PDA

View Full Version : Ok, ik kom steeds meer in de buurt! welke van de 4?



Daan_B
9 januari 2008, 19:39
Na aanleiding van mijn 'perfecte gitaar' topic heb ik besloten een topic te starten om te kiezen tussen de 4 gitaren die mij werden aanbevolen.

Fender stratocaster (lijkt mij de beste, alleen zeggen jullie dat het geluid niet dik genoeg is, maar hoe zit het dan met de 'powerhouse').

Fender Telecaster (schitterend ding vind ik dat, vooral de custom '62 in sunburst met binding, wat een schoonheid!! (geen tremmolo)).

Gibson SG (vet ding, alleen Gibson is zo duur =( (ook geen tremmolo)).

Musicman Axis/Peavey Wolfgang EVH (best vet, doet me alleen te veel denken aan de LP).

marter544
9 januari 2008, 19:41
Eeuhm ja, dit is denk ik een beetje de stap waarbij je daadwerkelijk naar de winkel gaat om te testen.

Mr.Fingers
9 januari 2008, 19:43
Telecaster!!! En als je dan toch graag een tremolo hebt, pleur er dan ineens een Bigsby B5 op (btw: check m'n reviewtje op de Fender '60 Custom Telecaster Bigsby bij "gitaren tussen 500 & 1000€)

Dribbel_
9 januari 2008, 19:48
Dus het is meer een "wat andere mensen een perfecte gitaar voor mij vinden"
Als ik zo die totaal verschillende gitaren zie heb ik eigenlijk het idee dat je geen flauw idee hebt wat je wil ?

marter544
9 januari 2008, 19:49
Neem ze gewoon allemaal...

Daan_B
9 januari 2008, 19:50
jawel, deze 4 zijn mij aanbevolen, kan ik er wat aan doen dat er zoveel verschil in zit =P.

Mijn voorkeur gaat uit voor een van de 2 fenders aangezien ik mijn mustang het fijnst vond spelen (wel een schijtgeluid zeg!)

d'oh
9 januari 2008, 19:51
Ik heb gevote voor de SG en de Tele, dus als je ze morgen voor me haalt en me een pm-metje stuurt als je ze hebt kom ik ze ophalen8-)

Maar even zonder gekheid zoals al eerder hier gezegd werd: ga eens naar een winkel en test ze even en kijk gewoon wat je zelf een lekker geluid vind hebben.

Ik hou erg van Tele's en SG's van die schreeuwlelijks zeg maar, maar jij misschien wel helemaal niet.

Kaboemba
9 januari 2008, 20:35
Ben ik de enige die denkt, iemand zoekt een gitaar die bij hem past en dan komen er vier uiteenlopende modellen/geluiden ?

Klopt er toch ergens iets niet.

Onmeunig Hans
9 januari 2008, 20:51
Ben ik de enige die denkt, iemand zoekt een gitaar die bij hem past en dan komen er vier uiteenlopende modellen/geluiden ?

Klopt er toch ergens iets niet.

Nee je bent echt de enige niet. Ik vraag me dat op dit forum ook regelmatig af. Iedereen lijkt zijn eigen favoriet te promoten. Objectief lijkt me dat niet, en de ts is er wellicht niet mee geholpen. Ik kom maar tot een advies. Wanneer je een verkoper vertelt wat je wilt gaan spelen, en hij adviseert totaal verschillende gitaartypen dan moet je even verder zoeken naar een goede adviseur.

hans

pietjeekes
9 januari 2008, 20:52
gibson sg voor mij.

maar jij moet je gitaar vinden neit nemen wat andere leuk vinden

M Kactus
9 januari 2008, 21:05
Nee je bent echt de enige niet. Ik vraag me dat op dit forum ook regelmatig af. Iedereen lijkt zijn eigen favoriet te promoten. Objectief lijkt me dat niet, en de ts is er wellicht niet mee geholpen. Ik kom maar tot een advies. Wanneer je een verkoper vertelt wat je wilt gaan spelen, en hij adviseert totaal verschillende gitaartypen dan moet je even verder zoeken naar een goede adviseur.

hans

Het is raar en niet raar als je ziet welke eisen de TS vooropstelde:
-22 frets
-tremolo
-licht
-maple toets
-ongelakte hals

Geen een van die eisen gaat over de klank van de gitaar. Dan zijn de mogelijkheden divers, natuurlijk. Maar het is wel raar, omdat je dan een SG ziet, zonder tremolo, zonder maple toets en zonder gelakte hals.

@TS: Ik bedoel het helemaal niet slecht, hoor! Wat voor muziek speel je, wat voor klank wil je ? Leg daar de nadruk op, en niet op de al dan niet gelakte hals (die je kan afschuren).

Daan_B
9 januari 2008, 21:37
Ik wil een minder zwaar geluid dan dat ik nu heb, (heb nu een Gibson LP replica).

Toch iets met wat bite, hou opzich wel van die single coils alleen gaan ze inderdaad meestal niet hard genoeg voor (hard) rock.

Ik heb altijd Fender modellen gespeeld, 1e gitaar was een richwood strat, 2e een squier strat, heb nog een stagg jagmaster gehad en nu dus een Gibson LP replica.

Ik denk dat de keuze gemaakt gaat worden tussen een tele en een strat.

Ik weet hoe een strat klinkt en speelt, alleen van de telecaster heb ik geen idee, ik ga morgen even testen!


Ooh en ehu, ik hoef geen maple toets, alleen een maple neck ;)

Kim Wilson
9 januari 2008, 22:06
Het is raar en niet raar als je ziet welke eisen de TS vooropstelde:
-22 frets
-tremolo
-licht
-maple toets
-ongelakte hals

Geen een van die eisen gaat over de klank van de gitaar. Dan zijn de mogelijkheden divers, natuurlijk. Maar het is wel raar, omdat je dan een SG ziet, zonder tremolo, zonder maple toets en zonder gelakte hals.

@TS: Ik bedoel het helemaal niet slecht, hoor! Wat voor muziek speel je, wat voor klank wil je ? Leg daar de nadruk op, en niet op de al dan niet gelakte hals (die je kan afschuren).
Dit staat te lezen in zijn vorige topic.

Ik denk overigens nog steeds aan de Tele, aangezien je ook RHCP en Clapton in je lijst hebt staan. En een Tele heeft toch genoeg ballen voor rock.

jerome
9 januari 2008, 23:24
Dit staat te lezen in zijn vorige topic.

Ik denk overigens nog steeds aan de Tele, aangezien je ook RHCP en Clapton in je lijst hebt staan. En een Tele heeft toch genoeg ballen voor rock.


Ehhh...RHCP en Clapton spelen toch (meestal) Strats? :strat:

En je zei in dat andere topic dat Strats dun klinken...
Wil je dat ook even aan de heren Van Halen, Blackmore, SRV, Kotzen en Sambora melden? :)

Kim Wilson
10 januari 2008, 09:00
Ehhh...RHCP en Clapton spelen toch (meestal) Strats? :strat:

En je zei in dat andere topic dat Strats dun klinken...
Wil je dat ook even aan de heren Van Halen, Blackmore, SRV, Kotzen en Sambora melden? :)
Weet je wel wat die meneren allemaal van kunstgrepen uithalen om hun Strat dikker te laten klinken? SRV bijvoorbeeld, die had twee SR's op volle kracht, twee Tubescreamers, .013 snaren en speciale elementen. Ja, dan kan ik het ook. Ik bedoelde dat een Strat in de basis vrij dun klinkt. En ik heb er ook bijgezegd dat daar wel het e.e.a. aan te doen is.

RHCP en Clapton zijn idd Strat-spelers. Maar in de andere stijlen die de TS wil spelen, kom je met een Strat niet weg. En met een SG gaat RHCP ook niet echt overtuigend klinken. Als je dan toch één gitaar wil, kun je met een Tele dicht bij het geluid van een Strat komen, maar je hebt ook genoeg ballen om GnR te spelen. Vandaar de keuze voor de Tele. Ik heb zelf een Strat en een LP gehad, en speel nu met een Tele. En ik weet wel dat de Tele een heel breed scala aan genres aankan.

M Kactus
10 januari 2008, 09:40
Dit staat te lezen in zijn vorige topic.

Ik denk overigens nog steeds aan de Tele, aangezien je ook RHCP en Clapton in je lijst hebt staan. En een Tele heeft toch genoeg ballen voor rock.

Daar moet ik dan overgelezen hebben in dat topic. Ik zag vooral algemeenheden, zonder specifiek te zeggen waar de gitaar voor moest dienen.
En ik kan alleen maar meegaan in het advies van een tele: Je zoekt een gitaar met een minder zwaar geluid dan een LP, dat is precies een tele.
Maar wat enkele vorige posters en ikzelf probeerden duidelijk te maken: scheid de commentaren van "mijn gitaar is honderd keer beter dan de jouwe" van de zinnige adviezen.

Silco
10 januari 2008, 09:44
Ook zijn er SG's met tremolo's :o

Maar wat je beter kunt doen is naar de winkel gaan en ze alle 4 even te proberen. Ook hoor je dan verschil in sound :blast:

hesse
10 januari 2008, 10:53
Die musicman weet ik niet. Het moeten wel leuke dingen zijn lijkt mij.
Maareuhm, ik zou duidelijk voor de tele gaan of voor de sg. Voor mij hebben die het meeste een eigen geluid. Die strat zie je overal en dat model staat me nu es absoluut niet aan...
Pak de tele maar, dan kan ik nog es lekker lang meegenieten van dat uiterlijk :) (prentjes posten!!!)

Jay75
10 januari 2008, 10:54
ik heb ook een bigsby op mijn sg!
Kan er zelfs surfmuziek mee spelen!!!!

Kim Wilson
10 januari 2008, 10:57
ik heb ook een bigsby op mijn sg!
Kan er zelfs surfmuziek mee spelen!!!!
Oh, ik kan ook wel vette Doommetal spelen op een Strat. Maar dat klinkt niet zo overtuigend. :satisfie:

Bart_Blueprint
10 januari 2008, 11:00
@ Daan...

Ik weet niet precies hoeveel je te besteden hebt, maar ook een SG is tegenwoordig niet zo heel duur meer! Als je een SG Standard Faded neemt bijvoorbeeld (erg lekkere gitaren vind ik zelf) die heb je al voor tussen de 700 en 800 euries, nieuw!

jerome
10 januari 2008, 12:19
Weet je wel wat die meneren allemaal van kunstgrepen uithalen om hun Strat dikker te laten klinken? SRV bijvoorbeeld, die had twee SR's op volle kracht, twee Tubescreamers, .013 snaren en speciale elementen. Ja, dan kan ik het ook. Ik bedoelde dat een Strat in de basis vrij dun klinkt. En ik heb er ook bijgezegd dat daar wel het e.e.a. aan te doen is.
.

Die Tubescreamers waren nodig om z'n Fender versterkers te laten oversturen dus dat had er niets mee te maken...

Fender heeft destijds gekozen om de basisstrat van minder krachtige elementen te voorzien.
Leo Fender vond dat frisse open geluid het mooist
Daarmee wil ik zeggen dat de gitaar anzich niet dun klinkt maar die "afgevoerde" elementen zwakken de boel af.
Monteer voor de grap maar eens een standaard Strat element in de brugpositie van een Les Paul, klinkt zelfs deze dikklinkende gitaar ineens dun.
Bovendien kan het dun en dik klinken van een strat enorm per exemplaar verschillen.
Ik pas weer een heerlijk MIJ SSS Strat gescoord, een heerlijke volle sound

Ik heb ook 2 HSS strats en die klinken dikker dan de meeste Telecasters.
En met 009 snaren en zonder verdere kunstgrepen, gewoon over een oude Marshall en gaan met die banaan...

Een HSS Strat word nog veelzijdiger door toevoeging van 1 mini-switch waardoor de humbucker in enkelspoelig, serie en paralell schakelbaar is.
In combinatie met de toch al vele schakelmogenlijkheden kan je veel sounds uit zo'n Strat halen
Funk,blues, rock, hardrock, enorm veelzijdig!

En daarom is een HSS Strat volgens mijn mening de beste keus voor de topicstarter

Kim Wilson
10 januari 2008, 12:25
Die Tubescreamers waren nodig om z'n Fender versterkers te laten oversturen dus dat had er niets mee te maken...

...
Maar waarom twee? Omdat zijn Strat niet genoeg power had om de amps sowieso te laten oversturen? En die twee amps? En die .013 snaren? En die speciale pickups?

Verder ben ik het wel met je eens dat een HSS-strat ook een goeie optie is, hoor. Ik hou er persoonlijk alleen niet zo van. Een Strat moet voor mij drie SC's hebben. Maar dat is een persoonlijk iets. En een Tele hakt IMO nog steeds meer dan een Strat. Meer bite, meer kloten.


Resumé: de TS moet maar eens naar een winkel om een aantal gitaren te testen. Alles wat hier verder nog verteld wordt, is grotendeels gebaseerd op persoonlijke voorkeuren. :)

jplm
10 januari 2008, 13:31
SRV bijvoorbeeld, die had twee SR's op volle kracht, twee Tubescreamers, .013 snaren en speciale elementen. Ja, dan kan ik het ook.

Ik ben toch bang van niet :D.

Groet, Jan.

Orpheo
10 januari 2008, 13:38
ik blijf erbij dat 'ie een les paul moet hebben :) clapton gaat er geweldig makkelijk mee, en RHCP kan ook. je moet alleen effe goed je vingers gebruiken. maar t kan makkelijk.

jerome
10 januari 2008, 13:42
Maar waarom twee? Omdat zijn Strat niet genoeg power had om de amps sowieso te laten oversturen? En die twee amps? En die .013 snaren? En die speciale pickups?

Verder ben ik het wel met je eens dat een HSS-strat ook een goeie optie is, hoor. Ik hou er persoonlijk alleen niet zo van. Een Strat moet voor mij drie SC's hebben. Maar dat is een persoonlijk iets. En een Tele hakt IMO nog steeds meer dan een Strat. Meer bite, meer kloten.


Resumé: de TS moet maar eens naar een winkel om een aantal gitaren te testen. Alles wat hier verder nog verteld wordt, is grotendeels gebaseerd op persoonlijke voorkeuren. :)

waarom SRV er 2 had weet ik niet, maar ik vermoed voor elke amp 1, ik vermoed puur om extra volume én drive toe te voegen voor de solo's
Ik gebruikte vroeger ook 2 Ibanez tubescreamers (van de eerste serie)
Eén gebruikte ik met flink wat overdrive erin voor een heavy slaggeluid en bij de andere tubescreamer stond de volumepot flink open voor het sologeluid.


En je hebt ook helemaal gelijk dat TS zelf diverse gitaren moet gaan uitproberen.
Ikzelf ben helemaal gek op het dynamische geluid en de vele mogelijkheden van een HSS strat.
En bij een goede Strat "hoor en voel je het hout"
Maar ik ben zeker van plan om goede Telecaster aan mijn bescheiden verzameling toe te voegen.
Er zijn erbij die een zalige diepe dynamische sound én twang hebben waarbij je het hout ook hoort
En dat gevoel mis ik persoonlijk bij de meeste Gibsons...

Rormo
10 januari 2008, 13:55
Waarom kon dit niet gewoon allemaal in het vorige topic? Die poll gaat toch niets opleveren en nu wordt de halve discussie nog eens over gedaan...

@TS: ga naar een winkel en testen. Die gitaren zijn zo divers dat elk antwoord wat wij geven zowel goed als fout is. Je moet het zelf bepalen uiteindelijk, niet wij. Je moet kiezen wat jij lekker vind spelen en klinken. Er zal er geen 1 perfect zijn misschien, dan moet je de minst slechte kopen, of doorzoeken naar iets anders.

jerome
10 januari 2008, 13:59
Waarom kon dit niet gewoon allemaal in het vorige topic? Die poll gaat toch niets opleveren en nu wordt de halve discussie nog eens over gedaan...


Wat maakt dat nou uit...
Heb je daar last van of zo?

Rormo
10 januari 2008, 14:24
ja, dat heet nou forumvervuiling.

gieros
10 januari 2008, 14:29
Telecastertelecastertelecastertelecastertelecaster telecastertelecastertelecastertelecastertelecaster telecastertelecastertelecastertelecastertelecaster telecastertelecastertelecastertelecastertelecaster telecastertelecastertelecastertelecastertelecaster telecastertelecastertelecastertelecastertelecaster telecastertelecaster

Daan_B
10 januari 2008, 15:06
Zaterdag naar live music testen!

Heeft er iemand hier een Powerhouse strat?
Ik vind de strat zo sexy en ik hoorde dat de powerhouse met het 12dB systeem zeer geschikt is voor rock! (heb gister even een winkel gemaild die er een had staan).

De telecaster vind ik ook wel wat hebben, hoor er erg goeie dingen over en vind (vooral de sunburst met double binding) ontzettend mooi, alleen zit er geen tremmolo op.

De SG is opzich ook nog wel een optie, alleen zitten op de goedkopere versies ook geen tremmolo.

De musicman valt sowieso af, die is veelste duur!

Hartelijk bedankt voor jullie hulp, ik post zaterdag wel de 'test-resultaten'! :hippie:

jerome
10 januari 2008, 16:26
ja, dat heet nou forumvervuiling.

Dan moet je ff goed lezen bijdehand

Kim Wilson is er van overtuigd dat een Tele de meest veelzijdige en goedklinkende gitaar is voor de TS.
En naar naar mijn mening is dat een HSS Strat (of een SSS Strat met een beter SC of HB brugelement)
En hier hebben Kim Wilson en ik een hele zinvolle discussie over, die wat dieper ingaat over de karakteristieke eigenschappen van de genoemde gitaren.
Aangezien beide gitaren in zijn lijstje staan is dat voor TS nogal relevante informatie...
Iig zijn Kim Wilson en ik het er allebei over eens dat een standaard SSS strat minder geschikt is voor TS

Rormo
10 januari 2008, 16:37
Fijn dat we gelijk met 'bijnamen' gaan gooien. Hou ik persoonlijk niet zo van.

Maar goed, de hele discussie over tele vs strat vond al plaats in het andere topic over dit onderwerp. Ik zeg dus ook nergens dat jullie discussie niet relevant is. Alleen was hij al gevoerd, was de TS daar al van op de hoogte en is het dus een herhaling van zetten die voor de TS weinig zal veranderen.

Daan_B
10 januari 2008, 17:01
Haha, sorry als ik me schuldig heb gemaakt aan vervuiling, maar de vorige was een beetje onoverzichtelijk dus nu heb ik een nieuw topic gestart met de 4 gitaren die het meest genoemd werden =).

Rormo
10 januari 2008, 18:05
Naja, het maakt nu niet meer uit. Doe gewoon wat je in de vorige post schreef en ga lekker testen zaterdag. Probeer ook zeker niet alleen dingen uit die hier aangeraden zijn, maar ook al het andere wat je leuk lijkt, mooi er uit vind zien of wat een verkoper je nog aanraad. Gewoon een middagje plezier maken in de muziekwinkel, altijd mooi :)

jerome
10 januari 2008, 18:20
Fijn dat we gelijk met 'bijnamen' gaan gooien. Hou ik persoonlijk niet zo van. .

Ik ook niet, alleen je verdient het….
Je beschuldigt ons namelijk ervan dat we het forum vervuilen en dat is nogal een uitspraak


Maar goed, de hele discussie over tele vs strat vond al plaats in het andere topic over dit onderwerp. Ik zeg dus ook nergens dat jullie discussie niet relevant is. .

Noem het dan ook geen forumvervuiling


Alleen was hij al gevoerd, was de TS daar al van op de hoogte en is het dus een herhaling van zetten die voor de TS weinig zal veranderen.
Als je de posten in dit topic goed gelezen had had je gezien dat er nieuwe aspecten naar boven zijn gekomen.
En als Kim Wilson en ik daar "on topic" verder over willen dicuseren bepalen we dat zelf wel

Maar ik ben er klaar mee, want hier heeft TS helemaal geen reet aan

hesse
10 januari 2008, 18:29
Trouwens, een tremolo heb je niet nodig ze. Tis es leuk voor een showke, maar al bij al, ik vind het geeneens mooi klinken vaak.
Een gitaar met tremolo is als een man zonder lief: het heeft een aanhangsel, dat hangt daar maar te hangen en komt wordt zelden gebruikt.
(behalve om te spelen soms he :) )

.john.s
10 januari 2008, 19:05
ik snap niet dat je dit topic plaatst,

iedereen heeft zijn eigen mening over gitaren kijk maar naar hier boven: hij zegt dat je geen tremelo nodig hebt en dat het vaak niet goed klinkt. nou daar ben ik het volledig mee oneens een als je dat vind weet je niet hoe je met een tremelo moet omgaan maar ff weer back on topic,

iedereen heeft zijn eigen smaak ik zou nooit andere mensen laten beslissen wat jij wilt kopen die 4 gitaren zijn gewoon allemaal verschillend, ga gewoon naar de winkel en testen maar kijk welke JIJ het fijnst vind, met zon poll krijg je toch dat iedereen op de gitaar gaat stemmen die hij/zij het bestte vind en daar schiet je dan ook weer niet echt mee op.

niet kwaad bedoelt gewoon een mening :satisfie:

jplm
10 januari 2008, 19:56
Doe gewoon wat je in de vorige post schreef en ga lekker testen zaterdag. Probeer ook zeker niet alleen dingen uit die hier aangeraden zijn, maar ook al het andere wat je leuk lijkt,

Nee joh, alsjeblieft niet, want dan begint ie weer opnieuw met een topic, iets van "welke van de 28 gitaren die ik afgelopen zaterdag heb getest is het meest perfecte exemplaar voor mij" :stop:.

Groet, Jan.

TimmU
10 januari 2008, 20:23
Gezeik toch altijd dat strats heel dun klinken. leren spelen moet je !

CrudeSapphire
10 januari 2008, 21:15
Eiglijk haal je met die poll niets uit, want het is jouw mening ;)
Maar in mijn geval, tele tele tele :D

Daan_B
10 januari 2008, 22:09
Hee mensen a.u.b geen bitch fights over here!

en ehuu jplm, zeg je nou dat ik niet moet gaan testen omdat ik dan met 28 opties terug kom, what the fuck are you talking about dude xD?


Maar ehu anyway, welke soort tele moet ik absoluut niet kopen en welke is een echte aanrader?
Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?

Is een Mexicaan kopen en later 'pimpen' een optie?
Dan kan ik er later zelf dingen aan toevoegen, bijvoorbeeld een little '59, heb ik alsnog het humbucker geluid!

jerome
10 januari 2008, 22:34
Ja Telecaster gaat het wel winnen denk ik... :satisfie:
Ik zou iig geval geen Chinees merk kopen maar een Japanse of een Mexicaanse Fender.
En als je geld zat hebt een Amerikaan natuurlijk, alhoewel het belangrijkste is dat je er gewoon een stel uitprobeerd want er zijn Japanners en Mexicanen die beter klinken dan bepaalde Amerikanen...

En als je nou toch een paar Teles gaat proberen probeer dan ook voor de grap eens een paar (HSS) Strats, je weet maar nooit...
Maar dat moet je niet verder vertellen dat ik dat gezegd heb...:sssh:


En pimpen en wijzigen kan natuurlijk altijd
Alleen een humbucker in single coil formaat klinkt over het algemeen minder vol en minder vet dan een humbucker in normaal formaat

TimmU
10 januari 2008, 22:59
Ja Telecaster gaat het wel winnen denk ik... :satisfie:
Ik zou iig geval geen Chinees merk kopen maar een Japanse of een Mexicaanse Fender.
En als je geld zat hebt een Amerikaan natuurlijk, alhoewel het belangrijkste is dat je er gewoon een stel uitprobeerd want er zijn Japanners en Mexicanen die beter klinken dan bepaalde Amerikanen...

En als je nou toch een paar Teles gaat proberen probeer dan ook voor de grap eens een paar (HSS) Strats, je weet maar nooit...
Maar dat moet je niet verder vertellen dat ik dat gezegd heb...:sssh:


En pimpen en wijzigen kan natuurlijk altijd
Alleen een humbucker in single coil formaat klinkt over het algemeen minder vol en minder vet dan een humbucker in normaal formaat
in elk geval geval ??
Het hele verhaal komt eropneer, dat je MOET gaan TESTEN. TESTEN is belangrijk, als JIJ een goede gitaar wil KOPEN . Anders kom je straks MIEPEN op dit mooie FORUM dat wij VERKEERDE tips hebben gegeven....:D

Gast , een grote tip, en een grote tip voor elke beginner, of iemand die wil weten wat voor gitaar ie wil hebben :
loop is zonder ideeën een grote gitaarzaak binnen . Leg uit dat je gitaartjes wil testen, veel gitaartjes, om erachter te komen wat je wil hebben. Je weet niet wat goed voor je is ,totdat je zoiets gevoeld hebt, om je nek hebt gehad, geroken , bespeeld, en betast hebt natuurlijk. Dat lijkt me logisch, een meisje haal je ook niet uit een catalogus. Verder, Als jij nou een leuk lijstje hebt gemaakt van 5-10 gitaren die er voor jou uitsprongen , en binnen je budget passen (iets erboven is natuurlijk niet erg, sparen zal je ,droog brood eten zal je,voor die prachtige plank) , dan kun je hier op 't forum écht heel erg veel superhandige hulp krijgen. De kans is 99% dat één of meerdere forumleden zo'n gitaar hebben, en 75% van 't hele forum kan je haarfijn uitleggen wat nou het verschil is, welke beter is , bla bla bla.

Moraal van het verhaal :testen -> lijstje -> gitaarnet.-> kopen-> spelen!

Giels
11 januari 2008, 00:08
Ikzelf heb een Strat gekocht en ben daar heel erg tevreden mee. Misschien HSS voor 'dat beetje extra'.

Maarja, het blijft je eigen keus en zoals iedereen al zegt: Testen!

jplm
11 januari 2008, 00:10
jplm, zeg je nou dat ik niet moet gaan testen omdat ik dan met 28 opties terug kom, what the fuck are you talking about dude xD?

Nou, eigenlijk wilde ik ook zoiets zeggen, maar ik kon de goede woorden niet vinden :). Nee, waar ik op doelde was dat Rormo schreef "Probeer ook zeker niet alleen dingen uit die hier aangeraden zijn, maar ook al het andere wat je leuk lijkt, mooi er uit vind zien of wat een verkoper je nog aanraad".

Maareh, effe serieus dan. Wat wil je nu eigenlijk bereiken? Denk je nu werkelijk dat je hier schriftelijk een oplossing aangedragen krijgt die je kan helpen bij een keuze uit 4 (totaal) verschillende gitaren? Ik weet dat je bij het kopen van een gitaar in de winkel op het moment zelf toch uitgaat van je eigen mening, ik bedoel, neem maar van mij aan dat als je bijvoorbeeld met een Tele in je hand staat die je graag wilt hebben, je dan niet tegen jezelf zegt "ik neem toch die SG omdat ze dat op het forum allemaal zeiden".
Dan tot slot even een tip, over de manier zoals ik het altijd gedaan heb: koop een gitaar die je aanstaat, niet te duur, of bijvoorbeeld tweedehands, en koop er dan later een bij wat je ook lijkt (je hebt dan de eerste twee van die vier die je noemt al). Let op, ik bedoel dus dat je die eerste niet wegdoet of inruilt, die hou je erbij, want ik weet uit ervaring dat je pas na een paar weken of zelfs maanden echt weet of je nieuwste aankoop bevalt. Al die tijd kun je dan vergelijken met de oudste gitaar, die je als eerste gekocht had dus. Koop je dan de derde, dan kun je een van de twee eerste inruilen of verkopen. Heeft voor mij altijd het beste gewerkt. Weet je tenslotte wat jou echt goed bevalt qua geluid of gevoel, dan kun je van dat type een beter of duurder merk kopen, de kans op een miskleun is dan veel kleiner.

Groet, Jan.

Daan_B
11 januari 2008, 08:12
Gast , een grote tip, en een grote tip voor elke beginner,

Ik ben geen beginner hoor, speel al 5 jaar ;)

Even voor de duidelijkheid, ik heb niet zo veel geld te besteden en wil ervoor zorgen dat ik niet weer een gitaar koop die na een half jaar de duur uitgaat omdat ik er bepaalde dingen k*t aan vind.
Ik heb dit topic geplaatst als een soort hulpmiddel bij mijn keuze, zodat ik in ieder geval weet welke richting ik uit moet ;).
Morgen ga ik naar Arnhem, daar hebben ze Eiland muziek en Live Music, als ik na morgen m'n keuze heb gemaakt zal ik het bekend maken en lekker gaan sparen! :)

Kim Wilson
11 januari 2008, 08:18
...
Maar ehu anyway, welke soort tele moet ik absoluut niet kopen en welke is een echte aanrader?
Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?

Is een Mexicaan kopen en later 'pimpen' een optie?
Dan kan ik er later zelf dingen aan toevoegen, bijvoorbeeld een little '59, heb ik alsnog het humbucker geluid!
De Classic series (Mex) zijn supergitaren, daar hoef je voorlopig niks aan te pimpen. Een Lil' 59 zou nog wel een leuke toevoeging zijn idd, maar in de basis zijn het echt goeie gitaren. Ik heb zelf de Baja uit die serie, een Tele die heel erg recht voor zijn raap klinkt. Echt rauw, echt Tele. Ik heb nog ergens een soundclipje staan, die zal ik effe posten. Maar alle andere Tele's uit die serie ('50s, '60s etc.) zijn ook prima gitaren. En ze kosten rond de €650 nieuw.

Kim Wilson
11 januari 2008, 08:19
Hier kun je mijn Tele horen: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=100432

Daan_B
11 januari 2008, 08:31
Woow sounds great dude!
Bedankt voor het filmpje! =)

De baja is toch en mexicaan door de customshop ontworpen en heeft betere elementen dan de gemmidelde mexicaan toch? (heb ik horen zeggen tenminste!)

Deze ga ik zeker testen als ze hem hebben, anders volgende week nar Vriese in Doetinchem, daar hebben ze een hele shitload gitaren!

Kim Wilson
11 januari 2008, 08:39
Ja, het is een Mexicaan met wat extra's. De Std. is volgens mij €200 goedkoper. De Baja heeft een dikke V-shaped hals, speciale elementen, een vierstandenschakelaar (kun je je middenstand in serie schakelen, voor een vettere sound) en een uit-fase schakelaar. Vintage stijl 3-zadel brug en een essen body. Ik heb hem getest naast een USA Std., en deze was echt stukken beter. Veel meer dynamiek, bite en sustain. Wat mij betreft de meeste "bang for the buck".

Daan_B
11 januari 2008, 13:11
Hmm dit word interresant !
Ik kijken morgen in Arnhem of ze ergens er eentje hebben, anders volgende week in Doetinchem.
Ook zoek ik even op of ze hem ook in een andere kleur hebben :) .
Bedankt voor de info !

Kim Wilson
11 januari 2008, 13:22
Hmm dit word interresant !
Ik kijken morgen in Arnhem of ze ergens er eentje hebben, anders volgende week in Doetinchem.
Ook zoek ik even op of ze hem ook in een andere kleur hebben :) .
Bedankt voor de info !
Hij is er in twee kleuren. De Desert Sand met witte slagplaat, zoals die van mij, en de Blonde met zwarte slagplaat:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/Tele1.jpg

http://www.davesguitar.com/images/uploads/014-1502-307.jpg

jerome
11 januari 2008, 13:31
Mooie Tele's BTW!
Hebben die Baja's altijd een essen body?

Kim Wilson
11 januari 2008, 13:34
Yep. Ash body, customshop '69 elementen, dikke V-hals, etc. Hier kun je de specs helemaal nalezen: http://www.fender.com/products//search.php?partno=0141502389#

pannekoek
11 januari 2008, 14:03
ik heb voor de sg gekozen omdat ik een gibson fan ben, allemaal goede gitare, testen!!!!!!!!

Rormo
11 januari 2008, 15:23
Ik ook niet, alleen je verdient het….
Je beschuldigt ons namelijk ervan dat we het forum vervuilen en dat is nogal een uitspraak





Daar beschuldigde ik jullie helemaal niet van. Daar beschuldigde ik de TS van. Omdat hij twee topics opent over hetzelfde onderwerp op ongeveer dezelfde dag. Dat wordt hier over het algemeen beschouwd als forumvervuiling en meestal gaat er dan ook gewoon een van de twee topics dicht. Het had dus uberhaupt niets met jouw discussie met Kim Wilson te maken. Je had je niet eens aangesproken hoeven voelen.

jerome
11 januari 2008, 17:44
Daar beschuldigde ik jullie helemaal niet van. Daar beschuldigde ik de TS van. .
Sorry, ik dacht echt dat je ons daarvan beschuldigde


Omdat hij twee topics opent over hetzelfde onderwerp op ongeveer dezelfde dag. Dat wordt hier over het algemeen beschouwd als forumvervuiling en meestal gaat er dan ook gewoon een van de twee topics dicht. .
Persoonlijk vind ik dit niet echt topicvervuiling.
TS gebruikt het resultaat van het eerste topic in een in een nieuw
enquete-topic.
Maar je kan het idd op verschillende manieren interpreteren, ieder zijn mening.
De mods hebben er iig niets aan gedaan
En vergeet niet, de Topic Starter is ook maar een mens
We doen allemaal wel eens iets wat niet helemaal volgens de exacte regels is.
Jouw botte en sacherijnige reactie hierop kwam nogal onvriendelijk en arrogant over...
Dat is namelijk de reden waarom ik zo pissig werd...
En omdat je zat te mopperen dat Kim Wilson en ik on topic nog wat verder discuseerden over de karakterverschillen tussen de Strat en de Tele
Je leek wel een sacherijnige politieagent...
Maar "no hard feelings anymore" ik hoop ook niet van jouw kant

Kim Wilson
11 januari 2008, 17:51
Dat gelul over topicvervuiling, dát is pas topicvervuiling...

Aimé
11 januari 2008, 17:51
blablabla!


Tele! Die hierboven, de 2de, met de zwarte slagplaat! Ga em morgen maar halen en stoppen met treuzelen!

Rormo
11 januari 2008, 18:07
Je leek wel een sacherijnige politieagent...


Lees ik hier opgekropte woede uit het verleden? :p

Nee, het is best zo. Enne Kim Wilson heeft gelijk dat wij idd meer vervuilen dan dat dit topic doet.

Maar goed ff ontopic dan. Wat ik bij een tele toch wel mis als ik bijvoorbeeld Guns n roses wil spelen is fret nummer 22. Slash zit toch in veel nummers wel tot de D op de 22e fret, vaak nog met een bend naar e en dat is op een 21 frettige gitaar dus niet te doen. Dit is natuurlijk wel een heel klein detail, maar toch iets om rekening mee te houden. Ik loop er toch wel eens tegen aan als ik op mijn tele aan het soleren ben.

jerome
11 januari 2008, 18:43
22 fretjes... he gelukkig, valt de Tele toch nog net op het nippertje af...:seriousf:
Toch maar een Strat MIJ Contemporary 22 of een HSS Strat American Special Series Floyd Rose?
Wanneer gaat TS nu eens eindelijk eens een paar gitaren uitproberen?
Let maar op, straks komt ie met een Rickenbacker thuis... :)

Kakihara
11 januari 2008, 18:46
of met een Steinberger ...

Reb
11 januari 2008, 18:56
Peavey Wolfgang en Musicman Axis zijn weliswaar de beste keuzes uit dit lijstje, maar ze kosten ook wel heel wat meer... Je budget was toch 700 euro (volgens je andere topic). Daarvoor koop jij geen Musicman Axis. ;)

Daan_B
12 januari 2008, 19:37
Nou ik ben dus wezen testen vandaag =)!

Ik heb uit eindelijk 3 gitaren getest:

Fender Highway stratocaster HSS (tremollo!)
Opzich een leuk gitaartje, vond de matte afwerking wat raar spelen.
De nek was ook mat afgewerkt dat vond ik wel fijn, wel vond ik de nek te dik.
De afwerking vond ik niet zo mooi gedaan, vooral de nek was slecht afgewerkt.
De humbuckers maakte deze gitaar wel aantrekkelijk, maar dat was ook de enige reden.

Fender Telecaster '52 reisseu America (geen tremollo =( !)
Fantastish ding, valt alleen zwaar buiten mijn prijsklasse maar wou hem alsnog proberen!
Vond het Nek element mooi clean klinken, terwijl je met het brug element lekker kon scheuren!
De finish vond ik niks, natural met zwart...
Deze gitaar zal het (helaas) nooit worden, volgende week in doetinchem even mexicaanse en japanse tele's uitproberen.

Fender Jaguar '62 reisseu Japan (tremollo!)
Ook een geweldige gitaar, en wat licht 'ie lekker op schoot!
Het fingerboard was ontzettend fijn, de nek ook ondank dat 'ie gelakt was (dat zou er dan als eerste afgehaald worden!).
Van het geluid stond ik echt versteld, het deed me op een goede manier aan mijn mustang denken, het geluid was alleen veel minder twangy en schel!
Ook vond ik het diepe randje erg mooi, en de mogelijkheden spraken me aan!
Ook de vintage white/tortoise pickgaurd vond ik ontzettend mooi.

Van deze 3 sprak de jaguar mij het meest aan, hij is wel 100 euro boven de prijsklasse maar ze zijn wel voor 700 te krijgen.

Volgende week in Doetinchem wil ik nog een 'normale' strat en tele uit mexico/japan testen.

Jullie horen nog van me, bedankt zover!

hesse
13 januari 2008, 13:14
Netjes, als je echt die jaguar wilt, dan neem je die gewoon, op 100 euro moet je niet kijken als je achteraf spijt zou hebben.
Tis eigenlijk niet mijn gitaartype van geluid (en uiterlijk), maar ik denk wel dat ie heel vlot speelt.
Haal die dus direct als je liever die wilt maar op geld zou kijken!

Rormo
13 januari 2008, 14:33
En de SG? Is die helemaal buiten beschouwing?

Daan_B
13 januari 2008, 17:27
Nee die lijkt me ook wel wat maar de prijs is mij te hoog (ik koop het liefst nieuwe spullen i.v.m garantie en oplichterij).
Ik hoorde dat de Jag snel gaat piepen, klopt dit? ik heb er gister niks van gemerkt.

En weet iemand de verschillen tussen de Jag en de Jazz, behalve de shortscale en de elementen kan ik niet zo veel bedenken!

Rormo
13 januari 2008, 18:47
Een gitaar gaat pas piepen als je hem flink hard zet en de gain ook redelijk open draait. Dus dat zul je gisteren niet gemerkt hebben tenzij je in een winkel keihard gespeeld hebt, maar dat lijkt me niet.

Daan_B
13 januari 2008, 21:16
Nee inderdaad.
Ik heb de proco rat, hier zit een filer op, zal die het piepen kunnen voorkomen?

Lexvandoef
13 januari 2008, 21:27
Nee inderdaad.
Ik heb de proco rat, hier zit een filer op, zal die het piepen kunnen voorkomen?

misschien, die filter op je rat is in feite een toneknop. En misschien dattie minder zal piepen als de hoge tonen er een beetje uit zijn, maar het is feite geen anti-feedback filter, slechts een tone knop.

Rormo
13 januari 2008, 22:19
Nee inderdaad.
Ik heb de proco rat, hier zit een filer op, zal die het piepen kunnen voorkomen?

nee dat zal ie niet. Hoogstens als de RAT aanstaat beperkt het de feedback daarvan, maar niet de feedback over de rest van je geluid.

Negative K3 fan
14 januari 2008, 00:37
musiman axis of de tele...

Daan_B
14 januari 2008, 08:25
De musicman is al afgeschreven dude.
De tele maakt nog kans, net als de strat!
Volgende week testen in Doetinchem.

Daan_B
14 januari 2008, 19:52
Vandaag op een tele gespeeld!
Hij was van de gitarist uit mijn oom's band.
Het was een American '62 Custom met dubbele binding in Sunburst, IM IN LOVE! :)
Wat een prachtige gitaar en wat een geluid!
Het brug element had lekkere twang en kon er heerlijk mee scheuren, het nek element daar en tegen klonk heerlijk clean (eventueel een met randje voor muziek als clapton etc).
Natuurlijk kan ik deze gitaar niet betalen, maar na wat rondkijken bleek dat Fender Japan ze ook maakt!
Als het een tele word, dan word het deze! :rockon:

Ik wil nog wel eens strat en een SG testen.

Ook heb ik nog wat vraagjes over de Jaguar.
Wat zijn de verschillen tussen de jaguar en de jazzmaster?
En welk is het meest geschikt voor mijn muziek stijl?

De zoektocht loopt bijna ten einde, dit topic heeft toch wel degelijk zin gehad!

Allemaal bedankt, Cheers!

Greets, Daan. :hippie:

Reb
14 januari 2008, 20:04
Waarom test je geen Musicman Sub1? Er staat er als het goed is nog 1 bij Max guitar store. http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=1776

Heeft ook nog eens de cinnamon finish, die verkleurd naarmate dat je de gitaar draait. :)

Ik heb een Tele gehad, Strat's en een SG. Qua speelcomfort en versatiliteit één van de betere opties IMO (en nee, dat zeg ik niet omdat ik er 1 heb ;) ).

Daan_B
14 januari 2008, 20:17
Hmm ik vind de traanplaat slagplaat echt afschuwelijk!
Is 'ie ook zonder te krijgen?

En nog even voordat ik niet weer een topic hoef te openen xD:

Wat zijn de (grote) verschillen tussen de jaguar en jazzmaster, welke is het meest geschikt voor Rock?

En de Powerhouse strat, zou dat geen ideaal ding voor mij zijn?

Daan :)

Reb
14 januari 2008, 20:29
Hmm ik vind de traanplaat slagplaat echt afschuwelijk!
Is 'ie ook zonder te krijgen?

En nog even voordat ik niet weer een topic hoef te openen xD:

Wat zijn de (grote) verschillen tussen de jaguar en jazzmaster, welke is het meest geschikt voor Rock?

En de Powerhouse strat, zou dat geen ideaal ding voor mij zijn?

Daan :)

Je kan er ook een zwarte slagplaat voor krijgen. Dan ziet hij er veel gaver uit. Cinnamon met zwarte slagplaat is echt heel gaaf! :) (voorbeeld zwarte slagplaat: http://www.woodsys.com/files/pics/MMsub2.jpg ). Kheb wel een filmpje voor je van een cinnamon sub1 met zwarte slagplaat: http://nl.youtube.com/watch?v=AI0RtUaDCMg

De Sub1 zoals bij Max guitars staat is uniek. Het is er volgens mij 1 uit de eerste reeks omdat er "Musicman" op de brug staat. Dat wordt normaal alleen bij de duurdere modellen gedaan, maar deze heeft het ook.

Lexvandoef
14 januari 2008, 20:39
Vandaag op een tele gespeeld!
Hij was van de gitarist uit mijn oom's band.
Het was een American '62 Custom met dubbele binding in Sunburst, IM IN LOVE! :)
Wat een prachtige gitaar en wat een geluid!
Het brug element had lekkere twang en kon er heerlijk mee scheuren, het nek element daar en tegen klonk heerlijk clean (eventueel een met randje voor muziek als clapton etc).
Natuurlijk kan ik deze gitaar niet betalen, maar na wat rondkijken bleek dat Fender Japan ze ook maakt!
Als het een tele word, dan word het deze! :rockon:

Ik wil nog wel eens strat en een SG testen.

Ook heb ik nog wat vraagjes over de Jaguar.
Wat zijn de verschillen tussen de jaguar en de jazzmaster?
En welk is het meest geschikt voor mijn muziek stijl?

De zoektocht loopt bijna ten einde, dit topic heeft toch wel degelijk zin gehad!

Allemaal bedankt, Cheers!

Greets, Daan. :hippie:

Ik heb er idd eentje uit japan, een ouwe uit '86. Geweldige tele vind ik het ook, als je het geld er voor hebt, dan zou ik er zo eentje kopen :)

Kim Wilson
14 januari 2008, 22:56
Vandaag op een tele gespeeld!
Hij was van de gitarist uit mijn oom's band.
Het was een American '62 Custom met dubbele binding in Sunburst, IM IN LOVE! :)
Wat een prachtige gitaar en wat een geluid!
Het brug element had lekkere twang en kon er heerlijk mee scheuren, het nek element daar en tegen klonk heerlijk clean (eventueel een met randje voor muziek als clapton etc).
Natuurlijk kan ik deze gitaar niet betalen, maar na wat rondkijken bleek dat Fender Japan ze ook maakt!
Als het een tele word, dan word het deze! :rockon:

Ik wil nog wel eens strat en een SG testen.

Ook heb ik nog wat vraagjes over de Jaguar.
Wat zijn de verschillen tussen de jaguar en de jazzmaster?
En welk is het meest geschikt voor mijn muziek stijl?

De zoektocht loopt bijna ten einde, dit topic heeft toch wel degelijk zin gehad!

Allemaal bedankt, Cheers!

Greets, Daan. :hippie:
Er zijn wel meer Tele's die mooi klinken, hoor. ;)

Lexvandoef
14 januari 2008, 23:41
Er zijn wel meer Tele's die mooi klinken, hoor. ;)

ach joh, die ziet er tenminste mooi uit ;)

Walternativo
14 januari 2008, 23:47
Dus het is meer een "wat andere mensen een perfecte gitaar voor mij vinden"
Als ik zo die totaal verschillende gitaren zie heb ik eigenlijk het idee dat je geen flauw idee hebt wat je wil ?

hij heeft gelijk

Daan_B
15 januari 2008, 08:14
Ehu de strat, tele en jag verschillen toch niet zo gek veel?

Bernd Veenema
15 januari 2008, 10:39
Als je echt vooral hardrock wilt spelen dan kun je niks beters krijgen dan de Peavey Wolfgang of de Musicman Axis. De hals van beide gitaren is geweldig. En ze zijn gemaakt voor EvH, dus dan weet je wel waar hij voor gemaakt is.
Ik heb er veel plezier aan beleeft in ieder geval en dat was nog maar een koreaanse wolfgang.

AutoStatic
15 januari 2008, 11:13
Ehu de strat, tele en jag verschillen toch niet zo gek veel?Juist wel! Ik vind het geluid van een standaard Strat bijvoorbeeld niet mooi, de twang van een Tele vind ik dan weer schitterend. Een Jaguar heeft wat meer pit, dat is dan ook een heerlijke noise gitaar. En qua constructie en elementen verschillen ze ook nogal. Een Strat is dè gitaar van de PU combi's met de 5-standen schakelaar en 3 PU's, Tele brug PU is twang, hals PU is dark & brown :) en een Jaguar heeft dan weer 2 identieke PU's met een aparte toonschakeling. Een Tele vind ik een oergitaar, is ook één van de eerste elektrische gitaren die in productie is genomen. Een Strat doet me niks, het is zo'n eeeehhh standaard gitaar. Jaguars vind ik dan weer schitterend. Wat mij betreft 3 totaal verschillende gitaren.

AutoStatic
15 januari 2008, 11:26
Ook heb ik nog wat vraagjes over de Jaguar.
Wat zijn de verschillen tussen de jaguar en de jazzmaster?
En welk is het meest geschikt voor mijn muziek stijl?De Jazzmaster was het high-end model uit deze serie (min of meer Musicmaster - Duo-Sonic - Mustang - Jaguar - Jazzmaster). Naar mijn idee klinkt een Jazzmaster wat ieler dan een Jaguar, qua constructie zit er volgens mij niet zo veel verschil in. Ik denk dat een Jaguar voor jou aantrekkelijker is, ook qua prijs.

Aimé
15 januari 2008, 12:17
Dacht dat een jaguar net ieler klonk dan een jazzmaster? Jazzmaster was zwoeler, voller van geluid?
Ook, een jazzmaster heeft een normale scale (kweet et effe niet, is het 25.5"?) een jaguar heeft een shortscale hals. En idd, een jag/jazz verschilt errug veel van een strat of tele. Maar zoals ik al zei








koop de tele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Daan_B
15 januari 2008, 16:53
ik vind de shortscale juist fijn, had mijn mustang ook! :)

over de peavey, ik vind het een vette gitaar maar ik heb het niet zo op gitaren waar een naam op staat.

Weet iemand wat een Gibson Les Paul replica oplevert?
Hij is identiek aan een echte en zeker van net zulke kwaliteit als een betere epiphone.
Behalve wat bucklewear mankeert de gitaar niks.

AutoStatic
15 januari 2008, 16:55
Weet iemand wat een Gibson Les Paul replica oplevert?
Hij is identiek aan een echte en zeker van net zulke kwaliteit als een betere epiphone.
Behalve wat bucklewear mankeert de gitaar niks.Als in exacte kloon uit China en dat tweedehands? €150,-?

Daan_B
15 januari 2008, 17:18
Nee de gitaar is geen chinees prul! (er staat toch betere epiphone kwaliteit!?)

AutoStatic
15 januari 2008, 17:20
Is het een zelfbouw dan? En die Chinese klonen van tegenwoordig zijn zeker ook van Epi kwaliteit hoor.

Walternativo
15 januari 2008, 17:29
Is het een zelfbouw dan? En die Chinese klonen van tegenwoordig zijn zeker ook van Epi kwaliteit hoor.

ligt raan.

Daan_B
15 januari 2008, 17:47
Ik denk dat ze hem voor 150 euro niet kunnen maken! 8-)

Mahogany body met flamed maple top.
Mahogany neck met Rosewood fingerboard.
Klinkt fantastish, vind hem alleen niet lekker spelen (veelste lomp, nek is de dik en je kunt moeilijk bij de laatste frets).

AutoStatic
15 januari 2008, 17:50
Ik denk dat ze hem voor 150 euro niet kunnen maken! Dat kunnen bijna ze wel. Ik heb bij Dr Tube een Zakk Wylde zien liggen, ook een exacte replica, nog geen €300,-

Daan_B
15 januari 2008, 18:55
300 is wel wat meer dan 150 he :) .
Maar ik heb hem voor 400 euro gekocht, dat was de 2e eigenaar (dus hij is waarde vast).
Ik heb een beetje bucklewear achter gelaten, voor de rest niks!
350 zou ik er toch wel voor moeten krijgen?

jplm
15 januari 2008, 19:30
Nee de gitaar is geen chinees prul! (er staat toch betere epiphone kwaliteit!?)

Hallo.

Waarom zeg je steeds maar niet het merk van je beter-dan-Epiphone-Chinese-Les-Paul-kopie?

Groet, Jan.

Daan_B
15 januari 2008, 20:48
Omdat het een Gibson Replica is, hij is dus merkloos.
Hij is ook niet in china gemaakt...

AutoStatic
15 januari 2008, 20:48
300 is wel wat meer dan 150 he :) .Ja, maar die Zakk Wylde was splinternieuw. Ik had niet door dat het om jouw gitaar ging, sorry. Is het echt een exacte replica? Dus inclusief Gibson logo?

Edit, merkloos dus. Dan moet je een heel overtuigend verkooppraatje gaan houden ;) Is het een productiemodel of een zelfbouw?

Daan_B
15 januari 2008, 20:51
Ja inclusief Gibson Logo!
Alles is precies nagemaakt, alleen een serie nummer en 'made in USA' ontbreekt.
Maar als mensen zeggen dat het crap is komen ze hem toch lekker bij mij thuis proberen, kunnen ze zelf horen dat het toch wel degelijk een goede gitaar is :) .

Edit: ik geloof dat het een zelfbouw is, kan de vorige eigenaar nog wel even mailen!

Orpheo
15 januari 2008, 21:03
@Daan B: he? heb je nu een les paul gekocht?

Rormo
15 januari 2008, 21:10
je gaat me toch niet vertellen dat deze 10 pagina tellende thread een verkapte spam actie is om je gitaar te verkopen he?

Ik wil je er ook even op wijzen dat als er zoals jij zegt idd een Gibson label op je gitaar staat terwijl het ding namaak is, dat dit keihard illegaal is. En dat het verkopen van dat ding dus ook illegaal is.

Daan_B
15 januari 2008, 21:19
Nee ik heb geen Les Paul gekocht en ik probeer hem ook niet via dit topic te verkopen.

Ik vraag gewoon advies en hulp, daar is een forum toch voor? :roll:

Edit: illegaal? alsof de politie verstand heeft van gitaren xD.
en BTW, er staat nu ook een SG op Marktplaats met gibson decal, zie je zo vaak dus; what's the matter? :cooler:

Rormo
15 januari 2008, 22:16
mooie redenering, als de politie ergens geen verstand van heeft is het niet illegaal en als anderen het doen ook niet? Maar goed, je zegt er iig nog bij dat het immitatie meuk is...

Daan_B
16 januari 2008, 15:55
imitatie ja!
waarom denkt iedereen dat het een meuk ding is?
omdat het geen 'echte' gibson is? :???:

AutoStatic
16 januari 2008, 15:58
Ik denk niet dat het meuk is, alleen heb ik al aangegeven wat een nieuwe exacte replica kost. En dat is onder de prijs die jij er tweedehands voor hebt betaald.

Daan_B
16 januari 2008, 16:16
Ja klopt, maar wie zegt dat het dezelfde kwaliteit gitaren zijn?

PeterX
16 januari 2008, 17:39
Feit is dat die chinese gibsuns zo goedkoop zijn, omdat op alles is bespaard; niet alleen de arbeid is goedkoop, ook de gebruikte materialen, zowel het hout als de hardware.

Ik zie die teksten als 'beter dan epiphone' steeds vaker staan en dat is volgens mij echt kul. Bij epiphone weet je iig wat je krijgt, een gitaar van mahonie met grover tuners etc.

Ik heb pas 2 chinese 'replica's' heb ik nog niet in mn handen gehad, maar dat was volgens mij gewoon multiplex...

Ik zeg niet dat jou gitaar per definitie crap is, ik snap alleen echt niet dat iedereen weg loopt met die dingen, terwijl het in weze gewoon hetzelfde is als bv een richwood; een goedkope kopie, die alleen visueel op het origineel lijkt.

Daan_B
16 januari 2008, 17:53
bespaard op het hout?
Mahogany goedkoop?
Ik vat jullie echt niet meer!
en voor de 1000e keer: HET IS GEEN CHINEES!

marter544
16 januari 2008, 18:03
Als het geen Chinees is, wat dan wel? En hoe weet je dat het geen chinees is? Het kan miss best een goede gitaar zijn, maar het is en blijft een replica, en die zijn gewoon geen drol waard, die 400 euro was veel te veel. En je hebt mahogany in verschillende kwaliteiten, van goedkoop tot ontzettend duur..

Daan_B
16 januari 2008, 18:08
Hmm oke, dat word dus ook geen nieuwe gitaar :(

Rormo
16 januari 2008, 18:11
Kan ook zijn dat slechts een klein deel mahogany is. Maar goed, waarop baseer je dat het geen Chinees is? Waar komt hij dan wel vandaan? Waarom is ie beter dan een Epiphone? Heb je ervaring in het spelen op Epiphone's?

Maar most of all: waarom denk je dat ze een Gibson logo op zo'n gitaar zetten? Juist! om hem te verkopen. Want zo'n gitaar verkoopt zichzelf niet. Als je geen kwaliteit hebt, kun je zo'n ding alleen maar verkopen door een bekende naam te gebruiken. Als zo'n gitaar wel kwaliteit heeft, dan kunnen ze er wel een eigen merk naam opzetten ipv Gibson, want dan kopen de mensen het toch wel (zie bijvoorbeeld London City).

marter544
16 januari 2008, 18:13
Hmm oke, dat word dus ook geen nieuwe gitaar :(

Je kan best een nieuwe gitaar kopen, maar niet door die Les Paul te verkopen, want je vangt er geen 400 voor.. En dan nog, die gitaren waar je naar keek zijn nogal wat duurder dan 400 euro, dus spaar die 400 euro der gewoon lekker bij.

Daan_B
16 januari 2008, 18:15
En als ik dat geld niet vang heb ik ook geen geld voor een nieuwe...
Ja ik heb ervaring, ik heb een Epiphone Les Paul gehad!
Deze is een stuk beter dan die en dat was een Les Paul Ultra, ben er 500 euro voor kwijt geweest.

marter544
16 januari 2008, 18:19
Daarom zeg ik, doorsparen.. Verkoop die les paul voor 150 op marktplaats, moet je nog 250 sparen.

Daan_B
16 januari 2008, 18:33
ja dan heb ik 400!
koop je net een epiphontje voor!

marter544
16 januari 2008, 18:36
Hoe wou je hiervoor dan die Gibson of Fender van je bekostigen, 800 euro voor die gitaar vragen?

Daan_B
16 januari 2008, 18:44
ik had gedacht dat ik dezelfde prijs voor die gitaar zou krijgen als dat ik ervoor betaald had.
en ik heb hier al 300, zou uitkomen op zo'n 600/650.
kan eventueel nog wel even sparen maar die gitaar zal er snel komen want van die LP word ik echt gek!

jplm
16 januari 2008, 19:26
Hmm oke, dat word dus ook geen nieuwe gitaar :(

Ho even, mannetje. Wij zitten ons hier 12 pagina's lang de vingers blauw te tikken om jou van weldoordachte adviezen te voorzien, en dan koop jij geen gitaar! Dat gaat zo maar niet, je bent wettelijk verplicht om je aan het onderwerp van dit topic houden. Dus, naar de winkel, en bestellen maar. En neem dan je "Gibson" mee om in te ruilen, gewoon zeggen dat het een echte is, dat merken ze toch niet.

Groet, Jan.

Mitch
16 januari 2008, 20:02
Ik had dit topic genegeerd vanwege de suffe vraagstelling maar het lijkt toch nog grappig te worden: ik ga ervoor zitten !

marter544
16 januari 2008, 20:46
Je kan best een nieuwe gitaar kopen, maar niet door die Les Paul te verkopen, want je vangt er geen 400 voor.. En dan nog, die gitaren waar je naar keek zijn nogal wat duurder dan 400 euro, dus spaar die 400 euro der gewoon lekker bij.


ja dan heb ik 400!
koop je net een epiphontje voor!



ik had gedacht dat ik dezelfde prijs voor die gitaar zou krijgen als dat ik ervoor betaald had.
en ik heb hier al 300, zou uitkomen op zo'n 600/650.
kan eventueel nog wel even sparen maar die gitaar zal er snel komen want van die LP word ik echt gek!

Dus je hebt al 300, dan verkoop je die vervalsing voor 150 euro, en spaar je der nog wat bij, dat zei ik. Dus, wat heb je geleerd? Geen chineze kopieën kopen.

jplm
16 januari 2008, 23:47
Dus, wat heb je geleerd? Geen chineze kopieën kopen.

Nee, dát heeft ie nu net níet geleerd, want die Gibson-kopie van hem wás nu juist geen Chinees, volgens hemzelf dan. Wat het dan wél is wordt niet helemaal duidelijk, maar het ding klinkt in elk geval veel beter dan de gemiddelde Chinese kopie. Maar, hij doet hem nu zelf weer weg omdat ......... wacht, ik ben de draad kwijt. Daan, help ons even.

Groet, Jan.

Orpheo
17 januari 2008, 00:37
staat de B van de nickname van de topicstarter wellicht voor Bullshit?

Squier4ever
17 januari 2008, 00:45
Ik had dit topic genegeerd vanwege de suffe vraagstelling maar het lijkt toch nog grappig te worden: ik ga ervoor zitten !

het wordt inderdaad leuk, Daan B for Bullshit, want veel meer komt er idd niet meer uit.

Daan_B
17 januari 2008, 07:24
Daan, help ons even.
Groet, Jan.


Ok Ok eveybody calm down!
Ik heb nog eens nagevraagd aan de vorige eigenaar, de gitaar schijnt uit het midden oosten te komen (geen chinees dus xD).
En ehu, denk je dat een gitaar zaak niet door heeft dat het een neppe is? xD
Dan zou ik helemaal niet hoeven te sparen maarja...

Edit: De plannen zijn als volgt, ik ga voor die 300 euro een mexicaans stratje/tele op de kop tikken, voorkoop daarna de LP en dan heb ik zo'n 150 voor een setje nieuwe elementen!
Maak jullie maar geen zorgen die gitaar komt er wel :rockon:

M Kactus
17 januari 2008, 07:49
Ok Ok eveybody calm down!
Ik heb nog eens nagevraagd aan de vorige eigenaar, de gitaar schijnt uit het midden oosten te komen (geen chinees dus xD).
En ehu, denk je dat een gitaar zaak niet door heeft dat het een neppe is? xD
Dan zou ik helemaal niet hoeven te sparen maarja...

Dat heet dan oplichterij. Je zat net op het goede spoor door hier al te melden dat het een kopietje was, nu ga je toch nog mensen oplichten met die decal. Niet dat dat zal lukken, maar dat doet er niet toe. Foei :stop:.

Ik denk nog steeds dat je gitaar uit het Verre Oosten komt en niet uit het Midden-Oosten, wat de vorige eigenaar ook zegt (die hem onterecht voor 500 euro verkocht). Je kan eens kijken in de holte voor de elektronica om te zien wat voor hout het is. Dan weet je meer, maar voor een kopie ga je nog heel weinig krijgen. Zelfs al is het een supergitaar en "Beter dan X", want dat zegt iedereen van zijn kopietje.
Je hebt wat geld, je hebt een gitaar. Spaar een beetje langer door en koop iets fatsoenlijks. eventueel tweedehands, want dat blijft waardevast :hippie:

Lees nu je Edit: Geen strak plan, volgens mij. Nu koop je een gitaar die je niet wilt in plaats van een gitaar die je niet wilt. Je gaat er dan niet op vooruit. Koop de gitaar die je wilt, maar spaar nog eventjes.

Kakihara
17 januari 2008, 07:52
Je zou toch van een gitaar uit het Midden Oosten dat ie lekker knalt? :o

Mitch
17 januari 2008, 08:44
Hé, een originele Arabica, interessant !

AutoStatic
17 januari 2008, 10:35
Een gitaar uit het Midden-Oosten? Sorry maar ik moest gelijk hieraan denken:
http://www.blavish.com/wp-content/uploads/2006/09/rifle-guitar-9-22-2006.jpg

Rormo
17 januari 2008, 13:58
Ok Ok eveybody calm down!
Ik heb nog eens nagevraagd aan de vorige eigenaar, de gitaar schijnt uit het midden oosten te komen (geen chinees dus xD).
En ehu, denk je dat een gitaar zaak niet door heeft dat het een neppe is? xD
Dan zou ik helemaal niet hoeven te sparen maarja...

Edit: De plannen zijn als volgt, ik ga voor die 300 euro een mexicaans stratje/tele op de kop tikken, voorkoop daarna de LP en dan heb ik zo'n 150 voor een setje nieuwe elementen!
Maak jullie maar geen zorgen die gitaar komt er wel :rockon:

Dat is dus wat ze doen in de zogenaamde kerncentrales in Iran. Ze maken geen kernwapens, ze maken nep Gibsons om de Amerikaanse markt financieel te ruineren. :D

Daan, face it, je bent gewoon genaaid met je niet Chinese Gibsun voor een paar honderd euro. Enne, kijk uit als je dat ding in een winkel gaat verkopen. Als jij hem probeert te verkopen als een echte en ze hebben je door, mogen ze je aanklagen wegens poging tot oplichting. Daar zou ik dus toch maar 2 keer over nadenken. Ik denk ook dat ze wettelijk geen gitaar mogen/zullen kopen waar Gibson op staat terwijl het geen Gibson is.

Daan_B
17 januari 2008, 19:20
Nee doe ik ook niet heb wel genoeg gezeik gehad met de politie (heb een keer een nacht in de bak gezeten omdat ik in een stonde bui met wat vrienden tempex hebt kapot gemaakt :hippie: ).
Mijn gitaarleraar heeft ook een goedkoper stratje gekocht (japan dacht ik) en is hem nu ook aan het pimpen.
Hier kan ik dan voorlopig opspelen en in de tussentijd verder sparen voor een duurdere gitaar.
Aangezien 2e hands waardevast zijn maak ik geen verlies dus heb ik niks te verliezen :) !

hesse
17 januari 2008, 20:47
komt er nu nog een of niet? Anders moet ik hier maar domme dingen gaan posten he.

Vonk
17 januari 2008, 20:58
Niet te geloven. Toen ik wilde gitaarspelen ben ik 2 winkels afgegaan, heb enkele gitaren getest, heb de beste uitgekozen en ben toen lekker gaan oefenen. Waarom moeten sommigen altijd weken uittrekken om via een forum te beslissen wat ze moeten doen?

Moet je later als je gaat werken ook zo beslissen, dan schop je het niet ver...

TimmU
18 januari 2008, 00:01
Een gitaar uit het Midden-Oosten? Sorry maar ik moest gelijk hieraan denken:
http://www.blavish.com/wp-content/uploads/2006/09/rifle-guitar-9-22-2006.jpg
Woow ,die zijn heavy Jeremy! Cool.

TimmU
18 januari 2008, 00:05
@ TS : Ken je het merk Stagg?
Dat is echt heel goed!

jplm
18 januari 2008, 00:16
Ik heb nog eens nagevraagd aan de vorige eigenaar, de gitaar schijnt uit het midden oosten te komen (geen chinees dus xD).

Dit topic moeten we kost wat kost aan de gang houden mensen, het wordt steeds interessanter!

Nu jij Daan: Die gitaar van jou, die wordt zo langzamerhand écht goed geld waard. Laat ik de zaken eens op een rij zetten:
Je hebt een replica van een Gibson Les paul, met gewoon de naam Gibson op de headstock, dus daar ligt het niet aan. Volgens jouw informatie speelt hij minstens net zo goed, zoniet aanmerkelijk beter, dan een Epiphone. En als klap op de vuurpijl vertel je me nu dat hij is gebouwd door een luthier in, laten we zeggen (zeker weet je dat nooit natuurlijk) Syrië, Irak, Iran, of bijvoorbeeld Jordanië. Egypte en Israel zou ook nog kunnen, dat hoort ook nog bij de door jou genoemde regio. Welnu, ik zal je toch vertellen dat dat een origineel instrument is, of niet dan? Ik bedoel, ik begin nu toch te overwegen om zelf een bod te doen op dit volstrekt unieke instrument :cheerup:. Kun je misschien een fotootje posten?

Groet, Jan.

Daan_B
18 januari 2008, 08:35
Ja ik ken het merk stagg helaas...

Fototje's komen vanmiddag.
Binnenkort mischien een stratje van marktplaats bekijken.

Rormo
18 januari 2008, 18:23
@ TS : Ken je het merk Stagg?
Dat is echt heel goed!

hehehe +1

(tien)

Daan_B
18 januari 2008, 19:09
Vinden jullie zoiets echt humor xD?!

Nouja what the hell anyway, morgen naar Lochem om te kijken naar een Mex stratje uit '92.
Ben benieuwd of het wat is! :rockon:

Rormo
18 januari 2008, 19:43
Fototje's komen vanmiddag.



We wachten....

Mitch
18 januari 2008, 22:06
Mexico, ligt dat nou in Noord Amerika of Midden Amerika ?

Vonk
18 januari 2008, 22:15
OMFG n00BZZ UTFS GeBrUiK GoOgLe OFZoooo LoLZZZZzzzz!!!

jplm
18 januari 2008, 23:28
morgen naar Lochem om te kijken naar een Mex stratje uit '92.
Ben benieuwd of het wat is! :rockon:

Zeg, Daan, ik weet niet of je in de buurt van Nijmegen woont, maar in Beek-Ubbergen zit Stockenhof Muziek, hij heeft over het algemeen een hele rits gebruikte gitaren hangen, misschien dat dat wat is?

Groet, Jan.

Daan_B
19 januari 2008, 11:29
Als ik vanmiddag met lege handen terug kom ga ik zeker kijken! :)

Weet iemand hoe je foto's hier moet plaatsen? :satisfie:

AutoStatic
19 januari 2008, 11:39
In het menu boven het veld waar je je reply in invult staat een plaatje met twee bergjes en een zonnetje met een gele achtergrond. Daarop klikken, vervolgens link naar plaatje invullen (of knippen/plakken) en op ok drukken.

Daan_B
19 januari 2008, 20:07
IK BEN BINNEN! :)
Vandaag bij eiland muziek geweest, en mijn probleem voorgelegt aan de eigenaar van de winkel.
Hij rade mij een strat aan.
Dus ik pak een mooie Fender American Stratocaster '62 in sunburst.
Ik ben in dat testhokje gaan zitten en na een uur te hebben gespeeld wist ik het: deze gitaar gaat het worden!
Voor 1090 euro kreeg ik hem, gloedje nieuw met koffer!
Hij voordoet aan al mn eissen: 22 frets, rosewood fretboard, satijn gelakte neck, tremolo, alder body en een mega mooi geluid! :gitarist:

Morgen bij daglicht maak ik foto's, ook even van de LP!

Groetjes! :hippie:

barno
19 januari 2008, 20:12
proficiat, goede keuze, you cant go wrong met een 62 ri sunburst strat van goede kwaliteit.

hesse
19 januari 2008, 20:24
Wacht he...
ok.
Koop jij nu ineens een gitaar van boven de 1000 euro's? :o
Dan kon je bijna evengoed voor de musicman zijn gegaan.
Nuja, voor dat geld zou ik eerst zelf 100 procent willen weten wat ik wil van een gitaar en hoe ik gitaar speel en dergelijke.
Desalnietemin proficiat. Ik ben redelijk zeker dat ie goed zal klinken :)

Lexvandoef
19 januari 2008, 20:27
Gefeliciteerd met je nieuwe plank, je ging nogal van hot naar her en de zoektoch was vanuit hier een beetje wazig :D maar je hebt in elk geval een mooie gitaar nu!

Mitch
19 januari 2008, 20:30
Ik geloof dat ik het topic nóg eens moet gaan doorlezen, want qua bedragen alleen al begrijp ik het niet meer.

Lexvandoef
19 januari 2008, 20:33
Ik geloof dat ik het topic nóg eens moet gaan doorlezen, want qua bedragen alleen al begrijp ik het niet meer.

hebbie tijd over mitch? :seriousf:

En ik dacht ook dattie aan een budget vast zat, maar goed, hij blij, wij blij :satisfie:

Daan_B
20 januari 2008, 10:03
Ik heb het probleem even aan mijn moeder voorgelegt en die vond het wel een goede investering dus mocht ik mijn spaarrekening gebruiken en betaalde ze de laatste 100euro bij! :)
Ik heb gister ook nog een American Tele en een paar andere stratjes geprobeerd, en er is dus wel een erg groot kwaliteits verschil tussen Mexicaantjes en Amerikaantjes!
Bedankt voor alle leuke reacties.
Ik zal als het wat lichter word wel even wat foto's maken. :)

Daan_B
20 januari 2008, 11:57
Dit is hem dan :) :

[img=http://img101.imageshack.us/img101/3976/dsc00367ne8.th.jpg] (http://img101.imageshack.us/my.php?image=dsc00367ne8.jpg)

[img=http://img181.imageshack.us/img181/4227/dsc00368nu1.th.jpg] (http://img181.imageshack.us/my.php?image=dsc00368nu1.jpg)

[img=http://img181.imageshack.us/img181/3722/dsc00369nb3.th.jpg] (http://img181.imageshack.us/my.php?image=dsc00369nb3.jpg)


En de LP:

[img=http://img181.imageshack.us/img181/4328/dsc00373ic4.th.jpg] (http://img181.imageshack.us/my.php?image=dsc00373ic4.jpg)

Sorry dat de foto's zo donker zijn, het is nat buiten en daarom heb ik ze maar binnen gemaakt zonder flits, anders worden ze zo onduidelijk!


Edit: na 4 foto's kon de website van imageshack niet meer gevonden worden.
Ach de foto's zijn toch donker, als het weer opklaart maak ik er wel een paar in de tuin. :hippie:

AutoStatic
20 januari 2008, 11:57
Je moet de foto's wel ergens online zetten. Ik heb die foto's niet op een Q: schijf staan hier ;) Ik bedoelde ook een hyperlink, geen link naar bestanden op je harde schijf.

bass blom
20 januari 2008, 11:58
je moet ze eerste ff ergens hosten :D
imageshack ofzo en dan linkjes plakken hier, dit werkt niet.

TimmU
20 januari 2008, 13:21
ziet er tof uit hoor.:D Gefeliciteerd