PDA

View Full Version : MXR Phase 90 modificatie



guitargeek3
9 januari 2008, 17:10
Hey,

Even een vraag over de phase 90 van MXR.

Ik heb hier (http://www.erikhansen.net/?page_id=31) een site gevonden met uitleg over een modificatie voor de Phase 90.
En wordt beweert dat door middel van deze mod het geluid van het pedaal verbetert wordt.

Heeft iemand deze modificatie al uitgevoerd of alleen de R28 weggehaald?

Ik kan het zelf wel proberen maar eerst info winnen.

De reviews zijn tot nu toe goed, zie hier (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/MXR/Phase+90+Mod/10/1)

Fuhgawz
9 januari 2008, 17:37
Ik heb hem gedaan. Ik heb de R28 weerstand aan een toggleswitch gehangen om hem in en uit het circuit te zetten. Het geluid verandert er merkbaar door, maar of je dat een verbetering vindt is aan jou. De phase wordt vooral wat milder en minder duidelijk aanwezig. Gecombineerd met distortion/overdrive vond ik hem MET R28 juist lekkerder omdat er anders weinig meer overbleef van de phase, maar clean vond ik hem zonder die R28 lekkerder.
Uiteindelijk heb ik hem toch weggedaan omdat hij een irritante volumeboost gaf in mijn loop en ik hem over het algemeen niet vettig genoeg vond. Dat vond ik eerder al, maar ik hoopte dat ik hem met R28 mod mooier zou vinden gezien de goede recensies. Helaas was ook dat niet mijn ding, maar misschien is het jouw sound wel.

Grooveyard21
10 januari 2008, 12:37
Ik heb hem gedaan. Ik heb de R28 weerstand aan een toggleswitch gehangen om hem in en uit het circuit te zetten. Het geluid verandert er merkbaar door, maar of je dat een verbetering vindt is aan jou. De phase wordt vooral wat milder en minder duidelijk aanwezig. Gecombineerd met distortion/overdrive vond ik hem MET R28 juist lekkerder omdat er anders weinig meer overbleef van de phase, maar clean vond ik hem zonder die R28 lekkerder.


Het switchable maken van de mod is inderdaad erg handig, het verschil is er duidelijk en beide opties zijn erg bruikbaar.

guitargeek3
10 januari 2008, 20:25
We doen het gewoon, zal wel goed komen.
Bedankt!