PDA

View Full Version : Branden



Emeth
5 februari 2003, 21:07
Hé, ik wil ff jullie mening weten. Wanneer branden jullie als muzikanten een cd en wanneer niet?

bassopotmus
5 februari 2003, 21:31
ik fik bijna alles, die gatsen moten niet zeiken, want veel zwemmen al in het geld!. Neem metallica nu, die zeken als een van de eerste en ondertussen rijden ze in 6 auto's en heben 5 huizen.
Echter als ik en band goed vind die in een groeiende fase zit(debuut) moet je ze steunen door de cd org. te kopen. Vooral als het en lokale band betreft.
Maar meestal krijgen de bands hun geld uit nhet touren en merchandise!

jaalst
5 februari 2003, 21:37
Je kunt de vooruitgang niet tegen houden, ik maak gewoon gebruik van de door mij geboden middelen...legaal of niet!!!
Net als bassopotmus....brand ik alles wat ik tegen kom....
Ik heb 2 pc's met 3 cd-r en cd-rw branders en een sony DRU-500A DVD brander....
4,7 Gig aan muziek, wat wil een mens nog meer!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jaalst op 2003-02-05 21:38 ]</font>

emielow
5 februari 2003, 22:57
nou ik wil, en HEB wel iets meer als 4,7 gig :smile:

basswasp
5 februari 2003, 23:13
Als 't een beetje vindbaar is, brand ik het... het is ook wel makkelijk om een playlist van je band op één cd te hebben om mee te oefenen.

Maar ik ben ook zeker niet te beroerd om een cd/dvd te kopen. Bij kleine bands is dit extra belangrijk...

Ruud
6 februari 2003, 06:05
Helemaal met basswaps eens...

AllodoX
6 februari 2003, 09:22
Ik download mp3's.. beluister ze.. en is het de moeite waard, dan wil ik de cd wel kopen.. alleen zijn de cd's in Europa veel te duur.. cd's die ik in amerika voor 9 dollar koop, kosten hier 20 euro..

Dandelion
6 februari 2003, 09:47
Vast al wel gelezen, maar ik zet em maar ff bij het goede topic.... (*dandelion af en toe beetje sukkel is*)

Boefjes!!! :grin:

maar bedoeld Emeth dat wel? Of bedoel je muziek van je eigen band?

Maar goed om ook maar even uit de kast te komen; ik brand veel, maar lang niet alles. Ik denk dat ik 40/60 zit, en dan brand ik 60%. Maar ik durf wel te stellen dat ik door mp3's meer cd's ben gaan kopen (of omdat ik ouder wordt en meer geld verdien :smile: but let's blame mp3 ).
Ik koop vooral cd's van kleinere bands, en bands die ik echt goed vindt. Zoals (gelukkig valt over smaak niet te twisten) U2, daar koop ik alles van (om maar eens een bandje te noemen wat toch behoorlijk binnen is....)


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dandelion op 2003-02-06 09:49 ]</font>

frenske
6 februari 2003, 10:24
Ik brand ook bijna alles wat los en vast zit. Maar als ik een CD erg goed vind dan koop ik vaak de CD om 2 redenen.
- Om de artiesten te steunen (niet iedere band is Metallica)
- Originele CD´s gaan langer mee!

Laus
6 februari 2003, 10:59
hangt van mijn financien af. het liefst zou ik alles kopen als het hier in de winkels te krijgen zou zijn.

ik luister veel naar duitstalige metal en dat verkopen ze hier nou eenmaal niet standaard.

en de echt goeie CD's koop ik toch wel.

dikkie dik
6 februari 2003, 12:02
alleen de bands die ik heeeeeeel goed vind koop ik de orginele. nirvana dus. foo fighters slipknot. maar de rest wat ik heb is wel gebrand en dat zit ver boven 4 gig.

dikkie dik
6 februari 2003, 12:09
Op 2003-02-06 12:02, schreef dikkie dik:
alleen de bands die ik heeeeeeel goed vind koop ik de orginele. nirvana dus. foo fighters slipknot. maar de rest wat ik heb is wel gebrand en dat zit ver boven 4 gig.


owja, voor de lokale bands koop ik wel de originele, dat zijn de bands die het geld ook echt nodig hebben, en dat geld komt ze toe. en dvd's brand ik liever, want origineel zijn ze eigenlijk niet te betalen, tenzij ze in de aanbieding zijn. of heb ik dat weer mis??

basswasp
6 februari 2003, 13:00
Op 2003-02-06 10:24, schreef frenske:
Ik brand ook bijna alles wat los en vast zit. Maar als ik een CD erg goed vind dan koop ik vaak de CD om 2 redenen.
- Om de artiesten te steunen (niet iedere band is Metallica)
- Originele CD´s gaan langer mee!


Gaan originele langer mee? Lijkt me eigenlijk puur afhangen van hoe je met je cd's omgaat... :smile:

dikkie dik
6 februari 2003, 13:03
kijk, daar hebben ze nu zon apparaatje voor, je knalt de bekraste cd erin. ff aan de hendel draaien. hij wordt mooi gepolijst. en de krasjes zijn weg, gewoon helemaal verdwenen. ... maar john wat gaat dat geweldige turbo disc cleaner kosten, ik weet het niet hoor. gewoon even bellen naar tellsell and alles komt in orde. ok thanks john :razz:

frenske
6 februari 2003, 13:47
Gaan originele langer mee? Lijkt me eigenlijk puur afhangen van hoe je met je cd's omgaat... :smile:
[/quote]

Volgens mij wel. Door normale slijtage (door gebruik, warmte etc) zal de laser op den duur moeilijker het onderscheidt kunnen maken tussen 0 en 1 (putje of geen putje)! Het signaal bij een originele (geperste) CD is duidelijker dan bij een gebrande CD en zal bij normaal gebruik langer mee gaan!

Emeth
6 februari 2003, 14:42
Op 2003-02-06 09:47, schreef Dandelion:
Vast al wel gelezen, maar ik zet em maar ff bij het goede topic.... (*dandelion af en toe beetje sukkel is*)

Boefjes!!! :grin:

maar bedoeld Emeth dat wel? Of bedoel je muziek van je eigen band?

Maar goed om ook maar even uit de kast te komen; ik brand veel, maar lang niet alles. Ik denk dat ik 40/60 zit, en dan brand ik 60%. Maar ik durf wel te stellen dat ik door mp3's meer cd's ben gaan kopen (of omdat ik ouder wordt en meer geld verdien :smile: but let's blame mp3 ).
Ik koop vooral cd's van kleinere bands, en bands die ik echt goed vindt. Zoals (gelukkig valt over smaak niet te twisten) U2, daar koop ik alles van (om maar eens een bandje te noemen wat toch behoorlijk binnen is....)


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dandelion op 2003-02-06 09:49 ]</font>


Ik bedoel alle muziek

bathmutz
7 februari 2003, 19:54
ja, weet er iemand toevallig een site waar je complete cd's kan downloaden. ik kan alleen maar reclame vinden er daar krijg ik echt een schrale zak van.

BathMutZ

Ruud
7 februari 2003, 21:11
Probeer het eens met ROPRI MP3, hek geen adres van want die schijnt nogal eens te wisselen, maar misschien bij google oid?
Straks heeft deze jongen campusnet van enschede, de grootste broedplaats van illegaliteit en software ter wereld...

basswasp
7 februari 2003, 22:03
probeer een peer-to-peer share programma

basswasp
7 februari 2003, 22:04
Op 2003-02-06 13:47, schreef frenske:
Gaan originele langer mee? Lijkt me eigenlijk puur afhangen van hoe je met je cd's omgaat... :smile:


Volgens mij wel. Door normale slijtage (door gebruik, warmte etc) zal de laser op den duur moeilijker het onderscheidt kunnen maken tussen 0 en 1 (putje of geen putje)! Het signaal bij een originele (geperste) CD is duidelijker dan bij een gebrande CD en zal bij normaal gebruik langer mee gaan!
[/quote]

Nou kan 't zijn dat ik pas 16 jaar oud ben... maar 'k heb nog geen enkele cd-r zo kapot zien gaan...

Dandelion
8 februari 2003, 02:48
Bathmutz,

als je Emule (p2P) gebruikt kan je via een www pagina opzoek naar complete albums, als je dan een linkje aanklikt kan via Emule de hele cd downen. Ik heb het zelf 1 keer gebruikt, maar krijg het niet werkende, tenminste niet echt goed. Op tweakers.net zijn er wel enkele topics over, maar ik heb niet zon zin om dat allemaal uit te zoeken. Succes :grin:

jaalst
8 februari 2003, 09:05
Over het wel dan niet langer meegaan van gebrande/gecopieerde cd-roms...
Dit is sterk afhankelijk van de Dye.
of wel de "verflaag" of reflectielaag...
En het beschrijven van die laag met een viltstift die niet ervoor geschikt is of middels krassen met een pen!

Een zilveren dye kan wel 100 jaar meegaan, een goude Dye wel 250 tot 300 jaar.
Zie dit artikel....

http://www.homedvd.nl/CD-R.htm

ZIE IN DIT ARTIKEL ONDER "wat betekend dit in de praktijk"

gr. John

basswasp
8 februari 2003, 09:31
Bedankt :smile: Mooi verhaal

Nou heb ik weinig moeite mee dat m'n cd-r's na 100 jaar ophouden te werken, maar ok... Statistisch gezien is de kwaliteit minder. Dat merkloze cd's slecht zijn, wist ik trouwens al... bij mij stopten die er na direct uit de brander te komen tot twee weken mee :sad:

exit
18 maart 2003, 18:07
Musicanten moeten maar dan zoals ik dat met mijn bandje doe. OPtreden= geld en hoe meer optredens= hoe meer geld. Wel spijtig dat beginnende bandjes door het kopiëren minder kans op een platencontract hebben.misschien is dat dan wel weer goed voor de kwaliteit. ik weet het niet

basbeest
18 maart 2003, 23:13
Is zeker niet goed voor de kwaliteit. De diversiteit verdwijnt daardoor helemaal alleen maar commerciele shit. Ikzelf koop wel regelmatig cd's origineel zeker ook omdat ik het belangrijk vind dat muzikanten zoveel mogelijk tijd in hun muziek kunnen steken en niet daarnaast allemaal fucking bijbaantjes moeten doen

bassopotmus
19 maart 2003, 14:55
Naja..al is die commercieele shit weer te veel geld in omloop, en in de local circuit weer te weinig..tis nooit goed denk ik. je mag als muzikant gewoon blij zijn voldoende te verdienen om jezelf (evt. gezin) te steunen, toch?

Easy Rider
19 maart 2003, 18:06
Zal ik ook maar ff wat zeggen...

Steun de bands die je wil steunen wel en die je niet wil steunen niet!
Koop die albums en ga naar die concerten! Of brand hun hele werk van kazaa o.i.d. en negeer hun optredens.
Waar het op neer komt, je geeft je geld niet aan mensen die het in jouw ogen niet verdienen.

EZ