PDA

View Full Version : Classic Lead/V30 combi



Jan Buurman
9 januari 2008, 18:40
Een tijdje geleden heb ik ergens een draadje gelezen waarin de Classic Lead/V30 combi voorbij kwam. Nu kan ik hem niet meer vinden (zoek functie gebruikt).

Ik heb een 4x12 met twee V30's en twee G12m-70's waarin ik meer "helderheid" en/of "directheid" zoek. Ik was van plan om de G12m-70's te vervangen door G12T-75's maar daar twijfel ik weer over. Hij wordt in combi's aangeraden voor meer laag en dat zoek ik niet. Vandaar de interesse voor de Classic Lead/V30 combi.

(LP Custom met SD-JB's; Marshall 4210; bovengenoemde cab)
(Classic rock; Grunge; Wylde-sound)

Wie weet waarin deze combi besproken werd of wie heeft hier ervaring mee?

Speeddemon
9 januari 2008, 19:14
Een LP met een SD JB + Vintage 30's en je zoekt meer helderheid/directheid?

Of je amp is matig/brak, of het wordt tijd voor een bezoekje aan de audiciën. :chicken:

Jan Buurman
10 januari 2008, 13:17
deze set-up zou volgens jou genoeg helderheid/directheid moeten hebben?
Amp wordt binnenkort nagelopen. Misschien is het wel verstandig om daar even op te wachten voordat ik verder ga met die cab. Vaak hoor je dat de JCM800 channelswitch zo schel klinkt terwijl ik juist helderheid mis. Vandaar dat ik hem ook even laat nakijken...

Jan Buurman
10 januari 2008, 13:27
Maar dit vertelt mij trouwens nog niets over de Classic Lead/V30 combi......

Chris Winsemius
10 januari 2008, 13:45
Hoi Jan

Ik ken de CL/V30 combi alléén in 'n Fender Proreverb met gemodificeerd circuit en natuurlijk in een combo-behuizing met open achterkant.

Niet schel, veel definitie en behoorlijk wat druk en volume.

mVg & nog de beste wensen voor 2008!

Chris

EDIT: hoe oud zijn je eindbuizen?

duckman
10 januari 2008, 13:50
ik heb een marshall 1936 met V30/Cl80, bevalt me goed.Enige jaren geleden overgenomen van forumlid Lordriffenstein.

Heb ook een 1960AV, maar kan beide kasten niet goed vergelijken aangezine ik ze nooit alletwee tegelijk gebruik.

Versterkers die ik hierop gebruik zijn een JCM800 2203 en een 6100 (EL34)

caliban
11 januari 2008, 02:09
Ik ben zeer benieuw om de combinatie van die twee speakers eens te horen. Lijkt me een redelijk goede aanvulling op elkaar.

ReinoutV
11 januari 2008, 11:16
Ik heb deze combinatie anderhalf jaar geleden gekocht. Ik heb een Guytron versterker en een Bogner 2x12OS.
De eerste test was met die Bogner en 2 V30's. Het hoog daarvan vond ik te schel en op aanraden van Erik vd Haar is er een L80 in gekomen. Ikzelf ben er erg blij mee, de cab werd nu iets gematigder. Bij een van mijn bands hangt de geluidsman altijd 2 mic's voor m'n cabinet, zo heeft ie iets meer mogelijkheden bij het mixen. Volgens zijn zeggen klinkt dat veel vetter.

olaf
12 januari 2008, 23:39
Een tijdje geleden heb ik ergens een draadje gelezen waarin de Classic Lead/V30 combi voorbij kwam. Nu kan ik hem niet meer vinden (zoek functie gebruikt).

Ik heb een 4x12 met twee V30's en twee G12m-70's waarin ik meer "helderheid" en/of "directheid" zoek. Ik was van plan om de G12m-70's te vervangen door G12T-75's maar daar twijfel ik weer over. Hij wordt in combi's aangeraden voor meer laag en dat zoek ik niet. Vandaar de interesse voor de Classic Lead/V30 combi.

(LP Custom met SD-JB's; Marshall 4210; bovengenoemde cab)
(Classic rock; Grunge; Wylde-sound)

Wie weet waarin deze combi besproken werd of wie heeft hier ervaring mee?


Ik speel al jaren over CL's en heb ze ook gecombineerd met V30's en dat gaat heel goed (CL's bovenin). Het blijft een kwestie van smaak maar de CL's vind ik strakker en lekkerder voor crunch, zeker bij solo's en highgain. De V30's geven wel een levendiger geluid voor clean, m.n. bij slagpartijen.
Ik vind het wel lastig te bepalen bij welke speaker ik de mic. moet plaatsen voor het PA. De combi werkt in ieder geval heel goed en directheid krijg je zeker met 2 CL's erbij. Probeer wel ingespeelde CL's te krijgen, deze klinken wat soepeler.

Succes,

Olaf

Jan Buurman
13 januari 2008, 18:43
Hoi Jan

Ik ken de CL/V30 combi alléén in 'n Fender Proreverb met gemodificeerd circuit en natuurlijk in een combo-behuizing met open achterkant.

Niet schel, veel definitie en behoorlijk wat druk en volume.

mVg & nog de beste wensen voor 2008!

Chris

EDIT: hoe oud zijn je eindbuizen?

De eindbuizen (Svetlana's EL34 zijn enkele jaren oud, ik weet niet precies meer...3,4,5 jaar? Zoiets)

PS. Ook nog de beste wensen en een productief 2008!!

the sure thing
13 januari 2008, 21:11
He Jan,

Ik heb een Marshall JCM800 "channelswitch", oftewel de 2210 (100W versie) en deze samen met een Bogner OS2x12 met V'30's. Dit is een VETTE dikke combo en is zeker niet schel! Het volume dient wel een beetje opengeschroefd te worden.... Ik heb lang getwijfeld om een G12T-75 naast een V30 te schroeven, maar doe het toch niet.

Jan Buurman
13 januari 2008, 23:30
Nee, de G12T-75 is al uit mijn systeem. Het worden 2 V30's en 2 CL80's... Ik ben benieuwd....