PDA

View Full Version : Ben ik weer...



Rinze
8 januari 2008, 23:41
Nieuw stuk opgenomen, het heet Dissis (http://www.rinzesgitaarweb.nl/geluid/dissis.mp3), vraag me niet waarom.

Ben zelf zo langzamerhand heel blij met de gitaarsound, mijn PRS SE Custom kan het prima met de Tonelab vinden. Hij klink gewoon lekkerder door dat ding dan de andere gitaren, vooral vervormd. Ook qua slide begin ik steeds meer te zien hoe ik daarmee in dit soort muziek mee om kan gaan.

Misschien de drums en bas de volgende keer toch wat elektronischer, wat minder "gelikte" rock zeg maar.

EDIT: ik ga deze nog wel verder uitwerken/bewerken, maar nog geen idee hoe of wat.

Ic3gl0vE
9 januari 2008, 00:18
Aan het begin vond ik het gitaargeluid wat ver weg klinken, maar in het geheel past het wel eigenlijk. Lekker grunge achtig :)

Leuke track hoor. Ben je nog van plan om hier zang bij te gaan doen?

Rinze
9 januari 2008, 08:46
Dank je. In het tweede stuk (zeg maar "couplet") ligt de gitaar inderdaad een beetje achter de andere instrumenten. Dat ligt aan het geluid van de gitaar en de riff, ik zou de gitaar hard moeten zetten om dat omhoog te halen, maar ik vind het totaalgeluid zo wel mooi. Misschien toch alleen die stukken de gitaar nog een tikkie geven.

Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen, kan zelf niet zingen, zou er misschien nog wat extra solo-harmoniepartijen bij kunnen doen. Maar vooral harmoniepartijen zouden heel goed er tussendoor moeten lopen omdat de bas eigenlijk ook zijn eigen ding doet in plaats van de akkoorden te volgen. Dat gaat vrij intuïtief waarbij ik wel zorg dat het hele zaakje in één toonladder blijft om al te grote problemen te voorkomen. Ik zal er nog eens over nadenken...

Riky
9 januari 2008, 09:37
Hey rinze,

wederom een interressant nummertje!
Er zou wat extra solo-harmoniepartijen bij in kunnen, maar ik vind het niet kaal klinken... Het klink gewoon Rinze style.
Vind dit soort nummer wel leerzaam:) Akkoorden en technieken die ik normaal nooit zou gebruiken:)

btw. Hoe ist het met de gezondheid?? hoorde in andere topic dat je morfine gebruikte tegen de pijn ofzo :???:

Rinze
9 januari 2008, 10:07
Dank je. Ik slik me kwijt inderdaad, heb een prednisoninjektie in mijn ruggegraat gehad om de hernialast te verminderen, maar daar is het veel erger van geworden :sneaky: nu is het afwachten of het weer bijtrekt, anders moet er geopereerd worden. Maar ja, die injektie kreeg ik juist omdat de hernia moeilijk te opereren is... Afwachten maar, kan er toch niks aan doen.

Riky
9 januari 2008, 11:57
pff.. dat klinkt als een zware hernia!
Ken ook iemand die heeft het "gehad" ook in zware vorm.. Heeft zich laten opereren uiteindelijk. Hij kan wel weer fatsoenlijk het dagelijks leven door, maar helemaal 100% is het niet...

Beterschap dan maar Rinze!!

von haulshoven
9 januari 2008, 17:28
heavy slide

niks zang of harmonieen, flink wat ruis, gesis en zware electronische klanken er bij in mixen, mooi man!

a falling star slide :cooler:

Rinze
9 januari 2008, 17:36
heavy slide

niks zang of harmonieen, flink wat ruis, gesis en zware electronische klanken er bij in mixen, mooi man!

a falling star slide :cooler:

Dat kan natuurlijk ook nog, zal eens wat proberen.