PDA

View Full Version : Gitarenmonopolie



Mephistocles
9 januari 2008, 18:37
Ik ben bezig met een monopolie maar dan gitarenversie.

Het idee met gitaren is dit: in plaats van een stad is er nu een merk. Dus dan beginnen we met een of ander goedkoop merk, en dan squire, epiphone, fender, etc.

De kosten van de eerste moeten ongeveer €250 zijn, en de duurste ongeveer €5000. Mag een duizend naast.

Voor de rest heb ik al wat voor stations, gevangenis en vrij parkeren. Als het af is, zal ik een printbare versie uploaden met lijntjes om uit te knippen. Volgend jaar heb ik een OV jaarkaart, dan gaan we nog met zn allen wel ns gitaarmonopolieën :)

EDIT: Inmiddels ben ik met meer spellen bezig, dus is het misschien leuk om hier meer over te vertellen. Is er verder nog iemand bezig met een gezelschapsspel/computerspel zelf maken, posten die zooi!

Das pas topicrecycling!

LP_CL
9 januari 2008, 18:42
Hoe ga je dat dan doen voor de huizen en de hotels te vervangen?


Ook leuk (of net minder leuk): Je gitaar werd gestolen. Sla een beurt over.

Danielovich
9 januari 2008, 18:48
huizen en hotels kun je vervangen door amps ofzo;) en als pionnetjes mini gitaren ofzo :hippie:

Mephistocles
9 januari 2008, 18:51
Jah ik heb daar wel al aan gedacht. Maar dat zien jullie wel als ie af is. Eerst gitaren en kaartjes:) Hee jah gitaren als poppetjs! Nee ik heb een beter idee! Ik ga kijken of ik poppetjes kan ontwerpen van bekende gitaristen. Hoewel... dan gaat iedereen vechten om The Edge, Hendrix en Steve Vai.

gerritje tralalalala
9 januari 2008, 18:52
wat een geniaal idee :cooler:
als het af is laat je het maar horen.

TimmU
9 januari 2008, 18:53
halfstack voor huis, fullstack voor hotel! Gruwelijk idee man!!!!!

Danielovich
9 januari 2008, 19:00
top;) mischien moet je met die idee is naar een echte spelletjes designer, zoals elephant ofzo :)

Nino1110
9 januari 2008, 19:02
Zeker gaaf idee!

Mischien ook als Optreden kaart:

Er komt een te grote moshpit , alles is gesloopt.
Lever de helft van je gitaren in..

Danielovich
9 januari 2008, 19:04
Zeker gaaf idee!

Mischien ook als Optreden kaart:

Er komt een te grote moshpit , alles is gesloopt.
Lever de helft van je gitaren in..

wat een top idee;)

iWishmaster
9 januari 2008, 19:25
Lache idee!

In plaats van gevangenis:
U gaat direct terug naar uw ouders' zolderkamer, u gaat niet langs start en ontvangt geen 2000 euro ...

Voor de Fenders:
In de buurt van Groningen gok ik qua prijsklasse, dan:
Tele 1200 euro
Strat 1200 euro
Custom shop strat: 1500 euro


Gibsons:
In de buurt van Rotterdam:
Gibson SG 2000 euro
Gibson Les Paul 2000 euro
Custom shop: 2400 euro?

Komt niet echt overeen met realistische waardes, maar het moet beetje in de buurt van de monopoly-verhoudingen blijven neem ik aan...

ER_MO
9 januari 2008, 19:40
en ipv amsterdam PRS?
:hippie:

Daan_B
9 januari 2008, 19:56
Zeker gaaf idee!

Mischien ook als Optreden kaart:

Er komt een te grote moshpit , alles is gesloopt.
Lever de helft van je gitaren in..

Of zo'n mega riot als bij GnR xD !

Mischien leuk voor een beurt overslaan: kappote snaren?

Wouter!
9 januari 2008, 20:03
Mischien leuk voor een beurt overslaan: kappote snaren?

"je gitaar moet weg voor een opknapbeurt"

Azrael
9 januari 2008, 20:08
Geniaal idee...........

Wakker worden jongens. Er bestaan al ontieglijk veel monopolie varianten. Je kunt alles wel monopolie spelen. Geniaal zou zijn als je een nieuw spel ontwikkelt dat een even grote hit wordt. Niet een al uitgemolken idee leegrukken.

zjanke
9 januari 2008, 20:12
Batterijen van je actieve elementen zijn leeg, sla een beurt over

Batterijen van je zender zijn leeg, sla een beurt over

Snaar gebroken maar de roadie heeft geen tijd om hem te vervangen. Aangezien hij een groupie een beurt heeft gegeven is die van jou voorbij :rockon:

Je breekt een vinger tijdens het stagediven, sla twee beurten over.

Geweldig optreden gedaan, publiek vraagt om een toegift en gooi dus nog een keer.

Antoon
9 januari 2008, 20:12
get a life kerel..

Mephistocles
9 januari 2008, 20:25
Zeker gaaf idee!

Mischien ook als Optreden kaart:

Er komt een te grote moshpit , alles is gesloopt.
Lever de helft van je gitaren in..
Nee, je kan natuurlijk geen straten inleveren bij monopolie, dus geen gitaren bij gitaarmonopolie.

Ik ga wel al verklappen: in plaats van die inkomstenbelasting: gitaarschade, betaal €500.

Geen halfstacks, fullstacks, de stations zijn de leuke versterkertjes van €1000. Hoewel ik het een verrassend goed idee vind. Ik ga toch maar eens overleggen met mn maat Nathaniël, waarmee ik dit bedacht heb.

Maar nu eerst: de gitaren met hun echte waarde! Misschien is het een idee om niet van het zelfde merk met een te groot verschil in prijs te nemen. Dus geen clapton's Blackie strat en een mexicaanse telecaster. Bij gibsons zat ik te denken aan twwe van 1700 en een van 2000.

In ieder geval: foto's, prijzen en namen! Jullie zijn minstens zo creatief als ik dus posten die gitaren.

Mephistocles
9 januari 2008, 20:29
Geniaal idee...........

Wakker worden jongens. Er bestaan al ontieglijk veel monopolie varianten. Je kunt alles wel monopolie spelen. Geniaal zou zijn als je een nieuw spel ontwikkelt dat een even grote hit wordt. Niet een al uitgemolken idee leegrukken.
Goed idee. Ik ben de komende twee dagen vrij so let's get no life en ik ga dan ook meteen iets nieuws bedenken. Hoewel... Gitaren... Dan wordt het zoiets als Levensweg ben ik bang. Dan probeer ik heel veel spelletjes te mixen, dan strippen, en dan weer aankleden. Zo worden de meeste spelletjes gemaakt. Dan is het niet vernieuwend, maar wel gegarandeerd een leuke avond.

Mr.Fingers
9 januari 2008, 20:32
- Geluidspolitie valt binnen en legt je optreden stil, betaal 2.000€ schadevergoeding

- Opdringerige fan breekt je gitaar, trek 5.000€ terug van de verzekering

- (voor de gevangenis): HALT! Ga terug op gitaarles, passeer niet langs de platenfirma, u ontvangt geen royalty's.

- Uw draadloos systeem valt uit, keer terug naar de gitaarwinkel

En dan mogelijke combinaties:

Stagg, Richwood & Keiper

Epiphone Les Paul, Squier Std. Stratocaster, OLP Stingray

Fender MIM telecaster, Simon & Patric, Epiphone "Zakk Wylde" LP

...

Rickenbacker 370/12, Gibson ES335, Fender "Blackie" CS Stratocaster.

En dan voor schatkist (althans, hetgene waar je altijd moet betalen), daar pak je dan Feedback of Piens voor!

bass blom
9 januari 2008, 20:37
In ieder geval: foto's, prijzen en namen! Jullie zijn minstens zo creatief als ik dus posten die gitaren.

foto's plakken? :D

http://www.hetgelegevaar.nl/wlp.jpg

a darker shade of grey
9 januari 2008, 20:39
ja vet plan!

in plaats van aangeslagen voor straatgeld: LAWSUIT!!!! betaal voor elk bepaald model gitaar 1000 euro boete!

Saf
9 januari 2008, 20:39
dit kon wel eens briljant worden.

CowGuitar
9 januari 2008, 20:42
Je hoeft met monopoly toch nooit beurten over te slaan :???: (tenzij je in de bak zit)

Misschien van vrij parkeren een leuke afterparty maken.

zeppo
9 januari 2008, 20:42
Geniaal idee...........

Wakker worden jongens. Er bestaan al ontieglijk veel monopolie varianten. Je kunt alles wel monopolie spelen. Geniaal zou zijn als je een nieuw spel ontwikkelt dat een even grote hit wordt. Niet een al uitgemolken idee leegrukken.
Klopt, ik heb zelf ook een variant op Monopoly gemaakt, volgens mij zijn er hier wel genoeg kandidaten voor te vinden ;)

Mephistocles
9 januari 2008, 20:44
Ik zal meteen alles wel vertellen:

Je bent een beginnend gitarist, en je probeert met zoveel mogelijk gitaren zo veel mogelijk optredens te geven. Dat ik gewoon, als straatmuzikant. Maar je kunt ook betalen om in een café (huis) te mogen spelen. En als je echt heel rijk bent, kun je zelfs in een stadion (hotel) optreden.

Helaas breken je vingers nogal snel en zul je direct naar het ziekenhuis (gevangenis) moeten. Je kunt beter "slechts op bezoek" komen, en als je je vingers verzekerd :D kun je het ziekenhuis verlaten zonder te betalen.

Open podium (vrij parkeren) is natuurlijk geweldig om te doen, zeker als je al een tijdje "gitaarspeelt".

Als je een optreden doet (algemeen fonds), ga dan niet stagediven, want ze vangen je niet op en je moet direct naar het ziekenhuis. Houd je fans in bedwang anders maken ze schade, waarna je voor elk café en stadion een flinke geldsom moet betalen. Dan kun je beter een optreden doen met Clapton.

Kans (nog steeds kans) is altijd maar een gok. Als je daar geld verliest, verlies je veel. Of niet. Zorg dat je album platina is, dan krijg je veel geld. Of laat je nummer coveren en ontvang royalties. Maar als de roddelbladen over je schrijven...


Toch zal ik dat "halfstack, fullstack" idee voorleggen aan Nathaniël. Het is wel reeëler, maar ik denk dat het afbreuk doet aan de "gameplay", wat voor een spellenfanaat als ik een nachtmerrie is. Maar als dit echt een idee wordt, en de gameplay veranderd dusdanig dat het een ander spel wordt, zal ik het nog meer aanpassen zodat ik geen last meer heb van copyright, en zal ik het eens voorstellen aan 999 games. Ik denk dat ik wel iemand kan vinden met contacten daar in Duitsland.

GibsUn
9 januari 2008, 20:48
cool idee:p

je hond heeft op je body gepist en de lak is naar de klote. 500euro reparatie koste + 150 voor nieuwe hond. (na doodshotte)

GunMetalBlue
9 januari 2008, 20:48
Volgens mij is het idee van monopoly zou uitgezogen als uitgezogen kan zijn, maar veel plezier ermee! :P

Danielovich
9 januari 2008, 20:49
Ik zal meteen alles wel vertellen:

Je bent een beginnend gitarist, en je probeert met zoveel mogelijk gitaren zo veel mogelijk optredens te geven. Dat ik gewoon, als straatmuzikant. Maar je kunt ook betalen om in een café (huis) te mogen spelen. En als je echt heel rijk bent, kun je zelfs in een stadion (hotel) optreden.

Helaas breken je vingers nogal snel en zul je direct naar het ziekenhuis (gevangenis) moeten. Je kunt beter "slechts op bezoek" komen, en als je je vingers verzekerd :D kun je het ziekenhuis verlaten zonder te betalen.

Open podium (vrij parkeren) is natuurlijk geweldig om te doen, zeker als je al een tijdje "gitaarspeelt".

Als je een optreden doet (algemeen fonds), ga dan niet stagediven, want ze vangen je niet op en je moet direct naar het ziekenhuis. Houd je fans in bedwang anders maken ze schade, waarna je voor elk café en stadion een flinke geldsom moet betalen. Dan kun je beter een optreden doen met Clapton.

Kans (nog steeds kans) is altijd maar een gok. Als je daar geld verliest, verlies je veel. Of niet. Zorg dat je album platina is, dan krijg je veel geld. Of laat je nummer coveren en ontvang royalties. Maar als de roddelbladen over je schrijven...


Toch zal ik dat "halfstack, fullstack" idee voorleggen aan Nathaniël. Het is wel reeëler, maar ik denk dat het afbreuk doet aan de "gameplay", wat voor een spellenfanaat als ik een nachtmerrie is. Maar als dit echt een idee wordt, en de gameplay veranderd dusdanig dat het een ander spel wordt, zal ik het nog meer aanpassen zodat ik geen last meer heb van copyright, en zal ik het eens voorstellen aan 999 games. Ik denk dat ik wel iemand kan vinden met contacten daar in Duitsland.

dit klinkt als een zeer compleet spel;) Goed idee om dit spel voor te stellen aan 999 games :B

Firebird
9 januari 2008, 21:10
foto's plakken? :D

http://www.hetgelegevaar.nl/wlp.jpg

Pfff... je begint ons echt te vervelen met die LP Custom van je...















Correctie: Ubergeile LP Custom van je :D:D

Javaca
9 januari 2008, 21:18
Leuk idee.
Al is monopoly helaas wel een flink uitgekauwd spel.

bass blom
9 januari 2008, 21:20
Pfff... je begint ons echt te vervelen met die LP Custom van je...



Correctie: Ubergeile LP Custom van je :D:D

zal t nooit meer doen :chicken:















in dit topic :D

Azrael
9 januari 2008, 21:45
Goed idee. Ik ben de komende twee dagen vrij so let's get no life en ik ga dan ook meteen iets nieuws bedenken. Hoewel... Gitaren... Dan wordt het zoiets als Levensweg ben ik bang. Dan probeer ik heel veel spelletjes te mixen, dan strippen, en dan weer aankleden. Zo worden de meeste spelletjes gemaakt. Dan is het niet vernieuwend, maar wel gegarandeerd een leuke avond.

LOL, zelfs goed quoten lukt hem niet! :hippie:

grayfink
9 januari 2008, 22:00
Hey! Heeft Bass Blom een LP Custom? Met p-90's? :chicken:

bert k
9 januari 2008, 23:32
Hartstikke leuk! Hoort niet in Elektrische gitaren, maar ik heb geen idee waar dan wel, dus ik laat hem lekker staan.


Bert K, mod

LP_CL
10 januari 2008, 00:20
ofwel kan je werken met de huur van de repetitiekamer. Daar eb je natuurlijk wel niet zoveel mogelijkheden in, en het lijkt meer op gewone monopolie. Wie weet kan je daar nog iets mee doen. Een kanskaart ofzo: Betaal de huur van je repetitieruimte: 100€

eazy G
10 januari 2008, 03:31
tsja als ik dan zou moeten kiezen zou ik liever gewoon monopoly spelen eigenlijk. .
snap niet wat het uitmaakt of je nou een hotel op brink zet of een fullstack op Gibson LP? eigenlijk verandert er niks, behalve dan dat het spel erg vertraagt en dat de nieuwe situatie enkel voor verwarring zorgt.

Ik kon vroeger ook nooit begrijpen dat als er monopoly gespeeld werd, er altijd wel een paar kids waren die ruzie of oneenigheid kregen over wie nou met het rode poppetje mocht lopen. wat maakt het nou uit of het een rood poppetje is of geel of een klein gitaartje hehe

Kim Wilson
10 januari 2008, 08:55
Een afkickkliniek i.p.v. de gevangenis;
Jammen i.p.v. vrij parkeren;
Muziekwinkels i.p.v. stations;
Boekingsbureau i.p.v. waterleidingbedrijf;
Platenmaatschappij i.p.v. electriciteitsbedrijf;
etcetera...

~Dimitri~
18 januari 2008, 23:21
Kan je anders geen stukjes in het spel/bord steken waar je een gitaarbaatle moet spelen tegen iemand ? I dunno , bijvoorbeeld als ge met twee pionnen op 1 vakje staat => d.m.v. gitaar(quiz)vragen aan elkaar te stellen , de winnaar krijgt de ander zijn gitaar ???

Je kan het ook verwerken zodat je bijvoorbeeld tegen Jimmy Page of Slash het moet opnemen ?

Is maar een ideetje natuurlijk :)

Dimi

Mephistocles
20 januari 2008, 15:56
Wow, Dimitri, Dude! Je bent geniaal! Eén nadeel, ik kan natuurlijk niet meer meespelen omdat ik de vragen dan ken. Maar die battle dan voor geld natuurlijk. En dan is de inzet de "huur" (hoeveel je zou moeten betalen als je er gewoon op zou komen, en hij niet van jou was). Leuk als je op een dure Rickenbacker staat met stadion.

o1251
20 januari 2008, 16:46
voor 250: London City tele!
en voor Optreden kaarten: Je gaat helemaal uit je dak en gaat op het drumstel staan, die breekt dus betaal 500?

~Dimitri~
20 januari 2008, 17:39
Wow, Dimitri, Dude! Je bent geniaal! Eén nadeel, ik kan natuurlijk niet meer meespelen omdat ik de vragen dan ken. Maar die battle dan voor geld natuurlijk. En dan is de inzet de "huur" (hoeveel je zou moeten betalen als je er gewoon op zou komen, en hij niet van jou was). Leuk als je op een dure Rickenbacker staat met stadion.

Héhé , dank je wel Mephistocles.
Je kan het idd uitwerken zoveel je wil.
En je kan het mischien een beetje omzeilen om de vragen multiplechoice te maken en het verschil in een woordje te steken zodat er onzekerheid ontstaat ?
Zodanig dat jijzelf misschien ook nog zou beginnen twijfelen :)

Dimi

Mephistocles
20 januari 2008, 20:16
Of gewoon belachelijk veel vragen.

In ieder geval ben ik bezig eraan. Upload graphics maar of mail ze naar watuntroep@hotmail.com. Ik probeer m van de week af te krijgen. Ik had eigenlijk gister al geplant, maar ik ben net van een weekendje weg terug.

*AcousticGuitarMan*
21 januari 2008, 20:39
Gaaf IDEE!!!!!!!!!

Martijn-w
20 februari 2008, 09:01
En hoe vordert het? :)

Mephistocles
20 februari 2008, 10:48
Tis klaar, ik moet het alleen nog testen, maar de printerinkt is op, dus ga ik van de week even naar press&print, miss dat ze daar in kleur kunnen printen, dan ga ik het zondag met Nocki en nathaniel proberen, als ze zin hebben. Als het succes is, ga ik m uploaden.

Nobler
20 februari 2008, 13:21
Het moeten wel opeenvolgende prijzen zijn, dus en het ene merk moet goedkoper zijn dan het andere, dus de prijzen hoeven niet volledig correct te zijn. Ik weet uit mijn hoofd niet helemaal zeker of ik de plaatsen en de volgorde goed heb, en ik weet niet alle modellen, maar je zou zo iets kunnen doen:
Ons Dorp (2): Blokker of Kijkshop (Phoenix) gitaar, 60 en 80 euro

Arnhem (3): Stagg: 90, 140 en 160

Haarlem (2): London city, Comet en Spitfire, 200, 220

Utrecht: (3) Richwood, tele, strat, LP 240 en 260

Groningen: Squier: kies maar 300, 400, 500

Den Haag: Epiphone: LP 600, Dot 800, Elite 1200

Rotterdam: Fender: Jagmaster 1300, Telemaster 1500, Stratocaster 1800

Amsterdam: Gibson: LP Studio 1900. LP standard 2500, ES 335, 3500

Mephistocles
1 april 2008, 14:27
Na wat algemenere spellen gemaakt te hebben (een 1e wereldoorlog spel, zowel coörperatief als riskachtig. niet speelbaar als niemand je mag, ook niet bedoeld om te winnen of professioneel te spelen, pure lol, en iets moeilijker) ga ik weer terug naar het gitaaridee.

Idee: De tijd van rock 'n roll tot nu, nieuwe hits maken, nieuwe CD's uitbrengen en een extra zakcentje verdienen met een leuke single.

Het concept:

Er zijn heel veel songs (echtbestaande) gecategoriseert op genre, geschud door een aantal stapels. Je begint met elpees, waar je een aantal nummers op kan zetten, door ze uit de hand te spelen. Door bepaalde slimme combinaties te maken krijg je meer geld om meer elpees (later CD's) te kopen. Natuurlijk heeft het geen zin om 2 nummers met potentieel als het op één plaat te zetten, slechts één van de twee wordt een hit. Het is ook mogelijk met andere spelers te ruilen.

Je hebt het kaartspelconcept, slim ruilen, slim combineren, en wat geluk.

Ik weet nog niet of je een band bent of platenmaatschappij. In ieder geval, elke band/platenmaatschappij heeft een bepaalde specialiteit waardoor ruilen aantrekkelijker wordt.

Nu nog goed uitwerken :)

Goed idee?
het leuke van zo'n gitaarforum is dat de datum van je post erbij staat, dus mijn idee is redelijk beschermt.

rocker_71
1 april 2008, 15:34
vaag zeg die kleine witte tekst =]

artnaz
1 april 2008, 15:55
Goed plan! :)

Maar ik dacht dat we de Monopoly konden downloaden als het af was? :p

Nocki
1 april 2008, 16:20
zondag aanstaande

Mephistocles
1 april 2008, 16:56
Goed plan! :)

Maar ik dacht dat we de Monopoly konden downloaden als het af was? :p
Mwah, ik kan t online zetten, zal ik doen ok. Maar ik waarschuw je: het is niet veel leuker als origineel monoploy. Ik denk dat ik zelf voor zondag nog ff heb. Komt wel!

Mephistocles
1 april 2008, 16:58
Even voor t nieuwe spel: ik heb een hele lijst artiesten met nummer. Ontbreekt er een nummer, dan post je het maar. Het gaat om echte bekende hits, niet nederlands. Niet al te modern AUB, en niet voor de rock 'n roll periode. Van rock 'n roll tot nu ongeveer. Echte klassiekers.

Elvis
Jailhouse rock
Love me tender
One night with you
Heartbreak hotel
Don't be cruel
Suspicious minds
In the ghetto
Are you lonesome tonight
Can't help falling in love with you
Wooden heart

Bill Haley & The Comets
Rock around the clock

Frank Sinatra
I've got you under my skin
Fly me to the moon
Moon river

Jerry Lee Lewis
Great balls of fire

Chuck Berry
Roll over Beethoven
Johnny B. Goode

Animals
The house of the rising sun

Beatles
Hey Jude
Yesterday
A day in the life
Here comes the sun
While my guitar gently weeps
Strawberry fields forever
Michelle
Eleanor Rigby
All you need is love
Penny lane
Help
I am the walrus
When I'm sixty four
Back in the U.S.S.R.
Hello goodbye
Lady Madonna
Yellow submarine
Can't buy me love
Day tripper
Ob la di ob la da
The ballad of John and Yoko
Let it be

Jacques Brel
Ne me quitte pas

Jimi Hendrix
All along the watchtower
Hey Joe
Purple haze

Rolling Stones
Satisfaction
Let's spend the night together
Angie
Sympathy for the devil
Wild horses
Route 66

The Doors
Light my fire
Riders on the storm

Leonard Cohen
Suzanne
Halelujah

Louis Armstrong
What a wonderful world

John Denver
Leaving on a jetplane

Righteous Brothers
Unchained melody

Byrds
Mr. Tambourine man

Dusty Springfield
Son of a preacher man

Jim Reeves
I love you because

Scott McKenzie
San Francisco

Dave Brubeck Quartet
Take five

The Who
My generation

Ennio Morricone
Once upon a time in the west

Johnny Cash
A boy named Sue

Steppenwolf
Born to be wild

Roy Orbison
Oh, Pretty woman

Simon & Garfunkel
The sound of silence
Mrs. Robinson
Bridge over troubled water

Herman’s Hermits
No milk today

Ray Charles
I can't stop loving you

Booker T. & The MG's
Green onions

Everly Brothers
Crying in the rain

Serge Gainsbourg & Jane Birkin
Je t'aime moi non plus

Love Affair
Everlasting love

Queen
Bohemian rhapsody
Somebody to love
We will rock you
We are the champions
Crazy little thing called love
Bicycle race

Eagles
Hotel California

Led Zeppelin
Stairway to heaven

Meat Loaf
Paradise by the dashboard light

AC/DC
Whole lotta Rosie

Pink Floyd
Wish you were here
Comfortably numb
Another brick in the wall

Pearl Jam
Alive

Dire Straits
Sultans of swing
Brothers in arms

Billy Joel
Piano man
Goodnight Saigon

John Lennon
Imagine
Working class hero

Cat Stevens
Morning has broken

Black Sabbath
Paranoid

Deep Purple
Smoke on the water

David Bowie
Heroes

Ike & Tina Turner
Proud Mary

Bob Dylan
Knocking on heaven’s door

The Police
Roxanne
Message in a bottle
So lonely

ABBA
Waterloo
Mamma mia
Gimme gimme gimme
Money money money

Lynyrd Skynyrd
Sweet home Alabama
Freebird

John Denver
Take me home, country roads

Frank Zappa
Dancin' fool
Help! I'm a rock
Don't eat the yellow snow

Don McLean
American pie

Thin Lizzy
Whiskey in the jar

U2
With or without you
Sunday bloody Sunday
I still haven't found what I'm looking for
Where the streets have no name
The unforgettable fire
Pride (In the name of love)
New Years day
All I want is you
Bad
I will follow
One
Beautiful day
Stuck in a moment you can't get out
Walk on

Simple Minds
Belfast child

Bruce Springsteen
Born in the USA

Europe
The final countdown

Blues Brothers
Everybody needs somebody to love

Van Halen
Jump

Phil Collins
Another day in paradise

Marvin Gaye
Sexual healing

Band Aid
Do they know it’s Christmas

Metallica
Nothing else matters
One

Guns n' Roses
November rain

Robbie Williams
Angels
She's the one

Eric Clapton
Tears in heaven
Layla

Nirvana
Smells like teen spirit

R.E.M.
Everybody hurts
Losing my religion

Bryan Adams
Summer of '69

The Kinks
Lola

Celine Dion
My heart will go on

No doubt
Don’t speak

City To City
The road ahead

Cranberries
Zombie

Elton John
Can you feel the love tonight

Keane
Somewhere only we know

Dido
White flag

Alessandro Safina
Luna

Evanescence
My immortal

Train
Drops of jupiter

Maroon5
This love

Vanessa Carlton
A thousand miles

Red Hot Chilli Peppers
Under the bridge
Californication

Green Day
Boulevard of broken dreams
Wait me up when september ends

rocker_71
1 april 2008, 17:18
Zo, da's een lijst, ik bleef scrollen =]

Nog twee klassiekers : Johnny b Good en Route 66

m@rijn
1 april 2008, 17:50
ik heb een tijdje geleden ook een monopoly spel gemaakt in mini versie om op school te spelen wanneer het saai was :). De mijne was Monopoly Farmer Edition. Ik had alle straten veranderd in boerendorpen van hier op de streek.
een hotel was een pikdorser en een huis was een fend tractor. Dan had ik nog de elektriciteitscentrale veranderd in een pesticidefabriek en de stations waren mestfabrieken en zo waren er nog dingen.

hebben wij gelachen :)

Mephistocles
1 april 2008, 18:54
Nog verzoeknummers?

NiekRCHPNiek
1 april 2008, 19:48
RHCP:
Under the Bridge
Californication
By the Way
Dani California
Snow

Green Day:
Holiday
Wake me up when september ends
American Idiot

Sum 41:
Hell Song
Fat lip


Ook heb ik nog een idee voor de steden; gebruik internationale steden waar vaak concerten worden gehouden! Voor de rest een geweldig idee!!! :hippie:

toon-
1 april 2008, 20:37
Nog verzoeknummers?
Ik vind dat disarm van smashing pumpkins er wel bij mag :) .
En misschien ook iets van scorpions. Ik hoop dat ik er niet over heb gekeken :)

~Dimitri~
1 april 2008, 20:55
Ik vraag niet veel , maar alstublief deze als het kan
Pearl Jam - Alive ( was toch een hele grote hit , of misschien Yellow Ledbetter ? ):nervous:

Baker
1 april 2008, 21:02
Een afkickkliniek i.p.v. de gevangenis;
..

hehehe....
briljant!

eazy G
2 april 2008, 04:53
zijn jullie u nog steeds bezig over dit infantiele idee? hehe

Mephistocles
2 april 2008, 08:12
zijn jullie u nog steeds bezig over dit infantiele idee? heheNee het gaat inmiddels over een ander idee, Meer het idee van Kolonisten van Catan - De ruimtevaarders. Alleen dan geld in plaats van grondstoffen, en muziek in plaats van gebouwen en upgrades. Grofweg.

Kim Wilson
2 april 2008, 08:13
Wel een botte grote bek, maar lezen ho maar...

eazy G
2 april 2008, 16:01
komt op het zelfde neer, allemaal niet echt vernieuwend en een "beetje" infantiel is het toch ook wel!
verzin gewoon een eigen spel ipv een kopie van een bestaand spel.
Ik vraag me af; zitten jullie ook allemaal in een coverbandje,
als jullie zo graag een eigen versie maken van een bestaand werk?

eazy G
2 april 2008, 16:01
Wel een botte grote bek, maar lezen ho maar...

wel veel lullen over gitaar spelen, maar spelen ho maar...

~Dimitri~
2 april 2008, 18:04
En wat is er mis met een kopie als je je eigen "draai" er aan geeft ?

Parasite
2 april 2008, 19:31
komt op het zelfde neer, allemaal niet echt vernieuwend en een "beetje" infantiel is het toch ook wel!
verzin gewoon een eigen spel ipv een kopie van een bestaand spel.
Ik vraag me af; zitten jullie ook allemaal in een coverbandje,
als jullie zo graag een eigen versie maken van een bestaand werk?

En ik vraag me af waar jij je zo vochtig over maakt? Als je het toch niks vind kun je beter gewoon niet reageren.

Gewoon lekker doorgaan met je idee memphistocles, lijkt me zeker lache!

En btw: Ja, ik zit in een coverband!

Baker
2 april 2008, 19:38
komt op het zelfde neer, allemaal niet echt vernieuwend en een "beetje" infantiel is het toch ook wel!
verzin gewoon een eigen spel ipv een kopie van een bestaand spel.
Ik vraag me af; zitten jullie ook allemaal in een coverbandje,
als jullie zo graag een eigen versie maken van een bestaand werk?

azijnpisser

Kaboemba
2 april 2008, 20:39
top;) mischien moet je met die idee is naar een echte spelletjes designer, zoals elephant ofzo :)

Leuk idee inderdaad, maar dat hier nu een paar mafketels zitten die het zien zitten zegt niets over een echte markt.

drap
2 april 2008, 20:43
Ik vraag me bij figuren als eazy G ook elke keer weer af of ze in het echt ook zo'n grote bek hebben.

Kim Wilson
2 april 2008, 21:22
wel veel lullen over gitaar spelen, maar spelen ho maar...
Rot op vent. :stop:
Je leest niet, je let niet op (nog niet opgevallen dat ik in een band speel?), maar je hebt wel een grote bek. Je moet goed zo doorgaan. :sneaky:

pannekoek
2 april 2008, 22:31
Rot op vent. :stop:
Je leest niet, je let niet op (nog niet opgevallen dat ik in een band speel?), maar je hebt wel een grote bek. Je moet goed zo doorgaan. :sneaky:


eazy g vraagt gewoon om nare reacties als hij voortaan wat vraagt of voorsteld :sssh:

on-topic: geweldig idee van dat gitaar monopoly, lijkt me leuk om een x te spelen!

Wicked Willy
2 april 2008, 22:48
Kindjes doe allemaal eens een beetje rustig........mods?

Mephistocles
3 april 2008, 20:19
Ik PM de mod wel ff of ie t een en t ander kunnen verwijderen. Kijk, ik kan best wel wat hebben, maar ga nou niet dit topic verzieken, al is het nog zo'n slecht (als dit voor een aantal onder jullie voldoet) idee.

bert k
3 april 2008, 22:23
Loopt weer lekker uit de klauw, en ik heb geen zin om een half topic te rooien. Nu weer on topic graag.


EasyG, als je niet ogenblikkelijk normaal doet kan je een week wegblijven.

Bert K, mod

GibsUn
3 april 2008, 22:33
Zet de dire straits eens op je lijstje. Sultans of Swing..

En er kan nog heel wat ACDC bij. Wat is nu meer Rock and Roll??

Mephistocles
3 april 2008, 22:48
@bert k: ok is goed bedankt voor je aandacht!
@GibsUn
Goed idee.

en... wacht eens... geen goed idee, die staat er al.

HaroldA
3 april 2008, 23:21
Heeft een van jullie wel eens 'anti-monopoly' gespeeld?

Bij dat spel hebben ze de spelregels zeer positief veranderd! Van saai kansspelletje naar interessant spel met zowaar wendingen...

Je hoeft bijvoorbeeld helemaal geen absolute monopolie op een stad te hebben 2/3 is al genoeg om marktleider te zijn.

http://www.snelspel.nl/bordspellen/antimonopoly.html

Kaboemba
4 april 2008, 07:57
Zet de dire straits eens op je lijstje. Sultans of Swing..

En er kan nog heel wat ACDC bij. Wat is nu meer Rock and Roll??

AAAARGGGGGHHHHHHHHHH geen dire straits, op een rij is prima maar dan stuk voor stuk de zee in trappen.
EEEUUUUUUUUAARRRGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHh wat vind ik het toch een ruk muziek.

eazy G
5 april 2008, 01:31
En ik vraag me af waar jij je zo vochtig over maakt? Als je het toch niks vind kun je beter gewoon niet reageren.

Gewoon lekker doorgaan met je idee memphistocles, lijkt me zeker lache!

En btw: Ja, ik zit in een coverband!

dat bedoel ik dus hehe

pannekoek
5 april 2008, 01:34
Zet de dire straits eens op je lijstje. Sultans of Swing..

En er kan nog heel wat ACDC bij. Wat is nu meer Rock and Roll??

guns n roses!
tears of deception!
led zeppelin!
nightwish!!!
stevie ray vaughen!
deep purple!
the eagles!

eazy G
5 april 2008, 01:35
Ik vraag me bij figuren als eazy G ook elke keer weer af of ze in het echt ook zo'n grote bek hebben.

Ik geef mn mening gewoon drapdude
ik brengt het echter een beetje hard, waar jullie gewoon niet zo tegen kunnen, blijkbaar.

Mephistocles
5 april 2008, 15:43
Ik zal even de regels van het spel uitleggen dat ik ga maken.

Iedereen begint met een artiest en een single. Iedereen pakt 3 kaarten van de 4 stapels met verschillende nummers. Daar koop je er een aantal van in je hand (max 5 kaarten in je hand) en je geeft je kaarten door naar links. Dan pak je evt. weer kaarten en geef je door... net zo lang tot je je eigen kaarten weer hebt (de kaarten een heel rondje af gelegd hebben), of de kaarten op zijn.

Je single heeft een max aantal minuten, zo pas je een paar nummers op je single. Doe zoveel mogelijk van dezelfde stijl en genre, dan krijg je bonuspunten. Elk nummer heeft ook een aantal punten. Als je single af is, verkoop je je single, en koop je weer een nieuw muziekmedium voor een bepaald bedrag.

Er is nog veel meer in het spel, maar dat moet ik verder uitwerken, en testen.

drap
5 april 2008, 15:56
Zet die eazy G gewoon op standje negeer joh.

Wat betreft de opmerking dat mensen niet goed over bepaalde meningen kunnen, ik kan me nog een Feedback topic herinneren. Ene eazy G was daar de topicstarter van meen ik me ook te herinneren... Weet je gelijk hoe serieus je een dergelijk figuur moet nemen.

Mephistocles
8 april 2008, 11:37
Zo ff een update:

Mijn muziekspel is bijna klaar, ik breng het naar een uitgever, en volgend jaar ligt het overal in de winkel :p

Ik ga het nog testen, en als het af is, breng ik het naar de uitgever en dan upload ik alles. Ik kan in ieder geval wel zeggen: het wordt zenuwen, lachen, denken en gezelligheid!

Parasite
8 april 2008, 16:15
Nice!

Ik ben erg benieuwd, maar wij krijgen natuurlijk wel GN korting of niet? :sssh:

Nocki
8 april 2008, 16:17
GN korting? GeeN korting? :)

of wil je de versie van het spel die 10% sneller is afgelopen?
of wil je het in de te kleine doos? hoe wil je de korting hebben?

Parasite
8 april 2008, 16:31
GN korting? GeeN korting? :)

of wil je de versie van het spel die 10% sneller is afgelopen?
of wil je het in de te kleine doos? hoe wil je de korting hebben?

De extra verslavende versie die nooit eindigt die ervoor zorgt dat ik een zwaar sociaal isolement opbouw waardoor ik kluizenaar wordt en alleen nog maar bier drink!

Parasite
8 april 2008, 16:32
maar die te kleine doos is ook prima.......

Nocki
8 april 2008, 16:34
Hoe meer je betaalt hoe meer korting je krijgt!

Als je genoeg betaald zorgen we zelfs voor een uitkering zodat je je sociaal isolement kunt uitbouwen op de bank of in bed! (natuurlijk met je spel!)

Parasite
8 april 2008, 16:38
hmmm..... Klinkt verleidelijk, maar kan ik van die uitkering ook bier financieren?

Mephistocles
9 april 2008, 12:15
Wat mij betref wel.

Tsja, als ze in productie worden genomen, jat ik er zelf een paar mee, en misschien dat er een of twee mensen eentje krijgen... Maar jullie zijn mn grootste afzetmarkt (letterlijk en figuurlijk) dus ik ga niet al te veel korting geven.

Btw, ik heb nog niet eens iets compleet werkends, laat staan dat de uitgever mijn spellen ooit gezien heeft. Dus nog een paar maanden wachten, in het beste geval. Er zijn de laatste tijd niet veel goede spellen uitgekomen, dus ik heb een kans.

eazy G
10 april 2008, 00:30
Succes...!

Undertaker-120306
11 april 2008, 11:02
Jah ik heb daar wel al aan gedacht. Maar dat zien jullie wel als ie af is. Eerst gitaren en kaartjes:) Hee jah gitaren als poppetjs! Nee ik heb een beter idee! Ik ga kijken of ik poppetjes kan ontwerpen van bekende gitaristen. Hoewel... dan gaat iedereen vechten om The Edge, Hendrix en Steve Vai.

Doe mij maar John Petrucci :rockon: haha.

happynjitram
11 april 2008, 11:13
Wanneer ga je de rechten kopen om de namen van de gitaristen en hun albums te gebruiken dan?

Mephistocles
12 april 2008, 13:58
Wanneer ga je de rechten kopen om de namen van de gitaristen en hun albums te gebruiken dan?
Niet nodig. En anders verander ik een lettertje. Een d of een t in elke naam...

happynjitram
12 april 2008, 15:22
Lijkt me dat je dat wel nodig hebt als je het officieel wilt gaan uitgeven. En een lettertje veranderen... Lijkt me zo´n antwoord dat je geeft als je er nog niet over na hebt gedacht.

Nocki
12 april 2008, 15:28
Steve Satriani, Joe Vai.
Axl Santana, Carlos Rose!

het werkt he! :-)

Barkeepert
12 april 2008, 15:40
Axl Tulp, Backslash, Jimmy Bladzijde, Carlos Sultana, Piet Richards, Ronnie Plank, Jimi Hendriksen, Eric Plankton etc.

dodeboboeror
12 april 2008, 16:25
Wat heeft Axl te maken met gitaarmonopolie?

Nocki
12 april 2008, 17:17
helaamaal niks. maar ik hoopte de muggezifters van de rest te scheiden... dat is gelukt!

Traai
12 april 2008, 18:10
Gretsch & PRS als topmerken? ...

ziet er zeer cool uit! Zeker doen! Ik zou't meteen kopen :)

TimmU
12 april 2008, 18:16
Ik lees dit topic door, en ik krijg de onweerstaanbare neiging om de simpele G een fikse ros te verkopen, wat een zeikerd zeg.


tof idee dit van het spel, ben alleen benieuwd of het écht aanslaat bij het 'grotere publiek' .

eazy G
14 april 2008, 01:11
Ik lees dit topic door, en ik krijg de onweerstaanbare neiging om de simpele G een fikse ros te verkopen, wat een zeikerd zeg.

tof idee dit van het spel, ben alleen benieuwd of het écht aanslaat bij het 'grotere publiek' .

whatever dude
ik praat er in ieder geval niet omheen en zeg wat ik denk.
ik geef dus gewoon enkel mijn mening.

maar goed... we kunnen concluderen dat jou neiging om mij een ros te verkopen toch niet zo onweerstaanbaar is als je dacht :)

.