PDA

View Full Version : Welke van twee?



falcovanhoorn
9 januari 2008, 19:57
Hey even een vraagje, kheb al een forum search gedaan over deze bassen maar ik stel alsnog de vraag even, ik ga binnenkort namelijk een bas aanschaffen, en vroeg me af welke van de twee volgende bassen het meest geschikt voor mij zou zijn... ik wil graag van dream theater tot primus tot opeth enz spelen...

Cort action V (5 snarig, 255 euro):
http://www.cort.co.kr/english/products/common/view.asp?product_id=88

Peavey Grind (6 snarig, 406 euro)
http://www.peavey.com/products/browse.cfm/action/detail/item/116715/Grind%20Bass%206-String.cfm

heeft iemand hier ervaring met deze bassen?
bedankt alvast :)

musicmaestro
10 januari 2008, 20:47
Op zich ben ik wel Cort "minded" maar eerlijk is eerlijk, ik vind die Peavey mooier om te zien.

okee geen ervaring op een van deze bassen. heb wel regelmatig op een Cort gespeeld en was daar wel over te spreken....

sinneD
10 januari 2008, 21:13
De peavey is heel veel waar voor je geld, heb zelf de 5 snaar en is echt een super lekker basje voor het geld.

Passief met een ontzettend vol geluid. Alleen altijd jammer met die "budget" bassen dat je pas na een tijdje alle kleine gebreken kwa afwerking je gaan opvallen. Maar dat mag de pret niet drukken want het zijn gewoon zeer degelijke instrumenten :)

OJJVZ
10 januari 2008, 23:53
Ik weet wel dat de Cort Actions gewoon echt prima bassen zijn voor het geld. Maar na een jaartje of 2 zal je denk ik misschien iets anders willen.
Van peavey weet ik alleen dat de prijs/kwalitetisverhouding wel goed is, en omdat het wat duurder is zal hij wat beter zijn en wat langer meekunnen.

Denk je de C-snaar vaak nodig te zijn?

Ohja, qua klank zal er wel een verschil zijn, de ene heeft een body van Agathis (goekdopere variant van mahonie) en een hals van essen.
De Peavey heeft een mahonie body met een doorlopende (mahonie) hals, wat zorgt voor meer sustain, en het zal een stuk warmer klinken.
En de Cort heeft single coils, en de peavey heeft humbuckers, dus nog meer warmte voor de Peavey, de Cort zal meer neigen naar een jazzbas.

Ohja, en ik zie nu, de Peavey heeft een ietsje langere schaal. 35" ipv 34", dus net iets meer spanning op de snaren, wat wel fijn is voor de B-snaar, maar de snaren zijn weer ietsje lastiger te vinden vaak (maar 6-snarige setjes worden denk ik best vaak in die maat verkocht...)

De peavey is gewoon wat beter, als je de specificaties zo ziet, maar dat mag ook voor het geld.