PDA

View Full Version : virtuoos Albert Lee in 't Paard van Troje



rockandrolling
9 januari 2008, 11:37
en wel op 9 April! Deze man zag ik enkele keren, echt SUPER, je ogen vallen uit je kop, eerlijk waar, om over je oren maar te zwijgen..!

citaat:

Albert Lee, 's werelds snelste guitarpicker en grammy-award winnende gitaarvirtuoos speelt met zijn superband Hogan's Heroes de meest solide rhythm 'n blues, rock 'n roll, country-rock en meer...
Albert Lee is een echte 'muzikanten muzikant' want in de top van de muziekwereld is het een grote: bewonderaars als Eric Clapton, Joe Cocker, The Everly Brothers, Emmylou Harris en Ritchie Blackmore vroegen Albert Lee als leadgitarist tijdens diverse wereldtournees en events. Daarnaast is Albert Lee één van de meest gevraagde sessiemuzikanten in het circuit. Hij speelde mee op het bekroonde "Concert for George Harrison" waar de top van de muziekwereld een ode bracht aan de overleden Beatle George Harrison.
Onlangs nog verscheen de DVD van Eric Clapton's Crossroads Festival waarop Albert Lee grote bewondering scoorde met diverse virtuose countryrock uitvoeringen. Ook leverde hij een bijdrage op de recentelijk Grammy genomineerde CD "The Road To Escondido" van Eric Clapton en JJ Cale. Albert Lee komt om in het werk, maar houdt steevast ieder jaar zo'n twee maanden vrij om met zijn eigen band op te treden, een plezier wat ie zich niet laat afpakken.

9 April staat deze gitaargrootheid (en tevens zeer verdienstelijk zanger) in 't Paard. Op dat moment zal zowel de nieuwe CD zijn verschenen, alsmede zijn officiele biografie waarvoor Eric Clapton met groot plezier het voorwoord schreef.

Pepe
9 januari 2008, 11:51
Albert is zeker een fenomenale gitarist, jammer alleen dattie de uitstraling van een deurkruk heeft, dan gaan mensen je een muzikanten muzikant noemen.

rockandrolling
11 januari 2008, 11:40
Albert is zeker een fenomenale gitarist, jammer alleen dattie de uitstraling van een deurkruk heeft, dan gaan mensen je een muzikanten muzikant noemen.

Fenomenaal is idd het goede woord! Mensen van Steve Morse tot Clapton hebben zeer grote bewondering voor hem...!
En tja, de uitstraling van een deurkruk, ach hij is geen sexy gitaarbeul nee, maar de titel "muzikanten muzikant" krijg je niet daardoor hoor. Hij heeft deze stempel simpelweg omdat muzikanten met kennis van zaken pas ECHT inzien hoe fenomenaal hij is... Kortom, ik ben erg weg van z'n virtuositeit! :)!! :metal:

Nielsje
11 januari 2008, 12:11
Staat genoteerd! Ik wil wel heen, kijken of ik m'n huisgenoten zover kan krijgen..

bluegate
16 januari 2008, 10:24
Fenomenaal +1

Ik heb 'm al een paar keer Live gezien en hij speelt onnavolgbaar.
Alleen hoop ik wel dat ie een goede versterker gebruikt, ik heb de
Crossroads CD en daar klinkt hij echt heel slecht.
Het is om de hoek bij mij dus probeer wel een kaartje te krijgen.

rockandrolling
16 januari 2008, 11:26
Fenomenaal +1

Ik heb 'm al een paar keer Live gezien en hij speelt onnavolgbaar.
Alleen hoop ik wel dat ie een goede versterker gebruikt, ik heb de
Crossroads CD en daar klinkt hij echt heel slecht.
Het is om de hoek bij mij dus probeer wel een kaartje te krijgen.

Op de Crossroads DVD is de mix gewoon slecht gedaan, inderdaad het eerste deel van z'n nummer is niet zo goed gemixed, later klinkt het wel goed.
Z'n eigen shows zijn trouwens naar mijn idee beter, omdat ie dan met z'n vaste bandmaatjes speelt. :)

Ow, ik heb m'n kaartjes al, via ticketservice, volgens mij kan 't ook via t Paard zelf..

Pepe
16 januari 2008, 12:42
Ik heb hem een keertje gezien toen hij toerde met Eric Clapton. Eerste deel van de show speeld Lee op een Custom en Clapton op een strat. Dat ging goed. 2e deel van de show wisselden ze, Clapton op een Les Paul en Lee op een telecaster. Alsof ze beiden een knellend pak verruilden voor een trainingsbroek. Lee die slaommend door de lange noten van Clapton heen zijn triple stops heen krulde, punten, komma's en uitroeptekens in de zinnen van Clapton zette. Awsome.

rockandrolling
21 februari 2008, 11:05
kaartjes zijn binnen... altijd weer een feest Albert Lee..:) :hippie:

rockandrolling
28 maart 2008, 11:15
het duurt niet zo gek lang meer... zijn er meer op dit forum die dit gaan zien?

future2future
28 maart 2008, 19:57
Ik zit er wel aan te denken om te gaan, Kost het?

rockandrolling
29 maart 2008, 11:36
Ik zit er wel aan te denken om te gaan, Kost het?

Niet erg veel: 20 euro!