshall El85 20/20

Wat wil ik komend jaar:
Blackstar HT-5
Orange PPC112
Fame forum IV

Wat gaat er weg:
Rocktron Chameleon
Epiphone SG
Vester strat

Dit jaar niet veel handel :-) Maar dan heb ik mn synths er ook niet bijgezet...

vulvasonic
9 december 2008, 20:54
Dus? Toen heb je me meteen ge-PM-ed??

Had ik GRAAG gedaan. Helaas zit mijn beste effect in mijn portemonnee, een eindeloze echo....
:dontgeti:

Dirk_Hendrik
9 december 2008, 21:34
Dus, toen heb je maar aanames gedaan i.p.v. PM-en ;)

Harm
10 december 2008, 05:55
weg: een aantal gitaartjes...

bij: nieuwe top...

Verdorie... het klopt aardig! Heerlijk als je zo vaag blijft, net alsof je een horoscoop leest...

Dus een top erbij, heerlijk een Hook...
Tegen beter weten in ook een gitaar erbij... Een Haar stratje
Eindelijk mijn pedalboard laten bouwen

Gitaren weg: een rode MM Van Halen, een Universe MC...
Mijn oude koch toppie is ook weggegaan...

Nu eens zien wat 2009 gaat doen... Ik GAS op een telecaster... ook op een mooie ES335...
Dus genoeg te doen aankomend jaar... Pffff...

Harm

Saf
10 december 2008, 07:30
[QUOTE=Saf;1703743]weg sound city L100, zelfbouw (niet door mij) jcm800 kloon en hohner B2A lefty bas, verder nog wat klein spul.

Wat echt op de planning staat is nog een danelectro longhorn bas QUOTE]

Sjiek, de sound city is weg, de jcm800 kloon in nagenoeg zeker verkocht. De hohner houd ik gewoon voorde collectie achteraf toch maar. en de dano longhorn bas is vorige week binnen gekomen.

Verder is de famos/venlonia collectie dit jaar gegroeid van 23 naar 36. de basgitaar collectie van 15 naar 25. Zijn er een stuk of 15 elektrische gitaren de reveu gepaseerd en die zijn weer bijna allemaal weg. Van wat ik nu weet moeten er volgende jaar nog 7 unicon archtops eruit, twee oude japan les pauls en twee strat klonen.

robert-gitarist
12 december 2008, 20:32
Eruit:
Nog geen idee om eerlijk te zijn. Zit te twijfelen om een paar gitaren de deur uitteschoppen (me Epiphone's blijven, me Ibanez LP ook maar verder...)
Misschien dat er nog paar pedalen eens de deur uitgaan.

Erbij:
Afhankelijk of ik dit jaar kan werken in de vakanties, zo ja dan komt er of een Epiphone LP Junior bij of een Gibson LP Junior. De prijzen liggen eigelijk van die twee zo dicht bij elkaar *nieuw* dat ik beter voor de Gibson dan kan gaan maar goed, kwestie van hoeveel geld ik heb. Ik denk zelf dat het dan toch wel de Epiphone word maar goed, zien we dan wel ;).Verder wil ik toch nog eens een Epiphone ES model erbij hebben of een andere Epiphone(kan er even niet op de naam van het type komen) Ongetwijfeld komt er wel wat leuk effectentroep bij en zit te kijken na een andere cabinet. Die ik nu heb bevalt me niet zo. Zit stiekum te kijken (en eigelijk ook meer van wege de looks) naar een Marshall AX kast. Staat net wat mooier bij me head dan een Randall kast. Maar och, we zullen zien. Allemaal twijfel punten nog.

*bump*

Oh toch redelijk veel gehaald nog dit jaar als ik zo zie wat mijn verwachtingen waren:

Epiphone LP junior is gelukt en een Marshall kast is gelukt (jcm800 limited red)
Randall kast is niet meer nodig aangezien ik die toch de deur uit heb geschopt (op de combo na) en daarbij vind ik de Marshall kast erg goed. Epiphone ES achtig iets is niet gelukt maar ook niet echt na gezocht, hoewel ik van de week op een Wildcat heb gespeelt die ik wel erg prettig vind, misschien wat voor 2009 :D