PDA

View Full Version : fender super reverb



Johnh
8 januari 2008, 21:15
Ik heb een Fender super reverb uit ca 1977. silverface
alle buizen zijn net v.v.
na 1,5 uur ontstaan er wat krakende en rommelende geluiden. Door een tik tegen de versteker te geven wordt dit erger. Na verloop van tijd verdwijnt het weer.

Ook komt er soms bij aanzetten met horten en stoten geluid uit. Even uit en aan en het werkt weer.

Wat kan ik hier mee.

the sure thing
8 januari 2008, 21:19
Heeeeeeeeeee!!!! Welkom op dit forum.

Als eerste: gefeliciteerd met je mooie versterker! Daar kunnen een paar mooie klanken uit komen. Mijn voorstel is: breng de amp naar een amp-techneut/reparateur en laat m nakijken.

the sure thing
8 januari 2008, 21:20
Post ff waar je woont, dan kunnen we je gericht naar iemand toe sturen/iemand aanbevelen.

Johnh
9 januari 2008, 18:58
Bedankt voor de snelle reaktie. Woonplaats is Ridderkerk.

Aca Ilic
9 januari 2008, 19:21
Bedankt voor de snelle reaktie. Woonplaats is Ridderkerk.


hoi John,

dit lijkt me soldeerpunt probleem ( hoogstwaarschijnlijk in de eerste trap van de versterker). Het kan zijn dat soldering ergens gebroken/gebarsten is,misschien vroeger zelfs slecht gesoldeerd, dus zoals iemand het al zei, neem het mee naar en erkende ampdoktor, hij zal het zeker snel kunnen verhelpen. Probeer voor de aardigheid gelijkrichtings buis te vervangen, gewoon om te kijken of niet daar toevallig aan ligt ( het zal waarschijnlijk niet,maar je weet het nooit). Aan de luidsprekers, en buizen zal het niet liggen,dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

grtz
Alex

Johnh
10 januari 2008, 10:54
Zit er in de omgeveing van Ridderkerk (Rotterdam) een goede ampdoctor?

shredneck
11 januari 2008, 01:07
Hey John,

In Berkel en Rodenrijs zit Dr Tube, heb ik geen ervaring mee, maar ze schijnen amps te repareren.

Een hele goede is www.acdcrepair.nl ,maar die zit in nieuwegein en niet in Rotjeknor.

Vraag het anders eens aan Frits van Maurik na Studio Het Pand in Vlaardingen, die weet erg veel van buizenamps en repareert zo on the side ook wel eens wat, zit in Vlaardingen.

Succes, mooie amp.

Johnh
12 januari 2008, 17:35
bedankt, ik ga contact opnemen.