PDA

View Full Version : Voodoo lab en Mesa Boogie dual recto 3ch probleem.



tjonk
8 januari 2008, 17:52
Hallo,

Zoal je onder dit bericht kunnen zien ben ik de trotse bezitten van een Mesa Dual Rectifier 3Ch en een voodoo lab grx.
Nou ben ik mij rackje aan het in elkaar aan het zetten en wil ik de mesa door de voodoo lab gaan schakelen gebeurt er dit:

Het was een mooie dinsdag middag.. okee to the piont.
Ik heb mijn gcp ingesteld dat op preset 1 het clean kanaal aan gaat op 2 kanaal 2 van de mesa, op 3 kanaal 3 en op 4 kanaal 3 met de solo boost.
Okee mooi alles in gesteld, wil ik gaan spelen schakelt hij wel maar het kanaal waar hij op stond bleef ook nog half aan staan (het gekleurde ledje tenminste), en als ik van kanaal 1 naar 3 wil hoor ik de buizen zelf kraken :nervous: :confused: .
Ik heb alles al geprobeerd via de draai knop achter op de mesa op footswitch en op een kanaal en het werkt allemaal niet.

Ik heb de mesa wel tweede hands gekocht en ik weet niet precies hoe lang deze buizen er al in zitten, kan het daar aan liggen misschien?

Help mij ik word gek, ik hou van mijn Mesa en de Mesa van mij.

alvast bedankt

Tim.

tjonk
8 januari 2008, 17:53
Ik heb nu trouwens ook gespeelt met de footswitch en nu kraken de buizen van kanaal 3 door de speaker kast heen. :nervous:

Daemon
8 januari 2008, 20:12
Ligt inderdaad aan de buizen lijkt me. Ik zou ze eens laten nakijken/vervangen door iemand die er verstand van heeft (heb ik zelf ook niet al te veel :p)

AART
8 januari 2008, 22:15
Steviger speakerdoek kopen? Beetje schrikdraad? Uitbrekende buizen, het moet ook niet gekker worden zeg!





ff serieus: Weet je zeker dat het de buizen zijn? Wat hoor je precies en hoe is de voodoolab ingesteld(momentary, latched?). Dat die twee kanalen beide aan zijn(lampjes branden?) ligt niet aan de buizen maar aan het schakelsysteem van de mesa icm de voodoolabs switcher. De external switching jacks van de mesa zijn latched volgens mij(iig bij de mark IV). Staat bij patch 3 de switch die kanaal 2 aanstuurd wel uit?

boss
8 januari 2008, 22:48
Wat AART ook al zei, je moet wel zorgen dat je maar 1 kanaal per keert schakelt!
Dit staat in de manual van je amp:
--------------------
EXTERNAL SWITCHING JACKS:
These jacks allow (usually MIDI-programmed) operation of your amplifier’s functions from an external switching source.
In either case, the switching is accomplished by connecting (“shorting”) the jack’s “Tip” to its “Ring” (or ground.)
--------------------
Voorbeeld:
GCX Loop1 aan = channel 1 (de rest uit)
GCX Loop2 aan = channel 2 (de rest uit)
GCX Loop3 aan = channel 3 (de rest uit)

tjonk
9 januari 2008, 08:10
Wat AART ook al zei, je moet wel zorgen dat je maar 1 kanaal per keert schakelt!
Dit staat in de manual van je amp:
--------------------
EXTERNAL SWITCHING JACKS:
These jacks allow (usually MIDI-programmed) operation of your amplifier’s functions from an external switching source.
In either case, the switching is accomplished by connecting (“shorting”) the jack’s “Tip” to its “Ring” (or ground.)
--------------------
Voorbeeld:
GCX Loop1 aan = channel 1 (de rest uit)
GCX Loop2 aan = channel 2 (de rest uit)
GCX Loop3 aan = channel 3 (de rest uit)
Zo heb ik het ook ingesteld en alles is ook latched, ik weet misschien waar het aan ligt. toen ik gisteren avond nog even ging pruster had ik alles aan gezet en ben ik beneden een biertje gaan pakken en toen ik terug kwam (was alles dus goed opgewarmt, ook de voodoo lab grx) en toen ging het allemaal goed. Kan het daar aan hebben gelegen misschien?

Groeten,
Tim

dml
9 januari 2008, 14:10
Een beetje off-topic:
Je gebruikt nu dus 4 loops/switches van de GRX om je Mesa te schakelen?
Dat kun je ook met 3 loops doen. Als je de channelswitch van de Mesa achterop op External zet, is het 2e kanaal de default stand. Dus voor kanaal 1 activeer je loop 1 (en inderdaad verder niets), voor kanaal 2 activeer je geen enkele loop, voor kanaal 3 activeer je loop 2, enz.
Scheelt toch weer een loop.....

tjonk
9 januari 2008, 17:12
Okee ik ben net weer thuis en hij doet weer raar grrr.
Weet iemand waar dit aan kan liggen ik word er niet goed van.

tjonk
9 januari 2008, 17:14
Een beetje off-topic:
Je gebruikt nu dus 4 loops/switches van de GRX om je Mesa te schakelen?
Dat kun je ook met 3 loops doen. Als je de channelswitch van de Mesa achterop op External zet, is het 2e kanaal de default stand. Dus voor kanaal 1 activeer je loop 1 (en inderdaad verder niets), voor kanaal 2 activeer je geen enkele loop, voor kanaal 3 activeer je loop 2, enz.
Scheelt toch weer een loop.....
Hoe bedoel je 'op external zetten', ik heb bij de channel switch draai knop op de achter kan vier mogelijk heden: Ch1, Ch2, Ch3 en Footswitch welke ik ook gebruik hij doet het niet goed.

tjonk
10 januari 2008, 13:32
Daar ben ik weer, ik heb gisteren nog even gekeken en met andere kabels geprobeert. Nu werkt het wel.
De kabel die ik een vriend heb laten maken voor te switchen is wel de goedkoopste kabel die ik in de muziek winkel per meter kon kopen.
Kan het daar aan liggen, want de kabels hebben we ook meerdere keren getest en alles is goed, de weerstand is nul van tip naar tip en de andere ook, ze maken ook geen kortsluiting.

Wat moet ik nu doen, ik heb geen zin om 4 keer 19 euro uit te geven aan 3 meter lange planet waves kabels of een ander merk.

Kan iemand mij hier mee helpen..... vast wel.


Okee mensen alvast bedankt.


Groeten,
:soul:
Tim

Raffel
10 januari 2008, 16:51
let je goed op of het mono of stereo kabels moeten zijn? Er kan ook een breuk in de kabel zitten, waardoor de kabel soms wel en soms niet contact maakt. Dat hij bij het doormeten wellicht in orde lijkt, maar in de praktijk bij een rare kronkel geen contact maakt.

tjonk
15 januari 2008, 16:23
Ik heb nog even een paar dingen geprobeerd en ik weet waar het aan ligt.
De mesa schakelt goed als ik de fx loop niet gebruik maar zodra ik kabels in de fx loop achter op de mesa doe doet hij niet meer goed schakelen, nu ging hij niet meer naar kanaal 1. Wat moet ik doen?

Voerman of Mesa U.S. bellen en vragen wat het kan zijn?

Groeten Tim

boss
15 januari 2008, 18:19
Als ik het mij goed herinner hebben Mesa's een hekel aan common ground.
Dus ik vermoed dat jouw probleem ergens daarin schuilt.

tjonk
16 januari 2008, 12:41
Als ik het mij goed herinner hebben Mesa's een hekel aan common ground.
Dus ik vermoed dat jouw probleem ergens daarin schuilt.

Wat bedoel je daar precies mee. Dat hij altijd geaard moet zijn?
Het kan daar wel aan liggen want waar ik het meeste speel, op mijn kamer, is geen geaard stopcontact.

Groeten,

Tim

boss
16 januari 2008, 18:19
Wat bedoel je daar precies mee. Dat hij altijd geaard moet zijn?
Het kan daar wel aan liggen want waar ik het meeste speel, op mijn kamer, is geen geaard stopcontact.

Groeten,

TimIk kan niet meer terug vinden waar ik die informatie vandaan had, maar dit stuk op de TC support-site vermeld er ook iets over.
En nee, dat heeft niets met de aarding van je stopcontact te maken.
http://tcsupport.custhelp.com/cgi-bin/tcsupport.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1766&p_created=1129539134&p_sid=MkYcZVVi&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX 3Jvd19jbnQ9MyZwX3Byb2RzPTAmcF9jYXRzPTAmcF9wdj0mcF9 jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX 3NjZl9hY2Nlc3NfbGV2ZWxfaWQ9fnVzZXJfYWNjZXNzfiZwX3B hZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PW1lc2E*&p_li=&p_topview=1

tjonk
17 januari 2008, 10:16
Ik heb gisteren even alles in de badkamer aangesloten (ja vet he een mesa in de badkamer) waar dus een geaard stopcontact zit en dan doet alles het goed. Ik denk dus dat ik het probleem heb gevonden. Kan ik dit oplossen want niet overal is een geaard stopcontact.

Groeten Tim :hippie:

tjonk
17 januari 2008, 16:49
Okee,
Nu nog een keer geprobeerd en nu heb ik alles aangesloten gisteren alleen wat nodig was aan gezet en nu is het weer terug, geaard of niet geaard de mesa schakelt niet naar kanaal 1. Ik heb alles al geprobeerd maar het werk niet. Kan ik dit oplossen met een powerconditioner?
Iemand help.....

Groeten Tim.

boss
17 januari 2008, 19:26
Tim, volgens mij moet je die aarding echt laten voor wat het is en proberen te achter halen wat "common ground" betekend.
Ik kan het je niet precies uit leggen, maar het komt er op neer dat de nieuwere Mesa's er schijnbaar niet tegen kunnen als meerdere schakelcontacten een gezamelijke massa hebben....

tjonk
18 januari 2008, 12:25
Tim, volgens mij moet je die aarding echt laten voor wat het is en proberen te achter halen wat "common ground" betekend.
Kan iemand mij hier mee helpen ik ben echt heel a-technisch.

Groeten Tim

tjonk
22 januari 2008, 13:21
Echte helemaal niemand die mij kan helpen?
Vast wel.