PDA

View Full Version : Harley Benton GA5H buizentopje 5 watt -> ongelofelijk



rupke
9 januari 2008, 20:28
Hoi,

Vandaag mijn Harley Benton GA5H binnegekregen van Thomann. even aangesloten op mijn framus 2 x 12 kastje en ZOOOOOOOOOOOO wat een geluid zeg. Ik heb mijn boss me50 er voor gezet en achter de boss een GE7 equalizer pedaaltje dan kun je de HArley benton op een hoger volume clean laten klinken. ik heb hem thuis nog niet half open gehad en met het eq pedaal ingeschakeld durf ik de gitaar niet eens voluit aan te slaan. Dat gaat hard.

ik ga hem morgen in de band proberen. Hahahaha ze zien me al aankomen met da kleine ding. Maar ik ga ze verbazen.

Dit versterkertje kost 88 euro volledig buizen.

Als je hier geen GAS van krijgt ;-)

Groetjes Rupke

TimmU
9 januari 2008, 20:41
tof dingetje1!!!! wil er ook nog wel een keer eentje. maar voor nu ,FOTOOOOOOOOOOSSSSSSSSS

ACSlater
9 januari 2008, 22:06
Ik heb combo uitvoering van dezelfde versterker. Heb deze ook wel op een 2x12 aangesloten. Vond het volume erg meevallen eigenlijk. Het is werkelijk niets vergeleken een 100 watt London City.

Javaca
9 januari 2008, 23:08
Ik denk er over het combotje aan te schaffen.

Maar moet eerst m'n andere amp kwijt.

Het is trouwens dezelfde als de Epiphone Valve Junior, maar dan mčt tonecontrol.

Chris Winsemius
9 januari 2008, 23:10
Ik denk er over het combotje aan te schaffen.

woensdag flauw-mode aan :D

Is dat 'n soort combinatie v/e versterker en een vis?

Javaca
9 januari 2008, 23:14
woensdag flauw-mode aan :D

Is dat 'n soort combinatie v/e versterker en een vis?
Idd, voor de echte palingsound... ;)

Je kent hem toch nog wel?
http://www.geocities.com/taniya_nl/botje.gif

BamBuFan1
10 januari 2008, 00:36
Ik denk er over het combotje aan te schaffen.
Maar moet eerst m'n andere amp kwijt.

Boeie, gewoon kopen. Om die €98 + €8 verzendkosten hoef je het niet te laten. Donder er een paar kwaliteitsbuisjes in (JJ's bevallen momenteel goed) en het feest is compleet...................










EN DAARNA MOD JE UM TOT IE ERBIJ NEERVALT!!!!! http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/party421.gif

Jimwoud
10 januari 2008, 08:40
Ik wil hem ook graag voor thuis hebben, maar ik heb een Jeckyll & hyde pedaal en die werkt niet altijd lekker samen met versterkers, dus wil hem wel eerst proberen.

Mitch
10 januari 2008, 09:12
Met welke gitaar heb je 'm bespeeld ? En is de klank wat aan de donkere kant zoals de Epi VJ (zijn directe concurrent) of vind je 'm vrij neutraal of helder ?
Oftewel: mag het iets preciezer ;)

Rinze
10 januari 2008, 09:47
In de laatste Gitarre & Bass wordt ie erg goed getest, beter dan de Epi. Meer headroom en mooier clean.

zeppo
10 januari 2008, 10:05
In de laatste Gitarre & Bass wordt ie erg goed getest, beter dan de Epi. Meer headroom en mooier clean.
Daar werden nog wel meer leuke versterkers in getest:

http://www1.gitarrebass.de/magazine/2008/01/158.jpg

Deze dus: Blackheart Engineering Little Giant BH5-112
Wel wat duurder dan Harley B/Epi/Peavey maar volgens de review hoge 'klassieker' potentie

Trouwens ook verkrijgbaar als head/cab combi:

http://www.harmony-central.com/ProductImages/Medium/000021241.jpg

Ik zie nu ook dat deze amps wat extra hebben:

"Pyotr also blesses each one in an ancient Russian cleansing ritual, guarding the player against bad luck and promoting hair growth."

Die moet ik dus maar snel halen :satisfie:

Bron: interview op www.gearwire.com/blackheart-littlegiant-interview.html (http://www.gearwire.com/blackheart-littlegiant-interview.html)

Jimwoud
10 januari 2008, 11:10
Zijn die dingen al in Europa te krijgen? Heb een keer een demofilmpje ervan gezien, klonk niet overtuigend, maar komt ook door de compressie en opname kwaliteit denk ik.

charlie45
10 januari 2008, 11:18
ik ben ook benieuwd naar zo'n topje, om mee op te nemen thuis. hoe reageert ie op pedalen, en hoe ver durf je hem open te zetten?

MarkS
10 januari 2008, 12:10
ik ben ook benieuwd naar zo'n topje, om mee op te nemen thuis. hoe reageert ie op pedalen, en hoe ver durf je hem open te zetten?
Mijn ervaring is dat de Epi erg goed op pedalen reageert, dat zal voor de HB niet anders zijn lijkt me.
Thuis kun je hem echt niet half open zetten, dat gaat al pokkehard. Daarboven neemt het volume niet gek veel meer toe....

gothax
10 januari 2008, 13:24
Iemand die trouwens zo'n HB of Epi VJ al eens op een 4x12 kast heeft aangesloten? ik mocht 'm bij de lokale gitaarboer niet op een 4x12 aansluiten omdat de trafo's dat schijnbaar niet zouden trekken en het hele boeltje dan in vlammen zou opgaan..

maar het maakt (volgens mij) toch niet uit of je er nou een 2x12 of 4x12 aanhangt?

charlie45
10 januari 2008, 13:48
volgens mij is dat puur een kwestie van impedanties matchen. als die matchen kun je zo'n beetje alles op alles aansluiten. dus een 8 ohm versterker mag je alleen aansluiten op een 8 ohm cabinet. (tenzij je dus geniaal bent enzo..)

en als het wattage van het cabinet hoger is dan het wattage van de versterker kan er al helemaal niets misgaan.

of?

Mitch
10 januari 2008, 13:55
Iemand die trouwens zo'n HB of Epi VJ al eens op een 4x12 kast heeft aangesloten? ik mocht 'm bij de lokale gitaarboer niet op een 4x12 aansluiten omdat de trafo's dat schijnbaar niet zouden trekken en het hele boeltje dan in vlammen zou opgaan..

Wauw, een winkel met zo veel verstand van zaken: da's echt een aanrader :o

tubeonly
10 januari 2008, 14:17
Iemand die trouwens zo'n HB of Epi VJ al eens op een 4x12 kast heeft aangesloten? ik mocht 'm bij de lokale gitaarboer niet op een 4x12 aansluiten omdat de trafo's dat schijnbaar niet zouden trekken en het hele boeltje dan in vlammen zou opgaan..

maar het maakt (volgens mij) toch niet uit of je er nou een 2x12 of 4x12 aanhangt?

Even diep zuchten en een traantje weg pinken ;-)

Ik ben trouwens ook van plan een of twee van die headjes te kopen. Leuk op een kastje aansluiten (ik heb nog een Marshall 1*12 staan of 2 4*12 ;-))

Op de gibson.com staat echt een megalijst met mogelijkheden dat ding te modden:

http://www.gibson.com/products/epiphone/forum/toast.asp?sub=show&action=posts&fid=4&tid=177713

Evil-Payasos
10 januari 2008, 15:30
Zon HB lijkt me ook wel vet! Waar kan ik een lijst met mods vinden?

Dit gaat alleen over de VJ




Op de gibson.com staat echt een megalijst met mogelijkheden dat ding te modden:

http://www.gibson.com/products/epiphone/forum/toast.asp?sub=show&action=posts&fid=4&tid=177713

MarkS
10 januari 2008, 15:40
Zon HB lijkt me ook wel vet! Waar kan ik een lijst met mods vinden?

Dit gaat alleen over de VJ

De amps zijn vrijwel 100% identiek.

ACSlater
10 januari 2008, 16:38
Thuis kun je hem echt niet half open zetten, dat gaat al pokkehard. Daarboven neemt het volume niet gek veel meer toe....

Ik heb het al eerder in dit topic verkondigd maareh..ik vind het volume behoorlijk meevallen. Ik heb deze thuis vaak op driekwart open staan en nee, ik ben niet hardhorend/doof. Helemaal voluit vind ik 'm wat buzzy klinken. Geen coole crunch meer omdat het ding wat underpowered is.

Ruudie
10 januari 2008, 17:03
Hoi,

Vandaag mijn Harley Benton GA5H binnegekregen van Thomann. even aangesloten op mijn framus 2 x 12 kastje en ZOOOOOOOOOOOO wat een geluid zeg. Ik heb mijn boss me50 er voor gezet en achter de boss een GE7 equalizer pedaaltje dan kun je de HArley benton op een hoger volume clean laten klinken. ik heb hem thuis nog niet half open gehad en met het eq pedaal ingeschakeld durf ik de gitaar niet eens voluit aan te slaan. Dat gaat hard.

ik ga hem morgen in de band proberen. Hahahaha ze zien me al aankomen met da kleine ding. Maar ik ga ze verbazen.

Dit versterkertje kost 88 euro volledig buizen.

Als je hier geen GAS van krijgt ;-)

Groetjes Rupke



ben benieuwd!! hahahaha

MarkS
10 januari 2008, 17:06
Ik heb het al eerder in dit topic verkondigd maareh..ik vind het volume behoorlijk meevallen. Ik heb deze thuis vaak op driekwart open staan en nee, ik ben niet hardhorend/doof. Helemaal voluit vind ik 'm wat buzzy klinken. Geen coole crunch meer omdat het ding wat underpowered is.
Woon je alleen? Want de gitaristen die het ding over een 2x12 bij mij thuis hebben gehoord schrokken toch wel een beetje van het "huiskamerniveau", en ik heb geen kleine huiskamer.
Ik zal van het weekend er eens een dB meter bij houden...

paulbekkers
10 januari 2008, 17:16
Misschien ook wel een goed topic om alle mods van die dingen te verzamelen.
Ik persoonlijk zou graag een fx-loop op zo'n ding hebben. Dan kun je iig een beetje met modulatie, delay en reverb werken. Ze schijnen goed te reageren op overdrives e.d., dus de standaard fx ervoor zullen wel lukken.

BamBuFan1
10 januari 2008, 17:23
Woon je alleen? Want de gitaristen die het ding over een 2x12 bij mij thuis hebben gehoord schrokken toch wel een beetje van het "huiskamerniveau", en ik heb geen kleine huiskamer.
Ik zal van het weekend er eens een dB meter bij houden...

In principe zou een 5W buizenversterker de helft van de geluidssterkte van een 50W buizenbak moeten hebben. Ik vind het ook meer dan genoeg voor thuis of een (normale) jamsessie. Ik voeg er binnenkort dan ook een gain-potmeter aan toe om hem wat eerder aan het overdrijven te krijgen.

BamBuFan1
10 januari 2008, 17:31
Misschien ook wel een goed topic om alle mods van die dingen te verzamelen.
Ik persoonlijk zou graag een fx-loop op zo'n ding hebben. Dan kun je iig een beetje met modulatie, delay en reverb werken. Ze schijnen goed te reageren op overdrives e.d., dus de standaard fx ervoor zullen wel lukken.

Het beste forum qua Vjr/GA5-mods is deze: http://www.sewatt.com/vj-mods
(Het kan zijn dat je je eerst even registreren moet, maar het is meer dan de moeite waard).

Jimwoud
10 januari 2008, 17:36
Misschien ook wel een goed topic om alle mods van die dingen te verzamelen.Ik persoonlijk zou graag een fx-loop op zo'n ding hebben. Dan kun je iig een beetje met modulatie, delay en reverb werken. Ze schijnen goed te reageren op overdrives e.d., dus de standaard fx ervoor zullen wel lukken.
+1.

Ik heb ook een keer een pagina gezien met 3 kolommen naast elkaar met de waardes voor een Vox, Marshall, Fender mod, maar kan hem niet meer vinden helaas.

Ik ga denk ik ook een GA5H bestellen een dezer dagen.

BamBuFan1
10 januari 2008, 18:24
+1.

Ik heb ook een keer een pagina gezien met 3 kolommen naast elkaar met de waardes voor een Vox, Marshall, Fender mod, maar kan hem niet meer vinden helaas.

Hier (http://www.sewatt.com/files/sewatt/sewatt/files/vj_mods.pdf).

En deze (http://www.s2amps.com/docs/vj_kit_inst.pdf) mag je zeker niet missen.

Jimwoud
10 januari 2008, 19:31
Hier (http://www.sewatt.com/files/sewatt/sewatt/files/vj_mods.pdf).

En deze (http://www.s2amps.com/docs/vj_kit_inst.pdf) mag je zeker niet missen.
tenx mate, dat was hem inderdaad!!

qwertyuiop
10 januari 2008, 21:43
In principe zou een 5W buizenversterker de helft van de geluidssterkte van een 50W buizenbak moeten hebben. Ik vind het ook meer dan genoeg voor thuis of een (normale) jamsessie. Ik voeg er binnenkort dan ook een gain-potmeter aan toe om hem wat eerder aan het overdrijven te krijgen.

is dat echt zo???? ik heb namelijk een 50watt combo die echt veels te hard gaat, staat nooit verder dan 2 notabene!
ik zit een beetje te gassen op zo'n klein ampje (die blackheart vooral, zijn ze ook erg over te spreken in dat duitse blad), maar dacht altijd dat ik 'm nooit zou kunnen gebruiken bij een sessie, maar als-ie echt de helft geeft van een 50watter (qua volume dus), is het nog wel een optie ook om 'm mee te nemen naar kleine gigs toch?

iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen, zodat ik 'm kan gaan kopen?

marc_o
10 januari 2008, 21:53
Ik wil hem ook graag voor thuis hebben, maar ik heb een Jeckyll & hyde pedaal en die werkt niet altijd lekker samen met versterkers, dus wil hem wel eerst proberen.

Gaat wel in orde zijn hoor, ik heb de jeckyll & Hyde en ook een epiphone junior Valve head over een Rivera 2keer12 en dat rockt als de tering.......heb sinds vorige week ook een Blackstar HT Dual en dan gaat het pas echt tekeer.....wat een pedaal!

Jimwoud
10 januari 2008, 22:06
Gaat wel in orde zijn hoor, ik heb de jeckyll & Hyde en ook een epiphone junior Valve head over een Rivera 2keer12 en dat rockt als de tering.......heb sinds vorige week ook een Blackstar HT Dual en dan gaat het pas echt tekeer.....wat een pedaal!
Ik ben nog steeds erg blij met die J&H, maar die blackstar lijkt me ook heel gaaf, wil die en die X versie zeker een keer proberen.

Denk dat ik maar gewoon zo'n Benton ga bestellen. Altijd leuk. En eventueel niet goed geld terug, of iemand anders op het forum die ik er blij mee kan maken.

BamBuFan1
11 januari 2008, 00:08
Ik ben nog steeds erg blij met die J&H, maar die blackstar lijkt me ook heel gaaf, wil die en die X versie zeker een keer proberen.

Denk dat ik maar gewoon zo'n Benton ga bestellen. Altijd leuk. En eventueel niet goed geld terug, of iemand anders op het forum die ik er blij mee kan maken.

Idd, wat kan je nou gebeuren voor dat geld? En als je hem bij je band gewoon flink open kan draaien met een cabinet eronder kun je nog genieten van die ronkende buizen ook!

De combo heeft trouwens naast de 4Ohms uitgang ook een 8 Ohms uitgang, maar die is alleen niet met een jack-input verbonden en hangt los in de kast. Om die 8 ohm ook te kunnen gebruiken hoef je enkel een extra gaatje achterin boren en een jack-input erin zetten, of een schakelaartje om hem van 4 naar 8 Ohm te kunnen omschakelen.

(Voordeel van de top is natuurlijk dat ie ook nog een 16 Ohm uitgang heeft)

BamBuFan1
11 januari 2008, 00:15
is dat echt zo???? ik heb namelijk een 50watt combo die echt veels te hard gaat, staat nooit verder dan 2 notabene!
ik zit een beetje te gassen op zo'n klein ampje (die blackheart vooral, zijn ze ook erg over te spreken in dat duitse blad), maar dacht altijd dat ik 'm nooit zou kunnen gebruiken bij een sessie, maar als-ie echt de helft geeft van een 50watter (qua volume dus), is het nog wel een optie ook om 'm mee te nemen naar kleine gigs toch? iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen, zodat ik 'm kan gaan kopen?

Ik heb zelf ook een Fender 75 die in huis nooit verder dan 1 is gekomen (standje 4 met band). Het leuke aan zo'n 5 watter is dat je echt 'hoort' dat ie op hoog volume lekker ronkend z'n best aan het doen is om mee te komen met de rest. Dat geluid mis je meestal als je een dikke buizenbak hebt die daarvoor nooit ver genoeg open kunt draaien.

paulbekkers
11 januari 2008, 01:20
OK, maar tot welk volume hou je hem clean?
Voor mij persoonlijk is het slechts bruikbaar als ik hem op een goed bruikbaar volume clean kan houden en vervolgens met pedaaltjes kan laten ronken...

Overigens heb ik nog geen enkele mod gezien om een fx-loop erin te krijgen.

MarkS
11 januari 2008, 01:43
Gaat wel in orde zijn hoor, ik heb de jeckyll & Hyde en ook een epiphone junior Valve head over een Rivera 2keer12 en dat rockt als de tering.......heb sinds vorige week ook een Blackstar HT Dual en dan gaat het pas echt tekeer.....wat een pedaal!
Ik gebruik sinds 2 weken ook een Dual HT voor de Epi. Te gek gewoon.

MarkS
11 januari 2008, 01:45
OK, maar tot welk volume hou je hem clean?
Voor mij persoonlijk is het slechts bruikbaar als ik hem op een goed bruikbaar volume clean kan houden en vervolgens met pedaaltjes kan laten ronken...

Overigens heb ik nog geen enkele mod gezien om een fx-loop erin te krijgen.

Met single coils houd je hem tot 1/3e aardig schoon. Met een 12AT7 ipv van een 12AX7 nog wel iets verder. En dat is een geluidsniveau waarbij je niet normaal meer met iemand anders kunt praten.

Pepe
11 januari 2008, 02:13
Je kan er geen zinnig woord over zeggen, de ene watt is de andere niet.
Mijn 5 watt valve jr. is niet te vergelijken met de 5 watt Laney Lionheart, die gaat richting de 15 watt blues junior. En mijn 22 watt boogie doet niet echt onder voor mijn 70 watt Bassman.

De valve junior maakt behoorlijk lawaai, te hard voor mijn woonkamer. Ik gebruik een 3 watt buizenamp van Kettner en als die over de helft gaat de buurman in de maat meetikken, met een bezem. Sluit ik hem aan op een 4x12 dan is beschaafd repeteren ook te doen.

Speel je ook buiten, dan speelt het cabinet een grote rol. Voor een band situatie heb je toch wel een goede 12 inch nodig, dat zegt meer dan watts is mijn ervaring.

Kim Wilson
11 januari 2008, 08:49
Idd, wat kan je nou gebeuren voor dat geld? En als je hem bij je band gewoon flink open kan draaien met een cabinet eronder kun je nog genieten van die ronkende buizen ook!

...
Ik heb de VJ gehad, en ook een keer live mee gespeeld. Grote ramp. We spelen echt niet hard (mijn 45 watt Bandmaster staat ongeveer op eenderde open), maar hij kon totaal niet meekomen. Hij ronkte wel, maar als ik iets harder wou drukte hij alles plat. Hij kan voor live dingen echt niet hard genoeg. En ik had hem op een 2x12 cab staan, dus daar ligt het ook niet aan. Het is een leuk oefenampje, dat zeker. Redelijk mooi gevoiced (beetje donker, maar dat is wel op te lossen) en op redelijk volume kun je hem al lekker laten ronken. Maar niet in een band. Dat gaat echt niet werken. Ja, misschien in een Dixielandbandje/jazztrio zonder drummer. :satisfie:

Javaca
11 januari 2008, 13:42
De Epiphone Valve Junior en de Harley Benton GA5 zijn vrijwel dezelfde versterkers.

De verschillen zijn grofweg:

De prijs
GA5 --> 99,-
VJ --> 169,-
GA5H --> 88,-
VJ top --> 179,-
De toneknop
GA5 --> Wel
VJ ---> Niet
Hoogst waarschijnlijk komen ze zelfs uit dezelfde fabriek in de Peoples Republic of China :)

BamBuFan1
11 januari 2008, 15:06
[/list]Hoogst waarschijnlijk komen ze zelfs uit dezelfde fabriek in de Peoples Republic of China :)

Op de pcb van de eerste GA5's waren een aantal woorden weggedremeld...

BamBuFan1
11 januari 2008, 15:07
OK, maar tot welk volume hou je hem clean?
Voor mij persoonlijk is het slechts bruikbaar als ik hem op een goed bruikbaar volume clean kan houden en vervolgens met pedaaltjes kan laten ronken...
Overigens heb ik nog geen enkele mod gezien om een fx-loop erin te krijgen.

Dan is hij per definitie niet geschikt, want hij begint vanaf standje 'hier kan je niet meer overheen praten' te ronken.

Jimwoud
11 januari 2008, 18:53
Heeft iemand hem geprobeerd met een pod oid ervoor?

MarkS
11 januari 2008, 18:59
Heeft iemand hem geprobeerd met een pod oid ervoor?
Ja, met een PodXT. Zwaar kut. Of inmiddels al zo doodmoe van het wederom tweaken dat ik er geen zin meer in had.
Dus de PodXT maar weggedaan :D

Puerco
11 januari 2008, 19:03
Heeft iemand hem geprobeerd met een pod oid ervoor?
Geen pod maar wel een Digitech RP350 en dat beviel erg goed. RP bevalt op zich al best goed maar helemaal de combinatie met die GA5 vond ik geweldig helemaal omdat die GA5 wel als een buizenamp klinkt maar verder vrij neutraal is en dat komt met zo een proccesor ervoor juist erg goed van pas.
Ik stel op mijn RP een geluid in met amp model, en effecten en alles en die GA5 versterkt het en geeft het zo een mooi warm buizengeluidje mee dat met geen enkel digitaal pedaal te imiteren is.
Mits je die GA5 een beetje clean houd is dat de ideale combinatie, in het bijzonder dus vanwege het neutrale geluidskarakter en de simpele instelmogelijkheden (volume en een soort half mislukte toonknop).
Voor thuisgebruik dus perfect en zeker een aanrader.

Jimwoud
11 januari 2008, 19:16
Ja, met een PodXT. Zwaar kut. Of inmiddels al zo doodmoe van het wederom tweaken dat ik er geen zin meer in had.
Dus de PodXT maar weggedaan :D
Hehe, steengoed. Die pod xt die ik heb hou ik wel, want is altijd makkelijk met opnames en als fx processor. Maar wil die GA5 toch meer gebruiken met alleen een J&H ervoor op m'n 1x12 cab.

MarkS
11 januari 2008, 19:22
Maar wil die GA5 toch meer gebruiken met alleen een J&H ervoor op m'n 1x12 cab.
Probably all you need...
Alleen de Flextone III 112 cabs (2 stuks) heb ik gehouden om aan de VJH te hangen.

Jimwoud
11 januari 2008, 20:29
Gaat wel in orde zijn hoor, ik heb de jeckyll & Hyde en ook een epiphone junior Valve head over een Rivera 2keer12 en dat rockt als de tering.......heb sinds vorige week ook een Blackstar HT Dual en dan gaat het pas echt tekeer.....wat een pedaal!
Marc, heb jij je switch dan op sharp of blunt?

rupke
11 januari 2008, 21:00
Zoooooo

Gisteren de HB tijdens de repetitiegeprobeerd. Wat meteen opviel is dat hij wat donker klink, maar ik had een ge7 van boss achter de boss ME50 staan dus dat was zo opgelost. Helaas kon hij niet mee met de rest van de band. Onze drummer slaat erg hard en onze ander gitarist has zijn nieuwe 120 watt koch powertone en 4 x 12 bij en die moest ie dus lekker uitproberen. TJa dan sta je daar met je 5 watt topje met ook overignes 4 x 12 er onder hahahaha.

De HB blijft bij mij clean tot ongeveer 60% - 70% open (let wel ik heb lage output humbuckers)

Nu heb ik een vraag.

ik zou het volume van de HB nog wat op kunnen krikken door de equalizer in volume wat hoger te zetten zodat het ingangssignaal in de HB opgekrikt wordt. Ik vraag me alleen af of de HB dan niet kapot gaat.

Groetjes Rob

PS voor thuis blijft het echt een super ding.

Mitch
11 januari 2008, 21:05
Gisteren de HB tijdens de repetitie geprobeerd. Wat meteen opviel is dat hij wat donker klinkt
Waarmee ik meteen antwoord heb op mijn vraag helemaal vooraan in dit topic ;) Thanks !

Lexvandoef
11 januari 2008, 21:09
Nu heb ik een vraag.

ik zou het volume van de HB nog wat op kunnen krikken door de equalizer in volume wat hoger te zetten zodat het ingangssignaal in de HB opgekrikt wordt. Ik vraag me alleen af of de HB dan niet kapot gaat.

Groetjes Rob

PS voor thuis blijft het echt een super ding.

Je zal je HB er niet mee stuk maken, maar als je het volume van je GE7 omhoog gooit, wordt het signaal wat de amp in gaat harder, en gaatie eerder oversturen. Dus klinkt je alsnog niet harder.

Kim Wilson
11 januari 2008, 21:23
Je zal je HB er niet mee stuk maken, maar als je het volume van je GE7 omhoog gooit, wordt het signaal wat de amp in gaat harder, en gaatie eerder oversturen. Dus klinkt je alsnog niet harder.
Inderdaad, je drukt je signaal alleen maar meer plat, en overstuurt meer. Je hebt geen toename van volume.

marc_o
11 januari 2008, 21:25
Marc, heb jij je switch dan op sharp of blunt?

Wanneer ik de J&H als stand-alone distortion gebruik altijd op Blunt, dan geeft ie meer laag weer. standje sharp is ideaal wanneer je een halfoverstuurde versterker de stratosfeer wil intrappen....dan is blunt net te dik en wordt het modder...

Jimwoud
11 januari 2008, 21:53
Wanneer ik de J&H als stand-alone distortion gebruik altijd op Blunt, dan geeft ie meer laag weer. standje sharp is ideaal wanneer je een halfoverstuurde versterker de stratosfeer wil intrappen....dan is blunt net te dik en wordt het modder...
Ok tenx, ik gebruik nooit die sharp mode, vind het te schraal klinken, net alsof er wat stuk is in je amp ofzo, opzich een goede toevoeging voor het pedaal maar het had veel minder sharp moeten zijn.

Heb btw net die HB GA5H besteld, ben benieuwd.

Javaca
13 januari 2008, 13:37
Heb gisteravond de GA5 besteld,

Ben benieuwd.

Iemand een idee wanneer zoiets ongeveer binnen is?

GeofJackon
13 januari 2008, 14:09
Ik ga me de combo kopen omdat ik volgend jaar op kot ga en i.c.m. men Metal Muff moet ie ook niet zo hard staan(denk ik)

Evil-Payasos
13 januari 2008, 18:38
Ik zit op die GA5 Head te gassen, maar heb nog geen cab, welke cab/speakers kunnen jullie aanraden?

Puerco
13 januari 2008, 20:57
Heb gisteravond de GA5 besteld,

Ben benieuwd.

Iemand een idee wanneer zoiets ongeveer binnen is?
Meestal een (werk)dag of drie nadat ze de betaling binnen hebben.
Op de site van Thomann kun je het mooi volgen of het geld ontvangen is en wanneer ze versturen en met het parcel nummer kun je op www.dhl.de mooi volgen waar je pakketje zich ongeveer bevind.
Boven de 31 kilo gaat het overigens niet met dhl maar met een vrachtbedrijf en dan duurt het wat langer maar daar zul je met je GA5 lang niet aankomen.

Javaca
13 januari 2008, 21:10
mooi, dan zal hij als ik volgende week thuis kom wel klaar staan...

BamBuFan1
14 januari 2008, 00:31
Heb gisteravond de GA5 besteld,
Ben benieuwd.
Iemand een idee wanneer zoiets ongeveer binnen is?

Reken op een weekje.

Rexke21
14 januari 2008, 02:23
Dus je koop zo een lekker goedkoop topje?
http://www.thomann.de/be/harley_benton_ga5h.htm

Steekt er beter buizen in?
Hangt er een cab onder, en je hebt een lekkere versterker?
Hmm, ben wel geintreseerd
En dus je kan er ook kleine optredens mee doen?
Welke cab zouden jullie er dan onderhangen?
En zou je misschien zo vriendelijk wille zijn een linkje te sturen van setje goede buizen die er in passen, want ben nogal noob op buizen gebied
Gewoon op versterkers in het algemeen eigenlek, zul je misschien al gemerkt hebben?
Maar dus eigenlijk heb je voor weinig geld dus een goede versterker?
Als de cab niet te duur is toch

Grtz

charlie45
14 januari 2008, 11:25
mmm, zo te zien staan er binnenkort 5 harley bentons op gitaarmarkt

(okay, ik geef toe, ik wil er eigenlijk ook eentje)

Jimwoud
14 januari 2008, 11:28
mmm, zo te zien staan er binnenkort 5 harley bentons op gitaarmarkt

(okay, ik geef toe, ik wil er eigenlijk ook eentje)
Ik heb die van mij btw afbesteld, ik vond nog wat geld en ga toch voor een 1x12 2 kanaals combo'tje. Maar wie weet bedenk ik mij weer, maar ik heb op het moment geen clean en overdrive mogelijkheid, omdat mijn sovtek een beetje te bassig is voor mn J&H. En als het wat harder moet trekt die Benton het clean niet.

Kim Wilson
14 januari 2008, 11:31
Dus je koop zo een lekker goedkoop topje?
http://www.thomann.de/be/harley_benton_ga5h.htm

Steekt er beter buizen in?
Hangt er een cab onder, en je hebt een lekkere versterker?
Hmm, ben wel geintreseerd
En dus je kan er ook kleine optredens mee doen?
Welke cab zouden jullie er dan onderhangen?
En zou je misschien zo vriendelijk wille zijn een linkje te sturen van setje goede buizen die er in passen, want ben nogal noob op buizen gebied
Gewoon op versterkers in het algemeen eigenlek, zul je misschien al gemerkt hebben?
Maar dus eigenlijk heb je voor weinig geld dus een goede versterker?
Als de cab niet te duur is toch

Grtz
Je hebt voor weinig een buizenversterker. Meer niet. Het ding kost niet veel, en je krijgt er ook niet veel voor terug. Als je een enigszins stevige drummer hebt, kom je met dat ding al niet meer mee. Voor thuis is het een ideaal bakkie, als je van het geluid houdt. Met een 1x12 kastje eronder heb je een leuk setje waar je ook nog mee kunt oefenen. Maar optreden raad ik niet aan. Eén keer gedaan, het werkte voor geen meter.

rupke
14 januari 2008, 19:22
Je moet hem ook zien voor thuis mee te oefenen. ik heb er een ge7 voorstaan en kan echt een heerlijk geluid er uit krijgen. echt super hoor dat ding voor zijn geld.

Groetjes Rupke

Evil-Payasos
14 januari 2008, 20:33
Welke cab is aan te raden?

sebastiaan88
15 januari 2008, 22:40
Jahor deze jongeman heeft er een besteld

BUIZENGEIL en ja dat ben ik dan ook,

We gaan is ff kijken of we hier een leuke 5f6, SLO, clonetje 5watt van kunnen maken, of misschien wel een
:O
PLEXI!:P

oftewel leuke behuizing voor 88euri

Evil-Payasos
18 januari 2008, 22:59
Jahor deze jongeman heeft er een besteld

BUIZENGEIL en ja dat ben ik dan ook,

We gaan is ff kijken of we hier een leuke 5f6, SLO, clonetje 5watt van kunnen maken, of misschien wel een
:O
PLEXI!:P

oftewel leuke behuizing voor 88euri

Hoe wil je er een SLO of Plexi cloon van willle maken?

En hoeveel zou het kosten om er een Marshall mod op te laten zetten (volgens deze site: http://www.sewatt.com/files/sewatt/sewatt/files/vj_mods.pdf) en waar kan je dat laten doen als je het zelf niet kunt? :chicken:

sebastiaan88
19 januari 2008, 00:02
Hee,
Nouja schemas op inet zat, van slo tot plexi tot twin reverb, het preamp circuit kan in wel kwijt in die harley, poweramp word een ander verhaal, maar dat is juist het leuke, je moet het je "EIGEN" maken;-) maar wel een goed voorbeeldje gebruiken. Als je het niet zelf kunt moet je iemand zoeken die hier wel handig mee is, maar dat zijn puur mensen waar het hun hobby van is, of die een eigen gitaaramp zaakje hebben.

Jullie horen nog van me,
Dit is ook een leuke oefening voor de het aanpassen van mn andere amp, zodra hij af is.
Volgende maand een maand vakantie hoop de de eerste Printplaten uit de etsbak te vissen voor mn 3ch preamp;)

jazz studio
19 januari 2008, 15:46
Hoi,

Vandaag mijn Harley Benton GA5H binnegekregen van Thomann. even aangesloten op mijn framus 2 x 12 kastje en ZOOOOOOOOOOOO wat een geluid zeg. Ik heb mijn boss me50 er voor gezet en achter de boss een GE7 equalizer pedaaltje dan kun je de HArley benton op een hoger volume clean laten klinken. ik heb hem thuis nog niet half open gehad en met het eq pedaal ingeschakeld durf ik de gitaar niet eens voluit aan te slaan. Dat gaat hard.

ik ga hem morgen in de band proberen. Hahahaha ze zien me al aankomen met da kleine ding. Maar ik ga ze verbazen.

Dit versterkertje kost 88 euro volledig buizen.

Als je hier geen GAS van krijgt ;-)

Groetjes Rupke

Ja tof, ik zou nooit zelf een harley benton kopen , maar jij hebt er blijkbaar geluk mee gehad! proficiat!!!

charlie45
19 januari 2008, 16:02
Ja tof, ik zou nooit zelf een harley benton kopen , maar jij hebt er blijkbaar geluk mee gehad! proficiat!!!

waarom niet?

Puerco
19 januari 2008, 16:24
In aanvulling tot mijn eerdere post waar ik dus vertelde dat het net was of hij nog in de doos zat en ik het alleen echt lekker vond klinken met een modeling multifx ervoor (RP350) mijn verdere bevindingen.
Ik heb inmiddels een 412 cabinet gekocht voor mijn andere amp (Ceriatone JTM45), ook van harley benton met Celestion Vintage 30 speakers. Ik kreeg eerst het verkeerde cabinet geleverd met merkloze speakers en met mijn jtm klonk er iets heel bekends; dezelfde kutspeakers als in die hb GA5...
Snel omgeruild dus en inmiddels in het bezit van het juiste cabinet met de v30 speakers, wat een verschil zeg, moeten alleen nog goed ingespeeld worden.
Natuurlijk ook even de hb ga5 op dit cabinet getest en dit klinkt toch wel een heel stuk beter dan dat ingebouwde speakertje natuurlijk. Alsof hij ineens uit de doos is en volwassen is geworden. Klinkt heel fijn, een heerlijke ouderwetse buizenscheur en tot mijn verbazing niet eens zo heel gek veel harder maar wel veel voller.
Raad dus aan om ofwel de top te nemen ofwel het meegeleverde speakertje direct te vervangen door een betere. Ik vind de combo toch wel het handigste want het blijft natuurlijk een oefenversterker, ik kan me tenminste niet voorstellen dat veel mensen met zo een ding op een podium zullen gaan staan, zeker niet zonder een microfoon ervoor.

Braindead
19 januari 2008, 18:16
Hij ziet er cool uit. 3 verschillende ohm aansluitingen voor boxen dus dat is ook perfect. maar ...slechts 1x een 12ax7 buis?
Noemen we dat tegenwoordig al een buizenversterker?
Ik kan me niet voorstellen dat je daar een full tube vette scheur uit kan halen, of vergis ik mij?

En waar dient die equalizer knop voor?

Lexvandoef
19 januari 2008, 18:28
Die eq knop is waarschijnlijk een hoog-af knop, hoe verder naar rechts hoe minder hoog, en vice versa.

Hij scheurt natuurlijk niet als een rectifier, tis meer een vintage achtige scheur.

Javaca
19 januari 2008, 19:39
Fout!


Het is een laag-af knop. Naar hoe meer naar links hoe minder bas. In combinatie met de toneknop van je gitaar moet het mogelijk zijn hierin een sweetspot te vinden...

Mijn GA5 is gisteren binnen gekomen. Nog geen tijd gehad om hem goed uit te proberen, maar de eerste indrukken zijn goed.

Lexvandoef
19 januari 2008, 19:40
Fout!


Het is een laag-af knop. Naar rechts gedraaid heb je meer bas, naar links meer treble. In combinatie met de toneknop van je gitaar moet het mogelijk zijn hierin een sweetspot te vinden...

Ah my mistake :hippie:

Javaca
19 januari 2008, 19:44
Ah my mistake :hippie:

Het is ook niet echt iets wat je verwacht. :hippie:

Lexvandoef
19 januari 2008, 19:48
Het is ook niet echt iets wat je verwacht. :hippie:

Nope :satisfie:

charlie45
29 januari 2008, 16:44
maarreh, wie heeft inmiddels zo'n ding, en voldoet het aan de verwachtingen (en zo ja, wat waren de verwachtingen?)

Evil-Payasos
29 januari 2008, 20:21
Ik heb er net 1 voor me verjaardag gekregen! Maar ik zit nog uit te zoeken of hij op mijn vox combo: AD 50 VT gekoppelt kan, want ik heb geen cab (het is de GA5 head versie.)

Rexke21
29 januari 2008, 23:17
En iemand die er al opgespeeld heeft?
Ik zoek namelijk een nieuwe versterker voor thuis te spelen
En welke cab hebben jullie er bij?

Edit:

Ik zoek dit cabje er bij te kopen, een 1*12, is dat genoeg?
http://www.thomann.de/gb/orange_ppc112.htm
Heb er toch al wat goed over gelezen, wat vinden jullie?
Of kunnen jullie mij iets anders aanraden voor dit budget? Of voor minder van de zelfde kwaliteit?
En zou ik ook andere buizen kopen of lijkt dat niet echt nodig?

Grtz

Jimwoud
30 januari 2008, 09:07
En iemand die er al opgespeeld heeft?
Ik zoek namelijk een nieuwe versterker voor thuis te spelen
En welke cab hebben jullie er bij?

Edit:

Ik zoek dit cabje er bij te kopen, een 1*12, is dat genoeg?
http://www.thomann.de/gb/orange_ppc112.htm
Heb er toch al wat goed over gelezen, wat vinden jullie?
Of kunnen jullie mij iets anders aanraden voor dit budget? Of voor minder van de zelfde kwaliteit?
En zou ik ook andere buizen kopen of lijkt dat niet echt nodig?

Grtz
Dat is een prima cab, op MP staat een mooie H&K cab met V30 voor € 175,-

Rexke21
30 januari 2008, 14:07
Ik koop niet graag 2de hands :P
Liever alles nieuw
En buizen? Zou ik die ook bij kopen?

Grtz

Jimwoud
30 januari 2008, 14:25
Ik koop niet graag 2de hands :P
Liever alles nieuw
En buizen? Zou ik die ook bij kopen?

Grtz
Een cab kun je prima 2de hands kopen, kan weinig mis mee zijn. Maar dat moet jij weten. JJ buizen schijnen er goed in te klinken. Moet je hem wel opnieuw laten biassen.

MarkS
30 januari 2008, 15:32
JJ buizen schijnen er goed in te klinken. Moet je hem wel opnieuw laten biassen.
Hoeft niet.

Rexke21
30 januari 2008, 19:09
Hmm, voor nieuwe buizen zal ik nog wel zien dan
Nog mensen die me een cabje kunnen aanraden voor max 300€?
Moet geen 4*12 zijn hoor, 1*12 zoals die orange die ik voorstelde is genoeg

Grtz

Rexke21
30 januari 2008, 23:30
Oftewel:
http://www.thomann.de/be/blackheart_little_giant_bh5h.htm
http://www.thomann.de/be/blackheart_bh112.htm
+ een pedaaltje(s) voor max. 100€ ook bij thomann, misschien iemand die mij wat pedaaltjes kan aanraden? Mijn genre is Rock/Hard rock = ACDC – Queen – Led Zeppelin – Guns N Roses – …

Ofwel:
http://www.thomann.de/be/harley_benton_ga5h.htm
http://www.thomann.de/be/orange_ppc112.htm

En anders:
http://www.thomann.de/be/harley_benton_ga5h.htm
http://www.thomann.de/be/vox_v212bn.htm

Wat denken jullie? Ik zou denken het eerste? Kan ik ook ineens effectjes kopen die ik dan later ook nog op men volgende versterker kan gebruiken!
Ps. Ik speel met een Les Paul

Grtz

MarkS
31 januari 2008, 00:45
Qua looks zou ik zeggen absoluut de Vox!
Qua speaker de Orange.
De Eminence/Blackheart ... geen idee.

Waarom geen Harley Benton 2x12 cab met V30's?
Die is ook buitenshuis bruikbaarder dan een 1x12" cab, je krijgt 2x dezelfde speaker die in de Orange zit, en je houdt 100 euro over voor een leuke trapdoos!

humbucker
31 januari 2008, 11:14
mss is dit ook iets??

http://www.thomann.de/be/harley_benton_ga5h_bundle_2.htm

Rexke21
31 januari 2008, 18:34
http://www.thomann.de/be/harley_benton_g212_vintage.htm
http://www.thomann.de/be/blackheart_little_giant_bh5h.htm

Dat vind ik ook wel goed, dan houd ik nog ongeveer 50€ over
Ofwel koop ik daar dus nog een distortion pedaaltje mee, ofwel een ander pedaaltje, kunnen jullie mischien nog iets aanraden?
Of gaat die amp niet goed samen met effectjes?
Men genre heb ik hierboven reeds vernoemt maar zal het nog eens herhalen:
Rock - Hardrock: ACDC - Queen - Led Zeppelin - Guns n Roses - Pink Floyd - The rolling stones - The ramones - The who - ...
En zo kan ik nog wel even verder gaan!!

Grtz

MarkS
31 januari 2008, 19:17
Digitech bad monkey.
Als je eisen voor thuis niet zo hoog liggen, maar toch veel voor weinig: Digitech RP80 bij peterverspuij.nl (47,50)

De amp is vrij soepel wat pedaaltjes betreft. Nog niet echt een pedaal gehad wat er slecht op klonk. Maar met mijn PodXT: waardeloos.


http://www.thomann.de/be/blackheart_little_giant_bh5h.htm
Dat Blackheart topje lijkt me op het eerste gezicht ook helemaal niet verkeerd voor het geld! Als dit een Epi VJ/HB GA5 topje met een toegevoegde TMB tonestack is, bestel ik er meteen eentje!

VanBiLL.com
31 januari 2008, 19:54
Maar met mijn PodXT: waardeloosHee jammer!

Je vind het waardeloos...wat vind je er waardeloos aan? Ik gebruik thuis vooral een PODxt en het was wel leuk geweest als die bijvoorbeeld met de Blackheart top en een HB 2*12 V30 cab had samen gewerkt, leuk voor thuis...

Ik neem aan dat je de amp/cab sim gebypassed hebt?

Hoe dan ook voor zo'n 350 euro heb je een grappige buizen amp voor thuis...

Misschien dat ik ergens een Boss OD-2 heb liggen...ff zoeken...

Edit :chicken: : aha, ik zie dat je bedoel dat een PODxt niet goed samen werkt met de HB top, d'r is misschien hoop...

humbucker
31 januari 2008, 23:01
stel,
ik koop de combo (GA5) en voor n beter geluid zet ik deze speaker (klikerdeklik (http://www.thomann.de/be/celestion_g12h120.htm) of deze klikkie (http://www.thomann.de/gb/celestion_vintage_30_gitarrenspeaker.htm?partner_i d=43724))
in de plaats van de originele zou dit passen en/of werken? de originele speaker is 8", maar bij deze zie ik nergens n diameter staan.. vandaar dus mn vraag..

en welke andere aanpassingen zouden dan nog aan te raden zijn of zelfs noodzakelijk zijn? Weet echt nog helemaal nix van t "modden" van versterkers en zou hier graag meer over willen weten..

greetings

Humbucker

MarkS
1 februari 2008, 00:07
Zijn 12" dus te groot.
Modden zou pas een rol kunnen gaan spelen als het geluid je niet bevalt, of uit nieuwsgierigheid. Google naar Epi VJ mods en je bent een weekend zoet met lezen.

Rexke21
1 februari 2008, 00:15
Ik denk dat ik de blackheart ga bestellen + de harley benton cab + het effecten unit dat MarkS me zei
Als het zover is zal ik nog van me laten horen!!

Grtz!!

Jimwoud
1 februari 2008, 09:42
Ik krijg toch wel een beetje veel GAS van die Blackheart. Op hun site staan nog een paar gave versterkers, 1 watt, 15 watt en 100 watt. Ben benieuwd wanneer ze allemaal leverbaar zijn.

Weet iemand al iets over de kwalteit van het geluid, in hoeverre ze beter/ slechter klinken dan een epi valve/GA5

zeppo
1 februari 2008, 09:59
Dat Blackheart topje lijkt me op het eerste gezicht ook helemaal niet verkeerd voor het geld! Als dit een Epi VJ/HB GA5 topje met een toegevoegde TMB tonestack is, bestel ik er meteen eentje!


Ik denk dat ik de blackheart ga bestellen + de harley benton cab + het effecten unit dat MarkS me zei
Als het zover is zal ik nog van me laten horen!!


Ik krijg toch wel een beetje veel GAS van die Blackheart. Op hun site staan nog een paar gave versterkers, 1 watt, 15 watt en 100 watt. Ben benieuwd wanneer ze allemaal leverbaar zijn.

Weet iemand al iets over de kwalteit van het geluid, in hoeverre ze beter/ slechter klinken dan een epi valve/GA5

Ok, mag natuurlijk niet, maar is er behoefte aan een kopie van de review van de Blackheart ? (nee, ik zal 'm niet hier posten, maar op aanvraag via PM)

Ik zie het maar als zieltjes winnen voor dat geweldige blad.

guhlenn
1 februari 2008, 10:11
pm me! 1234567890

dasHoechste
1 februari 2008, 10:15
ik zou idd wel willen horen hoe zo'n blackheart op een pod reageert dan zou ik namelijk thuis voor een paar honderd euro gewoon een veelzijdig oefen versterkertje kunnen hebben.

en die review wil ik ook wel lezen ja

zeppo
1 februari 2008, 10:31
Aanvragen van review graag middels PM met email-adres.

~Dimitri~
2 februari 2008, 18:03
Tgoh , die Blackhearts zijn echt cool :strat:
Wil er ook wel eentje ...

En voor de geďntreseerden : http://profile.ultimate-guitar.com/Eatin%27+Chicken/

Dimi

zeppo
2 februari 2008, 20:00
PDF is klaar ....

dasHoechste
2 februari 2008, 22:09
Tgoh , die Blackhearts zijn echt cool :strat:
Wil er ook wel eentje ...

En voor de geďntreseerden : http://profile.ultimate-guitar.com/Eatin%27+Chicken/

Dimi

Zou je kunnen aangeven met wat voor gear je hier speelt?

humbucker
3 februari 2008, 00:07
Zou je kunnen aangeven met wat voor gear je hier speelt?

denk niet dat hij dat is..

~Dimitri~
3 februari 2008, 20:51
Sorry , het is inderdaad ik niet.
Heb dit zelf ook toevallig gevonden toen ik wat meer info zocht over de Blackheart amps op UG-forum.

Probeer anders eens te zoeken op zijn profiel bij UG.
misschien heb je wel geluk en vind je hem onder " EatenChicken"

Groeten Dimi

Rexke21
4 februari 2008, 17:17
Ik denk dat ik ga wachten tot de 15W bij thomann te krijgen is

http://www.blackhearteng.com/bh15h.html

Hopelijk word die niet te duur, zodat het een goedkope maar goede thuis/oefen versterker blijft!!

Grtz

BamBuFan1
4 februari 2008, 21:30
Ik denk dat ik ga wachten tot de 15W bij thomann te krijgen is
http://www.blackhearteng.com/bh15h.html
Hopelijk word die niet te duur, zodat het een goedkope maar goede thuis/oefen versterker blijft!!

De 15W GA van Harley Benton is in ieder geval al wel uit:
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ga15.htm

paulbekkers
4 februari 2008, 23:27
De 15W GA van Harley Benton is in ieder geval al wel uit:
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ga15.htm

Kijk, dát wordt nou interessant! Effectloop!

BamBuFan1
5 februari 2008, 00:27
Kijk, dát wordt nou interessant! Effectloop!

En vanaf Enschede ligt Thomann gewoon op loopafstand! (Oneettan!)

paulbekkers
5 februari 2008, 08:33
En vanaf Enschede ligt Thomann gewoon op loopafstand! (Oneettan!)

Ehm, ik dacht het niet. Is bijna nog 5 uur....

Jimwoud
5 februari 2008, 09:11
Ben benieuwd hoe die harley benton 15 watter en een laney lc15 zich tot elkaar verhouden. Vond die Laney LC15 niet echt lekker namelijk, maar wil wel een leuk 15 watt ampje erbij hebben.

GeofJackon
5 februari 2008, 10:38
yes een ga met headphone out! nu denk ik toch dat, als het wat is, ik voor deze en niet de 5watt ga

paulbekkers
5 februari 2008, 13:03
Ik ben wél heel erg benieuwd naar de eerste HB GA15 reviews.

paulbekkers
12 februari 2008, 19:46
niemand nog?

Noid
12 februari 2008, 21:16
niemand nog?Lijkt me onwaarschijnlijk ... is pas eind feb bij Thomann beschikbaar ...

Jimwoud
12 februari 2008, 21:42
Ook niemand die een blackheart 5 watt topje durft te kopen??? hehe

Zit nog steeds erg te twijfelen tussen de Blackheart/ Benton 5 en 15 watt. Toch wil ik iets voor thuis, maar zou ook leuk zijn als hij live ook nog gebruikt kan worden, daarom wacht ik eerst even de 15 watters af, en bij die Benton wil ik dan wel de head uitvoering hebben.

marter544
12 februari 2008, 22:04
De 15W GA van Harley Benton is in ieder geval al wel uit:
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ga15.htm

Oioi, gas! 8-) Die wil ik opzich bést wel hebben... En ik denk dat die er binnen 2 maandjes ook wel staat..

Rexke21
13 februari 2008, 01:06
Is er nu niemand van dit forum die zo een harley benton of blackheart heeft staan thuis?
Beetje meer informatie van gebruikers zou leuk zijn!!

Grtz

Evil-Payasos
13 februari 2008, 07:57
Ik heb er al weken 1tje thuis staan, hij is erg mooi, maar ik heb hem nog niet kunnen horen. Het was een verjaardags cadeau, maar ik heb nog geen cab!

BUMMER

JeroenSchaaf
13 februari 2008, 08:22
hmmm deze lijkt mij wel wat! BLACKHEART HANDSOME DEVIL HEAD BH15H

En dan een 2x12 v30 cabinetje eronder! :)

Javaca
13 februari 2008, 21:29
Zelfs Gretsch komt er nu mee:

http://images4.thomann.de/pics/prod/203972.jpg

http://www.thomann.de/nl/gretsch_g5222_electromatic_compact.htm?sid=747f4a0 a485dc9481dc0de49be66a76a


Al doet hij me wel heel erg denken aan de fender champ

Ook leuk:
http://www.blackheartamps.com/images/prodPG_bh1h.gif
Een 1 w all tube top :D

tillens
13 februari 2008, 23:12
Nog steeds grappig om te zien dat een paar jaar terug iedereen nog mega stacks moest hebben, en we nu verdomme naar cheap charlie 5 watt buizen amps staan te kieken! AMAI!

TimmU
13 februari 2008, 23:17
Nog steeds grappig om te zien dat een paar jaar terug iedereen nog mega stacks moest hebben, en we nu verdomme naar cheap charlie 5 watt buizen amps staan te kieken! AMAI!
Ik hou het nog steeds bij mega stacks hoor! Kleine amps zijn voor pussy's!

Pepe
14 februari 2008, 00:23
I see.....

http://img509.imageshack.us/img509/9551/megaba5.jpg

ACSlater
14 februari 2008, 01:29
Zelfs Gretsch komt er nu mee:

http://images4.thomann.de/pics/prod/203972.jpg

http://www.thomann.de/nl/gretsch_g5222_electromatic_compact.htm?sid=747f4a0 a485dc9481dc0de49be66a76a


Al doet hij me wel heel erg denken aan de fender champ

Is ook niet zo gek als je weet dat Gretsch van FMIC is.

Ik ga denk ik die HB GA15 maar eens bestellen. Lijkt me een leuk ding. Die 5 watt is net wat te klein (speaker en volume) en gaat de deur weer uit. Daarnaast klinkt een 5 watt ook echt als een 5 watt en niet als een 50/100 watter op lager volume.

guhlenn
14 februari 2008, 13:14
een 5 watt ook echt als een 5 watt en niet als een 50/100 watter op lager volume.

goh! 1234567890 ;)

charlie45
14 februari 2008, 16:50
wat is dan concreet het verschil in jouw oren? klinkt het dunner, minder gevoel, minder vibe, minder mojo?

ACSlater
14 februari 2008, 18:30
wat is dan concreet het verschil in jouw oren? klinkt het dunner, minder gevoel, minder vibe, minder mojo?

Eigenlijk is alles minder :) De kleine buizenversterkers worden vooral geroemd voor hun opnamemogelijkheden. Ik vind dit eigenlijk onzin. Het klinkt niet verkeerd maar het is niet het geluid dat ik zoek. Nogal persoonlijk ook denk ik; een Mesa stack klinkt ook niet verkeerd maar het is niet het geluid dat ik zoek.

rupke
16 februari 2008, 08:29
Ik ben benieuwd hoe hard die harley benton ga15 zal gaan. Ik ben zeer tevredenover de de GA5 voor thuis. 1 keer mee naar de repetitie genomen voor de gein. Ik kwam een heel eind, maar redde het uiteindelijk nie tmet het volume (hahaha zou me ook verbazen met 5 watt eigenlijk).

Ik vraag me af of dat met de 15 watter wel gaat lukken. Dat zou dan een mooie optie zijn, want de klankkleur bevalt met erg goed van de GA5 icm mijn framus 2 x 12 met v30 speakers.

ik heb in mijn andere setup een mesa boogie eindtrap van 20 watt waar ik altijd mee optreed en dat is vermogen genoeg.

Kan iemand mij vertellen of heeft iemand een idee of 15 watt en 5 watt veel verschil gaan uitmaken, want er schiet me nu iets te binnen dat altijd gezegd wordt dan 50 watt of 100 waat qua volume niet zoveel uitmaakt.

Greetz Rupke

bass blom
16 februari 2008, 09:51
100 is niet een keer zo hard als 50
als je een keer zo hard wilt als 50 dat moet je 500 hebben

zo gaat dat, dus 15 is wel meer dan 5 maar niet echt veel
een keer zo hard als 5? dat is 50..

Pepe
16 februari 2008, 10:39
D'r is al veel over gezegd hier, getallen zeggen niet zoveel, het hangt af van het design van de amp, speaker en cabinet.

De 5 watt Laney Lionheart met 12 inch klinkt een stuk luider dan menig 15 watt transistor ampje. Een AC15 klinkt een stuk harder dan een pro junior, beide 15 watt. Mijn boogie Studio 22 watt gaat harder dan menig 50 watt bakkie enz enz.

Of 15 watt hard genoeg is hangt af van de context. Met een beetje nadenken had je dat ook wel kunnen bedenken. Niettemin verwacht ik deze vraag dit komende jaar nog een aantal keer voorbij te zien komen.

rupke
18 februari 2008, 19:36
Als ik het dus goed begrijp is het afwachten en beleven.

Greetz Rupke

peter_heijnen
28 april 2008, 00:34
Ik ben wél heel erg benieuwd naar de eerste HB GA15 reviews.
Ik heb hem van de week binnen gekregen, wat een leuk ding is het.

Ik heb de speaker er meteen uit gehald en er een celestion g10vintage ingezet. Thuis blijft het een lastig verhaal want het ding zelf wil graag hard, maar vandaag heb ik hem meegenomen naar het theater en de boel een half uurtje op volume getest: wat een absoluut lekker rockgeluid zeg!

Ik heb mijn heritage les paul rechtstreeks op de hb aangesloten, driedelige toonregeling op 12 uur en de volumepot helemaal open, en vond dat zo lekker dat ik mijn board al helemaal niet meer aangesloten heb. Je hebt zo een prima crunch op bandsterkte. Wat betreft clean -met de volumepot- zal het erg afhangen van de muziekstijl of het volume genoeg is. In een harde funkband ga je het iig niet redden, maar voor het gemiddelde rockwerk voldoet het.

Ik ben er best erg blij mee, ik heb hiermee een heel behoorlijk, klein, en erg licht en handelbaar ampje met send/return en zelfs een cabsimulated lijnuitgang.

Daarbij, toch ook leuk voor thuis: gitaar rechtstreeks aansluiten op vox ac15cc die helemaal open staat, speakeruitgang van de ac15 naar palmer pdi03, ongefilterde uitgang van de palmer aansluiten op intellifex, uitgang van intellifex aansluiten op de eindtrap van de harley benton, en op de speakeruitgang van de harley benton de celestion blue van de vox aansluiten. De vox kun je nu met de volumepot van de hb voluit, maar dan wel op fluisterniveau laten bulderen.

Jimwoud
28 april 2008, 08:50
Ik heb hem van de week binnen gekregen, wat een leuk ding is het.

Ik heb de speaker er meteen uit gehald en er een celestion g10vintage ingezet. Thuis blijft het een lastig verhaal want het ding zelf wil graag hard, maar vandaag heb ik hem meegenomen naar het theater en de boel een half uurtje op volume getest: wat een absoluut lekker rockgeluid zeg!

Ik heb mijn heritage les paul rechtstreeks op de hb aangesloten, driedelige toonregeling op 12 uur en de volumepot helemaal open, en vond dat zo lekker dat ik mijn board al helemaal niet meer aangesloten heb. Je hebt zo een prima crunch op bandsterkte. Wat betreft clean -met de volumepot- zal het erg afhangen van de muziekstijl of het volume genoeg is. In een harde funkband ga je het iig niet redden, maar voor het gemiddelde rockwerk voldoet het.

Ik ben er best erg blij mee, ik heb hiermee een heel behoorlijk, klein, en erg licht en handelbaar ampje met send/return en zelfs een cabsimulated lijnuitgang.

Daarbij, toch ook leuk voor thuis: gitaar rechtstreeks aansluiten op vox ac15cc die helemaal open staat, speakeruitgang van de ac15 naar palmer pdi03, ongefilterde uitgang van de palmer aansluiten op intellifex, uitgang van intellifex aansluiten op de eindtrap van de harley benton, en op de speakeruitgang van de harley benton de celestion blue van de vox aansluiten. De vox kun je nu met de volumepot van de hb voluit, maar dan wel op fluisterniveau laten bulderen.

Klinkt goed! Heb je toevallig weleens een Laney LC15 geprobeerd? Daarvan was ik niet zo onder de indruk dus ben benieuwd hoe hij zich daarmee verhoud.

peter_heijnen
28 april 2008, 11:22
De lc15 heb ik nooit geprobeerd.

Jimwoud
28 april 2008, 11:23
De lc15 heb ik nooit geprobeerd.
Waar lijkt die GA15 op, is het een beetje Marshall, Vox of Fender? En hoelang blijft hij clean(met een LP)?

Wicked Willy
28 april 2008, 11:43
Ik heb de GA5 (top) sinds vorige week. In combinatie met een 2x12 cabinet (Koch in mijn geval) klinkt ie erg lekker. Wel een one trick pony, maar gecombineerd met leuk scheurpedaal kom je een heel eind.

peter_heijnen
28 april 2008, 12:06
Waar lijkt die GA15 op, is het een beetje Marshall, Vox of Fender? En hoelang blijft hij clean(met een LP)?
Met de lp blijft ie tot ongeveer half open soort van clean maar verwacht er niet al te veel van, en het karakter is richting marshall.

GeofJackon
28 april 2008, 17:58
K vraag me af hoe ie op men Metal Muff zou reageren

GeofJackon
14 mei 2008, 16:56
bump. K heb een vraagje: Hoe moet die 8 ohms uitgang gemaakt worden? 15 watt is net iets te veel voor op kot dus wordt het de 5w combo. Die zou 'k hier(thuis dus) dan willen aansluiten op de rockdriver uit mijn attax 40

Welke onderdelen heb k dan nodig(speciale jacks ofzo?)

GeofJackon
25 mei 2008, 21:27
Hij is besteld!!! K laat wete hoe hij reageert op de metal muff

GeofJackon
30 mei 2008, 19:02
Hij is er!!!!!!!!!!!! Wat een goede afwerking zeg. en ie gaat best hard voor zo'n klein ding. 1 vraagje: hoe krijg ik dat kapje van de preamp-buis er af?

BamBuFan1
30 mei 2008, 19:32
Hij is er!!!!!!!!!!!! Wat een goede afwerking zeg. en ie gaat best hard voor zo'n klein ding. 1 vraagje: hoe krijg ik dat kapje van de preamp-buis er af?

Indrukken en dan draaien.

hugo123
30 mei 2008, 19:39
Hij is er!!!!!!!!!!!! Wat een goede afwerking zeg. en ie gaat best hard voor zo'n klein ding. 1 vraagje: hoe krijg ik dat kapje van de preamp-buis er af?

En hoe klinkt hij met je Metal Muff?

GeofJackon
30 mei 2008, 19:50
ga k nu proberen.

GeofJackon
30 mei 2008, 21:29
Super! Maar soms hoor ik precies iets rammelen. K weet niet of het dat stomme metalen covertje is van de preampbuis, of of de buis zelf microfonisch is.

GeofJackon
31 mei 2008, 14:17
K geloof dat die nieuwer combo's dezelfde output transfo hebben als de head:
(oh en hoe krijg ik de head uit die combo geschroefd ? )

http://img124.imageshack.us/img124/9311/dsc01508zn7.jpg
http://img77.imageshack.us/img77/6043/dsc01506up1.jpg
http://img206.imageshack.us/img206/9688/dsc01505cn3.jpg

peter_heijnen
31 mei 2008, 14:34
Bovenop zie je 4 zwarte plastic dopjes. Die moet je verwijderen, daaronder zitten de bouten waarmee de versterker vastzit aan het chassis.

GeofJackon
31 mei 2008, 14:45
ah ok bedankt.

GeofJackon
31 mei 2008, 16:32
T 'is dus de preamp-buis die niks waard is. een microfonisch stuk rommel is het.
Welke is een goede vervanging: een electro harmonix 12ax-7 of een JJ. Ik speel dus voornamelijk metal.

MarkS
31 mei 2008, 20:41
Beide gehad. Beide kan. De EHX is imho iets venijniger dan de JJ. Maar de JJ vind ik ook bij andere stijlen more pleasing to my ears.

GeofJackon
31 mei 2008, 21:00
ok bedankt. Als ik ze allebei vind, neem ik 1 van elk.

BamBuFan1
1 juni 2008, 00:02
Beide gehad. Beide kan. De EHX is imho iets venijniger dan de JJ. Maar de JJ vind ik ook bij andere stijlen more pleasing to my ears.

Ik heb beide buizen meteen vervangen door JJ's, en het verschil is aanmerkelijk.

GeofJackon
1 juni 2008, 12:53
Ga k dus zodra ik kan maar eens kijken of ik JJ's kan vastkrijge.

Mufftin
23 juni 2008, 23:48
hey ff een bump...

hoe hebben jullie de buizen vervangen, want ik krijg het achterpaneel niet los

BamBuFan1
23 juni 2008, 23:53
hey ff een bump...

hoe hebben jullie de buizen vervangen, want ik krijg het achterpaneel niet los

Eh, gewoon de zes boutjes op het achterpaneel met een kruiskopschroevendraaier erafschroeven en het paneel loshalen? http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/scratchchin.gif

Mufftin
24 juni 2008, 11:38
nou dat heb ik gedaan, maar dat ding komt niet los haha lijkt net alsof er nog iets achter zit, hij zit gewoon super klem. Dus ik dacht misschien zit er nog iets extra's bij, maar dat is niet zo, thanx ik ga ff breken :P

GeofJackon
24 juni 2008, 17:28
neu. Gewoon een beetje trekken. Het klemt een beetje

janpetrarca
25 juni 2008, 15:43
Ik heb zelf de fender champion 600 ook zo'n klein buizenbakje maar wat gaat ie hard!

Jan Buurman
3 september 2008, 09:29
Beide gehad. Beide kan. De EHX is imho iets venijniger dan de JJ. Maar de JJ vind ik ook bij andere stijlen more pleasing to my ears.

Bumpje...
Ik ben sinds kort ook een trotse bezitter van een VJ head. Thuis wil ik er het cabinet nog bij kopen. In het repetitiehok heb ik hem aan een 4x12 (2xV30; 2x ClassicLead) gehangen en ik was niet ontevreden over het geluid MAAR........ Hij is wat donker gevoiced. Ik wil geen (relatief) dure mods gaan doen maar wel met de buizen experimenteren.
Ik leest overal dat de JJ's het zo goed doen maar wat veranderd er precies. De EHX's vind jij venijniger... Wat bedoel je daar mee? Zit er wat meer hoog in het geluid? Of is de gain "venijniger"?

Pé.
17 maart 2009, 02:12
Ik heb hem net een paar dagen binnen, beetje aan het prutsen etc. Ik heb hem thuis direct open gehaald en zag dat hij van fabriek af met een Electro-Harmonix 12AX7 werd geleverd! Is dit nieuw?

Verder gaat-ie met de Peer Dellen van Joene een stuk minder hard dan met bijvoorbeeld mijn Yamaki LP of een toetsenbord.. Bij de Peer is het binnenshuis nog prima met de volume op 12 te werken en is voluit zelfs te zacht voor een jamsessie, terwijl met toetsen 8/9 uur meer dan hard zat is binnenshuis (nog niet op een sessie of bij de band geprobeerd op toetsen).. En dit terwijl ik anders niet echt een belachelijk groot geluidsniveau merk als Joene van gitaar wisselt..

Verder klinkt-ie lekker, heb er op het moment een oud ( '78 ) Philips ECC83 (12ax7) buisje in, al kan ik daar weinig verschil in merken t.o.v. de standaard EHX. Ook op m'n pedaaltjes reageert-ie lekker en sowieso voor binnenshuis meeeer dan hard zat!

JeroenSchaaf
17 maart 2009, 08:20
Ja gaaf ding Pe!

Met je toetsenborden klinkt die ook gewoon goed, ik denk meer dat zat voor een optreden. Piano klinkt er juist weer niet op. Maar al die vage geluiden juist beter.

Met de Peer gaat die inderdaad niet echt hard, maar goed ik hoef hem dan ook niet te gebruiken tijdens een optreden! :D

Pé.
16 juli 2009, 05:13
Goed, heb hem nou al voor een tijdje gehad, hij staat nou bij de gitarist van 1 van de bands waar ik in speel. Wat mij opvalt is dat het cabinetje wat ik er bij heb besteld (de G112, die zwarte met een merkloze celestionn G12T) echt ruk is. De schroeven vallen gewoon uit de gaten, de input is me al 3 keer kapot gegaan, het plaatje waar de input op zit is er gewoon afgevallen.


Over het topje ben ik nog steeds tevreden, maar is voor mij gewoon niet genoeg vermogen. Hij haalt de band wel, maar dan zwaar overstuurd. Ik denk dat ik een GA15 bestel en daar de speaker uit sloop (of misschien een andere behuizing laat maken), deze kan net ietsjes meer signaal hebben voordat hij compleet over z'n nek gaat.

Die gitarist gebruikt hem voor thuisgebruik en is er helemaal gek op! Mooi neutraal geluid waar je van alles mee kunt (bij speelt dan voornamelijk wat meer richting rock/blues), maar ook beukerig metal of bijna twangy clean kan hij ook produceren. Het enige wat echt mist is een galm..

JeroenSchaaf
16 juli 2009, 09:37
Ik heb hem een keer mogen lenen van pe bij een sessie, en inderdaad komt niet goed boven een band uit ( althans! niet bij deze :D )

Topje is wel super gaaf voor thuis! Jammer dat die 1x12 cabinetjes niet zo sterk zijn ( niet zoals de 2x12 )

Pé.
17 juli 2009, 19:02
Jup, de speaker is verder prima (echt dikke prima, klinkt als een G12M-70), maar het houtwerk is echt crappy. Nou ja, ik heb hem bijna verkocht en dan op naar de GA15!