PDA

View Full Version : Bouwtekeningen



jaalst
5 februari 2003, 21:43
Weet iemand een site waarop bouwtekeningen/mallen te vinden zijn van basgitaren.
Het gaat niet om de vorm van de body, hals of kop, maar om de mallen t.b.v. de frets, hals afstanden t.o.v. de brug en dat soort gepiemel.
Ik heb namelijk een paar spoorbielsen van de NS gekregen....en om er nou meteen een trein bij te kopen leek me overdreven hahaha.
Enfin...
Ik verzamel eigenlijk alles wat met zelfbouw te maken heeft vandaar!!!

gr. John

bassopotmus
5 februari 2003, 22:38
wow, maar is voor de frets niet een formule?
1/17de deel van de resterende snaarlengte?

jaalst
5 februari 2003, 22:46
Het was zoiets als je zegt, een bepaald deel van de resterende afstand tot de brug dacht ik, maar of dat 1/17 deel is....sjiek gek, het zal maar 1/18 deel zijn, gaat dat ff kut klinken!!!!...
Maar ik heb onlangs een artikel gelezen over Jan Knooren uit maastricht.
hij sprak over mallen...

bassopotmus.....speciaal voor u!!!!
Ik heb foto's gevonden van mijn slapper maar dit betreft een 4 snarig model, wel is de rest, zelfs de kleur identiek!!!!
Ik zal de links onder slapper2 plaatsen, de foto's van mijn bas zal ik er zeker bijzetten als ik ze heb!!!!

Dandelion
5 februari 2003, 23:04
-edit-
of ik zat te pitten, of er ging ff iets mis ofzo....

wow en dat zonder drank!!!

-edit-

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dandelion op 2003-02-06 09:46 ]</font>

emielow
5 februari 2003, 23:53
holy fuk, beetje op het verkeerde onderwerp gereageerd?

maar bouw gwoon een fretloze bas, is iets makkelijker :wink:

jaalst
6 februari 2003, 12:12
ik heb al een fretloze.....
Daarnaast heb ik nog een oude 4-sn Kramer.
Je kent ze wel met die (deels) alu. hals en de V-head.
Ik heb natuurlijk de inmiddels beroemde Schack Slapper 5 str.
Een Warwick thumb 5-str, maar deze is jammer genoeg verkocht even als een Jaydee Series I Marc King...(idioot dat ik ben)

gr John

bassopotmus
21 januari 2004, 16:50
hehe zelfbouw chill forum.
Uhm komt knooren uit maastricht? Zoek eigenlijk een goede bouwer zo in het zuiden voor ooit wat modificeer werk.

Maar hoort modden/ customisen (niet alleen pu's) in dit forum thuis?

bert k
21 januari 2004, 16:55
Ja toch? Bijna niemand bouwt zijn gitaar of bas vanaf de kale planken. Dus modden hoort hier denk ik wel een beetje thuis.

Relicen NIET trouwens.... :evil:

Javaca
21 januari 2004, 21:48
De formule voor frets is mensuur/17,835 dit trek je van de mensuur af en dat getal deel je weer door 17,835 voor de volgende fret enzovoort.

Kjiratsiekoedel
22 januari 2004, 09:16
ik heb ergens een PDF bestandje dat ik van eem zelfbouwsite heb gehaald. Je kan dan mensuurlengte invullen en dan geeft hij alle fretafstanden.

Javaca
22 januari 2004, 17:34
Ik heb er ook een excel bestandje voor gemaakt.

Javaca
22 januari 2004, 22:16
http://home.planet.nl/~cappe104/fretcalculator.xls
Hier is de fretcalculator.