PDA

View Full Version : Looper



WillemdaGuide
9 januari 2008, 09:21
Hallo allemaal,

Ik heb door Shiny Guitar Gear in Dieren een looper laten bouwen en dit is het geworden.
Pedaal heeft 4 loops en een tuner out. De vierde loop heeft een stereo return voor stereo effecten en ik heb er twee uitgangen in laten zetten zodat ik 2 amps kan inpluggen.
vind zelf dat Gerard van Shiny er een puik apparaat van heeft gemaakt
Wil er graag een foto van posten maar ik weet niet hoe! :???:


edit; foto's staan ietsjes verder naar onderen

Nielsje
9 januari 2008, 09:41
www.imageshack.us

Ace 1.15.19
9 januari 2008, 09:42
Foto's kan je uploaden met bijvoorbeeld www.imageshack.us.
Dan typ je daarna *link*.

WillemdaGuide
9 januari 2008, 10:03
bedankt, hopelijk lukt het zo

http://img72.imageshack.us/img72/3056/customsausmachine1cv6.jpg

edit:
en het werkt!
ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Nielsje
9 januari 2008, 10:33
Wow, grote looper! Heb je nog wat meer foto's?
Die is trouwens ook niet goedkoop geweest...

WillemdaGuide
9 januari 2008, 10:39
Ach wat is goedkoop.... moet zeggen dat het eigenlijk best meeviel zeker gezien het fijn dat ie helemaal naar mijn persoonlijke wensen is gebouwd.
En voor een looper is ie best groot maar kleiner kon eigenlijk niet met deze opties. hierbij nog een foto, is ie nog niet af.

http://img187.imageshack.us/img187/1200/sausmachine1mb7.jpg

Nielsje
9 januari 2008, 10:57
Waarvoor zijn de twee ingangen, twee gitaren? Ik neem aan dat de toggle is voor het amp switchen?

Waarom zit er zo'n strip onder de inputs? Waarom, waarom, waarom.. Ik voel me net 3:)

Mooi ding, met groot doelde ik eerder op de opties enzo, had dat bij je eerste post nog niet helemaal door. Hij ziet er verder puik uit. Waarom heb je zoveel loops nodig? (weer een waarom :))

WillemdaGuide
9 januari 2008, 11:18
van vragen word je wijs! :)

Ik heb in totaal 4 loops, gebruik er één voor pre vervorming effecten (phaser wah) dan een loop voor chrunch en een loop voor mijn lead distortion en de 4e loop voor de effecten na de distortions.
Met die switch kan de 4e loop uitschakelen wanneer ik die niet gebruik, anders zou ik de send en return met een patchkabel moeten verbinden.

er zit maar één gitaarinput aan de zijkant, die andere is de tuner out/mute. aan de zijkant gedaan omdat ie anders nog breder zou worden wat voor mijn indeling van het pedalboard weer niet zo goed uitkomt.

En dat stripje....hmmm...goeie vraag, zal denk ik wel voor de stevigheid zijn ofzo.

Nielsje
9 januari 2008, 11:23
Prima, bedankt voor de antwoorden.

Ik wil wel eens een foto zien van het geheel als het af is.
Enige potentiele 'gevaar' wat ik zie, is dat je eventueel de toggle switch kapot trapt als je de switch intrapt linksboven, het zou mij in ieder geval kunnen gebeuren..

WillemdaGuide
9 januari 2008, 11:25
moet je eerlijk zeggen dat ik me dat ook al had bedacht..... maar goed, mocht ik die switch er eens af schoppen dan moet er maar een andere in/op.
Ik heb mijn pedalboard nog niet helemaal af, maar komt nu voornamelijk nog op kabels/voeding ed aan. Zal 'm zeker posten wanneer ie klaar is.

Hallie
22 januari 2008, 22:53
hmm om dit topic maar eens omhoog te schoppen.

@ willem, ik woon 15 minuten fietsen van dieren af. is die zaak wat jij bedoelt bij de scheer en foppen in de buurt? ( ik kom er al 5 jaar bijna elke dag). en dat is de enige muziekzaak die ik ken.

mocht het niet zo zijn shame on me, maargoed..het zal wel een winkel zijn van 4 bij 4 :satisfie:

mooi ding trouwens!

WillemdaGuide
23 januari 2008, 09:24
Hoi Hallie,
Wees niet bang, je hebt geen muziekzaak gemist aangezien hij van huis uit werkt! maar goed, wat info van je plaatsgenoot kun je hier (http://www.shinyguitargear.nl) vinden.

Vonk
23 januari 2008, 11:57
Die strip is wel een slim idee. Ik denk dat de behuizing van (aluminium?) plaat is gemaakt, en als je dan in het midden een jack erin wil drukken heb je kans dat de behuizing meebuigt. Die strip verspreidt de kracht een beetje. Goed over nagedacht als dit de reden zou zijn!

Ik zou die switch eigenlijk vervangen door de schuifschakelaar. En als je last denkt te krijgen van vuil ofzo kun je zo'n vliegtuigschakelaar gebruiken, met zo'n kapje erover.