PDA

View Full Version : SPOED: Fender Serial Number



M O P
8 januari 2008, 22:09
Het spijt me dat ik even zo aandacht trek, maar ik moet even héél snel weten uit welk land deze Fender komt!

Fender Stratocaster
PAT2741146 3143028

Meer info nodig? Vraag maar, het is van een vriend van mij, als het een mexicaan is wil ik hem graag kopen. Snel info alstublieft!

Bij voorbaat dank!

(Edit: ik heb gezocht op dit forum, en op google, maar ik kom er niet uit. Heb alleen het land nodig, als iemand dat weet. Weet ik genoeg!)

kenx
8 januari 2008, 22:18
mex. begint met een "m"

M O P
8 januari 2008, 22:19
Dat is ook zo raar, voorderest staat er niks op? Alleen dit op de kop.

Nielsje
8 januari 2008, 22:22
Geloof er geen kont van dat dat het serienummer is. Dat zijn een paar patent nummrs, dat zou kunnen wijzen op een classic mex.

Maar goed, een foto zou een hoop helpen. Op de headstock staat vaak waar hij vandaan komt. Niet dat dat alles betekend, maar het helpt altijd een beetje. Waarom wil je hem persé hebben als ie mexicaan is?

Dus foto, of wat meer specifieke gegevens (21, 22 frets) vintage trem? Hout? gaten in de slagplaat (dus al dan niet een classic?)

M O P
8 januari 2008, 22:25
Ik kan geen amerikaanse betalen, en ik wil hem niet naaien. Wil graag een mexicaantje voor erbij. Voorderest staat er niks op de headstock.Geen serienummer dus. Duidt dat erop dat het een mexicaan is?

bass blom
8 januari 2008, 22:28
mex moet volgens mij M of MZ oid voor het nummer hebben..

M O P
8 januari 2008, 22:29
Maar het grappige is dus dat er helemaal geen serienummers te vinden zijn. Waar duid dat op?

Nielsje
8 januari 2008, 22:29
Nou, als het een classic, dan staat het serienummer toch niet op de headstock?

Je moet de hals even losschroeven, daar staat wel meer info op. Of achterop de halsplaat.

Japanners zijn beter dan mexicanen hoor ;)

M O P
8 januari 2008, 22:35
http://img88.imageshack.us/img88/4471/gitaarca1.png

Sorry voor de crappy kwaliteit, beter kan ik even niet krijgen.

M O P
8 januari 2008, 22:38
original contour body patented

Staat er achter stratocaster, wat eronder staat is:

fender stratocaster with synchronized tremolo

Rouzy
8 januari 2008, 22:40
Een 70ties RI dus :satisfie:

Die maken ze ook in Mex

Nielsje
8 januari 2008, 22:43
Hm.. lijkt me een big headstock, dus ik dacht aan zoiets:

http://image.www.rakuten.co.jp/ikebe/img10291485864.jpeg

Echter, de patent nummers verwarren me een beetje..
Heeft ie een bullet trussrod?

Mr.Fingers
8 januari 2008, 22:43
Achterkant headstock, op de neckplate, of op de hiel van de hals (indien japanner)...

M O P
8 januari 2008, 22:48
Hm.. lijkt me een big headstock, dus ik dacht aan zoiets:

http://image.www.rakuten.co.jp/ikebe/img10291485864.jpeg

Echter, de patent nummers verwarren me een beetje..
Heeft ie een bullet trussrod?

Wat is een bullet trussrod? Sorry..

Nielsje
8 januari 2008, 22:51
Dat zilveren kogeltje wat op een bullit lijkt? (sorry van spelfout net)
Net boven de topkam. Maar ja, tis vrij veel gok & giswerk.
Waarom is er zo'n haast bij? Ik zou nooit een gitaar 'met haast' kopen. Altijd eerst ff grondig onderzoeken.

M O P
8 januari 2008, 22:53
Je hebt gelijk, ik liet me even lijden door mijn "AAAAAAAAAAh, een tweedehands Fender Mexicaan die ik al tijden zoek voor ernaast voor een zacht prijsje!" Ik ga zeer binnenkort (lees: morgen) kijken voor serie nummers, hoe hij speelt. etc. Maar natuurlijk blijft alle info welkom!

Mr.Fingers
8 januari 2008, 22:54
gezien de '68-er logo, lijkt het me onlogisch dat deze een bullettrussrod zou hebben, eerder helemaal niets op de headstock

http://i139.photobucket.com/albums/q316/geraldg1984/headstock.jpg

Serienummer zou normaal gezien dan op de neckplate moeten staan (5-6 cijfers), of achteraan de headstock.

EDIT: ik wil nu niet op de feiten vooruit lopen, maareuh... ik meen me te herinneren dat Fender geen late '60-s stratocasters maakt... dus met wat geluk heb je een mooie USA ReIssue 1968 stratocaster, of misschien zelfs wel een echte vintage gitaar voor een leuke prijs (als de verkoper wat onwetend is). En met de matte metaal op de headstock & de ietwat opgeruwde look kan dit wel eens

of het kan een squier zijn met een fenderdecal (maarja, de gitaar heeft wel de originele stemsleutels precies)

Nielsje
8 januari 2008, 22:54
Met wat foto's kunnen wij meer 8-)

M O P
8 januari 2008, 22:57
Die foto van Mr. Finger is volgens mij dezelfde, want er staat ook op onder het logo wat onder de mijne staat.

Mr.Fingers
8 januari 2008, 23:02
Het is in ieder geval GEEN moderne Mexicaanse Fender '70-s ReIssue Stratocaster... Want die hebben geen "Synchronised Tremolo" onder het "Fender"-logo staan... Een HighWay 1 kan ook niet (gezien ook bovenstaande logoprobleem)


Het betreffende logo op je gitaar werd alleen gebruikt in 1968-1969. In 1970 werd er maar 1 patentnummer (2,741,146) op het logo gezet...


Ik kan me niet herinneren dat Fender ooit een mexicaanse '68-'69 ReIssue heeft gemaakt... Dus misschien een amerikaan, of anders een echte oude strat (en als je die voor 700€ meekrijgt ben je RIJK (gitaar is +- 4000€ waard in originele staat)

Mr.Fingers
8 januari 2008, 23:04
Die foto van Mr. Finger is volgens mij dezelfde, want er staat ook op onder het logo wat onder de mijne staat.


Neen, onder jouw logo staan nog 2 patentnummers in het klein
http://www.stratcollector.com/scnimages/68/68logo.gif

En dat is bij die headstock niet het geval.

Als je helemaal niets op de headstock hebt staan van trussrod (dus geen zilverwit bolletje), en je serienr staat op de neckplate gegraveerd, en je kan 'm kopen voor 700, moet je het doen, want dan heb je naar alle waarschijnlijkheid een "echte oude" te pakken!

M O P
8 januari 2008, 23:04
Zn pa heeft m zo rond 1970 gekocht voor 1000 gulden ofzo dacht ik.

Nielsje
8 januari 2008, 23:06
Zn pa heeft m zo rond 1970 gekocht voor 1000 gulden ofzo dacht ik.

Fijn dat je dat er nu bij verteld.

Dat is een USA, toen waren er nog geen jappers of mexicanen.
Wat wordt ervoor gevraagd? Mits prijs en gitaar goed -> kopen.

edit:

weet z'n vader wel dat z'n zoontje z'n gitaar verkooopt?!

TimmU
8 januari 2008, 23:06
Dan zou ik hem zeker kopen die gitaar:)

Mr.Fingers
8 januari 2008, 23:07
alles onder de 1200€ --> KOPEN!!!


(ik had recht door dat er iets niet in de haak was, het moest wel een vintage zijn)

EDIT: volgens stratcollector.com heb je voor 99% zeker een ORIGINELE 1968-1969 Fender Stratocaster (CBS-era) te pakken... En die dingen zijn VEEL waard! ZOVEEL! (indien in zeer goede staat) (http://cgi.ebay.com/1968-Orig-Fender-Strat-Vintage-Stratocaster-GREAT-AXE_W0QQitemZ270178061009QQihZ017QQcategoryZ118987 QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem?_trksid=p163 8.m118)

Xufar
8 januari 2008, 23:15
Aan de andere kant naai je wel een vriend enorm als je hem voor zo'n lage prijs koopt. Je kan hem er hier beter op wijzen en hopen dat hij als dank voor jou een tweedehands mexje koopt :satisfie:

M O P
8 januari 2008, 23:18
Hmm, het is meer een kennis van een vriend. Maar zijn pa weet het als het goed is. Ik wil gewoon een goede strat hebben. Hmm, lastige kwestie.

(Edit: ik zei dat er trouwens eerst niet bij, omdat ik niet wist of dat jullie zoekopdrachten wat zou temperen als ik dat erbij vertelde, sorry!)

bass blom
8 januari 2008, 23:27
Hmm, het is meer een kennis van een vriend. Maar zijn pa weet het als het goed is. Ik wil gewoon een goede strat hebben. Hmm, lastige kwestie.

als je hem nu voor de prijs van een 2e hands mexje kan kopen is het best lullig, als ze 1000 ofzo vragen en het is er 1 van rond 70 dan is het geen punt.

Nielsje
8 januari 2008, 23:32
als je hem nu voor de prijs van een 2e hands mexje kan kopen is het best lullig, als ze 1000 ofzo vragen en het is er 1 van rond 70 dan is het geen punt.

Vind ik niet. Die mensen hebben naar alle waarschijnlijkheid ook internet. Kan je best even opzoeken wat zo'n gitaar doet tegenwoordig. Zo niet, dan kan je ze alsnog even die tip geven, als ze er dan niets mee doen, kan ik er niet mee zitten. Echt niet.

Ritch
8 januari 2008, 23:43
Dit meen je niet :p

Rormo
8 januari 2008, 23:49
(Edit: ik zei dat er trouwens eerst niet bij, omdat ik niet wist of dat jullie zoekopdrachten wat zou temperen als ik dat erbij vertelde, sorry!)

huh... Dit klinkt toch wel een beetje vaag...

Nielsje
8 januari 2008, 23:50
Nu vind ik het wel erg vreemd worden..

JimiDylan
9 januari 2008, 07:56
Japanners zijn beter dan mexicanen hoor ;)
Ahahaha, kom jij maar is op mijn mexje spelen, die knalt de jappen EN de amerikanen eruit.

zeppo
9 januari 2008, 09:24
Ahahaha, kom jij maar is op mijn mexje spelen, die knalt de jappen EN de amerikanen eruit.
Niet waar: mijn Japanse Squier is de allerbeste. :stop:

Kim Wilson
9 januari 2008, 09:25
Niet waar: mijn Japanse Squier is de allerbeste. :stop:
Ik heb een Mex Tele, en die blaast sowieso alle Strats van de sokken! :blast:

bass blom
9 januari 2008, 09:28
mijn mexje liet in vergelijkend warenonderzoek op een 5150 een aktieve blade bezitter de broek afzakken toen ik hem net had in 1990 :D

Nielsje
9 januari 2008, 09:47
Ahahaha, kom jij maar is op mijn mexje spelen, die knalt de jappen EN de amerikanen eruit.

Dat zou best kunnen, ik had het ook niet over alle exemplaren, maar gemiddeld. Maar ik heb vaker een mexicaan gezien/gespeeld die het geld niet waard was, dan een japanner.

JimiDylan
9 januari 2008, 10:05
Dat zou best kunnen, ik had het ook niet over alle exemplaren, maar gemiddeld. Maar ik heb vaker een mexicaan gezien/gespeeld die het geld niet waard was, dan een japanner.
daar heb je dan gelijk in ja, ik heb ook mexjes bespeelt die echt niks waard waren inderdaad. ik heb mijn mex gekocht, toen ik nog helemaal niks van gitaren afwist, achteraf is het een hele goeie gok geweest. kben er mee naar verschillende erkende gitaarkenners (en spelers) geweest, en die stonden allemaal met een bek vol tanden :P

Luke-wannabe
9 januari 2008, 10:27
Mijn Richwood is de beste!

Nino1110
9 januari 2008, 10:32
Gewoon proberen te kopen voor 700 euro en lekker op spelen en klep dicht.
Over een paar jaar lekker cashen . is hij het toch weer vergeten..
Moet die gene zelf maar researchs doen ofzo.
Men heeft niet voor niets internet uitgevonden.

TimmU
9 januari 2008, 12:05
Mijn Stratocaster is de beste. Wat je ook koopt. Zeker weten.Beter dan dit krijg je niet man.

jonesd
9 januari 2008, 12:06
Mijn Stratocaster is de beste. Wat je ook koopt. Zeker weten.Beter dan dit krijg je niet man.

Tonechambers?

M O P
9 januari 2008, 14:09
Nu vind ik het wel erg vreemd worden..

Zo vreemd is het niet hoor, wat snap je er niet aan? Ik kreeg het later te horen, en ik dacht: "laat ik dat er in eerste instantie niet bijzetten", omdat hij en ik zelf niet helemaal zeker wisten of die info juist was.

Ik krijg de gitaar morgen, om hem in ieder geval even een grondige beurt te geven, poetsen, intoneren, nieuwe snaren, etc. Ik zal even een paar goede foto's maken!

Mr.Fingers
9 januari 2008, 19:35
Zo vreemd is het niet hoor, wat snap je er niet aan? Ik kreeg het later te horen, en ik dacht: "laat ik dat er in eerste instantie niet bijzetten", omdat hij en ik zelf niet helemaal zeker wisten of die info juist was.

Ik krijg de gitaar morgen, om hem in ieder geval even een grondige beurt te geven, poetsen, intoneren, nieuwe snaren, etc. Ik zal even een paar goede foto's maken!

Niet te over-ijverig poetsen, dit is de laatste serie van de "nitro-cellulose" lakken op de stratocaster... als j'm kan kopen voor een mexicaantjesprijs, gewoon doen, en geen wroeging, de verkoper had maar moeten opletten!

chubbyfan
9 januari 2008, 19:47
Niet te over-ijverig poetsen, dit is de laatste serie van de "nitro-cellulose" lakken op de stratocaster... als j'm kan kopen voor een mexicaantjesprijs, gewoon doen, en geen wroeging, de verkoper had maar moeten opletten!
Zal dat lekker spelen ,?Als die verkoper een vriend van je is?
Daar hebben we hier een woord voor MATENNAAIER

Nino1110
9 januari 2008, 19:48
Zal dat lekker spelen ,?Als die verkoper een vriend van je is?

Als hij niet lekker , speelt verkoop je hem gewoon voor 10.000 euro? :hippie:

Rormo
10 januari 2008, 11:23
Niet te over-ijverig poetsen, dit is de laatste serie van de "nitro-cellulose" lakken op de stratocaster... als j'm kan kopen voor een mexicaantjesprijs, gewoon doen, en geen wroeging, de verkoper had maar moeten opletten!

Van een willekeurig persoon zou ik dat ook kunnen. Van een vriend...never ever!

Nielsje
10 januari 2008, 11:43
Zal dat lekker spelen ,?Als die verkoper een vriend van je is?
Daar hebben we hier een woord voor MATENNAAIER

Vind ik niet. Die vriend zal ook wel internet hebben, en kan best de moeite nemen om eventjes naar google of ebay te surfen.
Dan kan je hem vervolgens nog even de tip geven van ebay of google, en als hij er dan geen gebruik van maakt, kan ik er niet mee zitten.

Bovendien koop ik nooit gitaren of spullen om vervolgens weer te verkopen met winst. Ik koop spullen om ze te gebruiken. Dus zal ik mezelf op die manier ook nooit een MATENNAAIER noemen (zoals jij dat doet met hoofdletters).

M O P
10 januari 2008, 13:10
Ik heb er ook lang over nagedacht, maar ik zie mezelf dan niet als matennaaier. Hier een aantal redenen: 1. Hij weet nergens wat van, wat niet weet wat niet deerd. 2. Hij had zelf best moeite kunnen nemen om te kijken. 3. Ik zou m nooit doorverkopen, dus ik maak geen winst, dus vanwaar matennaaien? 4. Voor het geld wat ik zou geven zou hij een heel erg mooi "beginnersgitaartje+versterker" kunnen kopen. Vooral argument drie werkt voor mij erg sterk, als ik m zou doorverkopen zou ik inderdaad een grote matennaaier zijn. Ik kan hem alleen helaas niet kopen, hij wil hem zelf houden. Jammer genoeg.

Het is inderdaad een hele oude Fender Strat. 1968 misschien wel denk ik. Heb m nu in bezit eventjes. Wat een ongelooflijk lekker ding, speelt goddelijk, klinkt als een trein, ook al is een strat niet helemaal mijn ding. Foto's komen eraan!

Toch jammer dat iemand die helemaal niet gitaar kan spelen zo'n gitaar voor noppes onder zijn beheer krijgt, pijnlijk, maarja..

Rormo
10 januari 2008, 13:40
Liever dat hij hem voor noppes krijgt van iemand, dan dat jij hem koopt voor 700 euro terwijl dat ding misschien wel 10 of 15 duizend waard is. En dat jij hem neit doorverkoopt maakt het niet minder erg. Het blijft een feit dat jij 10-15duizend euro 'steelt' voor de prijs van 700. Misschien zou jouw vriend het ding wel verkopen als hij wist wat hij waard was...

En wat niet weet wat niet deerd? Lekkere vriend ben jij. Je vrienden mogen dus ook je vriendin (als je die hebt) batsen zolang jij het maar niet weet? Wat is dat nou voor een kromme redenatie? Wat een goede vriendschap heb je dan zeg.

M O P
10 januari 2008, 15:04
Vat het niet persoonlijk op man. Dat wat niet weet wat niet deert is inderdaad een kromme redenatie. Maar kan jij je voorstellen dat als jij zo'n gitaar ziet, en iemand hem gaat bespelen die nog niet gitaar kan spelen je ook niet even moet slikken? En het is een kennis van een vriend, niet dat dat het anders maakt. Ik had hem ook niet gekocht als ik hem kon kopen, ik zou hem alleen kopen als het een Mexicaan was, dat had ik ook al gezegd. Had hem gelijk de eerste dag al verteld dat het ik hem alleen dan wou kopen, omdat ik hem er anders "innaai". Al vind ik dat zelf niet echt, maar goed. En wie ben jij om te vertellen dat ik een "lekkere vriend" ben, hou alsjeblieft op, je kent me niet eens. Maar goed, daar gaat de discussie niet over! De foto's zijn gemaakt, zal ze zo snel mogelijk uploaden.

Vilow
10 januari 2008, 15:04
Rormo is volgens mij errrrrrrg jaloers!!!

dimitri
10 januari 2008, 15:07
foto's!!!! we zijn benieuwd.......

Nino1110
10 januari 2008, 15:13
Liever dat hij hem voor noppes krijgt van iemand, dan dat jij hem koopt voor 700 euro terwijl dat ding misschien wel 10 of 15 duizend waard is. En dat jij hem neit doorverkoopt maakt het niet minder erg. Het blijft een feit dat jij 10-15duizend euro 'steelt' voor de prijs van 700. Misschien zou jouw vriend het ding wel verkopen als hij wist wat hij waard was...

En wat niet weet wat niet deerd? Lekkere vriend ben jij. Je vrienden mogen dus ook je vriendin (als je die hebt) batsen zolang jij het maar niet weet? Wat is dat nou voor een kromme redenatie? Wat een goede vriendschap heb je dan zeg.

Als je vriendin batst met je vriend en jij weet het niet dan maakt het toch niet uit IMO.
Maar als iedereen het weet behalve jij dan wel.

Maarja , die gozer moet eens Googlen en elke randedebiel weet dan Fender duur kan zijn.

Gewoon kopen , als je hem niet doorverkoopt naai je niemand.

almarvk
10 januari 2008, 15:14
Je vergelijkingen slaan als een tang op een varken.

Als jij vindt dat je het moet doen, dan moet je het vooral doen. Trek je maar niets van een ander aan en zet je vriendschap maar op het spel.

M O P
10 januari 2008, 15:20
Op de neckplate staat 302493, dat zal wel het serienummer zijn. Op de hals staat gedrukt, 22 March 71B

Foto's:
http://img262.imageshack.us/img262/1425/gitaar9up3.jpg
http://img179.imageshack.us/img179/8209/gitaar10gw1.jpg
http://img242.imageshack.us/img242/9163/gitaar11qo0.jpg
http://img242.imageshack.us/img242/2557/gitaar12dk4.jpg

Volgende post de rest

M O P
10 januari 2008, 15:22
http://img100.imageshack.us/img100/1453/gitaar13ru6.jpg
http://img260.imageshack.us/img260/8523/gitaar14cl1.jpg
http://img70.imageshack.us/img70/3046/gitaar15hk2.jpg
http://img262.imageshack.us/img262/6193/gitaar16zv6.jpg

En stop de discussie over al dan wel of niet naaien, heef totaal geen zin, en het is (en was nooit) niet meer aan de orde.

dimitri
10 januari 2008, 15:26
wel een vette strat. In deze staat gaan zo voor veel euro's over de toonbank

Orgasmocaster
10 januari 2008, 15:40
Raar verhaal, maar ook ik ben jalours!
Lijkt er op dat het een van de laatste 70 exemplaren is.. in '71 is the 3-bolt en bullet tr ingevoerd..

Rormo
10 januari 2008, 16:44
Ziet er netjes uit, maar schroef hem aub weer in elkaar. Dat ding moet op gespeeld worden of iig als de geilste wandversiering ooit dienen :)

De Beer
10 januari 2008, 18:06
Dat ding moet op gespeeld wordenJuist! Gitaren van top kwaliteit horen bespeeld te worden door liefhebbers!

of iig als de geilste wandversiering ooit dienen :)Ketter! Dat nooit!!!

Dat is de grooste schande van collectors, echt daar voor mogen ze van mij de Hel open trekken, kunnen die gitaren weer naar de rechtmatige eigenaar...de gitarist in het algemeen.

Een pracht gitaar over de top jagen qua prijzen, en dan heel oneerbiedwaardig aan de muur hangen....Ketters!

Da's net zoiets als het mooiste meisje van de klas trouwen om haar vervolgens op te zetten en als kapstoek in de gang etaleren!

GibsonDC
10 januari 2008, 18:18
WOW ... Jammer dat je hem niet hebt kunnen overkopen! Hij is nog in superstaat ook en alles orgineel, dat kom je niet vaak tegen:) veel plezier ermee, hoelang die nog van jou is.
Ik heb trouwens ook nog zo'n verhaal mijn buurjongen kwam pas geleden hier voor een gitaarles. Hij had een gitaar van ze oom geleend/gekregen. Dus hij kwam hier aanzetten in de huiskamer komt binnen lopen met een helemaal gare koffer onder het stof. Doet de koffer open en haalt er een stemapparaat uit die bijna net zo groot was als de koffer zelf ook uit de jaren 70 ongeveer, super cool. Daarna haalt die de gitaar eruit. Ik dacht neeeeeeeeeeeeeeeee, haalt hij er een strat uit de laat begin jaren 60 uit ook helemaal orgineel en heel weinig beschadigingen. Ik had hem maar verteld hoeveel die waard is enz. Achteraf had ik dat beter niet kunnen doen en hem later voor heel weinig over kopen.

Stratman70
10 januari 2008, 18:25
Kun je er een foto van maken met de krant van vandaag of gisteren of eergisteren erbij en het liefste scherp?

Misschien onterecht (in dat geval mijn excuses), maar ik vind het hele verhaal wat raar en de foto's zelf vind ik net zo vintage eruit zien als de gitaar zelf.

Jaloers? Ja, natuurlijk!

Orgasmocaster
10 januari 2008, 18:45
Juist! Gitaren van top kwaliteit horen bespeeld te worden door liefhebbers!


Dure vintage gitaren zijn niet per definitie van top kwaliteit.. je moet geluk hebben. nog sterker, de kwaliteit van en moderne chinese strat kan beter zijn dan menig jaren 50 stratje!
de hele hype rond vintage gitaren is gewoon een soort massa hysterie (waar ik zelf ook regelmatig aan mee doe ;))

Tupelo
10 januari 2008, 18:56
Haha, geweldig topic!
Matenaaier is 1 maar je zou het eens met pa van vriend over een vindersloon kunnen hebben. :D

M O P
10 januari 2008, 19:05
Kun je er een foto van maken met de krant van vandaag of gisteren of eergisteren erbij en het liefste scherp?

Misschien onterecht (in dat geval mijn excuses), maar ik vind het hele verhaal wat raar en de foto's zelf vind ik net zo vintage eruit zien als de gitaar zelf.

Jaloers? Ja, natuurlijk!

Je hebt gelijk dat het een raar verhaal is. Ik zou wel graag willen dat de hele discussie stop over het al dan wel of niet naaien, het is niet aan de orde punt.

Hier een foto met de krant van vandaag.
http://img204.imageshack.us/img204/1285/imag0454ie5.jpg

Mr.Fingers
10 januari 2008, 19:07
F*ck man... Voor een zeldzame keer in m'n leven ben ik jaloers...

M O P
10 januari 2008, 19:08
Haha, achjah, en dan moet ik het doen met mijn verbouwde Epiphoontje:P Al zou ik er niet zonder kunnen. Hier is hij trouwens erg stoffig enzo, moet ik nog verhelpen.

Vilow
10 januari 2008, 19:08
er staat 2006!!


neej grapje, is dat ding wel in jou bezit dan?? je bent een eerlijk mens!!
eerlijk gezegd denk ik dat de helft in deze community de gitaar zou verkopen zonder het eerlijk aan de verkoper te vertellen ook al is het een vriend.

eerlijk duurt het langst.

\m/

M O P
10 januari 2008, 19:14
Ik moet hem voor hem opknappen. Zodra ik hoorde dat hij een Fender had dacht ik aan een Mexicaantje, die wou ik graag overkopen. Heb er even aan gedacht om hem goedkoop te kopen toen ik erachter kwam dat er de gitaar iets bijzonderder was. Maar ik heb niet doorgedrukt, en hij wou hem ook niet verkopen. Heb gelijk verteld hoeveel hij waarschijnlijk waard is.

De Beer
10 januari 2008, 19:33
Dure vintage gitaren zijn niet per definitie van top kwaliteit.. je moet geluk hebben. nog sterker, de kwaliteit van en moderne chinese strat kan beter zijn dan menig jaren 50 stratje!Daar heb je een punt.

Stratman70
10 januari 2008, 20:26
Je hebt gelijk dat het een raar verhaal is. Ik zou wel graag willen dat de hele discussie stop over het al dan wel of niet naaien, het is niet aan de orde punt.

Hier een foto met de krant van vandaag.
http://img204.imageshack.us/img204/1285/imag0454ie5.jpg

Tjonge! Nou, dan ben je echt een geluksvogel en ik zou verders niet teveel twijfelen over de aankoop: gewoon doen! Ik heb ooit begin jaren 90 een Strat uit 1975 voor 250,- Gulden (!!!) laten schieten, en daarvoor lig ik nu nog wekelijks bij de psychiater op de sofa. Dat verwerk je nooit meer!

Gefeliciteerd en het is je van harte gegund. En matennaaierij? Ik zou me daar niet mee bezighouden. Ze willen iets kwijt, vragen er een prijs voor en die moet je gewoon betalen, klaar!

Succes ermee!

M O P
10 januari 2008, 20:29
Haha, dankje. Ik kan hem helaas niet kopen, want hij wil hem niet kwijt. Hij wil beginnen met gitaarspelen, helaas.