PDA

View Full Version : GIBSON SG Special FWC Faded Worn Cherry



J-sus Rulez
9 januari 2008, 17:15
Na ff zoeke op het internet heb ik een 'pracht?' gitaartje gevonden...
Nou is mijn vraag: voor deze prijs(790€) kan ik een veel betere kopen of is dit echte top? Ik speel geen zware muziek (dit even ter zijde)

Danielovich
9 januari 2008, 18:45
imo is het een goeie gitaar die vrij breed inzetbaar is.

Gitarezzo
9 januari 2008, 19:07
wat betekent de afkorting imo eigenlijk?

Onmeunig Hans
9 januari 2008, 19:08
imo - in my opinion
imho - in my humble opinion (bescheiden)
hans

bass blom
9 januari 2008, 19:10
wat betekent onmeunig? :D

Gitarezzo
9 januari 2008, 19:10
danku

678910

G.G.
9 januari 2008, 19:13
wat betekent onmeunig? :D

Google is je vriend.

Hardcopy » Blog Archive » Onmeunig (http://www.hard-c.com/2006/01/28/onmeunig/)Natuurlijk snapt iedereen wel dat onmeunig hetzelfde betekent als enorm of ontzettend. Ook zal het voor iedereen duidelijk zijn dat de persoon die de ...
www.hard-c.com/2006/01/28/onmeunig/ - 23k - In cache (http://66.102.9.104/search?q=cache:GBMxkVfQa7sJ:www.hard-c.com/2006/01/28/onmeunig/+onmeunig&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=nl) - Gelijkwaardige pagina's (http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1T4HPEA_nlNL230NL230&q=related:www.hard-c.com/2006/01/28/onmeunig/)

Onmeunig Hans
9 januari 2008, 19:13
wat betekent onmeunig? :D

HEUL ERG VEUL!!!!!!
Gewoon Twents voor erg veel.

bass blom
9 januari 2008, 19:20
ahjuistja, dank, ook u GG :D

handig toch dat google, moek maar eens een boomark voor maken :seriousf:

J-sus Rulez
9 januari 2008, 20:50
merci

andere reacties over deze gitaar ook altij welkom
ben nog aant twijfelen over de aankoop dusjah
en met een cube 60... das naar mijn mening een redelijke keuze? ofzit ik (weeral) verkeerd....

MattellicA
9 januari 2008, 21:29
Welke stijlen zoek je te spelen? :rockon:

J-sus Rulez
9 januari 2008, 21:39
euh... pop (nie vaak) rock... euh indie-rock... heel miss metal (nen (rare) kameraad van mij doet da ook en kga dr wa bij oefenen) dusjah...

MattellicA
9 januari 2008, 22:36
Rare kameraad? Wie, perongeluk Joeri ofzow?? :soul:

J-sus Rulez
10 januari 2008, 18:29
zou ik deze gitaar importere vanuit duitsland (kwestie da het gwn vele goedkoper is)???

Orpheo
10 januari 2008, 18:34
Mijn sg special faded was 800, nieuw, en is een van de beste aankopen die ik ooit gedaan heb. Hij klinkt geweldig, speelt geweldig, en: tis een singlepiece body *drool drool*.

je moet gewoon flink testen, en de beste eruit kiezen. Mijn sg is imo een van de beste sg's die ik ooit getest heb.

J-sus Rulez
10 januari 2008, 19:33
haso... merci

pannekoek
10 januari 2008, 19:41
merci

andere reacties over deze gitaar ook altij welkom
ben nog aant twijfelen over de aankoop dusjah
en met een cube 60... das naar mijn mening een redelijke keuze? ofzit ik (weeral) verkeerd....

de roland cubes zijn ronduit geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ik speel op een 30 watt cube en de sound die je er uit kan halen is waanzinnig!

afgelopen optreden speelde ik op mijn cube (wel versterkt met zaal geluid systeem/monitoren etc etc)

en de rythm gitaar speelde op een dikke marshall, mijn cube klonk 10 keer beter!

MattellicA
10 januari 2008, 19:59
Singlepiece? Dit betekent dan wsl een héél goede sustain ??

En is er veel verschil met de SG Special (niet-Faded)??

PS ik ben dus dieje rare kameraad :sneaky:

Orpheo
10 januari 2008, 20:09
Singlepiece? Dit betekent dan wsl een héél goede sustain ??

En is er veel verschil met de SG Special (niet-Faded)??

PS ik ben dus dieje rare kameraad :sneaky:

hij sustaint inderdaad waanzinnig, maar meer of minder tov een 2 delig? weet ik niet. Het is gewoon cool om een enkel delig body te hebben, omdat de stukken hout die je daarvoor nodig hebt qua formaat, niet zo gek veel te vinden zijn :)

MattellicA
10 januari 2008, 20:20
Het waren 2 aparte vragen, maar soit... het is me duidelijk:

KOPEUUHH! 8-)

The red Strat.
10 januari 2008, 20:38
Singlepiece? Dit betekent dan wsl een héél goede sustain ??

En is er veel verschil met de SG Special (niet-Faded)??

PS ik ben dus dieje rare kameraad :sneaky:
een 15 piece kan meer sustain dan een one piece hebben bij wijze van spreken.
uit hoeveel stukken de body is heeft weinig tot niets te maken met de sustain.

J-sus Rulez
11 januari 2008, 18:24
merci... nog klein vraagje: is dat een gelakte hals? want dat houd percies beetje tegen als je wa zweet...

The red Strat.
11 januari 2008, 19:14
ik zweet als een varken als ik speel, en mn gelakte strat hals houd me absoluut niet tegen, integendeel, het voelt lekker zacht aan :satisfie:
als het je niet aanstaat, kan je met wat staalwol het er nog altijd afschuren...
anyway, ik geloof dat de hals ook 'faded' is op de SG.

MattellicA
11 januari 2008, 19:48
Wel een beetje raar natuurlijk om van een nieuwe Gibson de verf gan af te schuren... :satisfie:

Orpheo
11 januari 2008, 19:49
Wel een beetje raar natuurlijk om van een nieuwe Gibson de verf gan af te schuren... :satisfie:

valt tegen hoor. Ik pak ook gewoon een boor om in mijn les pauls te boren voor nieuwe tuners. Het is maar een gibson hoor, niks bijzonder.

J-sus Rulez
11 januari 2008, 20:23
echt? ik vind het op het eerste zicht maar raar.. mr als het nodig is jah... dan ist nodig he

Lexvandoef
11 januari 2008, 21:06
valt tegen hoor. Ik pak ook gewoon een boor om in mijn les pauls te boren voor nieuwe tuners. Het is maar een gibson hoor, niks bijzonder.

nouja, tis een boel geld en ik kan me voor stellen dat je daar niet gelijk de boor of schuurmachine op durft te zetten. Dat durf ik ook niet bij de meeste van mijn gitaren.

Orpheo
11 januari 2008, 22:19
echt? ik vind het op het eerste zicht maar raar.. mr als het nodig is jah... dan ist nodig he

ik heb graag locking tuners, en dan moet je soms effe boren.

J-sus Rulez
12 januari 2008, 13:13
Maar om te boren op mijn eerste elektrische gitaar... vind ik nou wel echt serious ze... allez jah...

Lexvandoef
12 januari 2008, 14:10
Maar om te boren op mijn eerste elektrische gitaar... vind ik nou wel echt serious ze... allez jah...

Je kan het ook laten doen, en by the way, het hoeft niet ;)

J-sus Rulez
12 januari 2008, 14:46
ik denk dat als ik deze gitaar kan kope al heel ver geraak zonder al het geboor :satisfie:

Orpheo
12 januari 2008, 14:59
Maar om te boren op mijn eerste elektrische gitaar... vind ik nou wel echt serious ze... allez jah...

ghehe, nee toen vond ik 't ook eng. Tegenwoordig boor ik rustig in customs en surpemes, maar tja, die 'dikke huid' kweek je in de loop van de tijd.

Squier4ever
12 januari 2008, 15:40
Wel een beetje raar natuurlijk om van een nieuwe Gibson de verf gan af te schuren... :satisfie:

helemaal niet raar, je weet dus nog niet hoe lekker een opgeschuurde hals speelt.

J-sus Rulez
12 januari 2008, 17:08
jah da zal wel... zolang ben ik nou ook niet bezig... paar jaartjes klassiek gespeeld en nu nog beetje sparen

J-sus Rulez
12 januari 2008, 17:10
In de muziekwinkel heb ik al vele (voornamelijk fender) gitaren uitgeprobeerd... en er zijn er redelijk veel die mij liggen... maar is gibson niet iets breder qua klank en mogelijkheden?

Orpheo
12 januari 2008, 19:28
een sg niet perse breder qua klanken of mogelijkheden. Tuurlijk, hij is inzetbaar voor vanalles, van jazz tot heavy metal, en dat is natuurljk an jou de keus, maar een stratje idem dito (mits er wat aanpassingen zijn aan de gitaar). Ik kan bijvoorbeeld perfect uit de voeten met een les paul voor alles, van funk tot jazz en van blues tot heavy metal. vaak gewoon hetzelfde instrument. of jij dat kan met een sg hangt helemaal van jou en jou spel af.

J-sus Rulez
12 januari 2008, 21:08
maar een goede LP kost wel vele meer... niet?

J-sus Rulez
13 januari 2008, 21:46
allezins bedankt... nu zal ik het voor mijzelf moeten uitmake

Orpheo
13 januari 2008, 22:11
maar een goede LP kost wel vele meer... niet?

nee, hoeft niet. Mijn LP studio met ebben toets (eigenlijk een gestripte custom dus :) ) heeft me 450 euro gekost, en ik ken weinig gitaren (les pauls, strats, tele's, whatever) die even goed is als die gitaar. het is gewoon zo exemplarisch.

J-sus Rulez
14 januari 2008, 19:38
amai... tof om te weten

J-sus Rulez
15 januari 2008, 18:39
dank u wel voor de goede en snelle respons!