PDA

View Full Version : Wah pedaal: Dunlop Crybaby of Danelectro Dan-O-Wah?



Ace 1.15.19
9 januari 2008, 01:20
Ik had een vraagje over deze 2 wah-pedalen. Ik ben van plan om mijn effecten pakket uit te breiden met zo'n jank pedaal, maar ik weet niet of het moeilijk is toe te passen. Ik wil sowieso eerst een model in de winkel testen om te kijken of het iets voor me is. Ik zie nogal wat mensen met een Crybaby op dit forum, waarvan er veel goed over te spreken zijn. Ik heb gekeken voor een tweedehandsje op Marktplaats. Op de site van Muziek Berkers (uit ons dorp) staat een Danelectro Dan-O-Wah voor € 65,-. Ik ken Danelectro niet qua kwaliteit e.d. dus vraag ik even naar jullie mening. Wat zou een betere (eventuele) aankoop zijn? Ik vind die Danelectro er trouwens wat 'overdreven' uitzien maar och, wie heeft dat in de gaten in mijn huiskamer of op een podium?


Dus...
http://www.procommusic.co.uk/images/Jim%20Dunlop%20Cry%20Baby.jpg of http://data.muzikus.cz/save/db_images/100

Nielsje
9 januari 2008, 09:43
Kom gebruik eens de zoekfunctie...

Ga voor de crybaby, daar trap je niet doorheen. Als het geluid je niet bevalt, is het eenvoudig een beetje aan te passen. Heb de Danelectro ooit wel eens geprobeerd, maar vond de modes niet echt alles, en vond hem gewoon erg 'breekbaar' aanvoelen.

rocker_71
9 januari 2008, 09:51
crybaby = altijd goed.
Zeker voor de eerste wah.

Ace 1.15.19
9 januari 2008, 10:26
Kom gebruik eens de zoekfunctie...

Mede door de zoekfunctie weet ik dat de Crybaby een goed pedaal is en heb ik gezien dat veel mensen hem hebben.

Over de Dan-O-Wah kun ik geen **** vinden :p.

Silco
9 januari 2008, 15:14
Kom gebruik eens de zoekfunctie...

Ga voor de crybaby, daar trap je niet doorheen. Als het geluid je niet bevalt, is het eenvoudig een beetje aan te passen. Heb de Danelectro ooit wel eens geprobeerd, maar vond de modes niet echt alles, en vond hem gewoon erg 'breekbaar' aanvoelen.

Doet een Vox V 847 onder voor de cry baby?

Nielsje
9 januari 2008, 15:17
Nee, goed pedaal. Nadeel is wel dat de 847 geen adapter aansluiting heeft, de 848 heeft dat wel. Velen vinden de vox iets lekkerder klinken, minder schel.

Ace 1.15.19
9 januari 2008, 15:20
Heeft de GCB-95 standaard ook een adapter aansluiting? Of is dat een eigen toevoeging?

Silco
9 januari 2008, 15:22
Nee, goed pedaal. Nadeel is wel dat de 847 geen adapter aansluiting heeft, de 848 heeft dat wel. Velen vinden de vox iets lekkerder klinken, minder schel.

Oh,goed dat je dat zegt, want ik wilde vrijdag dus die Vox gaan halen. En ik heb geen zin in gepiel met batterijen.

Ik begrijp hieruit dat die Dunlop wél een adapter aansluiting heeft. Klopt dit?

Nielsje
9 januari 2008, 15:26
Zucht, ja die heeft dat wel.

Je kan ook even naar de website van Dunlop googlen. Of die van Vox. Of maak eens gebruik van youtube. Of gebruik eens de zoekfunctie.

ik vind het helemaal niet erg om antwoord te geven op je vragen, maar dit soort simpele dingen kan je ook zelf vinden.

Maar belangrijk: Probeer gewoon eens zo'n pedaal. Probeer die Danelectro gewoon es. Als jij hem wel goed vind klinken, en stevig genoeg, dan koop je hem toch? Er is niemand die jou verteld wat je wel en niet moet kopen. Oortjes zijn belangrijk. En als je zo'n Crybaby probeert, kan je meteen zien of er wel of geen adapter op kan. Ook op een Vox kan wel een adapter, maar dan moet je even een verloopkabeltje maken of kopen, geen probleem (vind ik) maar vinden sommigen wel.

Ace 1.15.19
9 januari 2008, 15:42
Ik heb ze gezien met adapter, maar ik wist niet of dit standaard was. Zoveel mensen praten over dat ze hun Wah gemod hebben.

Als je vind dat ik stomme vragen stel, of dingen die ik makkelijk zelf op kan zoeken:

Dit soort zaken weet ik dus gewoon niet. Jij bent toch ook ergens moeten beginnen met kennis vergaren? Ik kijk altijd eerst op Google of ik iets kan vinden, maar dat is veel in het Engels. Die termen snap ik al helemaal niet. Ik doe ook mijn best om niet meteen een indruk bij de rest van het forum te krijgen van: "Ooh, hij zoekt niks op en vraagt het hier maar dan kan de rest het voorkauwen." Dat wil ik voorkomen maar dat schijnt niet goed te lukken.

pikasso
9 januari 2008, 15:50
Zucht, ja die heeft dat wel.

ik vind het helemaal niet erg om antwoord te geven op je vragen, maar dit soort simpele dingen kan je ook zelf vinden.


zeur niet zo joh ;)

Dolf
9 januari 2008, 15:59
Een forum is inderdaad gemaakt om ervaringen en dergelijke te delen, als mensen jouw vraag niet beantwoorden omdat het hen niet interesseert is dit hun keuze. Als je natuurlijk vraagt ofdat de Dunlop een adapter aansluiting heeft is dit wel iets dat je snel zelf kan opzoeken en neigt dit meer naar luiheid.

Een link die misschien wel handig zijn voor jouw:
http://reviews.harmony-central.com/
Dit is een site met tal van ervaringen over muziekinstrumenten e.d.

Als je problemen hebt met het Engels bestaan er tal van online woordenboeken
http://babelfish.altavista.com/tr

Los van het feit dat je veel informatie kan opzoeken is het zoals Nielsje zegt nog altijd jouw persoonlijke keuze en moet je kopen wat jou het best ligt. Dus is zelf uitproberen nog altijd het best.

Ace 1.15.19
9 januari 2008, 15:59
Nielsje je HOEFT niet te antwoorden als je daar moeite mee hebt. Ik wist niet eens wat een 'loop' was. Dat woord was ik al zo vaak tegen gekomen maar ik had geen idee. Op de vraag wat dit dan is in een ander onderwerp kreeg ik wél een fatsoenlijk antwoord...

Nielsje
9 januari 2008, 16:00
Ik heb ze gezien met adapter, maar ik wist niet of dit standaard was. Zoveel mensen praten over dat ze hun Wah gemod hebben.

Als je vind dat ik stomme vragen stel, of dingen die ik makkelijk zelf op kan zoeken:

Dit soort zaken weet ik dus gewoon niet. Jij bent toch ook ergens moeten beginnen met kennis vergaren? Ik kijk altijd eerst op Google of ik iets kan vinden, maar dat is veel in het Engels. Die termen snap ik al helemaal niet. Ik doe ook mijn best om niet meteen een indruk bij de rest van het forum te krijgen van: "Ooh, hij zoekt niks op en vraagt het hier maar dan kan de rest het voorkauwen." Dat wil ik voorkomen maar dat schijnt niet goed te lukken.

Zo erg is het niet hoor :). Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel. Alleen zijn veel van dit soort antwoorden eenvoudig te vinden door bijvoorbeeld FAQ's door te lezen.

Maar goed, hier vind je de standaard crybaby wah (http://www.jimdunlop.com/index.php?page=products/pip&id=269&pmh=products/p_and_e_detail)

en hier vind je de bijbehorende handleiding (http://www.jimdunlop.com/files/1145592348_gcb95_manual.pdf) inclusief info over adapteraansluitingen enzo :)

Succes!

Nielsje
9 januari 2008, 16:02
zeur niet zo joh ;)

Pff opa...

Alles verder goed daar in't hoge noorden? Zie je Andor nog wel eens? zo ja -> groeten doen :)

Ace 1.15.19
11 januari 2008, 00:50
Ik heb vandaag een GCB-95 gehaald (lees: gekregen) omdat ik zaterdag 18 wordt.. Het bevalt me tot nu toe best goed maar ik wil hem voornamelijk gebruiken om te experimenteren of het iets voor me is. Bij Feedback zijn ze te krijgen voor € 79,- maar bij Muziek Berkers in Deurne was hij € 95,-. De eigenaar kent me en die heeft me ook al een paar keer gematst dus dat vond ik totaal geen probleem. Die kerel heeft uitermate goed service en ik mag hem graag. Ik ga voorlopig veel met het pedaal oefenen om het gebruik een beetje onder de knie te krijgen.