PDA

View Full Version : Newtone-online.nl muff fuzz



Nocki
8 januari 2008, 20:27
Hoi,

Omdat 2 kennissen een zelfbouw effect wilden maken heb ik ook maar gelijk wat meebesteld. Het gaat om de muff fuzz van newtone-online.nl
Na het maken van een groot aantal BYOC pedalen leek dit me wel eenleuke volgende stap. niet dat ik echt een effecten/pedalen gek ben maar meer voor de lol en om mee te doen met die gasten.
hij was in 1 avondje klaar en het viel me allemaal reuze mee. Het enige waar ik geen zin in had waren de decals en het lakken dus heb ik m getolexed. niet erg origineel dat weet ik maar de achterliggende gedachte was dus dat zo'n muff fuzz voor geen meter klinkt en net zo klinkt als een Marshall amp... :) Dus vandaar... Marshall knop, Marshall tolex en ... Marshall sound! :)

het is wel grappig en dat voor € 21,-. Erg leuk om te doen dus! Ik kan het iedereen aanraden!

http://img85.imageshack.us/img85/8701/img4763ma8.th.jpg (http://img85.imageshack.us/my.php?image=img4763ma8.jpg)

Nielsje
8 januari 2008, 21:21
...maar de achterliggende gedachte was dus dat zo'n muff fuzz voor geen meter klinkt en net zo klinkt als een Marshall amp...

Vreemd, waarom koop je ten eerste een fuzz die je niet aanspreekt?
Als jij een muff fuzz net zo vind klinken als een marshall amp.. Heb je wellicht niet de juiste marshall gehoord?

Verder vind ik het wel origineel dat je hem getolexed hebt! :)

Rude Perception
8 januari 2008, 21:28
kun je een soundclipje van die muff fuzz posten. Misschien wil ik hem wel maken om weer eens te beginnen met met solderen.

Nocki
8 januari 2008, 21:51
Sorry. een clipje zal me niet gaan lukken. maar het klinkt als een Marshall :) Rommelig, niet strak, vettig en ongedefinieerd... :)
Heb ik nu genoeg zieltjes vertrapt???

Het is gewoon een leuk pedaaltje. Ik wou ook iets maken om die jongens een beetje te steunen en om mee te delen in de verzendkosten enzo. dit szijn 2 jongens zonder echte baan en met het wilde idee. Ik wou eigenlijk gewoon een beetje mee doen voor de lol...

Nielsje
8 januari 2008, 22:06
Sorry. een clipje zal me niet gaan lukken. maar het klinkt als een Marshall :) Rommelig, niet strak, vettig en ongedefinieerd... :)
Heb ik nu genoeg zieltjes vertrapt???

Daarmee klinkt ie nog niet als een marshall maar goed. Mijn ziel vertrap je niet, maar ik was eigenlijk gewoon benieuwd naar hoe die werkelijk klinkt, dit vind ik eerlijk gezegd een beschrijving van nop.


Het is gewoon een leuk pedaaltje. Ik wou ook iets maken om die jongens een beetje te steunen en om mee te delen in de verzendkosten enzo. dit szijn 2 jongens zonder echte baan en met het wilde idee. Ik wou eigenlijk gewoon een beetje mee doen voor de lol...

Nobel, maar waarom kies je dan niet iets om te bouwen waar je eventueel wel wat aan zou hebben? Met je 'omschrijving' geef je eigenlijk aan dat je het geluid niets vind, (en dus waarschijnlijk niet zal gebruiken), maar toch vind je het een leuk pedaal. Maar het is wel zo dat pedalen bouwen leuk is, zeker voor dat bedrag.

Begrijp me niet verkeerd, niets kwaad bedoeld hoor, maar ik snap je gewoon niet helemaal denk ik..

up-guitarman
8 januari 2008, 23:02
Heb ik nu genoeg zieltjes vertrapt???

:( Ja, lul !!!























:D

ps: Ik vind die Muff Fuzz best leuk, maar niet als standalone. Probeer hem eens voor een licht/medium overstuurde amp. Is echt cool als boost, veel vettiger dan een tubescreamer oid.

Nocki
9 januari 2008, 08:20
hihi... wat een reacties...

Eigenlijk wou ik gewoon een wat genuanceerder beeld neerzetten dan het gebruikelijke "mijn pedaal van 21 euro klinkt veel beter dan het origineel uit 1428 met de diamantenvonkboogmod van napoleon".
Het is een leuk pedaal en echt iets voor solotjes enzo. gewoon een heel bruikbaar geluid voor een aantal toepassingen. Ik kan niet echt uit leggen hoe die klinkt want ik ben niet zo bekend met fuzzjes maar ik vind m wel lekker kklinken. fuzzjes klinken naar mijn mening altijd over the top en erg dichtgesmeerd met weinig dynamiek. deze is open en je heert meer van je spel en gitaar terug erin. nogmaals een leuk gitaar maar ik deed dit eigenlijk voor de lol. hij zal eindigen op mn pedalen board met alle byoc pedaaltjes maar om iedereen nu helemaal te overtuigen van de kwaliteit van dit pedaal. nee dat zie ik niet ziten :)
Het was gewoon een leuk projectje... en ik vind m er wel leuk uit zien!


@Nielsje. Welke slechte eigenschappen moet ie nog meer hebben om op een Marshall te lijken? :)

Dirk_Hendrik
9 januari 2008, 08:59
@Nielsje. Welke slechte eigenschappen moet ie nog meer hebben om op een Marshall te lijken? :)

Sta me toe te reageren.
- Het gewicht??
- De onmogelijkheid er op normaal huiskamer of klein café volume ook een goed geluid uit te krijgen?

drap
9 januari 2008, 09:04
Cool, binnenkort een mooie Muff op Marktplaats! :cheerup:

Ik moet trouwens de eerste Marshall nog tegenkomen die als een fuzz klinkt...

Oh, Nocki, ik heb nog een Marshall Shredmaster pedaal. Ruilen? Die klinkt namelijk wel des Marshall gek genoeg :satisfie:

Nocki
9 januari 2008, 09:08
hihi... ruilen met een shredmaster is goed hoor. dan heb ik er 2 :) het origineel en de byoc...

- Het gewicht??
- De onmogelijkheid er op normaal huiskamer of klein café volume ook een goed geluid uit te krijgen?

die 2 was ik inderdaad vergeten... mijn excusses...

Nielsje
9 januari 2008, 09:40
Hehehe, nou ja, het gewicht is natuurlijk wel erg triviaal.
Ik ben het eerlijk gezegd niet helemaal met D_H eens, ik vind een DSL en VM op laag volume al snel 'aangenaam' klinken. Ik vind dat D_H's argument dan ook alleen opgaat voor non-master volume's en JCM 800's. (900 en 600 doe ik geen uitspraak over..)

Maar zoals drap zei: Weinig marshalls klinken als een fuzz..

Maar ik zat nog ff naar de foto te kijken, eigenlijk had je die hoekjes net wat stakker moeten maken, (of van die beschermingshoeken erop zetten!) want dan ziet het er wel gaaf uit.

Dirk_Hendrik
9 januari 2008, 10:41
Niet te serieus Niels ;) . Ik heb met Marshalls ongeveer hetzelfde als Fnark met Fender.. Kan ok spul zijn maar voor mij werkt het nooit.

Nielsje
9 januari 2008, 10:54
Mjah je hebt gelijk, ik ben wat happerig :)
Moet ik toch eens wat aan doen

llahsraM
9 januari 2008, 18:59
Ik heb een tijd geleden ook die muff fuzz gebouwd en hij klinkt over mijn marshall JCm8002203 erg goed(versterker al ligt overstuurd)! Lekkere boost! gebruik hem heel vaak ook om mijn clean sound te boosten. Mijn marshall is pas clean als ik het volume van me gitaar terug draai(4 á 5) dan klink die natuurlijk een beetje zachter dan als ik het volume op 10 heb van me gitaar. MAAR als ik de muff fuzz aanzet dan heb ik een soort volume boost! erg gaaf moet ik zeggen! Kan er erg leuke santana geluiden uithalen met een ligt overstuurde marshall.

Mephistocles
14 januari 2008, 21:32
Sorry. een clipje zal me niet gaan lukken. maar het klinkt als een Marshall :) Rommelig, niet strak, vettig en ongedefinieerd... :)
Heb ik nu genoeg zieltjes vertrapt???
De tweede tot nu toe. De marshalls die ik heb gehoord klinken leuk. Lekker vet en "vergevingsgezind". Die Muff Fuzz klinkt volledig open tussen een fuzz en een overdrive in, met lekker veel bass. Met t volume op je gitaar wat zachter en de Muff fuzz wat minder klinkt ie als een screamertje. Lekker strak en gedefinieerd. Met veel trebble, en nog steeds die typische muff bass. Stop je er een 500k potmeter in ;) dan wordt het meer een overdrive die hard of extreem hard kan, met een stuk minder bass, en een stuk rommeliger. Dus ga ik wel weer op zoek naar een 100k potmetertje. T liefst zou ik beide willen hebben.

@Nocki je stelt me voor als een zielig studentje zonder werk en geld. Alsof ik een zielig hoopje gitarist ben die geplaagd wordt door geldgebrek. Klopt eigenlijk wel...

Nocki
14 januari 2008, 21:34
Maar wel in liefde hoor :)

MartijnTimmermans
18 januari 2008, 18:55
Ik heb ff een vraagje:
Hoe makkelijk/lastig is het om zo'n pedaal te maken(lijkt me wel leuk namelijk) voor iemand met vrijwel geen ervaring met solderen e.d.?

Valoosj
18 januari 2008, 19:08
Ik heb ff een vraagje:
Hoe makkelijk/lastig is het om zo'n pedaal te maken(lijkt me wel leuk namelijk) voor iemand met vrijwel geen ervaring met solderen e.d.?

Gewoon aan beginnen!

MartijnTimmermans
18 januari 2008, 20:14
Gewoon aan beginnen!
En dan moet dat gewoon zeker lukken?

Nocki
18 januari 2008, 22:21
Is echt niet moeilijk! Maar wel even investeren in goed gereedschap1 als je dat hebt is het zo gebeurt.

Soldeerijzertje, Soldeer, Kniptangetje, striptangetje en een schroeverdraaiertje... en je bent weg! heel erg leuk! kost geen drol en is echt een super gevoel! zeker de kitjes zijn erg makkelijk. het zelf printplaatjes maken zou ik zelf niet kunnen maar de kitjes zijn heel eluk om te doen!

MartijnTimmermans
19 januari 2008, 12:19
Ik ga t proberen! :cooler: