PDA

View Full Version : Marshall jcm 900



mohawk
5 februari 2003, 21:33
Ik kan deze top kopen voor 750 euro

Marshall JCM 900 Dual Reverb 100 Watt Model 4100

hij is een jaar oud ofzo.Is dat wat of is et te duur?ik speel punk.

Guinness
5 februari 2003, 22:14
Nieuw kostte die om en de nabij 1850.- Gulden
= +/- 840 Euro. Dus 750 Euro voor een marshall die tweedehands is en ook nog bekent staat als nou niet bepaald de mooiste, vind ik hem erg duur.
500.- vind ik redelijker.

mohawk
5 februari 2003, 22:16
Het gaat me ook niet om et uiterlijk als dr maar mooi geluid uit komt.

Maar als die nieuw zoveel koste ga ik dr echt geen 750 euro voor lappen.

Ic3gl0vE
5 februari 2003, 22:31
ik denk dat met 'niet de mooiste' niet het uiterlijk werd bedoeld

mohawk
5 februari 2003, 22:33
Weet ik toch veel:)Het geluid dus,ik heb em nog nooit gehoord en op harmony central staan dr bijna alleen maar slechte reviews over,maar het is toch een Marshall??Ik weet niet beter dan dat marshall goed is??Hoe klinkt ie dan?

Bas
5 februari 2003, 23:26
Erg higain en metal achtig in my opinion. De enige keer dat

Bas
5 februari 2003, 23:27
Erg higain en metal achtig in my opinion. De enige keer dat ik erover speelde moest ik ook aardig de bass/mid open draaien om er een beetje een roar in te krijgen.. maar als je daar van houdt is het kickass.

Guinness
6 februari 2003, 00:06
Toen wij met onze band het voorprogramma deden van Mayhem (ja, die) stonden er inderdaad van die kuttige dual reverbs. Zelfs met 2x 4x12" kasten klonk dat nog nergens naar.

Guinness
6 februari 2003, 00:16
Bij Deicide trouwens ook, maar toen had ik gelukkig mijn eigen top bij me, de jcm 900 slx, die klinkt veel en veel beter.

Schijnt bij black metal te horen die dual reverb.

Soulman
6 februari 2003, 13:01
Het is wel een beetje mode om de 900's af te kraken.In de jaren 90 speelden vele profs over deze amps.Het is nog steeds Marshall's meest verkochte model.
Het cleane kanaal van de dual reverbs vind ik goed, beetje gain erbij en je hebt een heerlijk slaggeluidje. Het scheurkanaal vind ik te metal (niet mijn smaak), maar is met wat minder gain en meer midden in staat een goed geluid te krijgen. Helemaal in een band waarbij een 900 vaak beter door de mix komt dan een 800. Persoonlijk heb ik liever de 800, maar ik krijg uit een dual reverb weer een beter geluid dan een DSL 100 :wink:, zo zie je maar weer.
o ja 750 vind ik wel wat duur, mag wel 100 af.

Ibanez RuleZ
6 februari 2003, 13:39
ik heb altijd een hekel aan die dingen gehad: muggenaanval. totaal niet gedefinieerde distortion en zo kan ik nog wel ff doorgaan. al met al vind ik het een waardeloos ding, heb ik altijd gevonden trouwens.

Harrald

vulvasonic
6 februari 2003, 16:23
Ik heb een 50 watter (JCM900 dual reverb) en ik vind 'm wel degelijk goed klinken. Het enige 'probleem' is dat ie pas echt goed gaat klinken op hoog volume.

Bij de weg, ik heb 'm gekocht voor 750 gulden! De 100 watter is iets duurder en we zijn ook alweer een paar jaar verder, maar 750 euro is veel te veel (tenzij de 1960 speakerkast erbij zit natuurlijk).
;]

Phyrexian
6 februari 2003, 16:27
Hai,

ik had die Marshall JCM900 Dual Reverb 4100. Goeie Amp. Typisch Marshall. Ik heb hem deze week verkocht aan de gitarist in m'n groep (ik heb besloten om meer te bassen dan te gitaren :wink: ). Hij speelt met een Boss MT2 op de cleankanaal. Er zit dan nog een Boss GE7 in de fxloop die een lichte bas en lowmid boost geeft (heel weinig maar toch genoeg!). Hij speelt erover met zijn Fender Strat USA.
Geluid: identiek Metallica ala 'Enter Sandman'... geniaal gewoon.

Speakercab is een Marshall 1960a...

Guiness... in welk band speel je als'k vragen mag??? toch wel een eer als je in het voorprogramma van deicide en mayhem hebt gespeeld... !!! I'm into death metal you see.... :grin:

Anyway,
die 750 euro is vééééééééél te duur,
ik heb de mijne gekocht voor 325 (!!!), wat een belachelijk lage prijs is. 500 euro voor zo'n head is een goeie prijs.
Ik las ook dat die SLX serie ietsje brutaler is qua built in gain... speel er zelf eens over en laat je oren oordelen... I liked the amp.

sash
6 februari 2003, 16:34
Op 2003-02-05 22:33, schreef mohawk:
ik heb em nog nooit gehoord en op harmony central staan dr bijna alleen maar slechte reviews over,maar het is toch een Marshall??Ik weet niet beter dan dat marshall goed is??Hoe klinkt ie dan?


Met die mening kan je maar beter geen buizenbak kopen... Marshall heeft dus wel degelijke slechte modellen uitgebracht, waaronder dus ook, volgens velen en mij :smile: , de JCM900. Ik vind hem erg dof en dood klinken. De prijs van dat ding is ook veel te duur. Je kan beter ff wachten totdat je een goeie JCM800 tegenkomt.

RaNk
6 februari 2003, 18:25
Het is een leuke versterker, maar daar blijft het wat mij betreft ook bij. Ik heb 6 jaar over eentje gespeeld en hij doet zijn werk maar echt een fijn geluid vond ik hem nooit hebben. Voor punk zal ie wel genoeg gain hebben, maar voor metal in heel veel situaties absoluut niet. Zeker als je alleen maar een gitaar met singlecoils hebt, is de gain eigenlijk maar heel minimaal voor een versterker die een lekkere metalbak zou moeten zijn. Ik had er altijd iets voor hangen om de gain iets te boosten, en dat zou niet nodig moeten zijn. Over de prijs, die is veel te hoog. Zeker als straks blijkt dat er heel oude buizen in zitten zodat je die ook nog eens moet vervangen. Voor 750 Euro zou je 2e hands iets veel leukers moeten kunnen krijgen denk ik.

*edit*
Ah, ik las dat ie 1 jaar oud was. Dan zullen de buizen wel niet heel oud zijn :wink:.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: RaNk op 2003-02-06 18:26 ]</font>

mohawk
6 februari 2003, 18:48
Nee de buizen zijn nog als nieuw,er waren ook al andere ingezet.

Maar als ik jullie meningen hoor dan w8 ik wel tot ik een keer een jcm 800 tegen kom..

RaNk
6 februari 2003, 19:06
Dat zou ik zeker doen. Moet lukken voor 750 Euro!

Nielsje
6 februari 2003, 20:23
heb je je oren al geraadpleegd?
geven meestal beste antwoord...

mohawk
6 februari 2003, 22:03
Als ik em wil horen moet ik eerst ff 150 km rijden,en daar heb ik absoluut geen zin in..

Janneman
6 februari 2003, 22:18
Ach, het is de meest verkochte Marshall wat iemand al zei, dus deze moet je eigenlijk in bijna elke muziekwinkel wel kunnen beluisteren. Ik ben er zelf ook niet zo weg van; clean vind ik wel heel mooi, maar het gain kanaal mist laag en je moet idd minimaal een gitaar met humbuckers hebben om hem een beetje meer druk te laten geven.

Droffie
6 februari 2003, 22:56
Hoi,
Dat geleuter over slecht of goed. Die jongen vraag of 750,- Euro een fair deal is of niet. Ik vind 't niet fair om die top af te branden. Er zijn genoeg JCM 900 spelers die wel tevreden zijn over de top. Niet geheel onbelangrijk is hoe je 'm gebruikt en op wat voor een gitaar je speelt.
Ik heb de JCM 900 2100. van begin jaren negentig. Met EL 34's (wat ook een aardig verschil is met de latere tops) voor E 450,- tweedehands. In hele goede staat. Hij klinkt super strak.

dus m.a.w. 750 is te veel...

succes

RaNk
7 februari 2003, 08:18
Er zijn er niet veel die ik hem totaal zie afkraken eigenlijk. Ikzelf ook niet, maar ik geef mijn mening er wel bij. Daar is het toch een forum voor? :smile:

Phyrexian
7 februari 2003, 10:29
Op 2003-02-06 18:25, schreef RaNk:
Ah, ik las dat ie 1 jaar oud was. Dan zullen de buizen wel niet heel oud zijn :wink:.


euhrhm

hoe kan een JCM900 nu maar een jaar oud zijn????? marshall maakt deze modellen toch al jaren niet meer... :smile:
(misschien heeft de eigenaar deze amp maar een jaar geleden gekocht, wat niet wil zeggen dat de amp maar een jaar oud is)

kijk gewoon achteraan naar het serienummer (barcode met nummer onder). de eerste twee cijfers (bv. 96654872) geven het bouwjaar aan, dit voorbeeld is dan van 1996 uiteraard...

Droffie
7 februari 2003, 12:14
Hoi Rank,
Heb je gelijk in maar dat was niet z'n vraag. Ik ben er helemaal voor om een nieuwe topic te starten hierover. Misschien wel een goed idee.

gr
D.