PDA

View Full Version : Verschil gitaren



Di Stefano
9 januari 2008, 17:11
Ik heb momenteel twee strats waarbij ik in ene de single coils wil vervangen door humbuckers. Kwestie van twee gitaren te hebben met een verschillende klank. Gezien het enorme outputverschil tussen beide configuraties vraag ik mij af hoe ik live tussen beide gitaren zal kunnen switchen.

Ik heb via de zoekfunctie gevonden dat er verschillende opties zijn zoals de "line selector" van Boss, een boostpedaal voor de strat met lagere output of een equalizer. Nu vraag ik mij af welk effect ieder van deze opties zou hebben op de klank van beide gitaren. Door hun lage output hebben single coils een heel specifieke klank. Zou dit tenniet gedaan worden als ik het signaal nu een boost zou geven waardoor beide gitaren weer ongeveer hetzelfde gaan klinken? Of zullen de humbuckers als gewone single coils gaan klinken als ik met een line selector het volume naar omlaag haal?

Tussen haakjes nog. De humbuckers die ik wil kopen zijn ofwel twee Dimarzio Breed's ofwel een Dimarzio Air Norton in de nek en een Dimarzio Tone Zone in de brug. Mocht iemand ervaring hebben met deze pickups hoor ik natuurlijk graag de bevindingen.

G.G.
9 januari 2008, 19:09
Al gedacht aan een preamp in de strat met singles? Of een boostertje in pedaalvorm?

Di Stefano
9 januari 2008, 22:01
Natuurlijk maar gaan ze dan niet als een doorsnee humbucker klinken?

Gearjunkie
10 januari 2008, 00:03
Ik heb een aantal Strats met verschillende elementen, en moet zeggen dat het outputverschil best meevalt.

1=3x single coil, SD custom bridge, SD alnico pro middle en neck
2=2x humbucker, SD Pearly Gates bridge, SD '59 neck
3=2x P90, SD Phat Cat bridge & neck