PDA

View Full Version : Newton Faulkner!



Ilja
9 januari 2008, 12:20
Ik ben gister naar een optreden van Newton Falkner geweest. (Doornroosje nijmegen)

Nog nooit van em gehoord, maar wat is hij goed!

Newton Faulkner is een 22!! jarige gitarist en songwriter uit Engeland.
Hij is een akoestisch gitarist en heeft een geheel eigen stijl ontwikkeld.
Zijn nummers bestaan uit tappings, ritme/slappen op de klankkast, capo verstellen stemming veranderen tijdens het spelen, en dan tegelijkertijd ook nog zingen.

Ben bijvoorbeeld ook naar TE geweest(en speel ook wat nummers van hem) maar ik was minstens net zo onder de indruk van deze 22 jarige gast ,en zijn techniek, dan van Tommy. (Oei wat een foute vergelijking :D )

Hij laat je je ook nog eens he-le-maal ziek lachen tijdens zijn optreden d.m.v dingen die hij het publiek laat doen, en bijvoorbeeld covers van Bohemian Rhapsody van Queen, no-no (2unlimited :eek: ), spongebob :eek: , en dergelijke.
Maar je moet het echt live zien, helemaal geweldig. :cooler:

Echt een aanrader om heen te gaan! Hij speelt vandaag in Utrecht geloof ik.

http://www.newtonfaulkner.com/

pippydude
11 januari 2008, 11:33
Shit, speelde die in Nederland?
Ik werd over hem getipt door een vriend van me die met hem samen had gespeeld, 1 keer geluisterd en meteen blindelings zijn cd gekocht.
Hoewel ik over het algemeen niet echt van standaard dingen houd qua liedconstructie enzo, vind ik hem fantastisch.
Maar als hij speelt, staat hij dan wel alleen op het podium?
Op zijn cd komen namelijk vaak zat 3, 4, 5-stemmige koortjes voorbij..

savale
11 januari 2008, 12:03
Ik heb hem live gezien in de HMH! Wat een geweldige gozer is dat. Een goede speler/zanger en vooral ook erg veel humor!
Dit vind ik persoonlijk erg mooi van hem:
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio3/vara/giel/20071001-06.wma?start=2:49:53.168

Ilja
13 januari 2008, 20:59
Hij stond idd alleen op het podium!
Geweldige zang, geweldige techniek, en geweldige humor. :soul:

Ik ga zn cd ook kopen. Volgens mij heb ik al 5 jaar geen cd meer gekocht. :D

EuroCinema
17 april 2008, 13:30
Bump. Zag hem gisteren in de Melkweg. Mijn vriendin is fan, zelf heb ik niet zoveel met muziek waarin gezongen wordt en ook niet met westerngitaren. Toch was ik super onder de indruk van hoe hij speelde, zong, trommelde en entertainde tegelijk. :rockon: Ik had de cd al eens gehoord, maar gewoon in zijn eentje vind ik hem veel sterker eigenlijk. Erg knap!