PDA

View Full Version : Nieuwe Marshall JVM's - 2 kanaals -



AART
8 januari 2008, 21:37
EDIT:

nieuwe info:
http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?t=1861832


/Edit


Juist.
Ze worden officieel gereleased op de aanstaande Namm(17-19 jan oid).

http://www.thomann.de/nl/marshall_jvm205h.htm
http://www.thomann.de/nl/marshall_jvm205c.htm
http://www.thomann.de/nl/marshall_jvm210c.htm
http://www.thomann.de/nl/marshall_jvm210h.htm
http://www.thomann.de/nl/marshall_jvm215c.htm

Voor de mensen die de 4 kanaals niet nodig hebben/overdaad vinden/het geld niet hebben.

Modellen:

205H: 50 W Head
205C: 50 W 2x12" combo
215C: 50 W 1x12" combo
210H: 100 W Head
210C: 100 W 2x12" combo

Edit:

Plaatje(ik vind em behoorlijk lelijk):
http://i64.photobucket.com/albums/h187/redhousemusic/jvm.jpg

Er komt dus ook een 50 W versie dit keer.

pol
8 januari 2008, 21:56
weing verschil in prijs blijkbaar

Nielsje
8 januari 2008, 21:57
Ik vond de JVM al veel te lelijk met z'n grote hoeveelheid knoppen (wel handig, maar te lelijk) Maar bij de 2 kanaals versie hebben ze er blijkbaar niet aan gedacht om hem een fatsoenlijk facelift te geven.. Nah ja, anders lijkt ie ook niet genoeg op z'n broer.

Dan vind ik de Vintage/modern serie toch geiler :)

Rormo
8 januari 2008, 23:22
Waarom zou je als ze even duur zijn in vredesnaam een versie kopen die minder kan?

Mitch
8 januari 2008, 23:26
Ik vond de JVM al veel te lelijk blabla lelijk

Zeg, dat ding staat toch niet in je woonkamer om naar te kijken :chicken:

Thijssie
8 januari 2008, 23:27
Waarom zou je als ze even duur zijn in vredesnaam een versie kopen die minder kan?

Precies! Waarom willen er mensen een dsl als er een tsl is :chicken:

Mitch
8 januari 2008, 23:29
Precies! Waarom willen er mensen een dsl als er een tsl is :chicken:

Ghehe, good point. Van veel JVM gebruikers lees je overigens dat ze hoofdzakelijk twee kanalen gebruiken, dus ja... ik zie er het voordeel wel van.

Nielsje
8 januari 2008, 23:34
Precies! Waarom willen er mensen een dsl als er een tsl is :chicken:

Nu is het wel zo dat de DSL er ruim 2 jaar eerder was dan de TSL als het me goed herinner..

Nielsje
8 januari 2008, 23:35
Zeg, dat ding staat toch niet in je woonkamer om naar te kijken :chicken:

Zeker wel :) Bij mij zijn m'n versterkers en gitaren een bewust onderdeel van m'n inrichting, wilde je nou gaan beweren dat het bij jou thuis niet zo was??








Oh wacht, ik kan me vaag ergens herinneren iets over een trouwfoto enzo...:D

ben vanhoof
8 januari 2008, 23:39
Ghehe, good point. Van veel JVM gebruikers lees je overigens dat ze hoofdzakelijk twee kanalen gebruiken, dus ja... ik zie er het voordeel wel van.

Is dat dan een voordeel? Stel dat je plots de drang krijgt om vette metal en krijsende solo's te spelen, dan sta je daar met je 2 kanaals JVM.
Voor de looks zou ik het al zeker niet doen, ik vind die vele knopjes juist stoer ogen.

Mitch
8 januari 2008, 23:40
Nu is het wel zo dat de DSL er ruim 2 jaar eerder was dan de TSL als het me goed herinner..

En door velen als de betere amp wordt gezien :satisfie:

En mijn huiskamer ? Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik niet met je wil ruilen :seriousf: Ik vind een amp toch leuker in een oefenruimte. Mag -ie tenminste en beetje ademen !

Mitch
8 januari 2008, 23:41
Is dat dan een voordeel? Stel dat je plots de drang krijgt om vette metal en krijsende solo's te spelen, dan sta je daar met je 2 kanaals JVM.

Ja, als je geen behoefte hebt aan meer dan twee kanalen kan er met een vierkanaals amp alleen maar meer kapot ;)

Nielsje
8 januari 2008, 23:44
En door velen als de betere amp wordt gezien :satisfie:

En mijn huiskamer ? Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik niet met je wil ruilen :seriousf: Ik vind een amp toch leuker in een oefenruimte. Mag -ie tenminste en beetje ademen !

Hehe, ja ik vind de DSL ook beter, speel al jaren met grote tevredenheid erop. Heb hier laatst nog een TSL gehoord, en ik moest heel erg glimlachen, heb de beste kerel maar niet verteld waarom 8-).

Ach, ik denk dat als je m'n kamer zou zien, dat je het niet eens zo erg zou vinden. Tuurlijk is het wat klein, maar echt niet smerig enzo, ik woon echt in een schoon studentenhuis, met genoeg vrouwelijke huisgenootjes (;))
En m'n versterker mag hier heel graag ademen, mijn huisgenoten houden van live muziek en wapperende broekspijpen..

Thijssie
8 januari 2008, 23:53
Is dat dan een voordeel? Stel dat je plots de drang krijgt om vette metal en krijsende solo's te spelen, dan sta je daar met je 2 kanaals JVM.
Voor de looks zou ik het al zeker niet doen, ik vind die vele knopjes juist stoer ogen.

Allereerst zijn looks van apparaten natuurlijk alleen dingen waar vrouwen zich mee bezighouden. (niets mis met vrouwen trouwens hoor :) )

Ik wil geen discussie aanzwengelen wat nu beter of slechter klinkt, maar een eenvoudige amp (minder kanalen) klinkt nou eenmaal anders dan een die volgepropt is met electronica. En zeker voor de "oer marshall liefhebber", vind ik de keuze om een 2-kanaals JVM op de markt te brengen, al kost deze net zo veel als de 4-kanaals, helemaal niet zo verkeerd.

Rormo
8 januari 2008, 23:56
Ik vraag me dan sterk af of een tweekanaals JVM nog wel iets toevoegd als je al een DSL, TSL en VM hebt (nog afgezien van de ouder JCM's).

Nielsje
8 januari 2008, 23:57
Ik vraag me dan sterk af of een tweekanaals JVM nog wel iets toevoegd als je al een DSL, TSL en VM hebt (nog afgezien van de ouder JCM's).

Als je al een dsl, tsl en vm hebt, zal het inderdaad weinig toevoegen, koop dan een fender... (ik heb een biertje op..)

ben vanhoof
9 januari 2008, 00:01
De 2 kanaals JVM heeft van zo goed ik het op de foto kan zien op elk kanaal nog die 3 verschillende gain stage keuze die de 4 kanaals ook heeft, dus heeft het per kanaal volgens mij niet echt te maken met minder elektronica.
Achja, ieder zo zn ding, we zullen het pas weten als iemand met een goed oor ze naast elkaar heeft gezet.

Nog een ander argument om voor de 4 kanaals te gaan; stel dat je enkel de crunch drives gebruikt, is kanaal 3 zeker ook nog bruikbaar. In green mode komt dat vrij goed overeen met kanaal 2 in red mode. Je hebt dus nog een kanaal extra om andere instellingen qua bas, mid en high ook al gebruik je enkel crunch tonen.

Thijssie
9 januari 2008, 00:02
Ik vraag me dan sterk af of een tweekanaals JVM nog wel iets toevoegd als je al een DSL, TSL en VM hebt (nog afgezien van de ouder JCM's).

Ik zit de hele avond al aan de cognac :sssh:

Maar ik kan me zo voorstellen als je een oude plexi hebt, dat je, je dat afvraagt over alle marshalls die daarna zijn gemaakt :seriousf:

Rormo
9 januari 2008, 11:16
Ik vraag me dan sterk af of een tweekanaals JVM nog wel iets toevoegd als je al een DSL, TSL en VM hebt (nog afgezien van de ouder JCM's).

Jeez, kan wel zien dat het laat was. Wat een lompe zin. Ik bedoelde natuurlijk niet dat je alle 3 die amps had, maar dat als die al bestaan en dat je daar uit kunt kiezen een tweekanaals JVM weinig toegevoegde waarde heeft. Maar goed dat begrepen jullie ook wel :hippie:

Baker
9 januari 2008, 11:19
het hangt er van af hoe de kanalen gevoiced zijn.
Als het een amp is met kanaal 1 en 2 van de jvm, dan had ik hem wel willen hebben ipv de 4 kanaals.
Als het een amp is met kanaal 1 en 3, dan juist niet.

Of misschien is kanaal 2 van die nieuwe amp wel heel anders gevoiced....
We gaan het meemaken....

Kim Wilson
9 januari 2008, 11:19
Ik vind het wel een mooie amp. Als ik een Marshall zou kopen, hoef ik echt geen 4 kanalen. En de JVM klinkt fantastisch, weet ik. Dus voor mij zou deze best kunnen werken, en het liefst in de 50W-uitvoering. Maar niet voor de prijs van een 4-kanaals...

ben vanhoof
9 januari 2008, 11:29
Achja, ik blijf sowiezo bij mn vierkanaals. En voor de prijs die ik ervoor betaald heb, zal je nooit een 2 kanaals vinden

Baker
9 januari 2008, 11:47
mmm, bij mij knaagt het toch wel een beetje hoor,
Ik had ook graag een 50 watt gehad.
En als ie dan de eerste twee kanalen heeft van de jvm 410, dan is het echt wel de ideale amp.....

Baker
9 januari 2008, 11:50
oh jee: cognitieve dissonantie :(

ben vanhoof
9 januari 2008, 11:53
50 watter maakt toch niet uit... Steek een effect processor ofzo in de loop, regel het output level wat, en je kan je amp toch ook verder open zetten bij hetzelfde geluidsvolume... Heb de mijne 980 betaalt btw :p

Thijssie
9 januari 2008, 12:34
50 watter maakt toch niet uit... Steek een effect processor ofzo in de loop, regel het output level wat, en je kan je amp toch ook verder open zetten bij hetzelfde geluidsvolume...

Wat een onzin....

Raffel
9 januari 2008, 12:37
zie ik ook niet gebeuren inderdaad. Je eindtrap krijgt misschien iets meer op z'n flikker als je hem toch al zacht hebt staan (slaapkamer volume) maar harder gaat ie niet hoor.

ben vanhoof
9 januari 2008, 13:11
Dat is toch het voordeel van een 50 watter tov een 100, dat je de eindtrap wat verder kan open draaien om hetzelfde geluidsvolume te krijgen.
Er is echt wel een verschil als je het voortrap level hetzelfde houdt, maar met een effectenprocessor in de loop de output hiervan gaat regelen. De voortrap overstuurt nog altijd even veel, maar je eindtrap krijgt gewoon een lager signaal binnen waardoor hij harder kan versterken bij hetzelfde volume.

Baker
9 januari 2008, 13:13
daarentegen heeft de 100w variant vaak meer ballen bij hetzelfde volumeniveau....

Thijssie
9 januari 2008, 13:19
Dat is toch het voordeel van een 50 watter tov een 100, dat je de eindtrap wat verder kan open draaien om hetzelfde geluidsvolume te krijgen.
Er is echt wel een verschil als je het voortrap level hetzelfde houdt, maar met een effectenprocessor in de loop de output hiervan gaat regelen. De voortrap overstuurt nog altijd even veel, maar je eindtrap krijgt gewoon een lager signaal binnen waardoor hij harder kan versterken bij hetzelfde volume.

Je krijgt echt geen oversturing van de eindtrap als je je fx-loop "knijpt" en de master weer omhoog gooit hoor....

Edit: En er zijn wel meer redenen om een 50watter te verkiezen boven een 100watter. Ik speel met een 100watter met 2 getrokken eindbuizen omdat ik graag over Greenbacks speel een geen fullstack wil verslepen. (ze zien me trouwens aankomen op de podia waar ik af en toe kom ;-)

Baker
9 januari 2008, 13:23
nee inderdaad.
Typisch geval van een Baron van Münchhausen actie.

Baker
9 januari 2008, 15:56
even off topic,
maar weet iemand of je bij de JVM 410H zomaar twee buizen er uit kunt trekken teneinde een 50W amp te krijgen?

Moet er dan ook gebiasd worden o.i.d?

pol
9 januari 2008, 16:12
Ik vond mijn Marshalls altijd slechter klinken met 2 eindbuizen getrokken, denk niet het de moeite eigenlijk, mijn amp tech raadde het ook af omdat de impedantie van de eindbuizen en eindtransfo dan niet meer klopt.

100 watt heeft idd meer ballen vs een 50 watter die al tegen zijn max opzit.

Nielsje
9 januari 2008, 16:14
Ik vond mijn Marshalls altijd slechter klinken met 2 eindbuizen getrokken, denk niet het de moeite eigenlijk, mijn amp tech raadde het ook af omdat de impedantie van de eindbuizen en eindtransfo dan niet meer klopt.

Mja dat klopt, maar dan moet je ook gewoon je speaker cab op 8 ohm aansluiten, ipv 4 ohm, dan is er niets aan de hand.

Eerlijk gezegd weet ik niet of het wel of niet beter klinkt, ga het binnenkort eens doen met m'n DSL. Ik wil misschien een 2 x 12 cab met greenbacks, en dan is 50 watt toch wel de max..

Baker
9 januari 2008, 16:15
En de JVM klinkt fantastisch, weet ik.

dank je ;)

pol
9 januari 2008, 16:23
Mja dat klopt, maar dan moet je ook gewoon je speaker cab op 8 ohm aansluiten, ipv 4 ohm, dan is er niets aan de hand.

Eerlijk gezegd weet ik niet of het wel of niet beter klinkt, ga het binnenkort eens doen met m'n DSL. Ik wil misschien een 2 x 12 cab met greenbacks, en dan is 50 watt toch wel de max..

niks aan de hand zolang je niet constant vollebak gaat spelen, die 25 watt is nog een redelijk voorzichtige rating, zo snel knal je die speakers er niet uit.

gitaarspeakers hebben wel iets marge, je hoort ze wel eerst vervormen voordat ze stukgaan.

Kim Wilson
9 januari 2008, 22:23
even off topic,
maar weet iemand of je bij de JVM 410H zomaar twee buizen er uit kunt trekken teneinde een 50W amp te krijgen?

Moet er dan ook gebiasd worden o.i.d?
Nee, bias niet, maar je hebt wel ineens een andere impedantie.

PeteRS
10 januari 2008, 12:49
Omdat we het nog niet over de sound kunnen hebben:
Jammer dat de pots niet in 1 rijtje zitten. Was wel plaats voor geweest zo te zien. Een het "JVM" logo is behoorlijk lelijk, had wel iets klassieker gekund.

AART
17 januari 2008, 19:40
BUMP voor meer info:

http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?t=1861832

Er is dus ook een RR sig head uitgekomen.(lelijk ding, brrr).

Dude
17 januari 2008, 20:03
hebben hebben hebben..............

Lexvandoef
17 januari 2008, 20:12
hebben hebben hebben..............

Nog een JVM erbij?

Die RR vind ik trouwens een beetje vreemd, klinkt wel als een cool ding, maar op de een of andere manier klopt er gewoon iets niet aan de headshell van dat ding :mad:

Evil-Payasos
17 januari 2008, 20:15
BUMP voor meer info:

http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?t=1861832

Er is dus ook een RR sig head uitgekomen.(lelijk ding, brrr).

Die RR sig vind ik wel nice... Alleen had ik natuurlijke gouden hardware gekozen als ik Mr. Marshall was...

Dude
17 januari 2008, 20:21
neeeee niet nog een jvm.... alhoewel,

haha, lees op dat us forum dat marshall de prijzen van de 4 kanaals flink omhoog heeft gegooid en de 2 kanaals aanbiedt voor de oude prijs van de 2 kanaals ??

vage marketing actie ?

Baker
17 januari 2008, 20:22
zou wel apart zijn.
Bij big one zeiden ze me ook al dat de prijs van de 410H omhoog zal gaan. Ik moet het nog zien hoor...

Realeigo
17 januari 2008, 21:06
Als je ff naar beneden scrolt in dat harmoncy central review topic, dan kun je lezen dat hij dus in de vs met 400$ in prijsomhoog is gegaan!

AART
17 januari 2008, 22:08
hebben hebben hebben..............


Dude?.....

.....



Dat is best een goed idee :satisfie:


En dat van die prijzen klopt btw. De 410 gaat hier iets van 250-300 omhoog en de 2 kanaals gaat tegen de huidige prijs van de 410 aanzitten. Volgens mij per maart oid.

caliban
17 januari 2008, 22:24
In dat geval citeer ik harmonycentral. 'Well fuck them with a rusty garden rake.'
Zou die RR trouwens brewtalz kunnen.

ben vanhoof
17 januari 2008, 23:32
Haha zaalig dat de prijs van de jvm omhoog gaat (voor mij dan toch), is wel spijtig voor diegene die er nog geen hebben... Die RR head is precies hoger dan een normale JMP head, of lijkt dat maar zo.

Rexke21
17 januari 2008, 23:36
Kan nerges vinden wat die RR ongeveer gaat kosten
Iemand die het weet?

grtzz

AART
17 januari 2008, 23:45
Kan nerges vinden wat die RR ongeveer gaat kosten
Iemand die het weet?

grtzz

Veel.

Genoeg om er verder niet naar te kijken, zijn ook limited.

ben vanhoof
21 januari 2008, 23:23
Sorry om dit topic te bumpen, maar ik heb de manuel van de jvm 210 eens bekeken en heb eens goed gelachen: Iedereen dacht dat de jvm210 het clean en crunch kanaal van de jvm410 zou hebben, maar men had het fout!!

Het clean kanaal is een clean/crunch geworden met als groen de clean mode, als orange de JTM 45 mode (green mode van het 410 crunch kanaal) en als red mode de jcm 800 2203 (orange mode van het 410 crunch kanaal).
Het overdrive kanaal is op groen de hotroddet jcm800 (od 1 green mode of crunch red op 410), oranje is het oranje kanaal van od1/2 (410) en red is het red kanaal van od1/2 (410).

Conclusie: Het is een mengeling geworden van de verschillende kanalen, met als groot nadeel dat je maar 2 tone regelingen hebt en geen overlappende kanalen waarmee je verschillende settings kan programmeren bij hetzelfde gain kanaal. Wat heb ik, en de andere die de 410 versie al gekocht hebben, toch goed gegokt om 'm nu al te kopen ipv eventjes te wachten...
Qua prijs zit de 410 versie €220 duurder in Duitsland, de 205 heeft de prijs van de 410 gekregen en de 210 is nog €180 duurder dan de 205.

Lexvandoef
21 januari 2008, 23:45
hmmm, das dus wel jammer, en nogal een gemiste kans van Marshall vind ik :chicken:

caliban
21 januari 2008, 23:47
Beetje met de haren getrokken hè. Vette versterkers maar plots zo opslaan, serieuze afzetterij.

Baker
23 januari 2008, 19:12
Sorry om dit topic te bumpen, maar ik heb de manuel van de jvm 210 eens bekeken en heb eens goed gelachen: Iedereen dacht dat de jvm210 het clean en crunch kanaal van de jvm410 zou hebben, maar men had het fout!!

Het clean kanaal is een clean/crunch geworden met als groen de clean mode, als orange de JTM 45 mode (green mode van het 410 crunch kanaal) en als red mode de jcm 800 2203 (orange mode van het 410 crunch kanaal).
Het overdrive kanaal is op groen de hotroddet jcm800 (od 1 green mode of crunch red op 410), oranje is het oranje kanaal van od1/2 (410) en red is het red kanaal van od1/2 (410).

Conclusie: Het is een mengeling geworden van de verschillende kanalen, met als groot nadeel dat je maar 2 tone regelingen hebt en geen overlappende kanalen waarmee je verschillende settings kan programmeren bij hetzelfde gain kanaal. Wat heb ik, en de andere die de 410 versie al gekocht hebben, toch goed gegokt om 'm nu al te kopen ipv eventjes te wachten...
Qua prijs zit de 410 versie €220 duurder in Duitsland, de 205 heeft de prijs van de 410 gekregen en de 210 is nog €180 duurder dan de 205.

Ik vind dat helemaal niet om te lachen want dat zijn exact de voicings die ik gebruik. Met als groot voordeel dat crunch orange en crunch red van de 410, die dus onder 1 kanaal zitten, op deze amp onder twee verschillende kanalen zitten. Waardoor je dus afzonderlijke gain en eq settings hebt voor deze serieus ernstig goed klinkende voicings....

Ben benieuwd hoe ie klinkt en of de voicings ook echt hetzelfde klinken als op de 410. (dat wil zeggen erg erg goed)

ben vanhoof
24 januari 2008, 09:10
Crunch red is toch ongeveer hetzelfde als od1 green... De 210 versie heeft echt wel geen voordelen tov de 410 versoe hoor.

Kim Wilson
24 januari 2008, 09:13
Crunch red is toch ongeveer hetzelfde als od1 green... De 210 versie heeft echt wel geen voordelen tov de 410 versoe hoor.
Hij is alvast €200 goedkoper, dat is één voordeel (of ze hebben de 410 €200 duurder gemaakt, het is maar hoe positief je het wil zien). En hij is overzichtelijker. Is ie ook kleiner dan de 410?

Baker
24 januari 2008, 09:16
Crunch red is toch ongeveer hetzelfde als od1 green... De 210 versie heeft echt wel geen voordelen tov de 410 versoe hoor.

Dat vind ik dus wel.
Jij baseert je oordeel op het feit dat je zelf een 410 hebt.
Dat is nogal kortzichtig.

ben vanhoof
24 januari 2008, 11:01
Kijk, welke top zou jij nu kopen moesten de 210 en de 410 dezelfde prijs hebben? Ik zou vrij direct voor de 410 gaan, juist omdat hij 4 kanalen heeft en 4 toonregelingen. Ook zijn od1 en od2 iets anders gevoiced en dat vind ik juist makkelijk. Od 1 klinkt met mn SD tb4 goed, od 2 klinkt dan weer beter met een emg81. Ook gebruik ik met de emg sowiezo minder gain omdat zn output level een stuk hoger ligt, en dit valt niet te compenseren door bij de ene de orange en bij de andere de red mode te gebruiken.

Met de 210 versie zou ik in dit geval beperkt zitten omdat je ten eerste al geen 2 verschillend gevoicde kanalen hebt en al zeker geen 2 verschillende toonregelingen. Speel je met meerdere gitaren is dit echt wel makkelijk, niet elk kanaal klinkt met dezelfde settings even goed met een verschillende gitaar/element.

Thijssie
24 januari 2008, 11:09
Kijk, welke top zou jij nu kopen moesten de 210 en de 410 dezelfde prijs hebben? Ik zou vrij direct voor de 410 gaan, juist omdat hij 4 kanalen heeft en 4 toonregelingen. Ook zijn od1 en od2 iets anders gevoiced en dat vind ik juist makkelijk. Od 1 klinkt met mn SD tb4 goed, od 2 klinkt dan weer beter met een emg81. Ook gebruik ik met de emg sowiezo minder gain omdat zn output level een stuk hoger ligt, en dit valt niet te compenseren door bij de ene de orange en bij de andere de red mode te gebruiken.

Met de 210 versie zou ik in dit geval beperkt zitten omdat je ten eerste al geen 2 verschillend gevoicde kanalen hebt en al zeker geen 2 verschillende toonregelingen. Speel je met meerdere gitaren is dit echt wel makkelijk, niet elk kanaal klinkt met dezelfde settings even goed met een verschillende gitaar/element.

Ik zou hem eerst willen horen voordat ik dat soort conclusies zou trekken :seriousf:

Baker
24 januari 2008, 11:23
Kijk, welke top zou jij nu kopen moesten de 210 en de 410 dezelfde prijs hebben? Ik zou vrij direct voor de 410 gaan

Dat hangt er idd maar net vanaf hoe het klinkt.
Daarbij, eenvoud heeft ook zo zijn charme.

Kijk naar de DSL en TSL die ook niet veel in prijs verschillen.
Toch is de DSL populaider. Hier op het forum dan.

Ik heb nu de 410H, waar ik maar twee kanalen van gebruik.
Misschien had ik wel voor de 210 gekozen als ik de keuze had. Ook bij gelijke prijs. Dat kan ik echt niet bij voorbaat zeggen.

ben vanhoof
24 januari 2008, 11:47
Gebruik je dan enkel clean en crunch kanaal? Tsja ik gebruik od 1 orange als lead en od2 red als solo, clean groen als clean, crunch orange als lichte crunch en crunch red als hardere crunch. Op od 2 heb ik dezelfde settings als op od1, enkel met iets minder gain en wat meer hoog (voor de emg81). Ik gebruik ze dus wel allemaal...

Baker
24 januari 2008, 11:56
Ja, ik gebruik clean en crunch. Crunch orange voor echt crunch.
crunch red + een rat overdrive pedaal voor gierende solo's

OD1 gebruik ik heel af en toe, OD2 gebruik ik niet.

Rormo
24 januari 2008, 12:16
Kijk naar de DSL en TSL die ook niet veel in prijs verschillen.
Toch is de DSL populaider. Hier op het forum dan.



Maar de DSL is dan ook heel anders gevoiced dan de TSL. Vandaar dat de verkoop cijfers verschillen. Dat heeft weinig te maken met het aantal kanalen en knopjes.

Baker
24 januari 2008, 12:33
je hebt helemaal gelijk voor wat betreft die voicing
Alleen de grote vraag is of dat bij de JVM ook zo is, of dat het echt alleen maar een kwestie is van minder knopjes.

Wat een gelul in de ruimte eigelijk he, niemand heeft hem nog gehoord.
Ik ga het ding gewoon testen zodra hij bij Big1 staat.

Henri H
25 januari 2008, 22:44
....Het clean kanaal is een clean/crunch geworden met als groen de clean mode, als orange de JTM 45 mode (green mode van het 410 crunch kanaal) en als red mode de jcm 800 2203 (orange mode van het 410 crunch kanaal).....Voor zover ik begrijp en dit concludeert men ook op HC, is het Clean/Crunch orange gelijk aan het crunch orange van de 410.
Het clean/crunch red is gelijk aan crunch red van de JVM.